USEL vs magiczny pstryczek

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Szelma
To ja
To ja
Posty: 332
Wiek: 41
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#31 Postautor: Szelma » wtorek, 14 lipca 2020, 23:20

No wlasnie zrobiony był z myślą o ostatniej-ale śniegu brak :idn:

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: RE: USEL vs magiczny pstryczek

#32 Postautor: vokal » niedziela, 19 lipca 2020, 14:09

Adam73 pisze:
Otóż sprawdzając dziś napędy przy wypiętym bezpieczniku nr 13 zauważyłem ,że bez bezpiecznika ni cholery nie zapnę reduktora.
Czyli mając "pstryczka" i chcąc mieć napęd na tył z reduktorem muszę wykonać po kolei :
1. odpalam auto przełącznik napędów na AUTO,pstryczek na 0 (pstryczek będzie trójpołożeniowy)
2.zapinam LOW
3.pstryczkiem odpinam przód

Teraz chcąc wrócić na tylny naped bez reduktora robie po kolei:
1.zeruje pstryczek
2. przełączam na AUTO
3. przełączam pstryczek na sam tył
Uff jest majdania :hmm:

A teraz najważniejsze ,czy przy USELu też macie taki Sajgon ??


U mnie jest tak samo. Przełącznik ustawiam na 0, aby można było przełączyć z Auto na Low, bo na I nie zawsze chce się przełączyć.

Sam pstryczek nie wystarczy, potrzebny jest jeszcze rezystor ok 300 Ohm.

-- SM-T585 --
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 974
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#33 Postautor: Adam73 » niedziela, 19 lipca 2020, 18:00

Przez te wasze agitacje co do USELa zastanawiam się czy potrzebne jest stałe spięcie napędów :hmm:
vokal co do rezystora ktoś pisał ,że używa pstryczka ponad rok bez rezystora i nie ma błędów. :hmm:

PS. Czy dobrze przeczytałem że po przecięciu żółtego przewodu ,kabel do wtyczki to -> TCCS , a ten od wiązki to ->EM ?? Czyli przy spięciu "na sztywno" pełne 12V daje na wiązkę ?? :confused: :confused:
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#34 Postautor: kaini » niedziela, 19 lipca 2020, 19:39

Nie jest potrzebne. Może raz na rok się zepnie.
Bardzo przydaje się jazda.na samym tyle.

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#35 Postautor: visitor » niedziela, 19 lipca 2020, 20:06

Jak nie jest potrzebne :jaw: przecież zupełnie inaczej zachowuje się w błocie i na śniegu że spiętym i na auto, TOD jest za wolny i ma za duże opóźnienie.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#36 Postautor: kaini » niedziela, 19 lipca 2020, 20:46

Wiem bo mam i używam dlatego mówię że raz na rok u mnie a w terenie sporo jeżdżę teraz na samym tyle.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: RE: Re: USEL vs magiczny pstryczek

#37 Postautor: vokal » niedziela, 19 lipca 2020, 22:41

Adam73 pisze:Przez te wasze agitacje co do USELa zastanawiam się czy potrzebne jest stałe spięcie napędów :hmm:
vokal co do rezystora ktoś pisał ,że używa pstryczka ponad rok bez rezystora i nie ma błędów. :hmm:

PS. Czy dobrze przeczytałem że po przecięciu żółtego przewodu ,kabel do wtyczki to -> TCCS , a ten od wiązki to ->EM ?? Czyli przy spięciu "na sztywno" pełne 12V daje na wiązkę ?? :confused: :confused:
Zrób sobie pstryczek na RWD. Reszta bardzo rzadko się wykorzystuje. No chyba że mieszkasz w górach bez odśnieżania.
U mnie bez rezystora, po przelaczeniu na tył lub sztywne 4x4 zapalala się kontrolka od napędów, a w TCCU pojawiały się błędy.
Połączenie dla pstryczka RWD nie robi różnicy. Przetnij przewód i wstaw przełącznik dwupozycyjny 0/1. Jak nie będzie błędów, to jeździj.

PS. Jak bywasz w Wawce, to daj znać, to pomogę Ci poskładać zabawki do kupy. Telefon masz w KSA.

-- SM-T585 --
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

FMK
jestem
jestem
Posty: 22
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 9 kwietnia 2018, 01:08
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#38 Postautor: FMK » środa, 22 lipca 2020, 15:16

Ja mam tylko przekaźnik, rezystor i pstryczek.. od EST
Tryby jak na obrazku:
Załączniki
todmod.jpg
todmod.jpg (160.58 KiB) Przejrzano 1634 razy
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 974
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#39 Postautor: Adam73 » środa, 22 lipca 2020, 16:09

:jaw: qr zapiał takiego pokrętła ja jeszcze nie widział :hmm:
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#40 Postautor: tabast » środa, 22 lipca 2020, 16:20

Hybryda :hmm: chyba oryginalny ALSEL

FMK
jestem
jestem
Posty: 22
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 9 kwietnia 2018, 01:08
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#41 Postautor: FMK » środa, 22 lipca 2020, 16:55

Przełącznik trój-pozycyjny od wersji z EST , obudowa od TOD.. dodatkowy napis 2HI wypalony laserem :)
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#42 Postautor: tabast » środa, 22 lipca 2020, 16:59

Widać, że często używany :lol:

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#43 Postautor: vokal » środa, 22 lipca 2020, 22:00

Świetny patent :ok:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości