Wymiana zamków, stacyjki itp.

Własne fotorelacje z napraw lub usprawnień.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
Wiadomość
Autor
mariank32
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1381
Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: nie mam
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 138000
Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Wymiana zamków, stacyjki itp.

#1 Postautor: mariank32 » środa, 11 czerwca 2014, 22:06

Witam!!!
Chciałbym na bazie własnych doświadczeń przedstawić operację wymiany wkładek zamków oraz stacyjki, gdy zajdzie taka konieczność.
Gdy musimy lub chcemy dokonać wymiany tych podzespołów, dobrze jest wiedzieć, że w przypadku zmiany stacyjki wymiana wiąże się z kodowaniem nowego/innego kluczyka. Z tego, co się dowiedziałem, to są dwa typy transponderów i jeśli kupimy używany zestaw, możemy nie trafić na ten, który obsługuje nasz system w aucie. Zostaje zakup nowego klucza i docięcie go wg wzoru. Kodowanie w serwisie to chwilka. Równie podobnie jest z pilotami do centralnego - można kupić używany, ale nie zawsze trafimy. Pewnie dlatego na forach spotykamy wpisy, że komuś nie udało się zalogować pilota wg ogólnodostępnej procedury.
Z informacji uzyskanej od serwisanta: włożenie kluczyka z niewłaściwym transponderem powoduje zablokowanie autka na jakiś czas - trzykrotne to już godzina zwłoki - nie można odpalić, nie można diagnozować itp.
U mnie wymiana spowodowana była zagubieniem kluczyka.
Dobra rada to przed zakupem: upewnijcie się, że zamki działają idealnie i nie wierzcie, że się rozrusza, itd. Zaniedbany zamek, to słabsze sprężynki, powycierane, zaniedbane itd - czyli problemy.

Demontaż rozpoczynamy od wykręcenia 4 plastikowych kołków mocujących boczki/tapicerkę drzwi.

Obrazek

Po demontażu tych kołków wykręcamy wkręta mocującego osłonę klamki wewnętrznej.

Obrazek

Następnie pod młotek idzie śrubka w małym schowku - wyjmujemy tą gumową osłonkę i wykręcamy śrubkę, demontujemy panel sterowania w drzwiach - wypinamy kostki.

Obrazek

Od strony kierowcy widzimy tą metalową osłonkę - przykręconą na dwie śrubki - od strony pasażera demontujemy także rączkę.

Obrazek

Delikatnie podważamy od dołu cały boczek i wypinamy z zatrzasków - podnosimy do góry, wypinamy wtyczki, które zostały.

Obrazek

Odklejamy delikatnie folię wewnętrzną i ukazuje się nam klamka wraz z zamkiem w całej okazałości.

Obrazek

Odpinamy dwa cięgna, delikatnie - schodzą rewelacyjnie.

Obrazek

Wykręcamy nakrętkę ze zdjęcia.

Obrazek

Następnie z boku drzwi na wysokości klamki zdejmujemy plastikową zaślepkę i pod nią mamy śrubkę - odkręcamy ją.

Obrazek

Delikatnie do środka wyjmujemy klamkę - rozpinamy przewód od wkładki i wszystko na stół.
Wkładka zamka jest mocowana na jedną śrubę - odkręcamy i delikatnie wyjmujemy.

Obrazek

Obrazek

W to miejsce montujemy drugą - musi wchodzić z malutkim oporem, trzeba pamiętać, aby sprawdzić, czy kluczyk w niej działa swobodnie, nie zacina się. Jeśli kupicie syfiastą, to mimo że swobodnie będzie działać, to po montażu nie będzie odbijać, gdyż syf i stary smar zrobiły swoje.

Składamy w odwrotnej kolejności, nie zapominając, że wcześniej trzeba sprawdzić czy wszystko działa.


Stacyjka:

Odkręcamy dwie śrubki od spodu, demontujemy uchwyt otwierania maski oraz demontujemy gniazdo OBD.

Obrazek

Obrazek

Zdejmujemy osłonę plastikową z boku i odkręcamy dwie śrubki.

Obrazek

Delikatnie wypinamy całą osłonę z zatrzasków i naszym oczom ukazuje się stacyjka.

Obrazek

Wkładamy kluczyk w drugą pozycję i wciskamy przez otwór ten bolec widoczny na foto - wkładka stacyjki wychodzi do góry.
Wypinamy kostkę z instalacji i już po wszystkim.

Obrazek

Aby dojechać na dopisanie ja jechałem na dwóch stacyjkach - nowa wpięta w kolumnę i na niej zasilanie instalacji i rozruch, a druga podpięta do tej kostki. aby immo działało

Obrazek

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.

#2 Postautor: vokal » środa, 11 czerwca 2014, 22:59

Dobra robota :ok: Dobrze opisane.
Na IS nie wstawiaj zdjęć, bo za rok nie będzie po nich śladu.
Masz do mnie maila, podeślij zdjęcia to dorzucę je jutro.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

mariank32
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1381
Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: nie mam
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 138000
Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.

#3 Postautor: mariank32 » czwartek, 12 czerwca 2014, 10:01

Dodam , ze do zakodowania kluczyków jest potrzebny kod dostępu. Można go uzyskać po numerze VIN, ale jeśli ktoś ma auto rzeźbione przez handlarza to moze być już problem, bo sterownik może być inny. Kod ten można takze policzyć programem ICC calculator. Mozliwy odczyt także z pamięci sterownika.

VOKAL fotki już Ci posłalem. Dzięki i pozdrawiam

mariank32
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1381
Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: nie mam
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 138000
Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.

#4 Postautor: mariank32 » czwartek, 12 czerwca 2014, 10:12

Nie Beata, ten to jest kod do dorobienia kluczyka, bo też myślałem, że ten kod jest na blaszce. Sa dwa rodzaje kodów, rózną się ilością cyfr - chyba jakaś zmiana po lifcie. Do mojego jest 6 cyfrowy KOD. Ale to w serwisie minuta aby go uzyskać.

mariank32
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1381
Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: nie mam
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 138000
Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.

#5 Postautor: mariank32 » czwartek, 12 czerwca 2014, 19:47

Dzięki Vokal!!!
Male sprostowanie, klamkę oczywiście wyjmujemy na zewnątrz. Praca przyjemna i nie jest czasochlonna.
Ja kupiłem kompletny zestaw zamków i stacyjke za 100 Pln z wysyłka. Kupilem też drugi zestaw ale to był złom. Dlatego uważajcie przy kupnie, wszystko ma swobodnie działać, nie, że odpuści. Przykre jest to, ze kupiłem od forumowicza, zaufałem zaplacilem 200 i zostałem zrobiony w przyslowiowego konia. Pomimo tego, że pytalem się czy wszystko działa, bo lubię jak wszystko jest sprawne dostalem to co dostałem. Nie pomogło moczenie , dmuchanie itd. Syf zrobil swoje. Poleciało to do śmietnika.

Awatar użytkownika
magister
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 826
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 14 września 2012, 18:12
Skąd jesteś: Chełmno
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: zieloniczny
Przebieg (km.): 120000
Inny Samochód: Syrena 105, R20, VW
Kontaktowanie:

Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.

#6 Postautor: magister » niedziela, 27 lipca 2014, 13:47

Tyle co widzę to mam całkiem inną stacyjkę, może dlatego że nie mam IMMO.

mariank32
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1381
Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: nie mam
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 138000
Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.

#7 Postautor: mariank32 » niedziela, 27 lipca 2014, 21:33

Pewnie nie masz pętli immo. Jest osobnym elementem, można więc ją dokręcić lub odkręcić. Masz problem ze stacyjką?

BearRBK
jestem
jestem
Posty: 2
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2022, 15:35
Skąd jesteś: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.

#8 Postautor: BearRBK » wtorek, 3 maja 2022, 15:48

Miałby ktoś zdjęcia ? Bo wykręciłem wkręty, gniazdo one i cięgno maski ale za cholerę nie mogę zdemontować.

Edit: dobra zdemontowalem nie widzę bolca na stacyjce

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.

#9 Postautor: Marek » wtorek, 3 maja 2022, 19:34

Może opisać po polsku , nie wiadomo o co chodzi . Co ma cięgło od maski wspólnego ze stacyjką.

Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 128
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.

#10 Postautor: kravietz81 » środa, 29 marca 2023, 12:28

mariank32 pisze:Witam!!!
Chciałbym na bazie własnych doświadczeń przedstawić operację wymiany wkładek zamków oraz stacyjki, gdy zajdzie taka konieczność.
Gdy musimy lub chcemy dokonać wymiany tych podzespołów, dobrze jest wiedzieć, że w przypadku zmiany stacyjki wymiana wiąże się z kodowaniem nowego/innego kluczyka. Z tego, co się dowiedziałem, to są dwa typy transponderów i jeśli kupimy używany zestaw, możemy nie trafić na ten, który obsługuje nasz system w aucie. Zostaje zakup nowego klucza i docięcie go wg wzoru. Kodowanie w serwisie to chwilka. Równie podobnie jest z pilotami do centralnego - można kupić używany, ale nie zawsze trafimy. Pewnie dlatego na forach spotykamy wpisy, że komuś nie udało się zalogować pilota wg ogólnodostępnej procedury.
Z informacji uzyskanej od serwisanta: włożenie kluczyka z niewłaściwym transponderem powoduje zablokowanie autka na jakiś czas - trzykrotne to już godzina zwłoki - nie można odpalić, nie można diagnozować itp.
U mnie wymiana spowodowana była zagubieniem kluczyka.
Dobra rada to przed zakupem: upewnijcie się, że zamki działają idealnie i nie wierzcie, że się rozrusza, itd. Zaniedbany zamek, to słabsze sprężynki, powycierane, zaniedbane itd - czyli problemy.

Demontaż rozpoczynamy od wykręcenia 4 plastikowych kołków mocujących boczki/tapicerkę drzwi.

Po demontażu tych kołków wykręcamy wkręta mocującego osłonę klamki wewnętrznej.

Następnie pod młotek idzie śrubka w małym schowku - wyjmujemy tą gumową osłonkę i wykręcamy śrubkę, demontujemy panel sterowania w drzwiach - wypinamy kostki.

Od strony kierowcy widzimy tą metalową osłonkę - przykręconą na dwie śrubki - od strony pasażera demontujemy także rączkę.

Delikatnie podważamy od dołu cały boczek i wypinamy z zatrzasków - podnosimy do góry, wypinamy wtyczki, które zostały.

Odklejamy delikatnie folię wewnętrzną i ukazuje się nam klamka wraz z zamkiem w całej okazałości.

Odpinamy dwa cięgna, delikatnie - schodzą rewelacyjnie.

Wykręcamy nakrętkę ze zdjęcia.

Następnie z boku drzwi na wysokości klamki zdejmujemy plastikową zaślepkę i pod nią mamy śrubkę - odkręcamy ją.

Delikatnie do środka wyjmujemy klamkę - rozpinamy przewód od wkładki i wszystko na stół.
Wkładka zamka jest mocowana na jedną śrubę - odkręcamy i delikatnie wyjmujemy.

W to miejsce montujemy drugą - musi wchodzić z malutkim oporem, trzeba pamiętać, aby sprawdzić, czy kluczyk w niej działa swobodnie, nie zacina się. Jeśli kupicie syfiastą, to mimo że swobodnie będzie działać, to po montażu nie będzie odbijać, gdyż syf i stary smar zrobiły swoje.

Składamy w odwrotnej kolejności, nie zapominając, że wcześniej trzeba sprawdzić czy wszystko działa.


Stacyjka:

Odkręcamy dwie śrubki od spodu, demontujemy uchwyt otwierania maski oraz demontujemy gniazdo OBD.

Zdejmujemy osłonę plastikową z boku i odkręcamy dwie śrubki.

Delikatnie wypinamy całą osłonę z zatrzasków i naszym oczom ukazuje się stacyjka.

Wkładamy kluczyk w drugą pozycję i wciskamy przez otwór ten bolec widoczny na foto - wkładka stacyjki wychodzi do góry.
Wypinamy kostkę z instalacji i już po wszystkim.

Aby dojechać na dopisanie ja jechałem na dwóch stacyjkach - nowa wpięta w kolumnę i na niej zasilanie instalacji i rozruch, a druga podpięta do tej kostki. aby immo działało



Dałbyś radę podmienić jakoś zdjęcia?? Teraz już tylko tekst został.

BearRBK pisze:Miałby ktoś zdjęcia ? Bo wykręciłem wkręty, gniazdo one i cięgno maski ale za cholerę nie mogę zdemontować.

Edit: dobra zdemontowalem nie widzę bolca na stacyjce


Czy byłbyś skłonny podzielić się pełną relacją z naprawy??
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.

#11 Postautor: Marek » środa, 29 marca 2023, 19:42

Jeden z kolegów był aktywny w 2017 a drugi ma dwa posty i raczej nie uczestniczy w forum.

Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 128
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.

#12 Postautor: kravietz81 » czwartek, 30 marca 2023, 00:27

Marek pisze:Jeden z kolegów był aktywny w 2017 a drugi ma dwa posty i raczej nie uczestniczy w forum.


:blushing: Nie sprawdziłem... :palm:
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.

#13 Postautor: Marek » czwartek, 30 marca 2023, 11:25

Mam prośbę, jeżeli odpowiadasz na post który jest wyżej to go nie cytuj. Trochę przesadzasz z cytowaniem.

Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 128
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.

#14 Postautor: kravietz81 » poniedziałek, 3 kwietnia 2023, 09:12

Ok. W sumie ma to sens. Cytat się przydaje jak odpowiedź jest do postu gdzieś z dalszej historii wątku.

Dzięki za sugestię!
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.

#15 Postautor: Student_x » czwartek, 1 czerwca 2023, 17:29

Nie ma potrzeby szukania zdjęć , ja rozbierałem u siebie wszystko i oddawałem wkładki do naprawy. Bardzo prosta robota , jeżeli ktoś choć raz zdejmował boczki drzwi to mniej więcej wie gdzie szukać śrubek i zatrzasków :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie


Wróć do „FOTORELACJE Z NAPRAW KIA SORENTO I (2002-2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości