W czasie, kiedy walczyłem z nieszczęsnym zbiornikiem paliwa, zaczął mi lekko przepuszczać zawór bezpieczeństwa na listwie CR. Niestety próba wykręcenia go spełzła na niczym, bo się tak zapiekł, że bałem się użyć do odkręcenia większej siły niż dotychczas aby nie uszkodzić delikatnej głowicy ( listwa jest przykręcona do głowicy trzema śrubami ). Pozostała jedynie opcja wykręcenia zaworu na wymontowanej listwie. Znalazłem w tym czasie na jednym z portali aukcyjnych kompletną listwę CR - z czujnikiem ciśnienia oraz zaworem bezpieczeństwa za całe - uwaga: 34 (!) zł plus przesyłka wiec niezależnie od tego w jakim miała być stanie stwierdziłem, że należy ją kupić. Pochodziła rzekomo z auta dwa lata młodszego niż moje. Po rozpakowaniu paczki wykręciłem czujnik i zawór, wypłukałem dokładnie całą listwę w środku i postanowiłem w całości zamontować ją w miejsce dotychczasowej. Jest z tym odrobina pracy, ponieważ aby dostać się do śrub mocujących listwę CR do głowicy, musimy odkręcić kolektor ssący i go nieco odsunąć. Żeby z kolei odkręcić kolektor, musimy odkręcić zawór EGR i inne drobiazgi przykręcone do kolektora. Przed odsunięciem kolektora wydmuchujemy dokładnie całą jego okolicę jak również okolice samej listwy. Czystość jest tu niezmiernie ważna! Dalej odpinamy kostkę od czujnika ciśnienia, odkręcamy od listwy wszystkie przewody paliwowe oraz odłączamy wężyk przelewowy od zaworu bezpieczeństwa. Najlepiej robić to bez rękawiczek żeby zminimalizować ryzyko dostania się tam niepożądanych drobinek ciał, które w żadnym wypadku nie mogą się tam znaleźć. Następnie odkręcamy śruby mocujące listwę i już bez problemu wyciągamy ją na zewnątrz. Montaż przeprowadzamy w kolejności odwrotnej. Po zmontowaniu wszystko działa jak należy. Zawór bezpieczeństwa ze starej listwy wykręciłem dopiero w imadle, wyczyściłem i leży sobie w zapasie. Zabawę z wymianą listwy CR polecam jednak tym, którzy mają już choćby minimalną praktykę z zakresu mechaniki.
PS. Ja przy okazji całkowicie wymontowałem kolektor, żeby go dokładnie wyczyścić. Dorzucam oczywiście kilka fotek z całej operacji
Wymiana listwy CR
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
- bocian
- teraz jestem
- Posty: 540
- Wiek: 45
- Rejestracja: piątek, 8 marca 2013, 12:26
- Skąd jesteś: GND
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: niebieski
- Kontaktowanie:
-
- To ja
- Posty: 333
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana listwy CR
Jakim momentem i w jakiej kolejności dokrecales kolektor ssący? A może ktoś z Forumowiczów pomoże?
-
- To ja
- Posty: 354
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
- Skąd jesteś: Policzna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 295000
- Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości