Montaż tempomatu - by vokal

Własne fotorelacje z napraw lub usprawnień.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#16 Postautor: vokal » poniedziałek, 11 lutego 2013, 15:55

Sprawdź omomierzem, czy jest przejście pomiędzy pinem #1 i #10 kostki X-10 - nie powinno tego być.
Sprawdź jeszcze, czy na pinach kostki A komputera masz zwarcie pomiędzy pinami #74 i #75.
Jeśli tak, to zwarcie jest w komputerze i nic na to nie poradzisz. Tylko wymiana ECU pomoże.

Schemat obwodu tempomatu masz tutaj:

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

edit:
Po dzisiejszych pomiarach u Sp0nsora wyszło, że między pinami #74 i #75 jest oporność 1818 Ohm, więc zwarcia nie ma.
Natomiast brak jest poprawnego połączenia w kostce pod kierownicą, które niechybnie ma zostać poprawione :)
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Sp0nsor
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 37
Wiek: 40
Rejestracja: poniedziałek, 28 listopada 2011, 12:12
Skąd jesteś: W-wa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: szary
Przebieg (km.): 136000
Inny Samochód: E-8
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#17 Postautor: Sp0nsor » wtorek, 12 lutego 2013, 12:32

no i udało się, kolejny Sorento z ożywionym tempomatem
dzięki vokal za pomoc, nie było styku we wtyczce pod kierownicą, ale już się udało.

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#18 Postautor: alkrak » wtorek, 12 lutego 2013, 12:57

Sp0nsor pisze:no i udało się kolejny Sorento z ożywionym tempomatem
dzięki vokal za pomoc, nie było styku we wtyczce pod kierownicą, ale już się udało.


A nie pisałem na czacie, że to nie zwarcie?!
Ale szczerze gratuluję. :ok:
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#19 Postautor: vokal » wtorek, 12 lutego 2013, 13:08

Sp0nsor pisze:no i udało się, kolejny Sorento z ożywionym tempomatem
dzięki vokal za pomoc, nie było styku we wtyczce pod kierownicą, ale już się udało.


Gratuluję!!!
Życzę przyjemności z jazdy na długich trasach do domku i do adamza ;)
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Projector
To ja
To ja
Posty: 267
Wiek: 47
Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
Skąd jesteś: warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: silver arrow
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#20 Postautor: Projector » środa, 27 marca 2013, 21:16

u mnie nie ma pinów w złączu komputera odpowiadających za tempomat, i dalej idąc w żadnej kostce, czy ktoś prowadził przewody bezpośrednio z komputera do przycisków na kierownicy i czy jest szansa żeby to działało?
CENTRUM TECHNIKI MULTIMEDIALNEJ - http://WWW.EKRANY.COM.PL
Obrazek

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#21 Postautor: vokal » środa, 27 marca 2013, 21:29

Projector pisze:u mnie nie ma pinów w złączu komputera odpowiadających za tempomat, i dalej idąc w żadnej kostce, czy ktoś prowadził przewody bezpośrednio z komputera do przycisków na kierownicy i czy jest szansa żeby to działało?


Piny są, tylko inne, bo masz wersję VGT po lifcie.
U Ciebie są piny chyba 14,15 i 24 do załączania tempomatu.
Więcej masz tutaj: viewtopic.php?f=28&t=4231#p52226
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#22 Postautor: alkrak » czwartek, 28 marca 2013, 07:55

vokal pisze:
Projector pisze:u mnie nie ma pinów w złączu komputera odpowiadających za tempomat, i dalej idąc w żadnej kostce, czy ktoś prowadził przewody bezpośrednio z komputera do przycisków na kierownicy i czy jest szansa żeby to działało?


Piny są, tylko inne, bo masz wersję VGT po lifcie.
U Ciebie są piny chyba 14,15 i 24 do załączania tempomatu.
Więcej masz tutaj: http://www.klubsorento.pl/forum/viewtop ... 231#p52226

Z tego, co pamiętam ze Zgierza, to brakuje pinów we wtykach, a nie w samym komputerze.
Sprawdzaliśmy to z Kolegą Projectorem.
Stwierdziliśmy wtedy brak przewodów, na pinach sterujących tempomatem, w komputerze.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#23 Postautor: vokal » czwartek, 28 marca 2013, 09:06

alkrak pisze:Z tego, co pamiętam ze Zgierza, to brakuje pinów we wtykach, a nie w samym komputerze.
Sprawdzaliśmy to z Kolegą Projectorem.
Stwierdziliśmy wtedy brak przewodów, na pinach sterujących tempomatem, w komputerze.


Czyli Sorcie poliftowe, które nie mają fabrycznego sterowania tempomatem nie mają wstępnej instalacji do położenia sterowania CRUISE? To ważna informacja.
Trzeba w takim razie wyposażyć się w trzy dodatkowe zaciski pasujące do pinów i kostki ECU i bezpośrednio z tej wtyczki ciągnąć instalację do kierownicy.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Projector
To ja
To ja
Posty: 267
Wiek: 47
Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
Skąd jesteś: warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: silver arrow
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#24 Postautor: Projector » środa, 19 czerwca 2013, 11:57

Hurra przełamałem się i dobrałem się wczoraj do komputera, dołożyłem odpowiednie piny 14,15 i 24,
na krótko podłączyłem bezpośrednio dokupione przyciski na kierownicę i ruszyłem na test.
Nie zapala mi się żadna kontrolka Crusie lecz tempomat działa (mimo, iż trzymam gołe kable z przyciskami w ręku).
Przydało by się żeby jakaś lampeczka się zapalała ale nie mam jeszcze pomysłu jak ją podłączyć.
kolejnym problemem jest podpięcie przycisków na kierownicy bo w kostce pod airbagiem mam tylko 3 piny (2 od sterowania radiem, które nie działa i 1 masa airbaga). Bardzo dziękuje Alkrakowi, za przekazanie już dość dawno schematy to dzięki nim się mi udało, uaktywnić wymarzony tempomat:))
Jeśli ktoś ma pomysł jak podłączyć światełko informujące o działaniu tempomatu oraz jak podpiąć przycisk na kierownicę to proszę o sugestie
CENTRUM TECHNIKI MULTIMEDIALNEJ - http://WWW.EKRANY.COM.PL
Obrazek

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#25 Postautor: alkrak » środa, 19 czerwca 2013, 12:53

Projector pisze:Hurra przełamałem się i dobrałem się wczoraj do komputera, dołożyłem odpowiednie piny 14,15 i 24,
na krótko podłączyłem bezpośrednio dokupione przyciski na kierownicę i ruszyłem na test.
Nie zapala mi się żadna kontrolka Crusie lecz tempomat działa (mimo, iż trzymam gołe kable z przyciskami w ręku).
Przydało by się żeby jakaś lampeczka się zapalała ale nie mam jeszcze pomysłu jak ją podłączyć.
kolejnym problemem jest podpięcie przycisków na kierownicy bo w kostce pod airbagiem mam tylko 3 piny (2 od sterowania radiem, które nie działa i 1 masa airbaga). Bardzo dziękuje Alkrakowi, za przekazanie już dość dawno schematy to dzięki nim się mi udało, uaktywnić wymarzony tempomat:))
Jeśli ktoś ma pomysł jak podłączyć światełko informujące o działaniu tempomatu oraz jak podpiąć przycisk na kierownicę to proszę o sugestie

Moje gratulacje!!! :happy1: :happy1: :happy1:
Zrobiłeś rzeczy podstawowe i tempomat działa. Teraz trzeba to dopieścić.
Trzeba dołożyć jeszcze dwa przewody od kompa do zegarów, a mianowicie:
Z kości C02-K, pin91 kompa do kości I01-3, pin3 zegarów i powinna działać lampka CRUISE.
Z kości C02-K, pin 49 kompa do kości I01-3, pin8 zegarów i powinna działać lampka SET.
W razie czego, masz moje namiary. Jakieś dodatkowe schematy mogę Ci też przesłać.
Powodzenia!!! :idea: :shake:
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
Projector
To ja
To ja
Posty: 267
Wiek: 47
Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
Skąd jesteś: warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: silver arrow
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#26 Postautor: Projector » środa, 19 czerwca 2013, 15:44

Dzięki ponownie, jak wygląda kość lO-3, czy to jedyna kość za zegarami?
CENTRUM TECHNIKI MULTIMEDIALNEJ - http://WWW.EKRANY.COM.PL
Obrazek

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#27 Postautor: alkrak » środa, 19 czerwca 2013, 16:02

Kość I01-3, zaznaczana jest też jako kość C.
Może poniższy obrazek wyjaśni wszystko.
Obrazek
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
Projector
To ja
To ja
Posty: 267
Wiek: 47
Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
Skąd jesteś: warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: silver arrow
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#28 Postautor: Projector » czwartek, 20 czerwca 2013, 00:48

klawisze zamontowane przy kierownicy, przewody z zegarów poprowadzone do CPU, tempomat działa, lecz nic się nie zaświeca.
które błędy mogę wykluczyć'
-brak żarówek w zegarach
-pomyłka w kabelka set, cruse (są ustawione w kostce 2 od prawej 2 od lewej, i nie ma na kostce żadnego oznaczenia), miałem nadzieję że zapalą się odwrotnie
- coś o czym jeszcze nie wiem)))
CENTRUM TECHNIKI MULTIMEDIALNEJ - http://WWW.EKRANY.COM.PL
Obrazek

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#29 Postautor: vokal » czwartek, 20 czerwca 2013, 07:15

Kostka I01-3 w zegarach wygląda tak:

Obrazek

Czyli chodzi o piny 3-ci od lewej i 3-ci od prawej.
Jeśli podpiąłeś tak jak alkrak Ci powiedział i zgodnie z powyższym rysunkiem, to prawdopodobnie brakuje żaróweczek w Twoim liczniku.
Choć wcale bym się nie zdziwił gdyby nie było podanego zasilania z bezpieczników na te żaróweczki :hmm:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Projector
To ja
To ja
Posty: 267
Wiek: 47
Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
Skąd jesteś: warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: silver arrow
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#30 Postautor: Projector » czwartek, 20 czerwca 2013, 09:25

dzięki podpiołem tak jak na rysunku lecz nie wiem czy rysunek jest od strony przewodów czy od wtyku, dlatego rozważam możliwość zamiany, zdziwiło mnie, bo te przewody były w kostce i gdzieś dalej są poprowadzone, musiałem się dopinać do istniejących przewodów, więc dziwi mnie że nic nie zaświeciło choćby na odwrót, dziś przemienie te przewody, może to ma znaczenia, próbowałem także dać napięcie bezpośrednio z gniazda zapalniczki na te przewody i nic się nie zaświeciło, może coś przez to podpięcie popaliłem
CENTRUM TECHNIKI MULTIMEDIALNEJ - http://WWW.EKRANY.COM.PL
Obrazek


Wróć do „FOTORELACJE Z NAPRAW KIA SORENTO I (2002-2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości