Rozładowywanie aku na postoju.
Moderator: Moderator
- BuchuOEM
- moje konto
- Posty: 177
- Wiek: 33
- Rejestracja: niedziela, 22 października 2017, 12:46
- Skąd jesteś: Pałuszyce
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Fiat UNO
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Rozładowywanie aku na postoju.
No siema.
Zmieniłem w sorento akumulator, bo rozładowywał się do zera po kilku dniach postoju.
Teraz nowa bateria i wyglądało wszystko OK. Ale po świętach sorcia stała w garażu nie dotykana prawie 2 tygodnie.
Wczoraj wsiadam przekręcam kluczyk i ...
Nawet kontrolki się nie zaświeciły. :/
Zacząłbym od odłączenia radia ale jestem leniwy i nie chce mi się całego panelu rozkładać tylko po to żeby odpiąć radio.
Z resztą jest tam kupa innych rzeczy (do niczego) podłączonych.
Jakaś antena na desce, druga na szybie, kostka obok lusterka z prądem, kabel do kamery od guzika w desce, jakieś inne kable biegnące skądś do tyłu.
macie rozsądny pomysł od czego zacząć diagnozę i jak zmierzyć pobór prądu na postoju? (to drugie zagadnienie może znajdę na forum bo gdzieś mi mignęło przy okazji innego tematu).
Zmieniłem w sorento akumulator, bo rozładowywał się do zera po kilku dniach postoju.
Teraz nowa bateria i wyglądało wszystko OK. Ale po świętach sorcia stała w garażu nie dotykana prawie 2 tygodnie.
Wczoraj wsiadam przekręcam kluczyk i ...
Nawet kontrolki się nie zaświeciły. :/
Zacząłbym od odłączenia radia ale jestem leniwy i nie chce mi się całego panelu rozkładać tylko po to żeby odpiąć radio.
Z resztą jest tam kupa innych rzeczy (do niczego) podłączonych.
Jakaś antena na desce, druga na szybie, kostka obok lusterka z prądem, kabel do kamery od guzika w desce, jakieś inne kable biegnące skądś do tyłu.
macie rozsądny pomysł od czego zacząć diagnozę i jak zmierzyć pobór prądu na postoju? (to drugie zagadnienie może znajdę na forum bo gdzieś mi mignęło przy okazji innego tematu).
Jeździjmy tak aby było nas więcej, nie mniej.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozładowywanie aku na postoju.
Odepnij którąś klemę z AKU i sprawdź jaki jest przepływ prądu po zamknięciu auta, nie wcześniej niż po minucie od wyłączenia zapłonu.
Nie powinno być więcej niż 60 mA.
Potem wyciągaj bezpieczniki z puszki i sprawdzaj, czy prąd spadł.
Na koniec trzeba sprawdzić czy nie puszcza mostek prostownicy w alternatorze.
Nie powinno być więcej niż 60 mA.
Potem wyciągaj bezpieczniki z puszki i sprawdzaj, czy prąd spadł.
Na koniec trzeba sprawdzić czy nie puszcza mostek prostownicy w alternatorze.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozładowywanie aku na postoju.
Drugie zagadnienie jest banalnie proste. Pierwsze zresztą też.
Zacznijmy od drugiego:
- odkręcasz klemę plusową
- podłączasz pomiędzy klemę za zacisk + akumulatora najprostry multimetr, może być taki za 15 zeta
- mierzysz prąd płynący, gdy masz wszystko wyłączone.
A teraz pierwsze:
- mając podłączony multimetr, wyciągasz po kolei bezpieczniki i sprawdzasz kiedy spadnie płynący prąd
- jak znajdziesz odpowiedni bezpiecznik: masz winowajcę, w sensie obwód który pobiera prąd, zapewne a nie powinien
- gdy już wiesz jaki to obwód, to sprawdzasz wszystkie odbiorniki do niego podpięte. Któryś musi "kraść prąd"
Powodzenia
ps. widzę, że z vokalem piszemy prawie to samo...
Zacznijmy od drugiego:
- odkręcasz klemę plusową
- podłączasz pomiędzy klemę za zacisk + akumulatora najprostry multimetr, może być taki za 15 zeta
- mierzysz prąd płynący, gdy masz wszystko wyłączone.
A teraz pierwsze:
- mając podłączony multimetr, wyciągasz po kolei bezpieczniki i sprawdzasz kiedy spadnie płynący prąd
- jak znajdziesz odpowiedni bezpiecznik: masz winowajcę, w sensie obwód który pobiera prąd, zapewne a nie powinien
- gdy już wiesz jaki to obwód, to sprawdzasz wszystkie odbiorniki do niego podpięte. Któryś musi "kraść prąd"
Powodzenia
ps. widzę, że z vokalem piszemy prawie to samo...
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozładowywanie aku na postoju.
Ja mam kolejny pomysł, weź w rękę telefon i zadzwoń to Regiego, który robił te pajęczyny jak znam jego to pomoże
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: Rozładowywanie aku na postoju.
Dobry elektryk ogarnie temat szybko.
Miałem taki przypadek w Micrze.
Przetarty przewód wiązki zamka centralnego.
Jak ktoś się nie czuje dobrze w tych tematach to szkoda czasu i nerwów.
Miałem taki przypadek w Micrze.
Przetarty przewód wiązki zamka centralnego.
Jak ktoś się nie czuje dobrze w tych tematach to szkoda czasu i nerwów.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
- BuchuOEM
- moje konto
- Posty: 177
- Wiek: 33
- Rejestracja: niedziela, 22 października 2017, 12:46
- Skąd jesteś: Pałuszyce
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Fiat UNO
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozładowywanie aku na postoju.
Okey. Samochód zaparkowany w garażu, mrozów nie ma, alarm nie uzbrojony.
Stoi otwarty w zamkniętym garażu. Dzisiaj dopiero zmierzyłem pobór prądu.
Czerwony "+" tam gdzie większy potencjał czyli do aku, czarny "-" do klemy. ;)
Po podłączeniu 0,54A ale po 10s spada do 190 mA. Mierzyłem tak z 30s i było 185-190mA.
Czyli przy weekendzie trzeba szukać co się dzieje.
Stoi otwarty w zamkniętym garażu. Dzisiaj dopiero zmierzyłem pobór prądu.
Czerwony "+" tam gdzie większy potencjał czyli do aku, czarny "-" do klemy. ;)
Po podłączeniu 0,54A ale po 10s spada do 190 mA. Mierzyłem tak z 30s i było 185-190mA.
Czyli przy weekendzie trzeba szukać co się dzieje.
Jeździjmy tak aby było nas więcej, nie mniej.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozładowywanie aku na postoju.
Odłącz radio. Ono ma stały + na podtrzymanie pamięci i lubi zjadać aku.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- BuchuOEM
- moje konto
- Posty: 177
- Wiek: 33
- Rejestracja: niedziela, 22 października 2017, 12:46
- Skąd jesteś: Pałuszyce
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Fiat UNO
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozładowywanie aku na postoju.
Taki mały update:
Po wyjęciu bezpiecznika "AUDIO" pobór prądu 90mA.
Później wyjęcie żadnego z bezpieczników nic nie zmienia.
Ale po włączeniu zapłonu bez ww bezpiecznika szaleją zegary.
Obroty i prędkość lecą poza skalę i tak zostają nawet po odłączeniu zapłonu.
Ponadto mam kilka ciekwych przewodów s krzynce.
Jeden z przekaźnika klimy na krótko do sprzęgła kompresora w klimatyzacji.
Drugi z bezpiecznika O2 na "+" świateł DRL
Dziwnie to zrobione myślę czy go nie dać na bezpiecznik zapłonu zamiast sondy...
Po wyjęciu bezpiecznika "AUDIO" pobór prądu 90mA.
Później wyjęcie żadnego z bezpieczników nic nie zmienia.
Ale po włączeniu zapłonu bez ww bezpiecznika szaleją zegary.
Obroty i prędkość lecą poza skalę i tak zostają nawet po odłączeniu zapłonu.
Ponadto mam kilka ciekwych przewodów s krzynce.
Jeden z przekaźnika klimy na krótko do sprzęgła kompresora w klimatyzacji.
Drugi z bezpiecznika O2 na "+" świateł DRL
Dziwnie to zrobione myślę czy go nie dać na bezpiecznik zapłonu zamiast sondy...
Jeździjmy tak aby było nas więcej, nie mniej.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozładowywanie aku na postoju.
No to masz padlinożercę. Na wszelki "zaś" odepnij radio, aby się upewnić, że to ono ma taki apetyt.
Co za radio masz na pokładzie?
Co za radio masz na pokładzie?
- BuchuOEM
- moje konto
- Posty: 177
- Wiek: 33
- Rejestracja: niedziela, 22 października 2017, 12:46
- Skąd jesteś: Pałuszyce
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Fiat UNO
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozładowywanie aku na postoju.
Radio mam takie jak w pierwszym foto z załącznika.
Mam jeszcze pytanie. Czy opis bezpieczników jest poprawny i Regi podłączył LEDy do sondy lambda zamiast zapłonu?
Mam jeszcze pytanie. Czy opis bezpieczników jest poprawny i Regi podłączył LEDy do sondy lambda zamiast zapłonu?
Jeździjmy tak aby było nas więcej, nie mniej.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozładowywanie aku na postoju.
Raczej Regi dał dodatkowy bezpiecznik do LED'ów. Ze zdjęcia wynika, że masz bezpieczniki, których nie powinieneś mieć.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- BuchuOEM
- moje konto
- Posty: 177
- Wiek: 33
- Rejestracja: niedziela, 22 października 2017, 12:46
- Skąd jesteś: Pałuszyce
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Fiat UNO
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozładowywanie aku na postoju.
Są dwa więcej w pustych miejscach ("zapasowe") a od O2DN mam kabel do DRL.
Jeździjmy tak aby było nas więcej, nie mniej.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozładowywanie aku na postoju.
Dziwne rozwiązanie z tymi DLR'ami. Jest kilka lepszych bezpieczników niż lambda do przystania plusa. One tez mogą ssać ci aku. Sprawdź, czy na bezpieczniku O2(dn) jest stały + czy tylko po stacyjce. Wracając do radia musisz wyjąć bezpiecznik audio oraz memory, żeby całkowicie je wyeliminować. Wczoraj zmierzyłem pobór prądu u siebie i waha się 18.2 -18.4mA więc sporo mniej.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- BuchuOEM
- moje konto
- Posty: 177
- Wiek: 33
- Rejestracja: niedziela, 22 października 2017, 12:46
- Skąd jesteś: Pałuszyce
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Fiat UNO
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozładowywanie aku na postoju.
Wyjąłem wszystkie bezpieczniki oprócz głównego tego 120A i pobór prądu 90mA
Bd szukał po kablach jeszcze w wolnym czasie
Bd szukał po kablach jeszcze w wolnym czasie
Jeździjmy tak aby było nas więcej, nie mniej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości