Wahania napięcia / alternator
Moderator: Moderator
- lopunia
- możesz mi ufać
- Posty: 1115
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2009
- Kolor: Srebny
- Przebieg (km.): 98000
- Inny Samochód: SUZUKI GV II
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Wahania napięcia / alternator
Dobra to co zmierzyłem
Silnik nie rozgrzany:
1) napięcie mierzone na akumulatorze wolne obroty bez obciążenia - 14,4 V (wszystko wyłączone)
2) napięcie mierzone na akumulatorze wolne obroty z obciążeniem - 13,5 V (włączone wszystko na pokładzie nawet lampki w drzwiach i radio)
3) napięcie w gnieździe zapalniczki w podłokietniku z obciążeniem - 13,1 V (włączone wszystko na pokładzie nawet lampki w drzwiach i radio)
1) napięcie mierzone na akumulatorze obroty około 2500 bez obciążenia - 14,6 V (wszystko wyłączone)
2) napięcie mierzone na akumulatorze około 2500 z obciążeniem - 13,8 V (włączone wszystko na pokładzie nawet lampki w drzwiach i radio)
3) napięcie w gnieździe zapalniczki w podłokietniku z obciążeniem około 2500- 13,3 V (włączone wszystko na pokładzie nawet lampki w drzwiach i radio)
Silnik rozgrzany:
1) napięcie mierzone na akumulatorze wolne obroty bez obciążenia - 14,0 V (wszystko wyłączone)
2) napięcie mierzone na akumulatorze wolne obroty z obciążeniem - 13,2 V (włączone wszystko na pokładzie nawet lampki w drzwiach i radio)
3) napięcie w gnieździe zapalniczki w podłokietniku z obciążeniem - 12,9 V (włączone wszystko na pokładzie nawet lampki w drzwiach i radio)
1) napięcie mierzone na akumulatorze obroty około 2500 bez obciążenia - 14,2 V (wszystko wyłączone)
2) napięcie mierzone na akumulatorze około 2500 z obciążeniem - 13,6 V (włączone wszystko na pokładzie nawet lampki w drzwiach i radio)
3) napięcie w gnieździe zapalniczki w podłokietniku z obciążeniem około 2500- 13,0 V (włączone wszystko na pokładzie nawet lampki w drzwiach i radio)
Tak więc ważne gdzie mierzymy, a pomiar z gniazda zapalniczki nie jest nawet orientacyjnym
Silnik nie rozgrzany:
1) napięcie mierzone na akumulatorze wolne obroty bez obciążenia - 14,4 V (wszystko wyłączone)
2) napięcie mierzone na akumulatorze wolne obroty z obciążeniem - 13,5 V (włączone wszystko na pokładzie nawet lampki w drzwiach i radio)
3) napięcie w gnieździe zapalniczki w podłokietniku z obciążeniem - 13,1 V (włączone wszystko na pokładzie nawet lampki w drzwiach i radio)
1) napięcie mierzone na akumulatorze obroty około 2500 bez obciążenia - 14,6 V (wszystko wyłączone)
2) napięcie mierzone na akumulatorze około 2500 z obciążeniem - 13,8 V (włączone wszystko na pokładzie nawet lampki w drzwiach i radio)
3) napięcie w gnieździe zapalniczki w podłokietniku z obciążeniem około 2500- 13,3 V (włączone wszystko na pokładzie nawet lampki w drzwiach i radio)
Silnik rozgrzany:
1) napięcie mierzone na akumulatorze wolne obroty bez obciążenia - 14,0 V (wszystko wyłączone)
2) napięcie mierzone na akumulatorze wolne obroty z obciążeniem - 13,2 V (włączone wszystko na pokładzie nawet lampki w drzwiach i radio)
3) napięcie w gnieździe zapalniczki w podłokietniku z obciążeniem - 12,9 V (włączone wszystko na pokładzie nawet lampki w drzwiach i radio)
1) napięcie mierzone na akumulatorze obroty około 2500 bez obciążenia - 14,2 V (wszystko wyłączone)
2) napięcie mierzone na akumulatorze około 2500 z obciążeniem - 13,6 V (włączone wszystko na pokładzie nawet lampki w drzwiach i radio)
3) napięcie w gnieździe zapalniczki w podłokietniku z obciążeniem około 2500- 13,0 V (włączone wszystko na pokładzie nawet lampki w drzwiach i radio)
Tak więc ważne gdzie mierzymy, a pomiar z gniazda zapalniczki nie jest nawet orientacyjnym
pozdrawiam
Piotrek
"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"
Piotrek
"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"
- piroman
- moje konto
- Posty: 164
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 26 marca 2017, 23:45
- Skąd jesteś: Poznań
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 160000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Wahania napięcia / alternator
Dzięki Panowie za linki i cenne dane z pomiarów!
Jak tylko znajdę chwilę to sam dokładnie sprawdzę jak to u mnie wygląda i napiszę.
Pozdrawiam!
Jak tylko znajdę chwilę to sam dokładnie sprawdzę jak to u mnie wygląda i napiszę.
Pozdrawiam!
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Wahania napięcia / alternator
Dzisiaj zrobiłem u siebie trzy pomiary, mianowicie akumulatora, alternatora i uciekającego prądu ( tzw. lewy pobór)
Norma i wartości graniczne:
1.Akumulator - napięcie powyżej 12,5 V
2.Alternator - 13,6V do 14,6 V.
3.Prąd spoczynkowy poniżej 50mA, czyli 0.05A.
Najpierw sprawdziłem akumulator , potem alternator bez obciążenia , następnie alternator z obciążeniem ( światła długie , klimatyzacja na max, radio , ogrzewanie tylnej szyby , ogrzewanie przedniej szyby) na koniec prąd w stanie spoczynku.
Wyniki są na filmiku .
Norma i wartości graniczne:
1.Akumulator - napięcie powyżej 12,5 V
2.Alternator - 13,6V do 14,6 V.
3.Prąd spoczynkowy poniżej 50mA, czyli 0.05A.
Najpierw sprawdziłem akumulator , potem alternator bez obciążenia , następnie alternator z obciążeniem ( światła długie , klimatyzacja na max, radio , ogrzewanie tylnej szyby , ogrzewanie przedniej szyby) na koniec prąd w stanie spoczynku.
Wyniki są na filmiku .
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11397
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Wahania napięcia / alternator
Jeszcze powinieneś dodać wskaźnik obrotów , lub wyłączyć muzykę żeby było słychać silnik . W tym wypadku to jest istotny parametr .
- piroman
- moje konto
- Posty: 164
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 26 marca 2017, 23:45
- Skąd jesteś: Poznań
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 160000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Wahania napięcia / alternator
Witam,
w końcu zrobiłem pomiar u siebie i wygląda to następująco:
Auto odpalone, skrzynia na P, pomiar na klemach akumulatora, obroty biegu jałowego
-bez obciążenia (jedynie światła DRL) 14,3V
-pełne obciążenie 13V
-pełne obciążenie i skrzynia na D 12,1V!
Jak to interpertować??
w końcu zrobiłem pomiar u siebie i wygląda to następująco:
Auto odpalone, skrzynia na P, pomiar na klemach akumulatora, obroty biegu jałowego
-bez obciążenia (jedynie światła DRL) 14,3V
-pełne obciążenie 13V
-pełne obciążenie i skrzynia na D 12,1V!
Jak to interpertować??
Ostatnio zmieniony piątek, 5 października 2018, 22:03 przez piroman, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11397
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Wahania napięcia / alternator
Z jakiegoś powodu brak wydajności , tylko nie napisałeś jakie były obroty ?
- piroman
- moje konto
- Posty: 164
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 26 marca 2017, 23:45
- Skąd jesteś: Poznań
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 160000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11397
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Wahania napięcia / alternator
To przy pełnym obciążeniu trzeba było dodać trochę obrotów , może się okazać że jest wszystko ok .
- piroman
- moje konto
- Posty: 164
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 26 marca 2017, 23:45
- Skąd jesteś: Poznań
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 160000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11397
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
-
- To ja
- Posty: 332
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Wahania napięcia / alternator
Mam alternator Valeo TA000A62401. Czy ktoś z Was mógłby pomóc i napisać jakie są numery regulatora napięcia,ew. łożysk i pozostałych elementów zestawu naprawczego.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11397
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
-
- To ja
- Posty: 332
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11397
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Wahania napięcia / alternator
Regulator-3737042300 Łożysko przód- 3733147301-17x52x18 lub 17x52x17 też może być, , łożysko tył- 3734142001- 15x35x11. To jest takie- https://allegro.pl/produkt/lozysko-alte ... f4aa40d454
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości