Zamek centralny - problemy
Moderator: Moderator
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Zamek centralny - problemy
Otóż od pewnego, niezbyt długiego czasu, mam problemy z centralnym.
Podchodzę do auta na parkingu, naciskam przycisk pilota, słychać niby dźwięk odryglowywania, ale nic się nie otwiera.
Trzeba tak kilka razy, aż zaskoczy.
Otwarcie z kluczyka otwiera tylko drzwi kierowcy.
Podobnie ryglując się od wewnątrz: czasem nie można się otworzyć. Trzeba wtedy opuścić szybę w drzwiach kierowcy i kluczykiem się odryglować. Otworzą się tylko te drzwi. Następnie wysiąść i znów pilotem otwierać/zamykać, aż do skutku.
Ponieważ dotyczy to wszystkich drzwi, także bagażnika, nie jest to wina siłowników. Myślę, że sterownik pada.
Ktoś ma jakiś pomysł?
Proszę też o info, gdzie jest ten sterownik. Sprawdzę, czy nie ma luźnych przewodów...
Podchodzę do auta na parkingu, naciskam przycisk pilota, słychać niby dźwięk odryglowywania, ale nic się nie otwiera.
Trzeba tak kilka razy, aż zaskoczy.
Otwarcie z kluczyka otwiera tylko drzwi kierowcy.
Podobnie ryglując się od wewnątrz: czasem nie można się otworzyć. Trzeba wtedy opuścić szybę w drzwiach kierowcy i kluczykiem się odryglować. Otworzą się tylko te drzwi. Następnie wysiąść i znów pilotem otwierać/zamykać, aż do skutku.
Ponieważ dotyczy to wszystkich drzwi, także bagażnika, nie jest to wina siłowników. Myślę, że sterownik pada.
Ktoś ma jakiś pomysł?
Proszę też o info, gdzie jest ten sterownik. Sprawdzę, czy nie ma luźnych przewodów...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
-
- wiem wszystko
- Posty: 1712
- Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
- Skąd jesteś: Europa
- Rok: nie dotyczy
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
Sterownik jest chyba w nogach pasażera z przodu po prawej stronie za plastikiem... Wydaje mi się, że już pada po trochu.. I nic z tym nie zrobisz tylko wymiana.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
Mam dobrego elektronika. Naprawiał mi płytę główną w laptopie. Odbudowywał ścieżki, lutował, dziergał.
Może pomoże. Bo to cały sterownik nie pada. Może jakiś zimny lut i od ciepła wariuje. Muszę poszukać sterownika...
-- 09 cze 2010, 22:04 --
A co to za sterownik od strony kierowcy, nad skrzynką bezpieczników, nieco w prawo, obok drążka kierowniczego? - pomiędzy drążkiem a bezpiecznikami - idą od niego dwie kostki: biała i czarna. Za tym sterownikiem jest miejsce do przebicia się do komory silnika - odpinałem te kostki kilka razy...
Może pomoże. Bo to cały sterownik nie pada. Może jakiś zimny lut i od ciepła wariuje. Muszę poszukać sterownika...
-- 09 cze 2010, 22:04 --
A co to za sterownik od strony kierowcy, nad skrzynką bezpieczników, nieco w prawo, obok drążka kierowniczego? - pomiędzy drążkiem a bezpiecznikami - idą od niego dwie kostki: biała i czarna. Za tym sterownikiem jest miejsce do przebicia się do komory silnika - odpinałem te kostki kilka razy...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1227
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27
Re: Zamek centralny - problemy
Cyber ja bym zerknął do modułu który połączony jest z antenką nad którą mieliśmy dylemat .http://www.klubsorento.pl/viewtopic.php?f=30&t=1315&p=10592#p10592
-
- wiem wszystko
- Posty: 1712
- Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
- Skąd jesteś: Europa
- Rok: nie dotyczy
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
tomek338 pisze:Cyber ja bym zerknął do modułu który połączony jest z antenką, nad którą mieliśmy dylemat .http://www.klubsorento.pl/viewtopic.php?f=30&t=1315&p=10592#p10592
To jest właśnie moduł/sterownik centralnego zamka
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
Czyli muszę wybebłać panel z klimą??
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
najwidoczniej tak-ale nie martw sie. Jeden krzyzak i 5min roboty i caly srodek maszs wybebeszony.
Swoja droga-tyle razy juz to rozbebeszalem a nie zauwazylem tej zasr....ej antenki.coz-moze nie zwrocilem na nia uwagi.
Swoja droga-tyle razy juz to rozbebeszalem a nie zauwazylem tej zasr....ej antenki.coz-moze nie zwrocilem na nia uwagi.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
Śrubki to pikuś, nie lubię ściągać tych plastików na zatrzask. Ale dochodzę już do wprawy...
Bylebym nie połamał tego szlachetnego drewna.
Ale z drugiej strony byłaby okazja zamienić na metal szlachetny, czyli tworzywo srebrzone :P
Bylebym nie połamał tego szlachetnego drewna.
Ale z drugiej strony byłaby okazja zamienić na metal szlachetny, czyli tworzywo srebrzone :P
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
hehe. Pamietaj zeby podejsc do tego jak chlop do baby a nie jak pies do jeza. Inaczej napewno cos peknie.jak chcesz to ja sie moge zamienic na te szlachetne drewno-bedzie pasowalo mi do kierownicy, ktora plynie do mnie juz miesiac
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
Ja chce wymienić całe to drewno, także z drzwi, tunelu, no cały set.
A co teraz masz?
A co teraz masz?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
hehe.a ja chcew wymienic caly set na drewno.
Po srodku mam takie srebrne cos, na drzwiach szare. Moge zrobic fotke jak chcesz
Po srodku mam takie srebrne cos, na drzwiach szare. Moge zrobic fotke jak chcesz
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
Dawaj...
-- 10 cze 2010, 11:19 --
Dzięki linkowi do katalogu części namierzyłem oznaczenia bestii...
Przy okazji, po nr VIN dowiedziałem się, że mój egzemplarz ma LSD
Cudny soft...
Ale do rzeczy:
sterownik ma oznaczenie: 954003E310
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Teraz tylko znaleźć w sieci...
Przy okazji, w Hyundai jest ten sam
-- 10 cze 2010, 11:20 --
Strona działa poprawnie tylko w IE, w Chrome i Firefox nie można nawet się zarejestrować, nie można też się przebić do katalogu... W IE bez problemów...
-- 10 cze 2010, 14:55 --
W ASO nówka moduł kosztuje 1150 netto.
Nie można go wywalić i włożyć innego, np. od alarmu, bo ten moduł steruje wycieraczkami, oświetleniem wewnętrznym itp...
-- 10 cze 2010, 11:19 --
Dzięki linkowi do katalogu części namierzyłem oznaczenia bestii...
Przy okazji, po nr VIN dowiedziałem się, że mój egzemplarz ma LSD
Cudny soft...
Ale do rzeczy:
sterownik ma oznaczenie: 954003E310
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Teraz tylko znaleźć w sieci...
Przy okazji, w Hyundai jest ten sam
-- 10 cze 2010, 11:20 --
Strona działa poprawnie tylko w IE, w Chrome i Firefox nie można nawet się zarejestrować, nie można też się przebić do katalogu... W IE bez problemów...
-- 10 cze 2010, 14:55 --
W ASO nówka moduł kosztuje 1150 netto.
Nie można go wywalić i włożyć innego, np. od alarmu, bo ten moduł steruje wycieraczkami, oświetleniem wewnętrznym itp...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- Witka1
- To ja
- Posty: 359
- Wiek: 75
- Rejestracja: czwartek, 18 marca 2010, 20:13
- Skąd jesteś: k.Wrocławia-13 km
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny metalik
- Przebieg (km.): 312100
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
Witaj Kolego cyber_human.
Miałem identyczny problem, o tym wcześniej pisałem/ na starym forum/ .
Centralny sterownik/ mini komputer/ od strony pasażera steruje tylko otwieraniem i zamykaniem drzwi.
Od wilgoci padł mi ten główny sterownik/ uszkodziła się nagrzewnica - parowanie bezpośrednio cieczy na główny sterownik/, również jednocześnie
wysiadły sterowniki w przednich drzwiach.
Jeżdziłem we Wrocławiu do znanego fachowca od elektroniki, który stwierdził że naprawa jest skomlikowana i może to naprawić tylko ten , kto zna się na SORENTO.
Prawdą jest , że musi to robić SPEC od Sorento i takiego znalazłem , który pracował w serwisie KIA 10 lat i specjalizował się m.in. w naprawach SORENTO. Nie da się naprawić , trzeba wymienić na nowy lub używany.
Wymieniono mi główny sterownik używany i małe sterowniki w drzwiach.Jestem zadowolony z naprawy.
Miałem identyczny problem, o tym wcześniej pisałem/ na starym forum/ .
Centralny sterownik/ mini komputer/ od strony pasażera steruje tylko otwieraniem i zamykaniem drzwi.
Od wilgoci padł mi ten główny sterownik/ uszkodziła się nagrzewnica - parowanie bezpośrednio cieczy na główny sterownik/, również jednocześnie
wysiadły sterowniki w przednich drzwiach.
Jeżdziłem we Wrocławiu do znanego fachowca od elektroniki, który stwierdził że naprawa jest skomlikowana i może to naprawić tylko ten , kto zna się na SORENTO.
Prawdą jest , że musi to robić SPEC od Sorento i takiego znalazłem , który pracował w serwisie KIA 10 lat i specjalizował się m.in. w naprawach SORENTO. Nie da się naprawić , trzeba wymienić na nowy lub używany.
Wymieniono mi główny sterownik używany i małe sterowniki w drzwiach.Jestem zadowolony z naprawy.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
No tylko pytanie, na ile używka posłuży...
Ale na razie to gdybanie. Najpierw muszę wyjąć swój i go obadać.
Fajnie byłoby włożyć inny na pół dnia i zobaczyć, ale tak to się pewnie nie da...
No bo skąd wziąć sterownik na pożyczenie...
Ale na razie to gdybanie. Najpierw muszę wyjąć swój i go obadać.
Fajnie byłoby włożyć inny na pół dnia i zobaczyć, ale tak to się pewnie nie da...
No bo skąd wziąć sterownik na pożyczenie...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- Witka1
- To ja
- Posty: 359
- Wiek: 75
- Rejestracja: czwartek, 18 marca 2010, 20:13
- Skąd jesteś: k.Wrocławia-13 km
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny metalik
- Przebieg (km.): 312100
- Kontaktowanie:
Re: Zamek centralny - problemy
Elementy sterowania centralnego zamka ulegają awarii dość rzadko, ja miałem pecha.
Koniecznie trzeba sprawdzić ,czy wszystkie podzespoły działają i wyeliminowaś awaryjną część.
Jeżdżę już dwa miesiące z używanym centralnym sterownikiem .
Koniecznie trzeba sprawdzić ,czy wszystkie podzespoły działają i wyeliminowaś awaryjną część.
Jeżdżę już dwa miesiące z używanym centralnym sterownikiem .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości