Montaż tempomatu - by vokal
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
-
- To ja
- Posty: 261
- Wiek: 36
- Rejestracja: piątek, 16 maja 2014, 20:35
- Skąd jesteś: Włoszakowice
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2014
- Kolor: Black
- Przebieg (km.): 226000
- Inny Samochód: Lexus RX 400H
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2.5 CRDi
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Mam problem z uruchomieniem tempomatu:
posiadam dwa przełączniki 1 od diesla i jeden od benzyny - oba mają po trzy kabelki ( czerwony, czarny i biały ( 7,8,9 - piny są zajęte ). Mój sorenciak to 2005 rocznik, instalacja położona zgodnie ze wskazaniami. Po położeniu i podłączeniu mam diodę tewmpomatu po naciśnięciu przycisku włącznika tempomatu lecz po naciśnięciu sterowania nic się nie dzieje. Czy przełącznik z trzema kablami to ten do poliftu i dlatego nie działa,a schematy są od przełącznika zespolonego tempomatu na 2 piny i powinno działać?
posiadam dwa przełączniki 1 od diesla i jeden od benzyny - oba mają po trzy kabelki ( czerwony, czarny i biały ( 7,8,9 - piny są zajęte ). Mój sorenciak to 2005 rocznik, instalacja położona zgodnie ze wskazaniami. Po położeniu i podłączeniu mam diodę tewmpomatu po naciśnięciu przycisku włącznika tempomatu lecz po naciśnięciu sterowania nic się nie dzieje. Czy przełącznik z trzema kablami to ten do poliftu i dlatego nie działa,a schematy są od przełącznika zespolonego tempomatu na 2 piny i powinno działać?
Sorento I 2005 r. 2.5 CRDi 140 KM A/T Grafit, 150 000
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Włącznik Cruise bistabilny z LED, czyli od PB nie działa bez przeróbki w CRDi.
O budowie tego wyłącznika jest sporo na forum. W Pb i CRDi są takie same kostki, tylko w Pb dochodzi instalacja do Leda.
Ale da się go dostosować do diesla.
-- A7600H - -
O budowie tego wyłącznika jest sporo na forum. W Pb i CRDi są takie same kostki, tylko w Pb dochodzi instalacja do Leda.
Ale da się go dostosować do diesla.
-- A7600H - -
-
- To ja
- Posty: 261
- Wiek: 36
- Rejestracja: piątek, 16 maja 2014, 20:35
- Skąd jesteś: Włoszakowice
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2014
- Kolor: Black
- Przebieg (km.): 226000
- Inny Samochód: Lexus RX 400H
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2.5 CRDi
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Nieprecyzyjnie napisałem, podłączony mam przekaźnik przy kierownicy od Diesla lecz ten ma 3 kabelki ( laminat czarny ) gdzie zajęte są piny 7,8,9 w kostce. Na waszych schematach widać, że przełączniki są od Diesla 2 kabelkowe. Domyślam się, że mogę swój przekaźnik CRDi przerobić na 2 kabelkowy i teoretycznie powinno działać? Ciężko jest dostać przekaźnik tempomatu 2 kabelkowy na allegro;-(
Po podłączeniu przekaźnika od benzyny - też 3 piny zajęte 7,8,9 - też nie działa tempomat ale o dziwo powoduje zgaśnięcie kontrolki od tempomatu na desce rozdzielczej.
Po podłączeniu przekaźnika od benzyny - też 3 piny zajęte 7,8,9 - też nie działa tempomat ale o dziwo powoduje zgaśnięcie kontrolki od tempomatu na desce rozdzielczej.
Sorento I 2005 r. 2.5 CRDi 140 KM A/T Grafit, 150 000
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Murzyn1313 miał chyba taki przełącznik, jak Twój i znalazł sposób na podłączenie. Napisz do Niego na priv.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
moka pisze:Nieprecyzyjnie napisałem, podłączony mam przekaźnik przy kierownicy od Diesla lecz ten ma 3 kabelki ( laminat czarny ) gdzie zajęte są piny 7,8,9 w kostce. Na waszych schematach widać, że przełączniki są od Diesla 2 kabelkowe. Domyślam się, że mogę swój przekaźnik CRDi przerobić na 2 kabelkowy i teoretycznie powinno działać? Ciężko jest dostać przekaźnik tempomatu 2 kabelkowy na allegro;-(
Po podłączeniu przekaźnika od benzyny - też 3 piny zajęte 7,8,9 - też nie działa tempomat ale o dziwo powoduje zgaśnięcie kontrolki od tempomatu na desce rozdzielczej.
Jak masz 3 przewody to masz,albo na diodach od PB, albo od poliftówki z włącznikiem CRUISE umieszczonym głębiej, obok trzech klawiszy na kierownicy.
O budowie i przeróbach tych klawiszy masz tutaj:
viewtopic.php?f=28&t=4231&p=52226
-
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: piątek, 3 czerwca 2016, 10:23
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
vokal pisze:PS. Jaki masz włącznik Cruise? Przypadkiem nie bistabilny z LED?
-- A7600H - -
Przełącznik mam mono-stabilny bez leda czyli taki jak powinien być.
Niestety nie miałem możliwości siąść do problemu i dopiero jutro spróbuję coś dalej.
Planuję sprawdzić miernikiem czy miedzy pinami ECU pojawia się jakieś napięcie. Gdzieś kiedyś czytałem, że ktoś miał ECU z niepodłączonymi czy też brakiem pinów w gnieździe. U mnie piny są tylko czegoś nie działa...
Update:
Ok dziś odważyłem się pogrzebać przy ECU. Kombinowałem długo bo coś mi nie pasowało z połączeniem miedzy kostkami x a kostką ECU. Ale przynajmniej potwierdziłem że odpowiednie opory pojawiają się na właściwych kablach przy wciskaniu przycisków. W końcu podłączyłem się bezpośrednio do kabli wychodzących z kostki ECU (trochę to nieprofesjonalne ale mogę z tym żyć ;) ) Niestety było już za późno na jazdę próbną. Za to zlokalizowałem kabel od pinu 14 - docelowo do lampki CRUISE i wykorzystałem informację od vokala, że po załączeniu tempomatu pojawia się tam masa. No i pierwszy pozytyw - masa pojawia się po wciśnięciu CRUISE i znika po następnym wciśnięciu.
Jutro sprawdzę jeszcze test na poprawność podłączenia przełączników i jadę zobaczyć czy coś to dało...
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Skoro na pinie #14 masa się pojawia, to znaczy, że działa połączenie między pinami 75 i 40.
Brak reakcji na klawisze przy kierownicy może być winą braku styku pinów w kostce pod kierownicą (z tyłu, pod obudową kolumny), ale skoro rezystancje są prawidłowe, więc tempomat powinien trzymać prędkość
Brak reakcji na klawisze przy kierownicy może być winą braku styku pinów w kostce pod kierownicą (z tyłu, pod obudową kolumny), ale skoro rezystancje są prawidłowe, więc tempomat powinien trzymać prędkość
-
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: piątek, 3 czerwca 2016, 10:23
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
No i trzyma! Oa, oa, yah, yah!
Coś było nie tak na drodze między ECU a kostkami, do których się wpinał fachowiec. Czyli tradycja poprawiania po fachowcach wciąż żywa
Jeszcze nie zrobiłem połączenia do kontrolki ale S-ka do Lublina na tempomacie zaliczona
Dzięki vokal za taki dokładny opis i konsulting ;)
Coś było nie tak na drodze między ECU a kostkami, do których się wpinał fachowiec. Czyli tradycja poprawiania po fachowcach wciąż żywa
Jeszcze nie zrobiłem połączenia do kontrolki ale S-ka do Lublina na tempomacie zaliczona
Dzięki vokal za taki dokładny opis i konsulting ;)
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Pytanie do Kolegów specjalistów od tempomatu. Czy w V6 da się go też uruchomić podobnie jak w dieslu? Trochę poszperałem i wydaje mi się że potrzebuję moduł którego nie mam 964003e100 (znalazłem info że były dwa typy natomiast drugiego numeru nie znalazłem) plus przyciski na kierownicy i przycisk na desce. Moduł będzie sterować pewnie przepustnicą i musi skądś otrzymywać dane o prędkości ECU lub ABS. Dobrze mi się wydaje czy coś jeszcze będzie potrzebne. Napaliłem sie na tempomat bo jechałem 42km odcinkowym pomiarem prędkości i minie szlag trafiał patrząc co chwila na licznik....
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
W SI V6 po lifcie da radę podobnie jak w dieslu przed i po FL.
Przed liftem trzeba dodatkowy moduł i nie wiem czy standardowa przepustnica ma miejsce na druga linkę gazu.
--LG-M320--
Przed liftem trzeba dodatkowy moduł i nie wiem czy standardowa przepustnica ma miejsce na druga linkę gazu.
--LG-M320--
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2089
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Ostatnio się orientowałem u siebie w dieslu to 1800 z montażem więc na linkę będzie jeszcze drożej pewnie
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Przepustnica, przynajmniej te które oglądałem mają dwa miejsca do mocowania linek.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Nie mam schematu do V6, ale mam dokumentację z Shopa. Może coś pomoże.
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Dzięki ale to akurat wczoraj ściągnąłem. Szukam wiring diagram. W tym z shopa jest niby opisane który pin do czego ale jak bym jeszcze diagram dorwał to bym się w podłączeniu upewnił
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości