Ktoś chętny na Usela? (oferta nieaktualna)
Moderator: Moderator
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Ktoś chętny na Usela? (oferta nieaktualna)
W związku z tym, że zdecydowałem się na montaż dodatkowego sterownika napędów a oprócz mnie jeszcze podobno pięciu forumowiczów postanowiłem napisać ten post aby inni chętni mieli możliwość wzbogacenia swojej maszyny o dodatkowe funkcje. Znajomy, który podjął się produkcji useli wyraża chęci zrobienia kolejnych. Kontakt do niego to apsmarek@op.pl. Ci, którzy skorzystali już z wykonania sterownika przez w/w proszeni są o ewentualne uwagi i opinie żebym mógł przekazać wykonawcy.
P. S. Zaznaczam, że nie mam żadnych profitów od znajomego a informację zamieszczam, ponieważ wiem, że jest wielu chętnych na to urządzenie.
P. S. Zaznaczam, że nie mam żadnych profitów od znajomego a informację zamieszczam, ponieważ wiem, że jest wielu chętnych na to urządzenie.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Ktoś chętny na Usela?
Jaki jest orientacyjny koszt? Czy to "standardowy" USEL? Kiedyś Farmer pisał, że miał zmodyfikowanego o opcję "zimową", gdzie przód można było dołączyć na stałe z bodaj 30% momentu. Dobra rzecz!
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Ktoś chętny na Usela?
Koszt to 150 zł. Usel jest wykonany wg schematu jak u Farmera. Ma dwie opcje przełączenia. Albo odpina przód i zostaje sam tył albo zapina przód na stałe. Oczywiście w położeniu 0 przełącznika pozostaje tryb Auto.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Ktoś chętny na Usela?
Osobiście nie widzę dużego sensu w odłączeniu przodu - wszystkie elementy układu napędzającego przód i tak będą się obracały - bo koła je napędzają. Z tego też powodu powstaje pewna siła hamujące przednie koła, co może pogarszać możliwości trakcyjne, szczególnie na śliskich nawierzchniach. Może dla drifciarzy to się przyda... Fabrycznie w trybie Auto bodaj 3% momentu przekazywane jest na przód, czyli lekko napędza go.
Również zapięcie przodu "na stałe" może stwarzać problemy. Bo to sytuacja podobna do zablokowania centralnego mechanizmu różnicowego - na przyczepnej nawierzchni jest szkodliwe i wręcz niebezpieczne. I tu wszystko zależy od siły owego spięcia. Bo jeśli nie jest zbyt silne - to można tak bez obaw jeździć w zmiennych warunkach, np zimą, gdy mamy na przemian odcinki przyczepne i śliskie. Dlatego, jak dla mnie, najlepszym wydaje się być USEL z jakąś (płynną lub stopniową) regulacją siły spięcia przodu - od fabrycznego minimum (3%) do nieco mniej niż maximum, jakie mamy w trybie 4X4 na reduktorze.
Również zapięcie przodu "na stałe" może stwarzać problemy. Bo to sytuacja podobna do zablokowania centralnego mechanizmu różnicowego - na przyczepnej nawierzchni jest szkodliwe i wręcz niebezpieczne. I tu wszystko zależy od siły owego spięcia. Bo jeśli nie jest zbyt silne - to można tak bez obaw jeździć w zmiennych warunkach, np zimą, gdy mamy na przemian odcinki przyczepne i śliskie. Dlatego, jak dla mnie, najlepszym wydaje się być USEL z jakąś (płynną lub stopniową) regulacją siły spięcia przodu - od fabrycznego minimum (3%) do nieco mniej niż maximum, jakie mamy w trybie 4X4 na reduktorze.
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Ktoś chętny na Usela?
To co mają powiedzieć użytkownicy wersji bez TOD-a?
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2085
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Ktoś chętny na Usela?
Ja mam EST i w życiu nie zamieniłbym się na TODa ale fakt że żeby tak jeździć trzeba mieć zacięcie drifftera
A co do tematu. Osobiście nie widzę sensu robienia plynnych regulacji. Jak masz odcinki o których mówisz to wyłączasz usela i jeździsz na auto. Po to to zostało stworzone. Usel ma pomagać w terenie użytkownikom TODa a nie na czarnym. Bo jak wiemy TOD w terenie słabo wypada
A co do tematu. Osobiście nie widzę sensu robienia plynnych regulacji. Jak masz odcinki o których mówisz to wyłączasz usela i jeździsz na auto. Po to to zostało stworzone. Usel ma pomagać w terenie użytkownikom TODa a nie na czarnym. Bo jak wiemy TOD w terenie słabo wypada
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Ktoś chętny na Usela?
Mucha pisze:Ja mam EST i w życiu nie zamieniłbym się na TODa ale fakt że żeby tak jeździć trzeba mieć zacięcie drifftera
A co do tematu. Osobiście nie widzę sensu robienia plynnych regulacji. Jak masz odcinki o których mówisz to wyłączasz usela i jeździsz na auto. Po to to zostało stworzone. Usel ma pomagać w terenie użytkownikom TODa a nie na czarnym. Bo jak wiemy TOD w terenie słabo wypada
Ale w terenie załączasz w TOD reduktor - i masz spięcie przodu. Usel zaś spina bez reduktora. Tylko czy w terenie jeździ się 100km/h?
W teren EST jest lepszy.
Natomiast w fabrycznym trybie TOD Auto - spięcie "stałe" wynosi bodaj 3%, czyli praktycznie nie ciągnie, a spięcie pełne - byłoby raczej problematyczne na asfalcie. Dlatego aby na lodzie wyeliminować efekt dołączenia się przodu przy poślizgu i jednocześnie nie obawiać się jeździć na czarnym w pełnym spięciu - przydatne byłoby spięcie na jakieś 30%. Wiem, można sobie przełączać Uselem, ale jeśli są zmienne warunki, trochę lodu i śniegu, trochę czarnego - to problematyczne. Można nie zdążyć...
Ostatnio zmieniony środa, 13 listopada 2019, 10:35 przez androx, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Ktoś chętny na Usela?
Sajmon27 pisze:To co mają powiedzieć użytkownicy wersji bez TOD-a?
To zależy! Jeśli lubią offroad - to EST jest lepszy. Na szosie zaś TOD.
EST na suchej szosie to w zasadzie auto tylnonapędowe tylko.
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Ktoś chętny na Usela?
Dlatego właśnie ktoś kiedyś wymyślił usela żeby połączyć EST z TOD. Tak dla niezdecydowanych
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2085
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Ktoś chętny na Usela?
androx pisze:Dlatego aby na lodzie wyeliminować efekt dołączenia się przodu przy poślizgu i jednocześnie nie obawiać się jeździć na czarnym w pełnym spięciu - przydatne byłoby spięcie na jakieś 30%. Wiem, można sobie przełączać Uselem, ale jeśli są zmienne warunki, trochę lodu i śniegu, trochę czarnego - to problematyczne. Można nie zdążyć...
Cokolwiek nie zrobisz, żaden system nie uwalnia od myślenia i konieczności posiadania umiejętności jazdy autem. Ale moje zdanie może być dziwne bo ja w innych warunkach uczyłem się jazdy. Moje motto było zawsze takie że jak nauczysz się jeździć największym gratem to później w co nie wsiądziesz to pojedziesz. Minus tego taki że działa to tylko w jedną stronę ja poprostu nauczyłem się jeździć autami bez systemów, bez absow na kiepskich oponach.
Tak czy siak myślę że rozbudowywanie tego systemu o dodatkowe tryby jest bez sensu ale każdy zrobi jak chce
Ps. A w terenie też jeździ się bez reduktora i czasem trzeba się rozpędzić do tych 50 np. Wtedy właśnie usel pozwoli dojechać na sam szczyt.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Ktoś chętny na Usela?
Zapomnieliście o zimie, usel daje możliwość jazdy na czterech po zaśnieżonym lub oblodzonym asfalcie, po za tym temat dotyczy kupna. Sajmon 27 wywal tych niedowiarków ze swojego tematu, niech idą poczytać, to już jest wszystko opisane.
- visitor
- Off-Road
- Posty: 2341
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
- Skąd jesteś: Łomianki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 326000
- Inny Samochód: Hyundai ix55
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 71 times
- Kontaktowanie:
Re: Ktoś chętny na Usela?
androx pisze:... Usel zaś spina bez reduktora. ...
viewtopic.php?f=274&t=11977&hilit=usel&start=30#p179041
ad.1 USELa można przełączać w czasie jazdy bez sprzęgła (zaleca się poniżej 80 km/h)
ad. 2,3,4 USEL i fabryczny przełącznik napędów są niezależne i można ustawiać je w dowolnych kombinacjach:
USEL poz. I + AUTO- napęd bez reduktora tylko na tył
USEL poz. 0 + AUTO- napęd bez reduktora, ustawienie fabryczne, napęd na przód dołączany automatycznie
USEL poz. II + AUTO- napęd bez reduktora, przód i tył spięty "na sztywno"
USEL poz. I + LOW- napęd z reduktorem tylko na tył
USEL poz. 0 + LOW- napęd z reduktorem, ustawienie fabryczne, przód dopięty na ok. 80%
USEL poz. II + LOW- napęd z reduktorem, przód i tył spięty "na sztywno"
Przy przełączaniu na LOW USEL może być w dowolnym położeniu.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Ktoś chętny na Usela?
Marek pisze:Zapomnieliście o zimie, usel daje możliwość jazdy na czterech po zaśnieżonym lub oblodzonym asfalcie, po za tym temat dotyczy kupna. Sajmon 27 wywal tych niedowiarków ze swojego tematu, niech idą poczytać, to już jest wszystko opisane.
Dokładnie. Temat usel-a powtarza się wielokrotnie na forum i można powiedzieć, że został wyczerpany. Ten wątek jest przeznaczony dla osób, które posiadają wiedzę na temat działania w/w i chcą rozszerzyć (mimo różnych opinii) możliwości swojego auta. Usel nie jest towarem do kupienia choćby w internecie ale wykonywany jest na zamówienie. Pojawiła się możliwość wejścia w posiadanie takowego dlatego powstał ten wątek.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- visitor
- Off-Road
- Posty: 2341
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
- Skąd jesteś: Łomianki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 326000
- Inny Samochód: Hyundai ix55
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 71 times
- Kontaktowanie:
Re: Ktoś chętny na Usela?
Ja zamawiałem. Jest w drodze. Napiszę co i jak po montażu.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
-
- moja ranga
- Posty: 132
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 11 lutego 2018, 09:16
- Skąd jesteś: Zbąszynek
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Opel Ve tra b
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Ktoś chętny na Usela?
Każdy z was ma jakąś racje, ale to i tak wszystko lipa bo koledzy nie mamy blokady mostów a lsd to tylko taka namiastka tego. Ja osobiście mam zwykły wyłącznik sterownika od Toda i wystarczy - jak sucho latam na samym tyle jak mokro to latam na todzie a jak się wpieprze na rybach w błocko to reduktor, dwója i gazu od ch...a.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości