USEL vs magiczny pstryczek
Moderator: Moderator
-
- To ja
- Posty: 332
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: RE: USEL vs magiczny pstryczek
Adam73 pisze:
Otóż sprawdzając dziś napędy przy wypiętym bezpieczniku nr 13 zauważyłem ,że bez bezpiecznika ni cholery nie zapnę reduktora.
Czyli mając "pstryczka" i chcąc mieć napęd na tył z reduktorem muszę wykonać po kolei :
1. odpalam auto przełącznik napędów na AUTO,pstryczek na 0 (pstryczek będzie trójpołożeniowy)
2.zapinam LOW
3.pstryczkiem odpinam przód
Teraz chcąc wrócić na tylny naped bez reduktora robie po kolei:
1.zeruje pstryczek
2. przełączam na AUTO
3. przełączam pstryczek na sam tył
Uff jest majdania
A teraz najważniejsze ,czy przy USELu też macie taki Sajgon ??
U mnie jest tak samo. Przełącznik ustawiam na 0, aby można było przełączyć z Auto na Low, bo na I nie zawsze chce się przełączyć.
Sam pstryczek nie wystarczy, potrzebny jest jeszcze rezystor ok 300 Ohm.
-- SM-T585 --
-
- dobry jak...
- Posty: 974
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Przez te wasze agitacje co do USELa zastanawiam się czy potrzebne jest stałe spięcie napędów
vokal co do rezystora ktoś pisał ,że używa pstryczka ponad rok bez rezystora i nie ma błędów.
PS. Czy dobrze przeczytałem że po przecięciu żółtego przewodu ,kabel do wtyczki to -> TCCS , a ten od wiązki to ->EM ?? Czyli przy spięciu "na sztywno" pełne 12V daje na wiązkę ??
vokal co do rezystora ktoś pisał ,że używa pstryczka ponad rok bez rezystora i nie ma błędów.
PS. Czy dobrze przeczytałem że po przecięciu żółtego przewodu ,kabel do wtyczki to -> TCCS , a ten od wiązki to ->EM ?? Czyli przy spięciu "na sztywno" pełne 12V daje na wiązkę ??
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Nie jest potrzebne. Może raz na rok się zepnie.
Bardzo przydaje się jazda.na samym tyle.
Bardzo przydaje się jazda.na samym tyle.
- visitor
- Off-Road
- Posty: 2341
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
- Skąd jesteś: Łomianki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 326000
- Inny Samochód: Hyundai ix55
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 71 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Jak nie jest potrzebne przecież zupełnie inaczej zachowuje się w błocie i na śniegu że spiętym i na auto, TOD jest za wolny i ma za duże opóźnienie.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Wiem bo mam i używam dlatego mówię że raz na rok u mnie a w terenie sporo jeżdżę teraz na samym tyle.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: RE: Re: USEL vs magiczny pstryczek
Zrób sobie pstryczek na RWD. Reszta bardzo rzadko się wykorzystuje. No chyba że mieszkasz w górach bez odśnieżania.Adam73 pisze:Przez te wasze agitacje co do USELa zastanawiam się czy potrzebne jest stałe spięcie napędów
vokal co do rezystora ktoś pisał ,że używa pstryczka ponad rok bez rezystora i nie ma błędów.
PS. Czy dobrze przeczytałem że po przecięciu żółtego przewodu ,kabel do wtyczki to -> TCCS , a ten od wiązki to ->EM ?? Czyli przy spięciu "na sztywno" pełne 12V daje na wiązkę ??
U mnie bez rezystora, po przelaczeniu na tył lub sztywne 4x4 zapalala się kontrolka od napędów, a w TCCU pojawiały się błędy.
Połączenie dla pstryczka RWD nie robi różnicy. Przetnij przewód i wstaw przełącznik dwupozycyjny 0/1. Jak nie będzie błędów, to jeździj.
PS. Jak bywasz w Wawce, to daj znać, to pomogę Ci poskładać zabawki do kupy. Telefon masz w KSA.
-- SM-T585 --
-
- jestem
- Posty: 22
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 9 kwietnia 2018, 01:08
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Ja mam tylko przekaźnik, rezystor i pstryczek.. od EST
Tryby jak na obrazku:
Tryby jak na obrazku:
- Załączniki
-
- todmod.jpg (160.58 KiB) Przejrzano 1634 razy
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
-
- dobry jak...
- Posty: 974
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 22
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 9 kwietnia 2018, 01:08
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Przełącznik trój-pozycyjny od wersji z EST , obudowa od TOD.. dodatkowy napis 2HI wypalony laserem
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości