Montaż tempomatu - by vokal
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
- rfs89
- moja ranga
- Posty: 155
- Rejestracja: wtorek, 22 kwietnia 2014, 12:30
- Skąd jesteś: WOLFSBURG
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie
Powiedzcie mi czy jak przerobie przycisk CRUISE poprzez przecięcie miedzianej płytki na pol i wstawienie rezystora wszystko będzie ok? I czy jak wyjąłem plastik biały z drucikiem, to później przycisk CRUISE odbija, nie jest wciśnięty? Chodzi o diesla. Czy, aby przerobić sterowanie z kierownicy tempomatem z benzyny do Diesla, to trzeba jedynie te walcowate czarno białe niby oporniki ze zdjęcia PB USA zamienić na oporniki o R220 i R910, w te samo miejsce? I gdzie ciąć ścieżki?
Kia Sorento 2.5 CRDi EX 140km 2004
Moja Kijanka: http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=45&t=8207
Moja Kijanka: http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=45&t=8207
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie
Odpowiedź na te pytania masz tutaj:
viewtopic.php?f=28&t=4231&p=102012#p102012
viewtopic.php?f=28&t=4231&p=102012#p102012
- rfs89
- moja ranga
- Posty: 155
- Rejestracja: wtorek, 22 kwietnia 2014, 12:30
- Skąd jesteś: WOLFSBURG
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie
Działa,. działa
Kia Sorento 2.5 CRDi EX 140km 2004
Moja Kijanka: http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=45&t=8207
Moja Kijanka: http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=45&t=8207
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Jeszcze jeden trik z tempomatem w dieslu, o którym miałem napisać jakiś czas temu.
Jak po zainstalowaniu przycisku CRUISE i przycisków na kierownicy sprawdzić, czy wszystko działa prawidłowo bez włączania silnika i jazdy próbnej?
Po włączeniu zapłonu i wciśnięciu przycisku CRUISE powinna zapalić się lampka Cruise na zegarach.
Teraz po jednoczesnym wciśnięciu przycisków RES/ACCEL i COAST/SET na kierownicy lampka Cruise powinna zgasnąć.
Jeśli tak się dzieje, to możemy być pewni, że wszystko połączone jest prawidłowo.
Jak po zainstalowaniu przycisku CRUISE i przycisków na kierownicy sprawdzić, czy wszystko działa prawidłowo bez włączania silnika i jazdy próbnej?
Po włączeniu zapłonu i wciśnięciu przycisku CRUISE powinna zapalić się lampka Cruise na zegarach.
Teraz po jednoczesnym wciśnięciu przycisków RES/ACCEL i COAST/SET na kierownicy lampka Cruise powinna zgasnąć.
Jeśli tak się dzieje, to możemy być pewni, że wszystko połączone jest prawidłowo.
- wnuq601
- awansowałem na
- Posty: 28
- Rejestracja: piątek, 18 grudnia 2015, 15:10
- Skąd jesteś: Uć
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 161000
- Inny Samochód: jest
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Chcąc doposażyć auto pragnę zamontować tempomat. Na alledrogo znalazłem takie rzeczy...
czy ta manetka to faktycznie org do polifta?
http://allegro.pl/przelacznik-tempomat- ... 08770.html
czy też to powinienem zakupić?
http://allegro.pl/kia-sorento-przelaczn ... 27979.html
za wszelką okazaną pomoc dziękuję
czy ta manetka to faktycznie org do polifta?
http://allegro.pl/przelacznik-tempomat- ... 08770.html
czy też to powinienem zakupić?
http://allegro.pl/kia-sorento-przelaczn ... 27979.html
za wszelką okazaną pomoc dziękuję
....Katowice są takie szare... I jest pomarańcza!
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Przyciski do tempomatu muszą być takie jak z drugiego zdjęcia.
Różnica między przedliftowym a po jest tylko taka , że w starszym włącznik jest obok sterowania napędami a w Twoim musi być jako czwarty z boku przełączników ( jest zespolony)
Różnica między przedliftowym a po jest tylko taka , że w starszym włącznik jest obok sterowania napędami a w Twoim musi być jako czwarty z boku przełączników ( jest zespolony)
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Ten z pierwszej aukcji, to jakaś własnoróbka, bo oryginalny przełącznik tempomatu w FL jest baardzo podobny do tego sprzed liftingu.
- wnuq601
- awansowałem na
- Posty: 28
- Rejestracja: piątek, 18 grudnia 2015, 15:10
- Skąd jesteś: Uć
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 161000
- Inny Samochód: jest
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Dziękuję bardzo za pomoc. Chyba znalezienie takiego przycisku sterowania do fl-a nie będzie takie proste
....Katowice są takie szare... I jest pomarańcza!
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Możesz wziąć ten od przed FL, a włącznik CRUISE wstawić w innym miejscu, np jak u mnie, na obudowie kolumny kierownicy (jeśli masz przycisk ESP OFF).
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
W związku z licznymi pytaniami odnośnie montażu instalacji tempomatu dla CRDi 140 KM z oryginalnym włącznikiem CRUISE (monostabilny, bez diody LED) na podstawie mojego wątku, poniżej zamieszczam zmodyfikowany pod tym względem schemat.
Mamy do odszukania 5 kostek - dwie po prawej, przy nogach pasażera (X-10 i X-11), dwie po lewej (X-09 pod pokrywą przy kolanach kierowcy, B-15 kostka włącznika pod zespołem przełącznika napędów i jedna biała kostka za kierownicą).
Od kostek po prawej stronie ciągniemy 3 przewody:
- czarny od X-11 do X-09,
- zielony od X-10 do kostki pod kierownicą,
- czerwony od X-10 do kostki pod kierownicą.
Od przewodu czerwonego robimy odejście do kostki B-15, ale tym razem do przewodu ZIELONEGO i wpinamy przełącznik tempomatu.
Lokalizacje kostek na rysunkach oraz szczegółowy opis pinologii są w pierwszym poście.
Sprawdzenie czy wszystko gra bez uruchamiania silnika jest opisane kilka postów wyżej (post z 7.11.2015).
Mamy do odszukania 5 kostek - dwie po prawej, przy nogach pasażera (X-10 i X-11), dwie po lewej (X-09 pod pokrywą przy kolanach kierowcy, B-15 kostka włącznika pod zespołem przełącznika napędów i jedna biała kostka za kierownicą).
Od kostek po prawej stronie ciągniemy 3 przewody:
- czarny od X-11 do X-09,
- zielony od X-10 do kostki pod kierownicą,
- czerwony od X-10 do kostki pod kierownicą.
Od przewodu czerwonego robimy odejście do kostki B-15, ale tym razem do przewodu ZIELONEGO i wpinamy przełącznik tempomatu.
Lokalizacje kostek na rysunkach oraz szczegółowy opis pinologii są w pierwszym poście.
Sprawdzenie czy wszystko gra bez uruchamiania silnika jest opisane kilka postów wyżej (post z 7.11.2015).
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
vokal pisze:W czasie jazdy na ustawieniach tempomatu i wciśnięciu hamulca, ustawienia tempomatu się kasują i silnik zaczyna pracować jakby ustawienia tempomatu zostały anulowane poprzez przycisk CANCEL.
Mały błąd .
Po wciśnięciu hamulca ustawienie tempomatu nie kasują się, a jedynie przechodzą w stan gotowości .
Ponowne jednorazowe naciśnięcie górnego przycisku powoduje , że auto samo przyśpiesza do zapamiętanej wcześniej prędkości ( powyżej 40 km/h)
Jeśli autor posta zgodzi się z tym , proszę o usunięcie tego sprostowania w celu zachowania przejrzystości tematu.
-
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: piątek, 3 czerwca 2016, 10:23
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Jeśli mogę z pytaniem co do schematu vokala?
Jestem właśnie na etapie prób zamontowania tempomatu w mim czołgu (wersja przedliftowa z dieslem)
Jestem chyba za tępy ;) ale mimo przeczytania kilkakrotnie różnych opisów na tym forum nie połapałem się co łączy czarny przewód między kostkami x-09 a x-11? (zdaje się pin 02 w x09 z pinem 14 w ECU ale co to daje?)
Na mój chłopski rozum wyszło mi z Waszych opisów, że tempomat włącza przycisk Cruise czyli połączenie poprzez opornik 3,9KOhm pinów A40 i A75 w ECU (powinna zapalić się kontrolka - jeśli jest lampka). Natomiast połączenie pinów A74 i A75 przez odpowiednie opory (czyli wciskanie przycisków przy kierownicy) steruje pracą tempomatu.
No OK tyle mam - sprawdzone, że odpowiednie opory pojawiają się między pinami A40, A74 i A75 wtyczki do ECU gdy wciskam przyciski. Nie robiłem instalacji sam bo bałem się zdejmować poduszkę a z kolei mechanik/elektryk jakoś tak nie bardzo był pomocny mimo dostarczenia mu wszystkich schematów z opisami z Forum - zrobił to co ja sam mu powiedziałem i tyle.
Wtedy wydawało mi się że to powinno być wszystko, teraz widzę że moja instalacja jest zdaje się niekompletna - brak połączenia między x09 a x11... Tempomat oczywiście nie działa
W zasadzie to chyba sam sobie odpowiedziałem na pytanie ;) niemniej chętnie dowiedziałbym się od fachowców po co to połączenie? przychodzi mi na myśl tylko sygnał aktywujący tempomat po zapłonie - dobrze zgaduję?
Jestem właśnie na etapie prób zamontowania tempomatu w mim czołgu (wersja przedliftowa z dieslem)
Jestem chyba za tępy ;) ale mimo przeczytania kilkakrotnie różnych opisów na tym forum nie połapałem się co łączy czarny przewód między kostkami x-09 a x-11? (zdaje się pin 02 w x09 z pinem 14 w ECU ale co to daje?)
Na mój chłopski rozum wyszło mi z Waszych opisów, że tempomat włącza przycisk Cruise czyli połączenie poprzez opornik 3,9KOhm pinów A40 i A75 w ECU (powinna zapalić się kontrolka - jeśli jest lampka). Natomiast połączenie pinów A74 i A75 przez odpowiednie opory (czyli wciskanie przycisków przy kierownicy) steruje pracą tempomatu.
No OK tyle mam - sprawdzone, że odpowiednie opory pojawiają się między pinami A40, A74 i A75 wtyczki do ECU gdy wciskam przyciski. Nie robiłem instalacji sam bo bałem się zdejmować poduszkę a z kolei mechanik/elektryk jakoś tak nie bardzo był pomocny mimo dostarczenia mu wszystkich schematów z opisami z Forum - zrobił to co ja sam mu powiedziałem i tyle.
Wtedy wydawało mi się że to powinno być wszystko, teraz widzę że moja instalacja jest zdaje się niekompletna - brak połączenia między x09 a x11... Tempomat oczywiście nie działa
W zasadzie to chyba sam sobie odpowiedziałem na pytanie ;) niemniej chętnie dowiedziałbym się od fachowców po co to połączenie? przychodzi mi na myśl tylko sygnał aktywujący tempomat po zapłonie - dobrze zgaduję?
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Po wciśnięciu przycisku Cruise na pinie A14 ECU pojawia się masa, którą trzeba podać na lampkę w liczniku, czyli Acc na schemacie. Ja podałem masę z kostki x11do kostki x09.
Jednak bez lampki tempomat też powinien działać
Jeśli rezystancje przycisków sprawdziłeś przy kostce pod schowkiem pasażera, to powinno działać.
-- A7600H - -
Jednak bez lampki tempomat też powinien działać
Jeśli rezystancje przycisków sprawdziłeś przy kostce pod schowkiem pasażera, to powinno działać.
-- A7600H - -
-
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: piątek, 3 czerwca 2016, 10:23
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
coś mi dziwnie działa wysyłanie postów... przechodzi co drugi
W każdym razie zmartwiłeś mnie :/ już myślałem że mam namierzony problem.
Opory były mierzone bezpośrednio na pinach wtyczki do ECU. Sprawdzę jeszcze raz tak na wszelki wypadek i zrobię to połączenie do kontrolki bo nie mam żadnego wskaźnika czy coś tam się w ogóle załącza.
Trochę się obawiam czy problem nie siedzi gdzieś głębiej bo ECU ma na obudowie opis mazakiem co sugeruje że był wymieniany i to jeszcze przed ostatnim właścicielem bo do niego akurat mam zaufanie, że nic nie grzebał. Jeśli ktoś tu coś namotał wcześniej sprawa może się okazać kosztowniejsza niż myślałem :|
W każdym razie zmartwiłeś mnie :/ już myślałem że mam namierzony problem.
Opory były mierzone bezpośrednio na pinach wtyczki do ECU. Sprawdzę jeszcze raz tak na wszelki wypadek i zrobię to połączenie do kontrolki bo nie mam żadnego wskaźnika czy coś tam się w ogóle załącza.
Trochę się obawiam czy problem nie siedzi gdzieś głębiej bo ECU ma na obudowie opis mazakiem co sugeruje że był wymieniany i to jeszcze przed ostatnim właścicielem bo do niego akurat mam zaufanie, że nic nie grzebał. Jeśli ktoś tu coś namotał wcześniej sprawa może się okazać kosztowniejsza niż myślałem :|
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Podawaj rezystancje bezpośrednio na piny ECU i zobacz co się dzieje.
PS. Jaki masz włącznik Cruise? Przypadkiem nie bistabilny z LED?
-- A7600H - -
PS. Jaki masz włącznik Cruise? Przypadkiem nie bistabilny z LED?
-- A7600H - -
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości