Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ
Moderator: Moderator
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ
Dzisiaj przeprowadzę test Kabli rozruchowych pod gniazdo zapalniczki .
Potrzebne są do tego trzy rzeczy .:
Samochód z wyczerpanym akumulatorem ( Ford Fiesta 1.3 B)
Samochód z naładowanym akumulatorem ( Kia Sorento 2.5 CRDi )
Urządzenie ( Kable rozruchowe pod gniazdo zapalniczki Unitec 12V , 5m ) cena od 16.99 do 42.99
Teraz trochę reklamy :
KABLE PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ 12V
Kable rozruchowe pod zapalniczkę to ładowarka do akumulatora samochodowego o dużej mocy przerobowej, zachwyca łatwością obsługi. Kable rozruchowe są użytecznym produktem markowym, którego nie może zabraknąć w żadnym aucie. Uzbrójcie się przeciw ciężkimi zimowymi dniami, którym może się poddać wasze auto.
Tradycyjne przewody rozruchowe są już nie potrzebne!
Prezentowane urządzenie montujemy do zapalniczek samochodowych.
Bez potrzeby unoszenia maski, odkręcania kabli, podłączania klamer i przestawiania samochodów w dziwnych pozycjach.
Urządzenie rozruchowe jest małe i bardzo proste w zastosowaniu.
Kabel o długości 5 metrów pozwala na łatwe połączenie samochodów.
Biorąc urządzenie do ręki czujemy jego ciężar , na pierwszy rzut oka wygląda bardzo profesjonalnie , napisy , przełączniki .
Otwieram opakowanie .
Ups.. już na starcie taka porażka . Mój egzemplarz ma uszkodzoną wtyczkę .
Czyli lecę po skrzynkę z narzędziami i na poczekaniu dorabiam końcówkę .
Teraz czas na przeczytanie instrukcji.
W Fordzie występuje trzecia opcja , nie słychać rozrusznika , światło w kabinie ledwo ćmi .
Postanawiam przeznaczyć na to 20 minut , trochę dłużej niz to wynika z instrukcji.
Zbliżam auta do siebie .
Okazuje się , że 5 metrów to za mało .
Nie mogę włożyć jednego z przewodów do gniazda zapalniczki
Zbliżam auta maksymalnie jak może być , czyli " zderzak w zderzak"
Podłączam przewody do gniazd zapalniczek.
Kontrolki w Fieście ledwo mżą
Zgodnie z instrukcją uruchamiam silnik w Kia Sorento .
Kontrolki na urządzeniu pokazują , że drugie auto się ładuje .
Po 20 minutach wyłączam silnik.
Przekręcam kluczyk w Fieście .
Na tablicy wskaźników zapala się więcej kontrolek.
Przekręcam kluczyk .
Nic . Cisza.
Urządzenie nie naładowało samochodu tak jak to miało wynikać z instrukcji.
Wady : za krótki kabel, nie działa zgodnie z instrukcją.
Zalety : nie stwierdzono .
Potrzebne są do tego trzy rzeczy .:
Samochód z wyczerpanym akumulatorem ( Ford Fiesta 1.3 B)
Samochód z naładowanym akumulatorem ( Kia Sorento 2.5 CRDi )
Urządzenie ( Kable rozruchowe pod gniazdo zapalniczki Unitec 12V , 5m ) cena od 16.99 do 42.99
Teraz trochę reklamy :
KABLE PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ 12V
Kable rozruchowe pod zapalniczkę to ładowarka do akumulatora samochodowego o dużej mocy przerobowej, zachwyca łatwością obsługi. Kable rozruchowe są użytecznym produktem markowym, którego nie może zabraknąć w żadnym aucie. Uzbrójcie się przeciw ciężkimi zimowymi dniami, którym może się poddać wasze auto.
Tradycyjne przewody rozruchowe są już nie potrzebne!
Prezentowane urządzenie montujemy do zapalniczek samochodowych.
Bez potrzeby unoszenia maski, odkręcania kabli, podłączania klamer i przestawiania samochodów w dziwnych pozycjach.
Urządzenie rozruchowe jest małe i bardzo proste w zastosowaniu.
Kabel o długości 5 metrów pozwala na łatwe połączenie samochodów.
Biorąc urządzenie do ręki czujemy jego ciężar , na pierwszy rzut oka wygląda bardzo profesjonalnie , napisy , przełączniki .
Otwieram opakowanie .
Ups.. już na starcie taka porażka . Mój egzemplarz ma uszkodzoną wtyczkę .
Czyli lecę po skrzynkę z narzędziami i na poczekaniu dorabiam końcówkę .
Teraz czas na przeczytanie instrukcji.
W Fordzie występuje trzecia opcja , nie słychać rozrusznika , światło w kabinie ledwo ćmi .
Postanawiam przeznaczyć na to 20 minut , trochę dłużej niz to wynika z instrukcji.
Zbliżam auta do siebie .
Okazuje się , że 5 metrów to za mało .
Nie mogę włożyć jednego z przewodów do gniazda zapalniczki
Zbliżam auta maksymalnie jak może być , czyli " zderzak w zderzak"
Podłączam przewody do gniazd zapalniczek.
Kontrolki w Fieście ledwo mżą
Zgodnie z instrukcją uruchamiam silnik w Kia Sorento .
Kontrolki na urządzeniu pokazują , że drugie auto się ładuje .
Po 20 minutach wyłączam silnik.
Przekręcam kluczyk w Fieście .
Na tablicy wskaźników zapala się więcej kontrolek.
Przekręcam kluczyk .
Nic . Cisza.
Urządzenie nie naładowało samochodu tak jak to miało wynikać z instrukcji.
Wady : za krótki kabel, nie działa zgodnie z instrukcją.
Zalety : nie stwierdzono .
- anhar
- To ja
- Posty: 291
- Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
- Skąd jesteś: Piwniczna
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 136000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ
Czyli to nie są przewody rozruchowe tylko ładowarka do akumulatorów tyle że źródłem mocy jest drugi samochód a nie sieć elektryczna. Tyle tylko że 20 minut na naładowanie padniętego akumulatora to mało.
Czego to ludzie nie wymyślą żeby innych wywieść w pole.
Czego to ludzie nie wymyślą żeby innych wywieść w pole.
Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ
Jak by tak się zastanowić głębiej, to może i udało by się doszukać parę zalet niekoniecznie związanych z przeznaczeniem. Jeżeli to urządzenie jednak daje zasilanie, czyli można by je wykorzystać np. do podtrzymania zasilania przy wymianie akumulatora w pojazdach, które przy takiej operacji wymagają podtrzymania pamięci sterowników, albo przy kodowaniu komputera/sterowników wykorzystując go do podtrzymania wymaganego napięcia.
- Edgar
- dobry jak...
- Posty: 963
- Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
- Skąd jesteś: Katowice
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 62 times
- Kontaktowanie:
Re: Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ
Admin pisze:Zgodnie z instrukcją uruchamiam silnik w Kia Sorento .
Kontrolki na urządzeniu pokazują , że drugie auto się ładuje .
Po 20 minutach wyłączam silnik.
... a gdyby szedł patrol niebieski, albo wścibska sąsiadka ? (jak u mnie)...
- tomasB
- możesz mi ufać
- Posty: 1030
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
- Skąd jesteś: niedary
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 300
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ
"""Przekręcam kluczyk w Fieście .
Na tablicy wskaźników zapala się więcej kontrolek"""
Andrzej, są zalety zapaliłeś więcej kontrolek
Co do amperomierza ,przy moim alternatorze jest taki
Na tablicy wskaźników zapala się więcej kontrolek"""
Andrzej, są zalety zapaliłeś więcej kontrolek
Co do amperomierza ,przy moim alternatorze jest taki
- Załączniki
-
- images (3).jpg (7.02 KiB) Przejrzano 2014 razy
- anhar
- To ja
- Posty: 291
- Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
- Skąd jesteś: Piwniczna
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 136000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ
Tomas to jest amperomierz magnetoelektryczny (przepraszam elektrodynamiczny powinno być) on tylko prąd przemienny pokazuje
Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).
- tomasB
- możesz mi ufać
- Posty: 1030
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
- Skąd jesteś: niedary
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 300
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ
:Amperomierz – przyrząd pomiarowy służący do pomiaru natężenia prądu elektrycznego. W zależności od zakresu amperomierza używane są też nazwy: kiloamperomierz, miliamperomierz, mikroamperomierz.
Pomiaru natężenia prądu dokonuje się poprzez oddziaływanie przewodnika z prądem i pola magnetycznego budując następujące rodzaje amperomierzy:
magnetoelektryczny
elektromagnetyczny
elektrodynamiczny
indukcyjny
Uczono mnie tak
amperaż
wartość natężenia prądu elektrycznego
Może się mylę, ale jestem tylko elektromonterem, nie Miodkiem, więc przepraszam za urazę, jeśli kogoś uraziłem
Pomiaru natężenia prądu dokonuje się poprzez oddziaływanie przewodnika z prądem i pola magnetycznego budując następujące rodzaje amperomierzy:
magnetoelektryczny
elektromagnetyczny
elektrodynamiczny
indukcyjny
Uczono mnie tak
amperaż
wartość natężenia prądu elektrycznego
Może się mylę, ale jestem tylko elektromonterem, nie Miodkiem, więc przepraszam za urazę, jeśli kogoś uraziłem
Ostatnio zmieniony środa, 24 sierpnia 2016, 06:35 przez tomasB, łącznie zmieniany 1 raz.
- anhar
- To ja
- Posty: 291
- Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
- Skąd jesteś: Piwniczna
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 136000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ
Tomas sorki lepiej jak bym nic nie pisał muszę się nad sobą zastanowić głębiej
Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ
Widząc, że poznikały posty chciał bym uzyskać informacji kto i dlaczego je usunął, oraz dlaczego zrobiono to wybiórczo pozostawiając przy tym posty wprowadzający w błąd.
Zatem powinien być również znany amperomierz cegowy, który służy do pomiaru natężenia ładowania alternatora, którym pomiar nie wykonuje się na przewodach z alternatora, tylko na przewodzie masowym od akumulatora względem kierunku na cegach.
tomasB pisze:...Może się mylę, ale jestem tylko elektromonterem, ...
Zatem powinien być również znany amperomierz cegowy, który służy do pomiaru natężenia ładowania alternatora, którym pomiar nie wykonuje się na przewodach z alternatora, tylko na przewodzie masowym od akumulatora względem kierunku na cegach.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ
Jeśli bym nie usunął tych postów to musiałbyś dostać bana za personalne odpowiedzi do innych uzytkowników forum.
Teraz też odpowiadasz TomasowiB , mimo , że to nie dotyczy tematu i było jedynie żartem z jego strony.
Nie wystarczy Ci kłótnia z Markiem i od razu po usunięciu jej próbujesz tworzyć nową z TomasemB, albo przynajmniej zarzucasz sieci i patrzysz co Ci w nie wpadnie .
Teraz też odpowiadasz TomasowiB , mimo , że to nie dotyczy tematu i było jedynie żartem z jego strony.
Nie wystarczy Ci kłótnia z Markiem i od razu po usunięciu jej próbujesz tworzyć nową z TomasemB, albo przynajmniej zarzucasz sieci i patrzysz co Ci w nie wpadnie .
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Fakty i Mity - PRZEWODY ROZRUCHOWE POD ZAPALNICZKĘ
O jakiej kłótni, o jakich żartach mowa. Zwykła wymiana zdań, poglądów ect. i to wszystko. Co zaś tyczy się personalnych zwrotów, po pierwsze, nikomu nie ubliżam, staram się odnosić w mowie i piśmie z szacunkiem, czego nie w pełnym zakresie otrzymuje w zamian, poza tym, jak mam się zwracać, ustosunkowywać do czyjejś wypowiedzi, czyli co, mam zwracać się jak do powietrza. Przecież dyskusja miedzy ludzmi polega właśnie na zwrotach, no chyba, że każdy polemizuje sam ze sobą w tylko sobie znanym kierunku, z resztą to już nie istotne, ja pasuje, szkoda czasu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości