Zamek centralny - problemy
Moderator: Moderator
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
No tak, wtedy zostawiamy auto bez alarmu. U mnie akurat to dobrze, bo mam czujniki ruchu, więc gdyby ktoś był wewnątrz syrena by wyła.
Jeśli chodzi o codzienne zamykanie w ten sposób, to wolałbym unikać, bo po pierwsze - brak alarmu - jak piszesz Krzysiek, a po drugie można się szybko przyzwyczaić i kiedyś zamknąć zostawiając kluczyki na przykład na siedzeniu, a wtedy...
Jeśli chodzi o codzienne zamykanie w ten sposób, to wolałbym unikać, bo po pierwsze - brak alarmu - jak piszesz Krzysiek, a po drugie można się szybko przyzwyczaić i kiedyś zamknąć zostawiając kluczyki na przykład na siedzeniu, a wtedy...
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
Hehe, no tak.
A przy okazji odkryłem jeszcze jedną fajną rzecz. Zawsze jak wyciągam z auta różne graty lub zakupy, to później po zamknięciu drzwi (mając ręce zajęte wcześniej wymienionymi) trudno mi jest wyciągnąć z kieszeni pilota i nacisnąć guziczek. Okazało się, że można to zrobić wcześniej, przy otwartych jeszcze drzwiach, później pozabierać co trzeba i zamknąć drzwi lub klapę choćby łokciem czy nogą i auto samo się zamknie, a alarm się uzbroi. Przy tej opcji też trzeba uważać, żeby nie zostawić kluczyków wewnątrz. Inaczej patrz post wyżej.
A przy okazji odkryłem jeszcze jedną fajną rzecz. Zawsze jak wyciągam z auta różne graty lub zakupy, to później po zamknięciu drzwi (mając ręce zajęte wcześniej wymienionymi) trudno mi jest wyciągnąć z kieszeni pilota i nacisnąć guziczek. Okazało się, że można to zrobić wcześniej, przy otwartych jeszcze drzwiach, później pozabierać co trzeba i zamknąć drzwi lub klapę choćby łokciem czy nogą i auto samo się zamknie, a alarm się uzbroi. Przy tej opcji też trzeba uważać, żeby nie zostawić kluczyków wewnątrz. Inaczej patrz post wyżej.
-
- jestem
- Posty: 23
- Wiek: 34
- Rejestracja: czwartek, 9 czerwca 2016, 14:01
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 260000
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
Witam,
Dawno mnie tu nie było, ale jak czytam to widzę że nie tylko ja mam problem.
W moim Czołgu problem polega na tym że przy odblokowaniu z pilota migają "awarie" i słychać jakiś przerywacz za schowkiem od strony pasażera ale nie otwiera samochodu. Zamknąć zamyka wszystkie bo słychać jak rygluje ale już nie otwiera. Trzeba przez kluczyk. Pomocy. Jak gdzieś przeczytałem żeby "Zrobić twardy reset komputera" przez odłączenie klem od "bateryjki" w Czołgu najpierw "-" potem "+" odczekać chwilę, że to rozładowuje jakieś kondensatory, apotem podłączyć w kolejności przeciwnej. Jakieś pomysły?!
Dawno mnie tu nie było, ale jak czytam to widzę że nie tylko ja mam problem.
W moim Czołgu problem polega na tym że przy odblokowaniu z pilota migają "awarie" i słychać jakiś przerywacz za schowkiem od strony pasażera ale nie otwiera samochodu. Zamknąć zamyka wszystkie bo słychać jak rygluje ale już nie otwiera. Trzeba przez kluczyk. Pomocy. Jak gdzieś przeczytałem żeby "Zrobić twardy reset komputera" przez odłączenie klem od "bateryjki" w Czołgu najpierw "-" potem "+" odczekać chwilę, że to rozładowuje jakieś kondensatory, apotem podłączyć w kolejności przeciwnej. Jakieś pomysły?!
Per aspera ad astra ...
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
Skoro słychać że pilot steruje , to jak vokal napisał , może być przekaźnik . Chyba że masz dodatkową centralkę alarmu , ale jak otwiera z kluczyka to przekaźnik odpada . Sam się pogubiłem , muszę się zdrzemnąć .
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
Proponuję wyjąć przekaźnik SuperLock i sprawdzić jak wtedy działa otwieranie i zamykanie z pilota.
Wg mnie podczas odblokowywania nie powinno być słychać przekaźnika z prawej strony.
Jest on pod klapką deski rozdzielczej widocznej po otwarciu prawych przednich drzwi - drugi od dołu, po lewej stronie tej puszki.
Wg mnie podczas odblokowywania nie powinno być słychać przekaźnika z prawej strony.
Jest on pod klapką deski rozdzielczej widocznej po otwarciu prawych przednich drzwi - drugi od dołu, po lewej stronie tej puszki.
-
- jestem
- Posty: 23
- Wiek: 34
- Rejestracja: czwartek, 9 czerwca 2016, 14:01
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 260000
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
Ok rozbebeszyłem dziś pół auta. Zdjąłem po prawej stronie klapę i wyciągnąłem przekaźnik czarny kwadratowy u samej góry. On przerywał jak się blokowało lub odblokowywało drzwi ale nic. Jak został on wyjęty to znów coś przerywało koło bezpieczników ale nie wiem co. W końcu zdjąłem klemy i po chwili zaskoczyło i się odblokował ale to nie jest na dłuższą mete by tak co chwilę zdejmować i zakładać klemy <to nie maluch>. Wiem że jak auto postoi dłuuuuuuuższy czas to się da otworzyć z pilota. Ktoś wcześniej pisał że to mogą być jakieś kondensatory, jak mniemam kondensator zatrzymuje prąd i potem go uwalnia, ale czy ma to coś z tym wspólnego?!
Per aspera ad astra ...
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
Witam. Dopadł mnie dzisiaj problem z Centralnym. Wcześniej nie było objawów
Podchodzę do auta, naciskam pilota , na pilocie kontrolka się zapala, ale światła nie mrugają i nic nie pyka przy aucie. Próbowałem wiele razy, nie działało ani otwierani ani zamykanie. Po 2 minutach klikania pilota, usłyszałem aby otwarcie tylnej szyby, zamknąłem ją i dalej cisza. Wlazłem przez bagażnik, bo zamki stoją, otworzyłem tylne drzwi , potem przez tylne otworzyłem przednie. Pojechałem. Tam klikam pilotem, działa. W jedną i w drugą stronę. Więc pomyślałem że bateria, bo pilota trzymałem w ręce. Dojechałem do domu, nie moge zamknąć auta z pilota Zamknąłem wewnętrznym guzikiem , w domu wymieniłem baterię bo mam zawsze zapas. Idę na dół, nic cisza nie otwiera. A więc to nie wina pilota. Czy to może być wina tego podłużnego przekaźnika czy szukać winy gdzie indziej?
Przypomnę, że nawet jak siedzę w aucie, nie słyszę żadnego klikania w przekaźnikach ani światła nie mrugają
Podchodzę do auta, naciskam pilota , na pilocie kontrolka się zapala, ale światła nie mrugają i nic nie pyka przy aucie. Próbowałem wiele razy, nie działało ani otwierani ani zamykanie. Po 2 minutach klikania pilota, usłyszałem aby otwarcie tylnej szyby, zamknąłem ją i dalej cisza. Wlazłem przez bagażnik, bo zamki stoją, otworzyłem tylne drzwi , potem przez tylne otworzyłem przednie. Pojechałem. Tam klikam pilotem, działa. W jedną i w drugą stronę. Więc pomyślałem że bateria, bo pilota trzymałem w ręce. Dojechałem do domu, nie moge zamknąć auta z pilota Zamknąłem wewnętrznym guzikiem , w domu wymieniłem baterię bo mam zawsze zapas. Idę na dół, nic cisza nie otwiera. A więc to nie wina pilota. Czy to może być wina tego podłużnego przekaźnika czy szukać winy gdzie indziej?
Przypomnę, że nawet jak siedzę w aucie, nie słyszę żadnego klikania w przekaźnikach ani światła nie mrugają
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
Żeby to zweryfikować, to w czasie niedziałania centralnego musisz dobrać się do modułu ICM i sprawdzić dwie rzeczy:
1. Czy pojawia się na chwilę masa w odpowiednim miejscu przy ryglowaniu (LOCK) i odryglowaniu (UNLOCK) drzwi.
2. Czy w tym samym czasie pojawia się na chwilę plus w innym miejscu (poniżej opis).
Jeżeli masa się pojawia, to znaczy, że ETACS prawidłowo steruje zamkami. Jeśli nie, to trzeba przedzwonić przewody od ETACSa.
Jeśli natomiast brak plusów, to któryś przekaźnik modułu mógł się uszkodzić.
1. Czy pojawia się na chwilę masa w odpowiednim miejscu przy ryglowaniu (LOCK) i odryglowaniu (UNLOCK) drzwi.
2. Czy w tym samym czasie pojawia się na chwilę plus w innym miejscu (poniżej opis).
Jeżeli masa się pojawia, to znaczy, że ETACS prawidłowo steruje zamkami. Jeśli nie, to trzeba przedzwonić przewody od ETACSa.
Jeśli natomiast brak plusów, to któryś przekaźnik modułu mógł się uszkodzić.
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
Ok. Dzięki serdeczne. Wczoraj zadziałało normalnie i na razie jest ok. Jak padnie to będę miał zabawę bo już zaglądałem gdzie ICM siedzi no i dla moich raczek ani od dołu ani od małego schowka jest to nie dostępne. Będę musiał to jakoś przygotować do awarii. Miernik już będzie jeździł w aucie. Czy aby sprawdzić masę to mogę wziąć do miernika plus z aku i wpinać się minusem z miernika w kable na których ma być masa? Czyli jeżeli nie będzie plusa któregoś to do wypalenia ICM?
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
Do sprawdzania masy stosuje się sprawdzanie brzęczkiem lub omomierzem ustawionym na 200 ohm.
Jedną sondę (np. czarną) podpina się gdzieś pod dobry punkt na karoserii lub stacyjkę, a drugą sondę podpina się do sprawdzanego punktu/obwodu.
Brzęczek zapiszczy przy pojawieniu się masy, a omomierz pokaże wskazanie bliskie 0 ohm.
Jedną sondę (np. czarną) podpina się gdzieś pod dobry punkt na karoserii lub stacyjkę, a drugą sondę podpina się do sprawdzanego punktu/obwodu.
Brzęczek zapiszczy przy pojawieniu się masy, a omomierz pokaże wskazanie bliskie 0 ohm.
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
Student_x pisze:Ok. Dzięki serdeczne. Wczoraj zadziałało normalnie i na razie jest ok. Jak padnie to będę miał zabawę bo już zaglądałem gdzie ICM siedzi no i dla moich raczek ani od dołu ani od małego schowka jest to nie dostępne. Będę musiał to jakoś przygotować do awarii. Miernik już będzie jeździł w aucie. Czy aby sprawdzić masę to mogę wziąć do miernika plus z aku i wpinać się minusem z miernika w kable na których ma być masa? Czyli jeżeli nie będzie plusa któregoś to do wypalenia ICM?
Już to przechodziłem,życzę powodzenia i wytrwałości
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
Ale miałeś podobne objawy jak u mnie czy jakoś inaczej? Bo jeśli tak, to po prostu pojadę kupię przekaźnik , lub go zamówię i w razie czego zamiast szukać problemu, to go wymienię Nie lubię czekać aż się zepsuje. Do dzisiaj wszystko działa, więc się spodziewam, że znów padnie, jak będę szybko potrzebował auta i nie będę miał czasu na dłubanie , tylko wejdę przez bagażnik i pojadę
Sporo informacji już mam i raczej innej przyczyny się nie uwzględnia
Sporo informacji już mam i raczej innej przyczyny się nie uwzględnia
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
Objawy podobne,zmieniałem ICM i na razie jest dobrze. Czasami mi się drzwi od kierowcy nie zamykają, ale to tak raz na dwa tygodnie
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości