Wycieraczka tył- Nie da sie wyłączyć
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 79
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 7 lipca 2018, 12:00
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Wycieraczka tył- Nie da sie wyłączyć
Panowie i Panie problem z tylną wycieraczką jest taki że po jej włączeniu nie idzie jej wyłączyć. Nawet wyjęcie kluczyka nic nie daje a sprawdziłem już dwa moduły i dwie manetki od wycieraczek i cały czas to samo. Czy ktoś może doradzić co sie dzieje>> To sie działo jak kupiłem auto tylko wtedy ten silniczek był zardzewiały a teraz mam już nowy silniczek i dalej to samo sie dzieje. Co możę go boleć mam dwie manetki przy kierownicy i dwa moduły wycieraczki aczkolwiek nie jestem pewien czy te oba moduły są sprawne. czy jes jeszcze gdzieś coś co odpowiada za tą wycierczkę- wyłączyć ją można jedynie poprzez rozłącznie modułu wycieraczki. Proszę o konstruktywne propozycje co można z tym zrobić bo już mnie to irytuje.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Wycieraczka tył- Nie da sie wyłączyć
Tylko Ty wstawiłeś wycieraczkę z Kia Carens a według mnie to nie jest tak do końca 1:1 obejrzyj dokładnie duże koło zębate głównie chodzi o blaszkę na kole ma inny kształt.
A tak ogólnie to temat wycieraczki jest tutaj opisany viewtopic.php?f=282&t=5571&hilit=wycieraczka&start=75 i raczej tam Twój post powinien wylądować.
A tak ogólnie to temat wycieraczki jest tutaj opisany viewtopic.php?f=282&t=5571&hilit=wycieraczka&start=75 i raczej tam Twój post powinien wylądować.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- awansowałem na
- Posty: 79
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 7 lipca 2018, 12:00
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Wycieraczka tył- Nie da sie wyłączyć
Wg mnie nie ma żadnej różnicy a jeśli chodziło o mój problem to to już się działo jeszcze na starym silniku jak nie szło go ruszyć to go rozebrałam i mechanizm podłączyłem do auta i te tak działo . Porównywałem silniczek od Sorento z tym od Carens ja nie miałem u siebie żadnych różnic jak leżały obok siebie oprócz tych co wymieniłem.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Wycieraczka tył- Nie da sie wyłączyć
Sprawdź przewody w gumowej osłonie , między klapą a karoserią .
Obejrzałem silniczek wstawiony przez Andrzeja , i Krzysiek ardie , może mieć rację , ten Twój może mieć inny kład styków na trybie wewnętrznym , i ma mniej przewodów . Może go rozbierz i porównaj .
Obejrzałem silniczek wstawiony przez Andrzeja , i Krzysiek ardie , może mieć rację , ten Twój może mieć inny kład styków na trybie wewnętrznym , i ma mniej przewodów . Może go rozbierz i porównaj .
-
- awansowałem na
- Posty: 79
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 7 lipca 2018, 12:00
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Wycieraczka tył- Nie da sie wyłączyć
Dzisiaj doszedłem do tego co jest nie tak. Przy pomocy schematów z posta powyżej sprawdziłem wiązkę w przejściu z klapy do karoserii. Mailem przełamany jeden kabel w kolorze czarnym którego drugi koniec był w białej kostce. Niestety po polutowaniu go dalej silniczek chodził jak chciał i nie szło go wyłączyć. Ale udało mi się to naprawić. Nie wiem dlaczego ale metodą prób o błędów doszedłem do faktu ze po podaniu na jeden z pinów w sterowniku po stronie niebieskiej kostki masy z klapy silniczek pracuje normalnie i wyłącza się normalnie. Masę musiałem podać na pin gdzie w niebieskiej kostce przychodzi kabelek czarny z żółtym paskiem . Po tym zabiegu silniczek chodzi idealnie. Wszystkie tryby działają. Wiec na ta chwile mogę potwierdzić ze silniczek od Carens jest pasujący. Jedynie co to przydałby się jakieś foto kolejności wlutowania kabelków w silniczek oryginalnym w Sorento, bo nie wiem skąd może być ten brak masy, aczkolwiek pamietam, że jeszcze miałem taką blaszkę przykręconą gdzieś do silniczka i nie wiedziałem po co ona jest, wiec może to był masa.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Wycieraczka tył- Nie da sie wyłączyć
Marek pisze:Sprawdź przewody w gumowej osłonie , między klapą a karoserią . Obejrzałem silniczek wstawiony przez Andrzeja , i Krzysiek ardie , może mieć rację , ten Twój może mieć inny kład styków na trybie wewnętrznym , i ma mniej przewodów . Może go rozbierz i porównaj .
Tak jest na bank bo o tym pisał magister, tylko zdjęcia wcięło i te blaszki na odwrocie dużego koła zębatego miały inny układ styków, a to z kolei powiązane jest z kontrolerem.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- awansowałem na
- Posty: 79
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 7 lipca 2018, 12:00
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Wycieraczka tył- Nie da sie wyłączyć
Hmm jak by nie było może i macie racje ale fakt jest taki że po zastosowaniu ww opisu, połączeniu kabla w przejściu miedzy klapa a karoserią i podaniu masy na jeden z pinów w sterowniku wycieraczki, silniczek przestał chodzić cały czas. Teraz po włączeniu działa pełna regulacja i praca ciągła. I jest to dalej silniczek od Carens 2006 jak na foto. Na ta chwile pozostało mi tylko uporanie się z różnica średnic otworów w ramieniu bo ten silniczek ma cieńszy trzpień. Ale sprawdziłem ze praca wycieraczki pięknie pokrywa cała szybę.
- Załączniki
-
- 42E11D4E-5274-4F8C-8E97-6E4B5D934FAC.jpeg (223.23 KiB) Przejrzano 1406 razy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Wycieraczka tył- Nie da sie wyłączyć
Nie wiem co połączyłeś , ale na wszelki wypadek sprawdź , czy po wyłączeniu kluczyka silniczek nie obciąża akumulatora . Ma cieńszy wieloklin w miejscu nałożenia ramienia wycieraczki ?
-
- awansowałem na
- Posty: 79
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 7 lipca 2018, 12:00
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Wycieraczka tył- Nie da sie wyłączyć
Tak zgadza się cieńszy wieloklin na który wchodzi ramie wycieraczki. Obciążenia teraz nie sprawdzę bo auto poszło na rozrząd do mechanika ale chyba jest ok. A w sumie nic nie połączyłem tylko sprawdziłem ze po podaniu masy na jeden z pinów w sterowniku wycieraczki od strony niebieskiej kostki silniczek zaczął działać normalnie a do tej pory chodził cały czas nawet jak był kluczyk wyjęty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości