ETACS - co w nim siedzi

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: ETACS - co w nim siedzi

#16 Postautor: alien125 » środa, 17 października 2018, 12:26

Tak miałem od początku.
Wersja sprzedawcy: Montowałem radio z kamerą cofania i zegarek się uszkodził jak przeciągałem kable. Nowy zegarek będzie za tydzień. Wystarczy wymienić.

Moja ambicja: Jesteś elektronikiem, poradzisz sobie z naprawą. Przy okazji zbijesz cenę.

Niestety zdrowy rozsądek siedział cicho, a powinien powiedzieć "za ch... nie będziesz miał czasu się tym zająć".

Nowy zegarek przyjechał po tygodniu, wymiana nic nie dała.
Na początku myślałem, że popaliły się wyjścia na sterowniku. Problem jednak tkwi w braku zasilania, a tu sprawa się komplikuje. Stany na rozdzielaczach nie wyglądają tak jak można by się spodziewać.

Przydałby się opis pinów na rozdzielaczach, jednak nie mogę się dokopać.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: ETACS - co w nim siedzi

#17 Postautor: vokal » środa, 17 października 2018, 14:31

Takiej rozpiski raczej nie znajdziesz.
To co udało mi się odszukać masz na rysunku poniżej:
SC-06-08.jpg
SC-06-08.jpg (155.44 KiB) Przejrzano 1721 razy
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: ETACS - co w nim siedzi

#18 Postautor: alien125 » czwartek, 18 października 2018, 01:00

Jest progres. Znalazłem przeróbkę między SC-06 a SC-08. Dodatkowo rozdzielacz, który brałem za SC-08 wcale nim nie był. Z ryciny widać, że powinien być to ten niebieski. Tymczasem jest to ten szary.
20181018_005307-518x918.jpg
20181018_005307-518x918.jpg (131.54 KiB) Przejrzano 1702 razy
. Została jeszcze do zlokalizowania przerwa między bezpiecznikiem memory, a pinem 17 SC-06, jednak po podaniu na niego napięcia wszystko zaczyna działać.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: ETACS - co w nim siedzi

#19 Postautor: vokal » czwartek, 18 października 2018, 17:27

No to ewidentnie brakuje kabla :)
Fabryczne rozcięcie jest dopiero na kostce pod skrzynką bezpieczników.
Po drodze jest jeszcze peszel na ścianie grodziowej, a może to gazownik coś poknuł przy zakładaniu instalacji :hmm:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: ETACS - co w nim siedzi

#20 Postautor: alien125 » czwartek, 18 października 2018, 19:32

Znalazłem.
20181018_191958-445x521.jpg
20181018_191958-445x521.jpg (65.9 KiB) Przejrzano 1673 razy

Nasi tu byli. Kostka JB-06 nie wchodzi do końca i wypada z gniazda, więc ktoś ją przykleił jakimś czarnym cholerstwem. Wszystko by było dobrze, ale pin 1 nie stykał. Może by to poprawić? Nie. Lepiej zmodyfikować instalację w 2 innych miejscach :palm:
Czarne cholerstwo okazało się kruche i kostkę udało się wyjąć. Przejście z bezpiecznika na pin1 jest, po kablu też jest. Wystarczy wtyknąć wtyczkę do końca i sprawa załatwiona.
Dzięki vokal. Bez Ciebie by się nie udało. :beer:
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: ETACS - co w nim siedzi

#21 Postautor: Marek » czwartek, 18 października 2018, 19:56

Alien125 , ciekawy był ten problem , tylko się pogubiłem ta kostka klejona to gdzie , na skrzynce bezpiecznikowej ?

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: ETACS - co w nim siedzi

#22 Postautor: alien125 » czwartek, 18 października 2018, 20:08

Tak. Od spodu skrzynki w komorze silnika są wtyczki. Jeśli nie ma tam dołożonej wiązki od gazu np. to dojście jest dobre. Wystarczy odkręcić 3 śruby, 2 grube kable zasilające skrzynkę i całość się podnosi. Bezpieczników nie trzeba wyjmować.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości