Zamek centralny - problemy

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Zamek centralny - problemy

#1 Postautor: cyber_human » środa, 9 czerwca 2010, 21:20

Otóż od pewnego, niezbyt długiego czasu, mam problemy z centralnym.
Podchodzę do auta na parkingu, naciskam przycisk pilota, słychać niby dźwięk odryglowywania, ale nic się nie otwiera.
Trzeba tak kilka razy, aż zaskoczy.
Otwarcie z kluczyka otwiera tylko drzwi kierowcy.
Podobnie ryglując się od wewnątrz: czasem nie można się otworzyć. Trzeba wtedy opuścić szybę w drzwiach kierowcy i kluczykiem się odryglować. Otworzą się tylko te drzwi. Następnie wysiąść i znów pilotem otwierać/zamykać, aż do skutku.

Ponieważ dotyczy to wszystkich drzwi, także bagażnika, nie jest to wina siłowników. Myślę, że sterownik pada.
Ktoś ma jakiś pomysł?

Proszę też o info, gdzie jest ten sterownik. Sprawdzę, czy nie ma luźnych przewodów...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

kwintolp21
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1712
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
Skąd jesteś: Europa
Rok: nie dotyczy
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#2 Postautor: kwintolp21 » środa, 9 czerwca 2010, 21:51

Sterownik jest chyba w nogach pasażera z przodu po prawej stronie za plastikiem... Wydaje mi się, że już pada po trochu.. I nic z tym nie zrobisz tylko wymiana.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#3 Postautor: cyber_human » środa, 9 czerwca 2010, 21:59

Mam dobrego elektronika. Naprawiał mi płytę główną w laptopie. Odbudowywał ścieżki, lutował, dziergał.
Może pomoże. Bo to cały sterownik nie pada. Może jakiś zimny lut i od ciepła wariuje. Muszę poszukać sterownika...

-- 09 cze 2010, 22:04 --

A co to za sterownik od strony kierowcy, nad skrzynką bezpieczników, nieco w prawo, obok drążka kierowniczego? - pomiędzy drążkiem a bezpiecznikami - idą od niego dwie kostki: biała i czarna. Za tym sterownikiem jest miejsce do przebicia się do komory silnika - odpinałem te kostki kilka razy...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

prtro
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1227
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27

Re: Zamek centralny - problemy

#4 Postautor: prtro » czwartek, 10 czerwca 2010, 00:38

Cyber ja bym zerknął do modułu który połączony jest z antenką nad którą mieliśmy dylemat .http://www.klubsorento.pl/viewtopic.php?f=30&t=1315&p=10592#p10592

kwintolp21
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1712
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
Skąd jesteś: Europa
Rok: nie dotyczy
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#5 Postautor: kwintolp21 » czwartek, 10 czerwca 2010, 07:58

tomek338 pisze:Cyber ja bym zerknął do modułu który połączony jest z antenką, nad którą mieliśmy dylemat .http://www.klubsorento.pl/viewtopic.php?f=30&t=1315&p=10592#p10592


To jest właśnie moduł/sterownik centralnego zamka :02

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#6 Postautor: cyber_human » czwartek, 10 czerwca 2010, 08:45

Czyli muszę wybebłać panel z klimą??
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#7 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 10 czerwca 2010, 09:23

najwidoczniej tak-ale nie martw sie. Jeden krzyzak i 5min roboty i caly srodek maszs wybebeszony.
Swoja droga-tyle razy juz to rozbebeszalem a nie zauwazylem tej zasr....ej antenki.coz-moze nie zwrocilem na nia uwagi. :29
Obrazek

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#8 Postautor: cyber_human » czwartek, 10 czerwca 2010, 09:26

Śrubki to pikuś, nie lubię ściągać tych plastików na zatrzask. Ale dochodzę już do wprawy...
Bylebym nie połamał tego szlachetnego drewna.
Ale z drugiej strony byłaby okazja zamienić na metal szlachetny, czyli tworzywo srebrzone :P
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#9 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 10 czerwca 2010, 09:30

hehe. Pamietaj zeby podejsc do tego jak chlop do baby a nie jak pies do jeza. Inaczej napewno cos peknie.jak chcesz to ja sie moge zamienic na te szlachetne drewno-bedzie pasowalo mi do kierownicy, ktora plynie do mnie juz miesiac :zly :zly :zly
Obrazek

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#10 Postautor: cyber_human » czwartek, 10 czerwca 2010, 09:33

Ja chce wymienić całe to drewno, także z drzwi, tunelu, no cały set.
A co teraz masz?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#11 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 10 czerwca 2010, 09:37

hehe.a ja chcew wymienic caly set na drewno.
Po srodku mam takie srebrne cos, na drzwiach szare. Moge zrobic fotke jak chcesz
Obrazek

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#12 Postautor: cyber_human » czwartek, 10 czerwca 2010, 09:50

Dawaj...

-- 10 cze 2010, 11:19 --

Dzięki linkowi do katalogu części namierzyłem oznaczenia bestii...
Przy okazji, po nr VIN dowiedziałem się, że mój egzemplarz ma LSD :)
Cudny soft...

Ale do rzeczy:
sterownik ma oznaczenie: 954003E310
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Teraz tylko znaleźć w sieci...
Przy okazji, w Hyundai jest ten sam :)

-- 10 cze 2010, 11:20 --

Strona działa poprawnie tylko w IE, w Chrome i Firefox nie można nawet się zarejestrować, nie można też się przebić do katalogu... W IE bez problemów...

-- 10 cze 2010, 14:55 --

W ASO nówka moduł kosztuje 1150 netto.
Nie można go wywalić i włożyć innego, np. od alarmu, bo ten moduł steruje wycieraczkami, oświetleniem wewnętrznym itp...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
Witka1
To ja
To ja
Posty: 359
Wiek: 75
Rejestracja: czwartek, 18 marca 2010, 20:13
Skąd jesteś: k.Wrocławia-13 km
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny metalik
Przebieg (km.): 312100
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#13 Postautor: Witka1 » czwartek, 10 czerwca 2010, 16:58

Witaj Kolego cyber_human.
Miałem identyczny problem, o tym wcześniej pisałem/ na starym forum/ .
Centralny sterownik/ mini komputer/ od strony pasażera steruje tylko otwieraniem i zamykaniem drzwi.
Od wilgoci padł mi ten główny sterownik/ uszkodziła się nagrzewnica - parowanie bezpośrednio cieczy na główny sterownik/, również jednocześnie
wysiadły sterowniki w przednich drzwiach.
Jeżdziłem we Wrocławiu do znanego fachowca od elektroniki, który stwierdził że naprawa jest skomlikowana i może to naprawić tylko ten , kto zna się na SORENTO.
Prawdą jest , że musi to robić SPEC od Sorento i takiego znalazłem , który pracował w serwisie KIA 10 lat i specjalizował się m.in. w naprawach SORENTO. Nie da się naprawić , trzeba wymienić na nowy lub używany.
Wymieniono mi główny sterownik używany i małe sterowniki w drzwiach.Jestem zadowolony z naprawy.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#14 Postautor: cyber_human » czwartek, 10 czerwca 2010, 17:53

No tylko pytanie, na ile używka posłuży...
Ale na razie to gdybanie. Najpierw muszę wyjąć swój i go obadać.
Fajnie byłoby włożyć inny na pół dnia i zobaczyć, ale tak to się pewnie nie da...
No bo skąd wziąć sterownik na pożyczenie...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
Witka1
To ja
To ja
Posty: 359
Wiek: 75
Rejestracja: czwartek, 18 marca 2010, 20:13
Skąd jesteś: k.Wrocławia-13 km
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny metalik
Przebieg (km.): 312100
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#15 Postautor: Witka1 » czwartek, 10 czerwca 2010, 19:28

Elementy sterowania centralnego zamka ulegają awarii dość rzadko, ja miałem pecha.
Koniecznie trzeba sprawdzić ,czy wszystkie podzespoły działają i wyeliminowaś awaryjną część.
Jeżdżę już dwa miesiące z używanym centralnym sterownikiem .


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości