Brak ładowania akumulatora
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
- Skąd jesteś: Witkowo
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarnuch
- Przebieg (km.): 170510
- Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Brak ładowania akumulatora
Dzisiaj odpalałem auto po kilkugodzinnym ładowaniu akumulatora i przez pośpiech nie odłączyłem prostownika (cały czas ładował)- na zegarach pojawiła się kontrolka braku ładowania. Zmierzyłem miernikiem na akumulatorze i na samym altku-brak ładowania. Co się poszło paść (regulator?)? Pierwszy raz spotykam się z taką sytuacją, że padł altek (a może coś innego?), bo kiedyś już w ten sposób uruchamiałem auta i zawsze "strzelał" bezpiecznik w prostowniku.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak ładowania akumulatora
Jeśli lampka świeci, to raczej wina regulatora.
Sprawdź jeszcze bezpiecznik P/TRN 10A w puszce pod maską.
Bezpiecznik MAIN 140A też sprawdź na wszelki wypadek, ale on byłby winny gdyby altek ładował, a AKU nic nie dostawał.
Sprawdź jeszcze bezpiecznik P/TRN 10A w puszce pod maską.
Bezpiecznik MAIN 140A też sprawdź na wszelki wypadek, ale on byłby winny gdyby altek ładował, a AKU nic nie dostawał.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak ładowania akumulatora
Na początek dokonaj 2 pomiarów, voltomierz na 20 V
czarny do obudowy alternatora , czerwony do śruby B+ (to co idzie z akumulatora) wyłączony zapłon.
czarny do obudowy alternatora , czerwony do D+ (przewód kontrolki, często kolor niebieski) włączony zapłon.
Te same pomiary zrób na odpalonym silniku .
czarny do obudowy alternatora , czerwony do śruby B+ (to co idzie z akumulatora) wyłączony zapłon.
czarny do obudowy alternatora , czerwony do D+ (przewód kontrolki, często kolor niebieski) włączony zapłon.
Te same pomiary zrób na odpalonym silniku .
-
- awansowałem na
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
- Skąd jesteś: Witkowo
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarnuch
- Przebieg (km.): 170510
- Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Brak ładowania akumulatora
Bezpiecznik MAIN RELAY 140A był uwalony-dziwne, że auto odpalało a ładowania nie było. Wymieniłem alternator, bo i tak ładowania nie stwierdziłem po pomiarze bezpośrednio na alternatorze. Koszt alternatora 100 PLN i kilkaa minut walki z napinaczem, żeby zrzucić pasek.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości