Wymiana listwy CR

Własne fotorelacje z napraw lub usprawnień.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
bocian
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 540
Wiek: 45
Rejestracja: piątek, 8 marca 2013, 12:26
Skąd jesteś: GND
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: niebieski
Kontaktowanie:

Wymiana listwy CR

#1 Postautor: bocian » poniedziałek, 10 listopada 2014, 22:26

W czasie, kiedy walczyłem z nieszczęsnym zbiornikiem paliwa, zaczął mi lekko przepuszczać zawór bezpieczeństwa na listwie CR. Niestety próba wykręcenia go spełzła na niczym, bo się tak zapiekł, że bałem się użyć do odkręcenia większej siły niż dotychczas aby nie uszkodzić delikatnej głowicy ( listwa jest przykręcona do głowicy trzema śrubami ). Pozostała jedynie opcja wykręcenia zaworu na wymontowanej listwie. Znalazłem w tym czasie na jednym z portali aukcyjnych kompletną listwę CR - z czujnikiem ciśnienia oraz zaworem bezpieczeństwa za całe - uwaga: 34 (!) zł plus przesyłka :lol: wiec niezależnie od tego w jakim miała być stanie stwierdziłem, że należy ją kupić. Pochodziła rzekomo z auta dwa lata młodszego niż moje. Po rozpakowaniu paczki wykręciłem czujnik i zawór, wypłukałem dokładnie całą listwę w środku i postanowiłem w całości zamontować ją w miejsce dotychczasowej. Jest z tym odrobina pracy, ponieważ aby dostać się do śrub mocujących listwę CR do głowicy, musimy odkręcić kolektor ssący i go nieco odsunąć. Żeby z kolei odkręcić kolektor, musimy odkręcić zawór EGR i inne drobiazgi przykręcone do kolektora. Przed odsunięciem kolektora wydmuchujemy dokładnie całą jego okolicę jak również okolice samej listwy. Czystość jest tu niezmiernie ważna! Dalej odpinamy kostkę od czujnika ciśnienia, odkręcamy od listwy wszystkie przewody paliwowe oraz odłączamy wężyk przelewowy od zaworu bezpieczeństwa. Najlepiej robić to bez rękawiczek żeby zminimalizować ryzyko dostania się tam niepożądanych drobinek ciał, które w żadnym wypadku nie mogą się tam znaleźć. Następnie odkręcamy śruby mocujące listwę i już bez problemu wyciągamy ją na zewnątrz. Montaż przeprowadzamy w kolejności odwrotnej. Po zmontowaniu wszystko działa jak należy. Zawór bezpieczeństwa ze starej listwy wykręciłem dopiero w imadle, wyczyściłem i leży sobie w zapasie. Zabawę z wymianą listwy CR polecam jednak tym, którzy mają już choćby minimalną praktykę z zakresu mechaniki.

PS. Ja przy okazji całkowicie wymontowałem kolektor, żeby go dokładnie wyczyścić. Dorzucam oczywiście kilka fotek z całej operacji :)
Załączniki
2014-07-09 15.58.31.jpg
2014-07-09 15.59.18.jpg
2014-07-09 15.59.45.jpg
2014-07-09 16.21.37.jpg

Szelma
To ja
To ja
Posty: 332
Wiek: 41
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana listwy CR

#2 Postautor: Szelma » piątek, 23 lipca 2021, 13:18

Jakim momentem i w jakiej kolejności dokrecales kolektor ssący? A może ktoś z Forumowiczów pomoże?

Magcx64
To ja
To ja
Posty: 354
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
Skąd jesteś: Policzna
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 295000
Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana listwy CR

#3 Postautor: Magcx64 » piątek, 23 lipca 2021, 21:58

17+-3 nm kolejności brak

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana listwy CR

#4 Postautor: Marek » sobota, 24 lipca 2021, 00:11

Kolektor ssący, 14,7-19,6 Nm.


Wróć do „FOTORELACJE Z NAPRAW KIA SORENTO I (2002-2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość