Oczyszczenie filtra w baku

Własne fotorelacje z napraw lub usprawnień.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Oczyszczenie filtra w baku

#1 Postautor: vokal » środa, 21 marca 2012, 07:21

Jak dostać się do filtra w zbiorniku paliwa:

Aby to zrobić należy podnieść siedzisko prawej tylnej kanapy. Po podniesieniu ukazuje się nam klapka z wykładziny. Odpinamy rzep i unosimy klapkę do góry.
Pod spodem ukazuje się nam metalowa klapka przykręcona do karoserii auta czterema blachowkrętami.
Po odkręceniu klapki ukazuje się nam widok baku i osłony filtra paliwa:

Obrazek


Po oczyszczeniu osłony i jej otoczenia spryskujemy 6 wkrętów od góry i dołu preparatem WD 40 i odczekujemy chwilę.

Obrazek


Następnie odkręcamy wkręty (klucz 8 mm) i unosimy klapkę. Po odkręceniu ostatniego wkręta klapka sama się nam unosi, gdyż zamontowana jest sprężyście dociskając filtr do dna baku.
Po zdjęciu i wypięciu wężyków i wyjęciu filtra z baku ukazuje się nam taki widok:

Obrazek


Przy okazji można ocenić stan baku i jakość tankowanego paliwa.
Dno baku jest czyste, a samo paliwo przejrzyste. Nie widać złuszczeń ani osadów brudów z paliwa. Nie wiem, co tankował poprzedni właściciel, ale ja od ponad dwóch lat tankuję tylko ON Verva (Orlen) i Diesel Gold (Statoil).

Obrazek


W samym filtrze też jest prawie czysto. Widoczny na dnie delikatny osad, który należy oczyścić z dna puszki i z filtra paliwa po odpięciu pokrywki zamocowanej od góry czterema zatrzaskami..

Obrazek


A tak wygląda cały filtr paliwa wraz z osprzętem:

Obrazek

oraz potencjometr, czyli wskaźnik napełnienia baku:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Oczyszczenie filtra w baku

#2 Postautor: vokal » sobota, 6 kwietnia 2013, 16:11

Kolega Mariulo i zawartość jego zbiorniczka filtracyjnego w baku (podobno czyszczonego przez mechaników):

Mariulo bak.jpg
Mariulo bak.jpg (167.91 KiB) Przejrzano 3368 razy
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Wojtas_vic
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3757
Wiek: 52
Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 06:22
Skąd jesteś: Koszalin
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Czarna Perła
Przebieg (km.): 225000
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 2005 A/T
Kontaktowanie:

Re: Oczyszczenie filtra w baku

#3 Postautor: Wojtas_vic » sobota, 6 kwietnia 2013, 16:21

Tak samo było u mnie, niestety skończyło się wymianą baku na nowy :palm:
Przy okazji wymieniłem filterek siatkowy na ten po modyfikacji- trzykrotnie dłuższy, przez co bardziej odporny na zapychanie.
Obrazek

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Oczyszczenie filtra w baku

#4 Postautor: vokal » sobota, 6 kwietnia 2013, 18:51

Wojtas_vic pisze:Przy okazji wymieniłem filterek siatkowy na ten po modyfikacji- trzykrotnie dłuższy, przez co bardziej odporny na zapychanie.


Wymieniłeś cały filterek z rurką wciskaną na zatrzask pod dekielkiem?
Nawet nie wiedziałem, że po lifcie filtry te są wyższe. Pewnie doświadczenie ASO kazało zmodyfikować te filtry.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Mariulo
To ja
To ja
Posty: 274
Rejestracja: poniedziałek, 2 sierpnia 2010, 05:59
Skąd jesteś: Halinów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny
Kontaktowanie:

Re: Oczyszczenie filtra w baku

#5 Postautor: Mariulo » sobota, 6 kwietnia 2013, 19:04

vokal pisze:Kolega Mariulo i zawartość jego zbiorniczka filtracyjnego w baku (podobno czyszczonego przez mechaników):

Potwierdza to tylko jedno - nawet najbardziej zaufanego mechanika trzeba pilnować.
Vokal jeszcze raz dzięki za pomoc. :happy2:

Awatar użytkownika
Wojtas_vic
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3757
Wiek: 52
Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 06:22
Skąd jesteś: Koszalin
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Czarna Perła
Przebieg (km.): 225000
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 2005 A/T
Kontaktowanie:

Re: Oczyszczenie filtra w baku

#6 Postautor: Wojtas_vic » sobota, 6 kwietnia 2013, 19:05

Nie wiem, czy to jest filtr po lifcie. Kiedyś, dość dawno temu dyskutowaliśmy na ten temat z Murzynem i on znalazł numer zamówieniowy, więc sobie zamówiłem.

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
marcelo8
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 647
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 22:41
Skąd jesteś: Kielce
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: W PLANACH
Kontaktowanie:

Re: Oczyszczenie filtra w baku

#7 Postautor: marcelo8 » niedziela, 7 kwietnia 2013, 20:55

vokal pisze:Kolega Mariulo i zawartość jego zbiorniczka filtracyjnego w baku (podobno czyszczonego przez mechaników):

Obrazek
]

Takie coś mam u siebie raz na 1,5 - 2.0 miesiące.
Tak na 95 % to łuszczenie się farby w zbiorniku spowodowane u mnie zostało nie samym paliwem lecz dodatkami do niego, takim jak: specyfiki ułatwiające rozruch w zimie, Specyfiki powodujące i lub wspomagające zamarzanie ropy itd

Nie wymieniałem baku. Po prostu raz na dwa miesiące czyszczę filtr i tyle. Zauważylem również że z każdym czyszczeniem jest tego mniej.

Awatar użytkownika
karku
moje konto
moje konto
Posty: 178
Rejestracja: sobota, 11 czerwca 2011, 16:58
Skąd jesteś: dolnośląskie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Inny Samochód: ford
Kontaktowanie:

Re: Oczyszczenie filtra w baku

#8 Postautor: karku » niedziela, 7 kwietnia 2013, 21:15

Panowie...

Robiłem to kilkukrotnie (co pół roku). Z tego co mi wiadomo zbiorniki paliwa sorento w latach 2005 - 2006 były malowane od wewnątrz jakąś żywicą (albo czymś takim) i to własnie ustrojstwo się łuszczy i powoduje takie fusy. U mnie było przed liftowo i taki sam filterek siatkowy miałem (jak na zdjęciu).

P.S.

foto-story - dobra ROBOTA
Obrazek

KSA

Obrazek

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Oczyszczenie filtra w baku

#9 Postautor: Hessus » poniedziałek, 8 kwietnia 2013, 06:59

patrząc na proporcje zanieczyszczeń to chyba mój czołg jest rekordzistom w zanieczyszczeniu baku i filtra.

Obrazek

Obrazek

Kto stanie w szranki ?
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Oczyszczenie filtra w baku

#10 Postautor: vokal » poniedziałek, 8 kwietnia 2013, 09:04

Hessus :jaw: :jaw: masakra.

Takiego osadu na filtrze to nigdy nie widziałem.
Ja swojego filtra jeszcze nie czyściłem od 3 lat, bo jak ostatnio zaglądałem, to było czysto.

Myślę jednak, że to wina tankowanego paliwa. W paliwie klasy premium dodatki powodują mniejsze wytrącanie się parafiny.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Oczyszczenie filtra w baku

#11 Postautor: Hessus » poniedziałek, 8 kwietnia 2013, 10:15

Premium nie zalewam ale też nigdy sobie nie pozwolę na zatankowanie paliwa na stacji niewiadomego pochodzenia. Nigdy nie jeżdżę do końca baku - jak wskazówka spada an przedostatnią kreskę to od razu tankuję. Możliwe, że u mnie od nowości nie był czyszczony ten filtr więc się sporo uzbierało przez 8 lat użytkowania auta.
Ostatnio w radiu była informacja, iż około 50% stacji paliw kombinuje z paliwami a w przypadku diesla jest to z tego co pamiętam nagminne - 70% CPNów na rozrabiane/chrzczone :(
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Awatar użytkownika
marcelo8
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 647
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 22:41
Skąd jesteś: Kielce
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: W PLANACH
Kontaktowanie:

Re: Oczyszczenie filtra w baku

#12 Postautor: marcelo8 » poniedziałek, 8 kwietnia 2013, 12:55

hessus podejmuję rękawicę. jutro lub pojutrze wykręcam filtr i zrobię foty.

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Oczyszczenie filtra w baku

#13 Postautor: Hessus » poniedziałek, 8 kwietnia 2013, 14:34

Hessus vs marcelo8

a więc pojedynek na największy "syf" w baku uważam za otwarty. Czekam na foty :beer:
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Awatar użytkownika
Witka1
To ja
To ja
Posty: 359
Wiek: 75
Rejestracja: czwartek, 18 marca 2010, 20:13
Skąd jesteś: k.Wrocławia-13 km
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny metalik
Przebieg (km.): 312100
Kontaktowanie:

Re: Oczyszczenie filtra w baku

#14 Postautor: Witka1 » poniedziałek, 8 kwietnia 2013, 20:26

...myślę, że ja miałem większy "syf" w filtrze, zakończyło się to wymianą zbiornika,
łuszczyła się farba. Szkoda,że nie zrobiłem zdjęcia, może ja bym był pierwszy......

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Oczyszczenie filtra w baku

#15 Postautor: Hessus » poniedziałek, 8 kwietnia 2013, 21:36

Witka1 nie udokumentowane - nie liczy się :nono: A może za szybko z tą wymianą wystrzeliłeś? Ja póki co wolę co rok-dwa wyjąć i przeczyścić, wyjdzie zdecydowanie taniej. No chyba, że idzie to zbyt szybkim tempem. Ale witam w gronie zabrudzonych/niepokornych.
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...


Wróć do „FOTORELACJE Z NAPRAW KIA SORENTO I (2002-2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość