Zamek centralny - problemy

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#106 Postautor: staszek » czwartek, 23 lutego 2017, 22:50

No tak, wtedy zostawiamy auto bez alarmu. U mnie akurat to dobrze, bo mam czujniki ruchu, więc gdyby ktoś był wewnątrz syrena by wyła.
Jeśli chodzi o codzienne zamykanie w ten sposób, to wolałbym unikać, bo po pierwsze - brak alarmu - jak piszesz Krzysiek, a po drugie można się szybko przyzwyczaić i kiedyś zamknąć zostawiając kluczyki na przykład na siedzeniu, a wtedy... :palm:

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#107 Postautor: krzysiek ardie » czwartek, 23 lutego 2017, 23:36

Telefon do Stelii997 KSA :help: :beer2:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#108 Postautor: staszek » czwartek, 23 lutego 2017, 23:42

Hehe, no tak. :)

A przy okazji odkryłem jeszcze jedną fajną rzecz. Zawsze jak wyciągam z auta różne graty lub zakupy, to później po zamknięciu drzwi (mając ręce zajęte wcześniej wymienionymi) trudno mi jest wyciągnąć z kieszeni pilota i nacisnąć guziczek. Okazało się, że można to zrobić wcześniej, przy otwartych jeszcze drzwiach, później pozabierać co trzeba i zamknąć drzwi lub klapę choćby łokciem czy nogą i auto samo się zamknie, a alarm się uzbroi. Przy tej opcji też trzeba uważać, żeby nie zostawić kluczyków wewnątrz. Inaczej patrz post wyżej. :lol:

Huciarz
jestem
jestem
Posty: 23
Wiek: 34
Rejestracja: czwartek, 9 czerwca 2016, 14:01
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 260000
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#109 Postautor: Huciarz » wtorek, 7 marca 2017, 23:02

Witam,
Dawno mnie tu nie było, ale jak czytam to widzę że nie tylko ja mam problem.
W moim Czołgu problem polega na tym że przy odblokowaniu z pilota migają "awarie" i słychać jakiś przerywacz za schowkiem od strony pasażera ale nie otwiera samochodu. Zamknąć zamyka wszystkie bo słychać jak rygluje ale już nie otwiera. Trzeba przez kluczyk. Pomocy. Jak gdzieś przeczytałem żeby "Zrobić twardy reset komputera" przez odłączenie klem od "bateryjki" w Czołgu najpierw "-" potem "+" odczekać chwilę, że to rozładowuje jakieś kondensatory, apotem podłączyć w kolejności przeciwnej. Jakieś pomysły?!
Per aspera ad astra ... :idea: :palm:

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#110 Postautor: vokal » środa, 8 marca 2017, 08:20

Poszukaj tematu o przekaźnikach centralnego zamka.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#111 Postautor: Marek » środa, 8 marca 2017, 09:13

Skoro słychać że pilot steruje , to jak vokal napisał , może być przekaźnik . Chyba że masz dodatkową centralkę alarmu , ale jak otwiera z kluczyka to przekaźnik odpada . Sam się pogubiłem , muszę się zdrzemnąć . :lol:

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#112 Postautor: vokal » środa, 8 marca 2017, 18:36

Proponuję wyjąć przekaźnik SuperLock i sprawdzić jak wtedy działa otwieranie i zamykanie z pilota.
Wg mnie podczas odblokowywania nie powinno być słychać przekaźnika z prawej strony.
Jest on pod klapką deski rozdzielczej widocznej po otwarciu prawych przednich drzwi - drugi od dołu, po lewej stronie tej puszki.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Huciarz
jestem
jestem
Posty: 23
Wiek: 34
Rejestracja: czwartek, 9 czerwca 2016, 14:01
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 260000
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#113 Postautor: Huciarz » niedziela, 2 kwietnia 2017, 23:08

Ok rozbebeszyłem dziś pół auta. Zdjąłem po prawej stronie klapę i wyciągnąłem przekaźnik czarny kwadratowy u samej góry. On przerywał jak się blokowało lub odblokowywało drzwi ale nic. Jak został on wyjęty to znów coś przerywało koło bezpieczników ale nie wiem co. W końcu zdjąłem klemy i po chwili zaskoczyło i się odblokował ale to nie jest na dłuższą mete by tak co chwilę zdejmować i zakładać klemy <to nie maluch>. Wiem że jak auto postoi dłuuuuuuuższy czas to się da otworzyć z pilota. Ktoś wcześniej pisał że to mogą być jakieś kondensatory, jak mniemam kondensator zatrzymuje prąd i potem go uwalnia, ale czy ma to coś z tym wspólnego?!
Per aspera ad astra ... :idea: :palm:

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#114 Postautor: Student_x » piątek, 15 września 2017, 20:53

Witam. Dopadł mnie dzisiaj problem z Centralnym. Wcześniej nie było objawów :(
Podchodzę do auta, naciskam pilota , na pilocie kontrolka się zapala, ale światła nie mrugają i nic nie pyka przy aucie. Próbowałem wiele razy, nie działało ani otwierani ani zamykanie. Po 2 minutach klikania pilota, usłyszałem aby otwarcie tylnej szyby, zamknąłem ją i dalej cisza. Wlazłem przez bagażnik, bo zamki stoją, otworzyłem tylne drzwi , potem przez tylne otworzyłem przednie. Pojechałem. Tam klikam pilotem, działa. W jedną i w drugą stronę. Więc pomyślałem że bateria, bo pilota trzymałem w ręce. Dojechałem do domu, nie moge zamknąć auta z pilota :( Zamknąłem wewnętrznym guzikiem , w domu wymieniłem baterię bo mam zawsze zapas. Idę na dół, nic cisza nie otwiera. A więc to nie wina pilota. Czy to może być wina tego podłużnego przekaźnika czy szukać winy gdzie indziej?
Przypomnę, że nawet jak siedzę w aucie, nie słyszę żadnego klikania w przekaźnikach ani światła nie mrugają :(
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#115 Postautor: vokal » niedziela, 17 września 2017, 10:04

Żeby to zweryfikować, to w czasie niedziałania centralnego musisz dobrać się do modułu ICM i sprawdzić dwie rzeczy:
1. Czy pojawia się na chwilę masa w odpowiednim miejscu przy ryglowaniu (LOCK) i odryglowaniu (UNLOCK) drzwi.
2. Czy w tym samym czasie pojawia się na chwilę plus w innym miejscu (poniżej opis).

ICM-Centralny.jpg
ICM-Centralny.jpg (29.3 KiB) Przejrzano 2919 razy


Jeżeli masa się pojawia, to znaczy, że ETACS prawidłowo steruje zamkami. Jeśli nie, to trzeba przedzwonić przewody od ETACSa.
Jeśli natomiast brak plusów, to któryś przekaźnik modułu mógł się uszkodzić.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#116 Postautor: Student_x » niedziela, 17 września 2017, 11:12

Ok. Dzięki serdeczne. Wczoraj zadziałało normalnie i na razie jest ok. Jak padnie to będę miał zabawę bo już zaglądałem gdzie ICM siedzi no i dla moich raczek ani od dołu ani od małego schowka jest to nie dostępne. Będę musiał to jakoś przygotować do awarii. Miernik już będzie jeździł w aucie. Czy aby sprawdzić masę to mogę wziąć do miernika plus z aku i wpinać się minusem z miernika w kable na których ma być masa? Czyli jeżeli nie będzie plusa któregoś to do wypalenia ICM?
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#117 Postautor: vokal » niedziela, 17 września 2017, 11:22

Do sprawdzania masy stosuje się sprawdzanie brzęczkiem lub omomierzem ustawionym na 200 ohm.
Jedną sondę (np. czarną) podpina się gdzieś pod dobry punkt na karoserii lub stacyjkę, a drugą sondę podpina się do sprawdzanego punktu/obwodu.

Brzęczek zapiszczy przy pojawieniu się masy, a omomierz pokaże wskazanie bliskie 0 ohm.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
sztaba
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1895
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
Skąd jesteś: Suwałki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: zmota
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#118 Postautor: sztaba » niedziela, 17 września 2017, 12:03

Student_x pisze:Ok. Dzięki serdeczne. Wczoraj zadziałało normalnie i na razie jest ok. Jak padnie to będę miał zabawę bo już zaglądałem gdzie ICM siedzi no i dla moich raczek ani od dołu ani od małego schowka jest to nie dostępne. Będę musiał to jakoś przygotować do awarii. Miernik już będzie jeździł w aucie. Czy aby sprawdzić masę to mogę wziąć do miernika plus z aku i wpinać się minusem z miernika w kable na których ma być masa? Czyli jeżeli nie będzie plusa któregoś to do wypalenia ICM?

Już to przechodziłem,życzę powodzenia i wytrwałości :rolley:
K up
I nne
A uto

Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia :tup:

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#119 Postautor: Student_x » poniedziałek, 18 września 2017, 17:54

Ale miałeś podobne objawy jak u mnie czy jakoś inaczej? Bo jeśli tak, to po prostu pojadę kupię przekaźnik , lub go zamówię i w razie czego zamiast szukać problemu, to go wymienię :) Nie lubię czekać aż się zepsuje. Do dzisiaj wszystko działa, więc się spodziewam, że znów padnie, jak będę szybko potrzebował auta i nie będę miał czasu na dłubanie , tylko wejdę przez bagażnik i pojadę :)
Sporo informacji już mam i raczej innej przyczyny się nie uwzględnia :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
sztaba
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1895
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
Skąd jesteś: Suwałki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: zmota
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek centralny - problemy

#120 Postautor: sztaba » poniedziałek, 18 września 2017, 19:18

Objawy podobne,zmieniałem ICM i na razie jest dobrze. Czasami mi się drzwi od kierowcy nie zamykają, ale to tak raz na dwa tygodnie
K up
I nne
A uto

Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia :tup:


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości