Montaż tempomatu - by vokal

Własne fotorelacje z napraw lub usprawnień.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#31 Postautor: alkrak » czwartek, 20 czerwca 2013, 09:36

Projector pisze:dzięki podpiołem tak jak na rysunku lecz nie wiem czy rysunek jest od strony przewodów czy od wtyku, dlatego rozważam możliwość zamiany, zdziwiło mnie, bo te przewody były w kostce i gdzieś dalej są poprowadzone, musiałem się dopinać do istniejących przewodów, więc dziwi mnie że nic nie zaświeciło choćby na odwrót, dziś przemienie te przewody, może to ma znaczenia, próbowałem także dać napięcie bezpośrednio z gniazda zapalniczki na te przewody i nic się nie zaświeciło, może coś przez to podpięcie popaliłem

Bardzo źle zrobiłeś, że podawałeś pełny plus na te przewody. Mam nadzieję, że komp jest odporny na takie działania.
Te lampki mają stały plus, a z kompa podawana jest masa. Skoro potraktowałeś te piny plusem, to podaj na nie, na chwilkę, masę. Jeżeli żarówki w liczniku są, to muszą zaświecić. Jak nie zaświecą, to włóż żarówki w puste oprawki.
Przewodów nie zamieniaj, bo to nic nie da.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
Projector
To ja
To ja
Posty: 267
Wiek: 47
Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
Skąd jesteś: warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: silver arrow
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#32 Postautor: Projector » czwartek, 20 czerwca 2013, 09:42

masę też podawałem nic się nie zaświeciło, muszę więc rozebrać licznik i posprawdzać żaróweczki bo tego nie zrobiłem, wczoraj wieczorem zmontowałem wszystko i późno ruszyłem na test, dziś pobawię się żaróweczkami, jakie to są żarówki, chcę być przygotowany i zakupić wcześniej
dzięki
CENTRUM TECHNIKI MULTIMEDIALNEJ - http://WWW.EKRANY.COM.PL
Obrazek

Awatar użytkownika
BuyBack
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Rejestracja: piątek, 2 lipca 2010, 15:11
Skąd jesteś: Wrocław/Opole
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Niebieski
Przebieg (km.): 130000
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#33 Postautor: BuyBack » wtorek, 16 lipca 2013, 10:16

Chciałbym w tym miejscu bardzo podziękować Vokalowi i Murzyn_1313_Maximus'owi oraz reszcie osób wypowiadających sie w temacie za rzetelne i dokladne opisanie montowania tempomatu. Po 6 godzianach walki (rozkrecanie, lutowanie, dorabianie pinow, przylaczanie i nawet... wiercenie śrub w kierownicy) ukazała mi sie kontrolka "CRUISE" oraz po drugim uruchomieniu zaczeły mi działać przyciski przy kierownicy :) W koncu moge cieszyc sie tempomatem. Jeszcze raz baardzo dziekuje :)

A tutaj zdjecie podczas prac :)
Obrazek

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#34 Postautor: vokal » wtorek, 16 lipca 2013, 19:36

BuyBack, gratuluję, że udało się uruchomić tempomat bez dodatkowych kłopotów.
Przyjemniej jazdy :ok:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
BuyBack
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Rejestracja: piątek, 2 lipca 2010, 15:11
Skąd jesteś: Wrocław/Opole
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Niebieski
Przebieg (km.): 130000
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#35 Postautor: BuyBack » środa, 17 lipca 2013, 09:56

Dzięki Vokal !
Problemy były drobne:
1) śruby Torq były tak dokręcone/zapieczone, że nie dało się ich odkręcić, przez co zniszczyłem gwint i w konsekwencji musiałem je przewiercić. Na szczęście z drugiej kierownicy miałem śruby i je przełożyłem
2) po pierwszym podłączeniu przycisk "Cruise" nie zadziałał, dopiero po dociśnięciu kostek i ponownym uruchomieniu zapłonu pojawiła się kontrolka "CRUISE"
3) po podpięciu przełącznika przy kierownicy na początku nie reagował. Po chwili przy każdym naciśnięciu przycisku na kierownicy gasiła się kontrolka "CRUISE". Dopiero po ponownym uruchomieniu samochodu wszystko zaczęło działać poprawnie. Wyglądało to tak jakby komputer nie dowierzał : co, obsługa tempomatu, ja ? no dobra.... . ;)

Także drobna rada dla przyszłych montujących, nie poddawać się od razu, sprawdzić wszystko, podociskać, pomierzyć i kilka razy spróbować ;)


Proszę używać znaków diakrytycznych - v

Awatar użytkownika
Darek_G
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 79
Rejestracja: czwartek, 29 listopada 2012, 10:00
Skąd jesteś: Szczecin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: bordowy?
Przebieg (km.): 172
Inny Samochód: Citroën C3
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#36 Postautor: Darek_G » poniedziałek, 14 kwietnia 2014, 14:33

Witajcie!
Zabrałem się za doposażenie czołgu w tempomat, przeczytałem udostępnione przez Was instrukcje i mam jedną wątpliwość związaną z podłączeniem się pod kostkę włącznika tempomatu.
W opisie wykonanym przez Maximus_1313_Antonimus'a podłączamy się przewodem z pinu 75 do zielonego przewodu kostki:

Obrazek

W opisie wykonanym przez Vokal'a jako właściwy do przyłączenia przewodu od pinu 75 zaznaczony jest kabelek zielono-żółty:

Obrazek

Które rozwiązanie jest prawidłowe?

Przepraszam z góry autorów zdjęć za ich bezprawne wykorzystanie, ale wydaje mi się, że na oryginałach najlepiej wyjaśnię o co mi chodzi.

Dodam tylko, że podłączyłem zgodnie z instrukcją Maximus_1313_Antonimus'a i po włączeniu przycisku Cruise nic mi się nie zapala na desce, nie świeci też dioda przycisku. Sprawdziłem podłączenie wszystkich przewodów omomierzem i jest ok.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#37 Postautor: vokal » poniedziałek, 14 kwietnia 2014, 17:54

Jeśli robisz tempomat z fabrycznym przyciskiem CRUISE to rób tak, jak u Murzyna.
Ja montowałem przycisk w innym miejscu i podpięcie do tego przewodu robiłem pod kierownicą.

Włącznik CRUISE do diesla jest monostabilny i nie posiada diody świecącej.
Ty masz włącznik bistabilny zapewne od PB, który będziesz musiał przerobić na monostabilny wyciągając biały plastik ze środka przycisku i dodatkowo lutując rezystor 3,9k pomiędzy odpowiednie ścieżki.
Nie jest to kłopot, sam przerabiałem taki klawisz dla stelli997. Wszystko hula jak trzeba.

PS. Na moim zdjęciu zaznaczony jest przewód do wpięcia się do pinu nr 40 (zielono-pomarańczowy (G/O)), a nie do pinu 75, zgodnie z poniższym schematem:

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Darek_G
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 79
Rejestracja: czwartek, 29 listopada 2012, 10:00
Skąd jesteś: Szczecin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: bordowy?
Przebieg (km.): 172
Inny Samochód: Citroën C3
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#38 Postautor: Darek_G » poniedziałek, 14 kwietnia 2014, 22:17

Dzięki za wyjaśnienie. Rzeczywiście włącznik mam od benzyny, nie wiedziałem że ma to znaczenie :blushing:
Instrukcję przerobienia włącznika znalazłem tutaj:
viewtopic.php?f=28&t=180&hilit=monostabilny&start=90#p60001

Po zamontowaniu znów miałem kwaśną minę, bo kontrolka Cruise na desce dalej się nie świeci. Na szczęście nie poddałem się i zrobiłem jazdę próbną. Okazało się, że tempomat działa - wszystkie funkcje sprawdziłem i zachowują się prawidłowo. Nie wiem jaki jest problem z kontrolką, ale mogę bez nie żyć :tup:

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#39 Postautor: vokal » wtorek, 15 kwietnia 2014, 18:23

Ja przerobiłem włącznik w ten sposób:
Rozebrałem włącznik i wyciągnąłem biały plastik ze sprężynką (niewidoczny na poniższym zdjęciu), który odpowiada za bistabilne działanie klawisza.
Rozciąłem blaszkę na środku tak, aby w to miejsce wsadzić rezystor ćwierć watowy 3,9k.
Wlutowałem rezystor tak, żeby nie ocierał o nic podczas włączania klawisza.
Złożyłem wszystko do kupy (bez białego plastiku ze sprężynką) i sprawdziłem oporność jaką pokazuje miernik po wciśnięciu klawisza - powinno być około 3,9 kilo ohm.

Obrazek

Co się tyczy lampki na liczniku, to prawdopodobnie nie podpiąłeś dobrze masy do pinu #2 pionowej kostki przed kolanami kierowcy (kostki X-09 na moim schemacie). Nie ma prawidłowego styku, przez co do żarówki nie dochodzi masa z ECU.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
stella997
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1523
Wiek: 54
Rejestracja: niedziela, 18 września 2011, 20:28
Skąd jesteś: Błonie koło Wawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 160000
Inny Samochód: 307, Vitara,Sportage
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#40 Postautor: stella997 » wtorek, 15 kwietnia 2014, 20:22

Jak co mam na sprzedaż przełączniki od tempomatu przy kierownicy :rolley:
Prezes-Dyktator KSA, SDA,MODY tel alarmowy +48501143779

Awatar użytkownika
Darek_G
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 79
Rejestracja: czwartek, 29 listopada 2012, 10:00
Skąd jesteś: Szczecin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: bordowy?
Przebieg (km.): 172
Inny Samochód: Citroën C3
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#41 Postautor: Darek_G » czwartek, 17 kwietnia 2014, 12:06

Po kolejnym uruchomieniu auta kontrolka Cruise również ożyła. Widocznie komputer nie od razu załapał, że ma ją zaświecić (pamiętam, że już ktoś opisywał taki przypadek).
Podsumowując wszystko działa jak należy - kolejny tempomat ożywiony dzięki klubowemu forum :yes:

Ciapek_II
jestem
jestem
Posty: 1
Rejestracja: niedziela, 20 lipca 2014, 19:31
Skąd jesteś: Warszawa
Rok: 2008
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#42 Postautor: Ciapek_II » niedziela, 20 lipca 2014, 19:51

A czy ktoś odpłatnie mógłby mi założyć tempomat w sorento 2008 3,3 benzyna? Oglądając kable jestem bezsilny. Jestem z Warszawy.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#43 Postautor: vokal » niedziela, 20 lipca 2014, 21:03

Pomoże się, ale najpierw zapoznaj się z regulaminem forum.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
rfs89
moja ranga
moja ranga
Posty: 155
Rejestracja: wtorek, 22 kwietnia 2014, 12:30
Skąd jesteś: WOLFSBURG
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#44 Postautor: rfs89 » sobota, 30 sierpnia 2014, 20:25

Cześć, ja również mam przycisk CRUISE od benzyny, problem mam taki, że podswietlenie jest, a nie załącza się lampka na liczniku i nie działa tempomat przy kierownicy. Czy jak mam włącznik od PB, to nie załączy mi się tempomat i przyciski nie będą działać? Aha, i czy przyciski tempomatu od benzyny będą działać w dieslu, czy też trzeba przerabiać. Może ktoś chce się zamienić na włączniki PB za ON?
Kia Sorento 2.5 CRDi EX 140km 2004 :ok:
Moja Kijanka: http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=45&t=8207

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#45 Postautor: vokal » sobota, 30 sierpnia 2014, 21:12

Kilka postów wcześniej masz opisaną przeróbkę przycisku od PB na pasujący do CRDi.
viewtopic.php?f=67&t=5563&start=30#p90334
Przycisk do diesla musi być monostabilny, a od benzyny jest bistabilny.

Jeśli zaś mowa o przełącznikach przy kierownicy, to od PB są na diodach i nie będą działać z ECU CRDi, które sterowane jest rezystancją. Trzeba przerobić odpowiednio ścieżki i wlutować odpowiednie rezystory 220 i 910 ohm (0,25 W).
Więcej masz tutaj:
viewtopic.php?f=28&t=4231#p52226
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."


Wróć do „FOTORELACJE Z NAPRAW KIA SORENTO I (2002-2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości