Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ

#1 Postautor: Admin » wtorek, 23 sierpnia 2016, 08:29

Dzisiaj przeprowadzę test Kabli rozruchowych pod gniazdo zapalniczki .
Potrzebne są do tego trzy rzeczy .:

Samochód z wyczerpanym akumulatorem ( Ford Fiesta 1.3 B)
Samochód z naładowanym akumulatorem ( Kia Sorento 2.5 CRDi )
Urządzenie ( Kable rozruchowe pod gniazdo zapalniczki Unitec 12V , 5m ) cena od 16.99 do 42.99

Teraz trochę reklamy :

KABLE PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ 12V

Kable rozruchowe pod zapalniczkę to ładowarka do akumulatora samochodowego o dużej mocy przerobowej, zachwyca łatwością obsługi. Kable rozruchowe są użytecznym produktem markowym, którego nie może zabraknąć w żadnym aucie. Uzbrójcie się przeciw ciężkimi zimowymi dniami, którym może się poddać wasze auto.
Tradycyjne przewody rozruchowe są już nie potrzebne!
Prezentowane urządzenie montujemy do zapalniczek samochodowych.
Bez potrzeby unoszenia maski, odkręcania kabli, podłączania klamer i przestawiania samochodów w dziwnych pozycjach.
Urządzenie rozruchowe jest małe i bardzo proste w zastosowaniu.
Kabel o długości 5 metrów pozwala na łatwe połączenie samochodów.

Biorąc urządzenie do ręki czujemy jego ciężar , na pierwszy rzut oka wygląda bardzo profesjonalnie , napisy , przełączniki .

Obrazek

Otwieram opakowanie .

Obrazek

Ups.. już na starcie taka porażka . Mój egzemplarz ma uszkodzoną wtyczkę .

Obrazek

Czyli lecę po skrzynkę z narzędziami i na poczekaniu dorabiam końcówkę .

Obrazek

Teraz czas na przeczytanie instrukcji.

Obrazek

W Fordzie występuje trzecia opcja , nie słychać rozrusznika , światło w kabinie ledwo ćmi .
Postanawiam przeznaczyć na to 20 minut , trochę dłużej niz to wynika z instrukcji.

Zbliżam auta do siebie .

Okazuje się , że 5 metrów to za mało .
Nie mogę włożyć jednego z przewodów do gniazda zapalniczki

Zbliżam auta maksymalnie jak może być , czyli " zderzak w zderzak"

Obrazek

Podłączam przewody do gniazd zapalniczek.

Obrazek

Kontrolki w Fieście ledwo mżą

Obrazek

Zgodnie z instrukcją uruchamiam silnik w Kia Sorento .
Kontrolki na urządzeniu pokazują , że drugie auto się ładuje .
Po 20 minutach wyłączam silnik.

Przekręcam kluczyk w Fieście .
Na tablicy wskaźników zapala się więcej kontrolek.

Obrazek

Przekręcam kluczyk .
Nic . Cisza.

Urządzenie nie naładowało samochodu tak jak to miało wynikać z instrukcji.
Wady : za krótki kabel, nie działa zgodnie z instrukcją.
Zalety : nie stwierdzono .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
anhar
To ja
To ja
Posty: 291
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
Skąd jesteś: Piwniczna
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 136000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ

#2 Postautor: anhar » wtorek, 23 sierpnia 2016, 09:17

Czyli to nie są przewody rozruchowe tylko ładowarka do akumulatorów tyle że źródłem mocy jest drugi samochód a nie sieć elektryczna. Tyle tylko że 20 minut na naładowanie padniętego akumulatora to mało.

Czego to ludzie nie wymyślą żeby innych wywieść w pole.
Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ

#3 Postautor: Peter » wtorek, 23 sierpnia 2016, 10:45

Jak by tak się zastanowić głębiej, to może i udało by się doszukać parę zalet niekoniecznie związanych z przeznaczeniem. Jeżeli to urządzenie jednak daje zasilanie, czyli można by je wykorzystać np. do podtrzymania zasilania przy wymianie akumulatora w pojazdach, które przy takiej operacji wymagają podtrzymania pamięci sterowników, albo przy kodowaniu komputera/sterowników wykorzystując go do podtrzymania wymaganego napięcia.

Awatar użytkownika
Edgar
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 963
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 77 times
Been thanked: 62 times
Kontaktowanie:

Re: Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ

#4 Postautor: Edgar » wtorek, 23 sierpnia 2016, 21:37

Admin pisze:Zgodnie z instrukcją uruchamiam silnik w Kia Sorento .
Kontrolki na urządzeniu pokazują , że drugie auto się ładuje .
Po 20 minutach wyłączam silnik.


... a gdyby szedł patrol niebieski, albo wścibska sąsiadka ? (jak u mnie)... :hmm:

Awatar użytkownika
tomasB
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1030
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
Skąd jesteś: niedary
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 300
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ

#5 Postautor: tomasB » wtorek, 23 sierpnia 2016, 21:45

:happy2: """Przekręcam kluczyk w Fieście .
Na tablicy wskaźników zapala się więcej kontrolek"""

Andrzej, są zalety zapaliłeś więcej kontrolek :happy1: :rolley:
Co do amperomierza ,przy moim alternatorze jest taki :kwink: :lol: :palm:
Załączniki
images (3).jpg
images (3).jpg (7.02 KiB) Przejrzano 2014 razy

Awatar użytkownika
anhar
To ja
To ja
Posty: 291
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
Skąd jesteś: Piwniczna
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 136000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ

#6 Postautor: anhar » wtorek, 23 sierpnia 2016, 21:48

Tomas to jest amperomierz magnetoelektryczny (przepraszam elektrodynamiczny powinno być) on tylko prąd przemienny pokazuje :kwink:
Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).

Awatar użytkownika
tomasB
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1030
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
Skąd jesteś: niedary
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 300
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ

#7 Postautor: tomasB » środa, 24 sierpnia 2016, 06:16

:Amperomierz – przyrząd pomiarowy służący do pomiaru natężenia prądu elektrycznego. W zależności od zakresu amperomierza używane są też nazwy: kiloamperomierz, miliamperomierz, mikroamperomierz.

Pomiaru natężenia prądu dokonuje się poprzez oddziaływanie przewodnika z prądem i pola magnetycznego budując następujące rodzaje amperomierzy:

magnetoelektryczny
elektromagnetyczny
elektrodynamiczny
indukcyjny

Uczono mnie tak :idn:
amperaż
wartość natężenia prądu elektrycznego
Może się mylę, ale jestem tylko elektromonterem, nie Miodkiem, więc przepraszam za urazę, jeśli kogoś uraziłem :girl8:
Ostatnio zmieniony środa, 24 sierpnia 2016, 06:35 przez tomasB, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
anhar
To ja
To ja
Posty: 291
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
Skąd jesteś: Piwniczna
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 136000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ

#8 Postautor: anhar » środa, 24 sierpnia 2016, 06:23

Tomas sorki lepiej jak bym nic nie pisał :beer: muszę się nad sobą zastanowić głębiej :palm:
Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ

#9 Postautor: Peter » środa, 24 sierpnia 2016, 13:04

Widząc, że poznikały posty chciał bym uzyskać informacji kto i dlaczego je usunął, oraz dlaczego zrobiono to wybiórczo pozostawiając przy tym posty wprowadzający w błąd.


tomasB pisze:...Może się mylę, ale jestem tylko elektromonterem, ...


Zatem powinien być również znany amperomierz cegowy, który służy do pomiaru natężenia ładowania alternatora, którym pomiar nie wykonuje się na przewodach z alternatora, tylko na przewodzie masowym od akumulatora względem kierunku na cegach.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ

#10 Postautor: Admin » środa, 24 sierpnia 2016, 13:21

Jeśli bym nie usunął tych postów to musiałbyś dostać bana za personalne odpowiedzi do innych uzytkowników forum.
Teraz też odpowiadasz TomasowiB , mimo , że to nie dotyczy tematu i było jedynie żartem z jego strony.
Nie wystarczy Ci kłótnia z Markiem i od razu po usunięciu jej próbujesz tworzyć nową z TomasemB, albo przynajmniej zarzucasz sieci i patrzysz co Ci w nie wpadnie .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ

#11 Postautor: Peter » środa, 24 sierpnia 2016, 13:35

O jakiej kłótni, o jakich żartach mowa. Zwykła wymiana zdań, poglądów ect. i to wszystko. Co zaś tyczy się personalnych zwrotów, po pierwsze, nikomu nie ubliżam, staram się odnosić w mowie i piśmie z szacunkiem, czego nie w pełnym zakresie otrzymuje w zamian, poza tym, jak mam się zwracać, ustosunkowywać do czyjejś wypowiedzi, czyli co, mam zwracać się jak do powietrza. Przecież dyskusja miedzy ludzmi polega właśnie na zwrotach, no chyba, że każdy polemizuje sam ze sobą w tylko sobie znanym kierunku, z resztą to już nie istotne, ja pasuje, szkoda czasu.


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości