problem z immo? kluczykiem?
Moderator: Moderator
-
- dobry jak...
- Posty: 779
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 20:15
- Skąd jesteś: Polska
- Wersja Kia Sorento: -----------------
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 28 times
problem z immo? kluczykiem?
Witam,
Jestem obecnie nad Gardą we Włoszech. Dojechałem bez problemu. Ale mam kłopot.
Po 2 dniach postoju chciałem wyjechać z kempingu i kia nie chciała reagować na kluczyk. Tzn kontrolki się pala, radio załącza, wentylatory też. Ale nie kręci rozrusznik. Po kilku próbach zamknięcia i otwarcia auta zaskoczyło i zapalił.
W czym problem? Dzięki
Edit, Czy to może być zawiesza jacy się rozrusznik?
Jestem obecnie nad Gardą we Włoszech. Dojechałem bez problemu. Ale mam kłopot.
Po 2 dniach postoju chciałem wyjechać z kempingu i kia nie chciała reagować na kluczyk. Tzn kontrolki się pala, radio załącza, wentylatory też. Ale nie kręci rozrusznik. Po kilku próbach zamknięcia i otwarcia auta zaskoczyło i zapalił.
W czym problem? Dzięki
Edit, Czy to może być zawiesza jacy się rozrusznik?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z mimo? kluczykiem?
Jest kilka wątków o rozrusznikach na forum , może być wiele przyczyn , rozrusznik , stacyjka , przekaźnik , imo , alarm jeżeli masz . Jeżeli zamykanie mu pomogło to może być alarm . Następnym razem stuknij w rozrusznik , jeżeli zapali będzie w nim przyczyna .
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z mimo? kluczykiem?
Oczywiście stuknij rozrusznik z góry kluczem do opuszczania koła zapasowego .
Idealnie się do tego nadaje .
I działa , sprawdzone na kilku Sorento.
Idealnie się do tego nadaje .
I działa , sprawdzone na kilku Sorento.
Re: problem z immo? kluczykiem?
Dla potomnych, u mnie przyczyną losowego braku IMMO były zakłócenia w elektryce. Winowajcą okazał się czujnik stopu.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z immo? kluczykiem?
Dzięki za informację
Jeżdżę akurat jedną poliftową Sorento , w którym od czasu do czasu jest problem z odpaleniem , chociaż w tym przypadku rozrusznik kręci , tylko po ikonce immobiliser wiadomo , że nie zapali .
Jest żółta ikonka immobiliser , to zapali , jeśli po przekręceniu kluczyka nie ma ikonki to nie zapali .
Taki dziwny przypadek.
Jeżdżę akurat jedną poliftową Sorento , w którym od czasu do czasu jest problem z odpaleniem , chociaż w tym przypadku rozrusznik kręci , tylko po ikonce immobiliser wiadomo , że nie zapali .
Jest żółta ikonka immobiliser , to zapali , jeśli po przekręceniu kluczyka nie ma ikonki to nie zapali .
Taki dziwny przypadek.
Re: problem z immo? kluczykiem?
Miałem dokładnie tak samo, rozrusznik kręcił ale po lampce IMMO wiedziałem ze nie zapali.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z immo? kluczykiem?
Przy obu kluczykach objaw ten sam. Nawet baterie wymieniałem ostatnio jak była kumulacja braku IMMO.
Co ciekawe małżonce taka sytuacja się nie zdarzyła. Podejrzewam że może dlatego że trzymała nogę na hamulcu podczas odpalania. Ale zaznaczam że to NIESPRAWDZONA HIPOTEZA i powstała po tym jak się dowiedziałem że czujnik stopu wymieniony
Co ciekawe małżonce taka sytuacja się nie zdarzyła. Podejrzewam że może dlatego że trzymała nogę na hamulcu podczas odpalania. Ale zaznaczam że to NIESPRAWDZONA HIPOTEZA i powstała po tym jak się dowiedziałem że czujnik stopu wymieniony
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z immo? kluczykiem?
W swoim , przedliftowym, w ogóle nie naciskam na hamulec podczas odpalania. Muszę sprawdzić w tym drugim, choć to będzie ciężko , bo to "nie odpalenie" występuje może raz , góra dwa w miesiącu.
- piroman
- moje konto
- Posty: 164
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 26 marca 2017, 23:45
- Skąd jesteś: Poznań
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 160000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z immo? kluczykiem?
U mnie w przedlifcie jest tak samo, nie muszę wciskać hamulca aby odpalić auto, a nawet aby wrzucić bieg.
- speedy
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: środa, 24 stycznia 2018, 07:32
- Skąd jesteś: Biedaczów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 204000
- Kontaktowanie:
Re: problem z immo? kluczykiem?
Witam, tak przeglądam, właściwie uczę się forum miałem kilka razy podobny przypadek. Auto kręciło, ale nie odpalało. Zawsze z przyzwyczajenia trzymam nogę na hamulcu, więc chyba powodem nie jest wyłącznik stopu (o ile dobrze myślę). Znalazłem też wątek viewtopic.php?f=28&t=7491&p=94977&hilit=immobiliser#p94977 ale w zasadzie brak konkretnego rozwiązania. Tak sobie myślę, że dobrze byłoby sprawdzić, bo jeśli auto odmówi posłuszeństwa, gdzieś na wakacyjnym wyjeździe, to urlop pójdzie w p....du. Czy może ktoś się zagłębił w temat całkowitego wycięcia immo? W mercedesie Vito np można to spokojnie zrobić.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z immo? kluczykiem?
Kontrolka imo zapala się jak włączysz kluczyk , chodzi mi o moment kiedy nie chce zpalić .
Re: problem z immo? kluczykiem?
Podjedź do elektryka samochodowego. Niech sprawdzi czy nie ma zakłóceń w instalacji. U mnie to było tak że czujnik stopu zakłócał instalacje elektryczną.
- speedy
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: środa, 24 stycznia 2018, 07:32
- Skąd jesteś: Biedaczów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 204000
- Kontaktowanie:
Re: problem z immo? kluczykiem?
Marek pisze:Kontrolka imo zapala się jak włączysz kluczyk , chodzi mi o moment kiedy nie chce zpalić .
Dokładnie nie pamiętam, ale wydaje mi się, że w tych przypadkach jak nie chciała odpalić to nie świeciła się kontrolka IMMO. Wyjmowałem kluczyk ze stacyjki, zamykałem i otwierałem auto z pilota i po włożeniu kluczyka odpalało.
Kolego popweb, dziękuję za sugestię w poniedziałek zaglądnę do elektryka Gdzieś już czytałem jakiś post, chyba Admina o wyłączniku stopu tylko nie wiem, czy to nie dotyczyło poliftowych egzemplarzy. W każdym razie temat - do sprawdzenia
-
- awansowałem na
- Posty: 71
- Wiek: 55
- Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 08:41
- Skąd jesteś: Łańcut
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 261000
- Has thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z immo? kluczykiem?
Dzień dobry. Odświeżam temat, mianowicie, po zimowym postoju (z wyciągniętym akumulatorem) nie mogę uruchomić mojej Sorentki - rozrusznik kręci ale nie zapala się kontrolka IMMO. Zaznaczam, że w poprzednim roku sporadycznie używałem samochodu i też po dłuższych przestojach był problem z IMMO, ale po kilku, kilkunastu czy kilkudziesięciu próbach odpalał, i później było ok.
Próbowałem też z czujnikiem stopu przy pedale hamulca na różne sposoby, ale nic.
Dodam, że mam coś takiego zamontowane ("od zawsze"), jakiś chyba dodatkowy immobilizer - META System M43 (Made in Italy), który ma taki kluczyk aktywacyjny do gniazda w desce rozdzielczej, i wcześniej przy braku kontrolki IMMO, aktywacja tym kluczykiem (META System) ożywiała kontrolkę IMMO i silnik odpalał. Teraz próbuję na różne sposoby, i nic.
Być może, że ten dodatkowy immobilizer coś zakłóca, ale może jest jakiś "standardowy" sposób na tę nieszczęsną kontrolkę IMMO?
Doczytałem na forum coś o rozkodowaniu kluczyków, byłem nawet wczoraj w serwisie KIA w Rzeszowie, ale mogą podjąć temat jeżeli samochód i kluczyki będą mieli na miejscu. Laweta do serwisu to ostateczność, więc próbuję na razie coś kombinować na chybił trafił i na forum, i z góry dziękuję za podpowiedzi.
Próbowałem też z czujnikiem stopu przy pedale hamulca na różne sposoby, ale nic.
Dodam, że mam coś takiego zamontowane ("od zawsze"), jakiś chyba dodatkowy immobilizer - META System M43 (Made in Italy), który ma taki kluczyk aktywacyjny do gniazda w desce rozdzielczej, i wcześniej przy braku kontrolki IMMO, aktywacja tym kluczykiem (META System) ożywiała kontrolkę IMMO i silnik odpalał. Teraz próbuję na różne sposoby, i nic.
Być może, że ten dodatkowy immobilizer coś zakłóca, ale może jest jakiś "standardowy" sposób na tę nieszczęsną kontrolkę IMMO?
Doczytałem na forum coś o rozkodowaniu kluczyków, byłem nawet wczoraj w serwisie KIA w Rzeszowie, ale mogą podjąć temat jeżeli samochód i kluczyki będą mieli na miejscu. Laweta do serwisu to ostateczność, więc próbuję na razie coś kombinować na chybił trafił i na forum, i z góry dziękuję za podpowiedzi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: kistop i 32 gości