Tyrkanie w reflektorze przy włączeniu świateł mijania

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
z3r0
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: czwartek, 12 października 2017, 08:59
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Beige
Przebieg (km.): 179000
Has thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Tyrkanie w reflektorze przy włączeniu świateł mijania

#1 Postautor: z3r0 » piątek, 22 grudnia 2017, 07:57

Ostatnio spaliła mi się żarówka H7. Wymieniłem i zaczęło tyrkać jak na filmie... . Po trzech tygodniach znowu mi spaliło żarówkę i znowu zaczęło tyrkać... Sprawdzałem bezpiecznik, wypinałem przewody. Co to może być? Pozycjonowanie świateł? Jakiś silniczek? Masa?

https://www.youtube.com/watch?v=GxitJ211-wI


Konto usunięte
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 779
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 20:15
Skąd jesteś: Polska
Wersja Kia Sorento: -----------------
Has thanked: 26 times
Been thanked: 28 times

Re: Tyrkanie w reflektorze przy włączeniu świateł mijania

#2 Postautor: Konto usunięte » piątek, 22 grudnia 2017, 08:00

z3r0, popraw link: [youtube] https://www.youtube.com/watch?v=GxitJ211-wI [/youtube] usuwając "s" z "https"

Będzie lepiej widać filmik :) :beer:

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Tyrkanie w reflektorze przy włączeniu świateł mijania

#3 Postautor: Andrzej » piątek, 22 grudnia 2017, 10:33

Z tego wynika , że nawala Ci silniczek od ustawiania świateł .
Podjedź do jakiegoś muru i poruszaj pokrętłem od ustawiania świateł w górę na maxa i zaraz potem w dół , ale nie za szybko , silniczki działają powoli , i sprawdź czy światła wogóle się poruszają.

Obrazek

Aha , napędy nie muszą być na LOW , jak na tym zdjęciu :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Tyrkanie w reflektorze przy włączeniu świateł mijania

#4 Postautor: Marek » piątek, 22 grudnia 2017, 10:43

Jeżeli wymieniałeś żarówkę , to może źle wpiąłeś kostkę , lub wypadło zamocowanie silniczka z wkładu reflektora .

Awatar użytkownika
sztaba
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1895
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
Skąd jesteś: Suwałki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: zmota
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Tyrkanie w reflektorze przy włączeniu świateł mijania

#5 Postautor: sztaba » piątek, 22 grudnia 2017, 14:34

Odepnij kostkę od pokrętła do ustawiania wysokości,a powiadam Ci że przestanie trykać :kwink:
K up
I nne
A uto

Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia :tup:

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Tyrkanie w reflektorze przy włączeniu świateł mijania

#6 Postautor: Andrzej » piątek, 22 grudnia 2017, 14:49

To samo można zrobić wyciągając kluczyk ze stacyjki :lol:
Nie tędy droga. :)
Jeśli to było podczas wymiany żarówki a przedtem było dobrze , to bym szedł tym tropem i wyciągnął ją jeszcze raz.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
sztaba
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1895
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
Skąd jesteś: Suwałki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: zmota
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Tyrkanie w reflektorze przy włączeniu świateł mijania

#7 Postautor: sztaba » piątek, 22 grudnia 2017, 15:02

Żarówka to zbieg okoliczności.Wiadomo że po wyciągnięciu kluczyka nie będzie trykać.Przerabiałem to jakiś czas temu,i przez wypięcie kostki doszedłem co to jest,tzn już nie tryka :kwink:,A dokładnie to pokrętło robi zwarcie i dla tego tryka :kwink:
K up
I nne
A uto

Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia :tup:

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Tyrkanie w reflektorze przy włączeniu świateł mijania

#8 Postautor: diodalodz » piątek, 22 grudnia 2017, 15:49

zmierz napięcie na pinach podnośników w lampach to się dowiesz.
Podnośniki sa zazwyczaj zrobione na dzielnikach napięcia i komparatorach + mostek H.
Pokrętło jest potencjometrem który pełni rolę dzielnika napięcie.
I np jeśli lampy mają być podniesione, na przewodzie sygnałowym podawane jest 10V, jeśli mają być nisko to 3 V (to jest przykład).
W lampach masz potencjometr suwakowy, i komparator napięć. Jeśli ustawisz na pokrętle 5V(np poz 2), to silnik w lampie obraca się tak długo, aż potencjometr ustawi się w takim miejscu by podzielić napięcie na 5V. Wtedy silnik staje.

Jeśli weźmiesz miernik, i zmierzysz na kostce podnośnika napięcie na przewodzie sygnałowym względem masy siłownika i porównasz z drugą lampą będziesz wszystko wiedział. Jeśli napięcia będą stabilne i identyczne, to oznacza, że uszkodzony, lub źle ustawiony jest silnik w lampie. Wymiana zazwyczaj jest banalna. 50% silniczków jest naprawialnych, czasami dostają zimnych lutów na płycie, czasami trzeba je przestawić w inną pozycję, wyczyścić potencjometr, albo sprawdzić czy coś nie blokuje odbłyśnika, bo jeśli auto było uderzone i ma max wysunięty odłyśnik, to siłownik może nie mieć siły dociągnąć go do żądanego ustawienia( wtedy przestanie tyrkać na środkowej pozycji pokrętła)


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości