Ktoś chętny na Usela? (oferta nieaktualna)

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Ktoś chętny na Usela? (oferta nieaktualna)

#1 Postautor: Sajmon27 » wtorek, 12 listopada 2019, 21:41

W związku z tym, że zdecydowałem się na montaż dodatkowego sterownika napędów a oprócz mnie jeszcze podobno pięciu forumowiczów postanowiłem napisać ten post aby inni chętni mieli możliwość wzbogacenia swojej maszyny o dodatkowe funkcje. Znajomy, który podjął się produkcji useli wyraża chęci zrobienia kolejnych. Kontakt do niego to apsmarek@op.pl. Ci, którzy skorzystali już z wykonania sterownika przez w/w proszeni są o ewentualne uwagi i opinie żebym mógł przekazać wykonawcy.
P. S. Zaznaczam, że nie mam żadnych profitów od znajomego a informację zamieszczam, ponieważ wiem, że jest wielu chętnych na to urządzenie.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Ktoś chętny na Usela?

#2 Postautor: androx » środa, 13 listopada 2019, 00:55

Jaki jest orientacyjny koszt? Czy to "standardowy" USEL? Kiedyś Farmer pisał, że miał zmodyfikowanego o opcję "zimową", gdzie przód można było dołączyć na stałe z bodaj 30% momentu. Dobra rzecz!

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Ktoś chętny na Usela?

#3 Postautor: Sajmon27 » środa, 13 listopada 2019, 06:09

Koszt to 150 zł. Usel jest wykonany wg schematu jak u Farmera. Ma dwie opcje przełączenia. Albo odpina przód i zostaje sam tył albo zapina przód na stałe. Oczywiście w położeniu 0 przełącznika pozostaje tryb Auto.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Ktoś chętny na Usela?

#4 Postautor: androx » środa, 13 listopada 2019, 08:47

Osobiście nie widzę dużego sensu w odłączeniu przodu - wszystkie elementy układu napędzającego przód i tak będą się obracały - bo koła je napędzają. Z tego też powodu powstaje pewna siła hamujące przednie koła, co może pogarszać możliwości trakcyjne, szczególnie na śliskich nawierzchniach. Może dla drifciarzy to się przyda... Fabrycznie w trybie Auto bodaj 3% momentu przekazywane jest na przód, czyli lekko napędza go.
Również zapięcie przodu "na stałe" może stwarzać problemy. Bo to sytuacja podobna do zablokowania centralnego mechanizmu różnicowego - na przyczepnej nawierzchni jest szkodliwe i wręcz niebezpieczne. I tu wszystko zależy od siły owego spięcia. Bo jeśli nie jest zbyt silne - to można tak bez obaw jeździć w zmiennych warunkach, np zimą, gdy mamy na przemian odcinki przyczepne i śliskie. Dlatego, jak dla mnie, najlepszym wydaje się być USEL z jakąś (płynną lub stopniową) regulacją siły spięcia przodu - od fabrycznego minimum (3%) do nieco mniej niż maximum, jakie mamy w trybie 4X4 na reduktorze.

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Ktoś chętny na Usela?

#5 Postautor: Sajmon27 » środa, 13 listopada 2019, 09:09

To co mają powiedzieć użytkownicy wersji bez TOD-a?
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Ktoś chętny na Usela?

#6 Postautor: Mucha » środa, 13 listopada 2019, 09:16

Ja mam EST i w życiu nie zamieniłbym się na TODa :happy1: ale fakt że żeby tak jeździć trzeba mieć zacięcie drifftera :happy2:
A co do tematu. Osobiście nie widzę sensu robienia plynnych regulacji. Jak masz odcinki o których mówisz to wyłączasz usela i jeździsz na auto. Po to to zostało stworzone. Usel ma pomagać w terenie użytkownikom TODa a nie na czarnym. Bo jak wiemy TOD w terenie słabo wypada :cry:
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Ktoś chętny na Usela?

#7 Postautor: androx » środa, 13 listopada 2019, 10:26

Mucha pisze:Ja mam EST i w życiu nie zamieniłbym się na TODa :happy1: ale fakt że żeby tak jeździć trzeba mieć zacięcie drifftera :happy2:
A co do tematu. Osobiście nie widzę sensu robienia plynnych regulacji. Jak masz odcinki o których mówisz to wyłączasz usela i jeździsz na auto. Po to to zostało stworzone. Usel ma pomagać w terenie użytkownikom TODa a nie na czarnym. Bo jak wiemy TOD w terenie słabo wypada :cry:


Ale w terenie załączasz w TOD reduktor - i masz spięcie przodu. Usel zaś spina bez reduktora. Tylko czy w terenie jeździ się 100km/h?
W teren EST jest lepszy.
Natomiast w fabrycznym trybie TOD Auto - spięcie "stałe" wynosi bodaj 3%, czyli praktycznie nie ciągnie, a spięcie pełne - byłoby raczej problematyczne na asfalcie. Dlatego aby na lodzie wyeliminować efekt dołączenia się przodu przy poślizgu i jednocześnie nie obawiać się jeździć na czarnym w pełnym spięciu - przydatne byłoby spięcie na jakieś 30%. Wiem, można sobie przełączać Uselem, ale jeśli są zmienne warunki, trochę lodu i śniegu, trochę czarnego - to problematyczne. Można nie zdążyć...
Ostatnio zmieniony środa, 13 listopada 2019, 10:35 przez androx, łącznie zmieniany 1 raz.

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Ktoś chętny na Usela?

#8 Postautor: androx » środa, 13 listopada 2019, 10:28

Sajmon27 pisze:To co mają powiedzieć użytkownicy wersji bez TOD-a?

To zależy! Jeśli lubią offroad - to EST jest lepszy. Na szosie zaś TOD.
EST na suchej szosie to w zasadzie auto tylnonapędowe tylko.

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Ktoś chętny na Usela?

#9 Postautor: Sajmon27 » środa, 13 listopada 2019, 10:38

Dlatego właśnie ktoś kiedyś wymyślił usela żeby połączyć EST z TOD. Tak dla niezdecydowanych :happy1:
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Ktoś chętny na Usela?

#10 Postautor: Mucha » środa, 13 listopada 2019, 12:06

androx pisze:Dlatego aby na lodzie wyeliminować efekt dołączenia się przodu przy poślizgu i jednocześnie nie obawiać się jeździć na czarnym w pełnym spięciu - przydatne byłoby spięcie na jakieś 30%. Wiem, można sobie przełączać Uselem, ale jeśli są zmienne warunki, trochę lodu i śniegu, trochę czarnego - to problematyczne. Można nie zdążyć...

Cokolwiek nie zrobisz, żaden system nie uwalnia od myślenia i konieczności posiadania umiejętności jazdy autem. Ale moje zdanie może być dziwne bo ja w innych warunkach uczyłem się jazdy. Moje motto było zawsze takie że jak nauczysz się jeździć największym gratem to później w co nie wsiądziesz to pojedziesz. Minus tego taki że działa to tylko w jedną stronę :lol: ja poprostu nauczyłem się jeździć autami bez systemów, bez absow na kiepskich oponach.
Tak czy siak myślę że rozbudowywanie tego systemu o dodatkowe tryby jest bez sensu ale każdy zrobi jak chce :)

Ps. A w terenie też jeździ się bez reduktora i czasem trzeba się rozpędzić do tych 50 np. Wtedy właśnie usel pozwoli dojechać na sam szczyt.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Ktoś chętny na Usela?

#11 Postautor: Marek » środa, 13 listopada 2019, 12:30

Zapomnieliście o zimie, usel daje możliwość jazdy na czterech po zaśnieżonym lub oblodzonym asfalcie, po za tym temat dotyczy kupna. Sajmon 27 wywal tych niedowiarków ze swojego tematu, niech idą poczytać, to już jest wszystko opisane. :)

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: Ktoś chętny na Usela?

#12 Postautor: visitor » środa, 13 listopada 2019, 12:34

androx pisze:... Usel zaś spina bez reduktora. ...

:hmm:
viewtopic.php?f=274&t=11977&hilit=usel&start=30#p179041
ad.1 USELa można przełączać w czasie jazdy bez sprzęgła (zaleca się poniżej 80 km/h)
ad. 2,3,4 USEL i fabryczny przełącznik napędów są niezależne i można ustawiać je w dowolnych kombinacjach:
USEL poz. I + AUTO- napęd bez reduktora tylko na tył
USEL poz. 0 + AUTO- napęd bez reduktora, ustawienie fabryczne, napęd na przód dołączany automatycznie
USEL poz. II + AUTO- napęd bez reduktora, przód i tył spięty "na sztywno"
USEL poz. I + LOW- napęd z reduktorem tylko na tył
USEL poz. 0 + LOW- napęd z reduktorem, ustawienie fabryczne, przód dopięty na ok. 80%
USEL poz. II + LOW- napęd z reduktorem, przód i tył spięty "na sztywno"
Przy przełączaniu na LOW USEL może być w dowolnym położeniu.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Ktoś chętny na Usela?

#13 Postautor: Sajmon27 » środa, 13 listopada 2019, 13:45

Marek pisze:Zapomnieliście o zimie, usel daje możliwość jazdy na czterech po zaśnieżonym lub oblodzonym asfalcie, po za tym temat dotyczy kupna. Sajmon 27 wywal tych niedowiarków ze swojego tematu, niech idą poczytać, to już jest wszystko opisane. :)

Dokładnie. Temat usel-a powtarza się wielokrotnie na forum i można powiedzieć, że został wyczerpany. Ten wątek jest przeznaczony dla osób, które posiadają wiedzę na temat działania w/w i chcą rozszerzyć (mimo różnych opinii) możliwości swojego auta. Usel nie jest towarem do kupienia choćby w internecie ale wykonywany jest na zamówienie. Pojawiła się możliwość wejścia w posiadanie takowego dlatego powstał ten wątek.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: Ktoś chętny na Usela?

#14 Postautor: visitor » czwartek, 14 listopada 2019, 11:59

Ja zamawiałem. Jest w drodze. Napiszę co i jak po montażu.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

sebol13
moja ranga
moja ranga
Posty: 132
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 11 lutego 2018, 09:16
Skąd jesteś: Zbąszynek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: Opel Ve tra b
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Ktoś chętny na Usela?

#15 Postautor: sebol13 » piątek, 15 listopada 2019, 16:45

Każdy z was ma jakąś racje, ale to i tak wszystko lipa bo koledzy nie mamy blokady mostów a lsd to tylko taka namiastka tego. Ja osobiście mam zwykły wyłącznik sterownika od Toda i wystarczy - jak sucho latam na samym tyle jak mokro to latam na todzie a jak się wpieprze na rybach w błocko to reduktor, dwója i gazu od ch...a. :roftl:


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości