USEL vs magiczny pstryczek
Moderator: Moderator
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Drogi przyjacielu, to co opisałem było testem "na krótko" przy wypiętym bezpieczniku TCCSa. Polecam poczytać dokładnie forum, w jednym z tematów (chyba kolega Farmer ale głowy nie daje) przyznał że przekaźniki w USELu są zbędnym dodatkiem i sam przełącznik trójpozycyjny zwany "Pstryczkiem" robi tą samą robotę.
Zresztą powiem jak większość "speców" od elektroniki
"Wystarczy popatrzeć na schemat".
Ps. Na Elektrodzie też jest temat gdzie koleś stwierdza "ale po co tam masz przekaźniki", na co jest odpowiedź "tak chcieli tak mają, a poza tym wtedy było by za proste i sami by se zrobili".
Zresztą powiem jak większość "speców" od elektroniki
"Wystarczy popatrzeć na schemat".
Ps. Na Elektrodzie też jest temat gdzie koleś stwierdza "ale po co tam masz przekaźniki", na co jest odpowiedź "tak chcieli tak mają, a poza tym wtedy było by za proste i sami by se zrobili".
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Adam73 pisze:... Polecam poczytać dokładnie forum, w jednym z tematów (chyba kolega Farmer ale głowy nie daje) przyznał że przekaźniki w USELu są zbędnym dodatkiem i sam przełącznik trójpozycyjny zwany "Pstryczkiem" robi tą samą robotę. ...
To nie ja.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Farmer fakt to nie Ty to vokal, a chodzi mi o temat: viewtopic.php?f=282&t=12135
gdzie opisano Pstryczek.
Ps. Jak USEL przy przełączniku trójpołożeniowym uzyskuje 6 możliwości, czyli przełancza reduktor bez ruszania oryginalnego pokrętła?
kaini "Mając usela tą opcję wykonasz 1 kliknięciem zmieniając z low na auto"
Skoro w opisie w temacie jest:
"1. Fabryczne AUTO.
2. Fabryczne LOW.
3. W poz. Auto:
a) wyłączenie napędu przednich kół - 2H,
b) włączenie napędu stałego na 4 koła - 4H,
4. W pozycji LOW:
a) wyłączenie napędu przednich kół - 2L,
b) włączenie napędu stałego na 4 koła - 4L."
gdzie opisano Pstryczek.
Ps. Jak USEL przy przełączniku trójpołożeniowym uzyskuje 6 możliwości, czyli przełancza reduktor bez ruszania oryginalnego pokrętła?
kaini "Mając usela tą opcję wykonasz 1 kliknięciem zmieniając z low na auto"
Skoro w opisie w temacie jest:
"1. Fabryczne AUTO.
2. Fabryczne LOW.
3. W poz. Auto:
a) wyłączenie napędu przednich kół - 2H,
b) włączenie napędu stałego na 4 koła - 4H,
4. W pozycji LOW:
a) wyłączenie napędu przednich kół - 2L,
b) włączenie napędu stałego na 4 koła - 4L."
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Jeśli się mylę to mnie poprawcie ale wyższość usela na "pstryczkiem" polega na tym, że możesz w trybie bez reduktora spiąć na sztywno przód i tył. Przydaje się szczególnie zimą gdy bez zatrzymywania auta wjeżdżając w większy śnieg dopinasz przód. Pstryczek co najwyżej umożliwi jazdę na samym tyle.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Sajmon nie prawda, poczytaj temat którego link dałem powyżej. Pstryczek daje możliwość i rwd i spięcia na sztywno 50/50.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11380
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Przy zastosowaniu jednego pstryczka, te dwie opcje są niewykonalne . Dochodzi jeszcze brak sygnalizacji i co najważniejsze zabezpieczenia instalacji w aucie . Nie bardzo rozumiem do czego ma prowadzić ta dyskusja, przecież możesz pobrać schemat i w pierwszym lepszym zakładzie elektronicznym za parę groszy to zrobią .
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
"Przy zastosowaniu jednego pstryczka, te dwie opcje są niewykonalne . "
Marku nie prawda ,pstryczek trójpołozeniowy i masz obie funkcje:
1.RWD
2.AUTO
3.sztywne 4x4
Marku nie prawda ,pstryczek trójpołozeniowy i masz obie funkcje:
1.RWD
2.AUTO
3.sztywne 4x4
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Żeby był napęd tylko na tył musisz rozpiąć połączenie tccma z em. Żeby był spięty przód na stałe należy podać stałe napięcie na em. Narysuj lub rozpisz więc jak podłączyć 3 położeniowy żeby osiągnąć obie opcje. Usel poza tym jak Marek napisał posiada bezpiecznik i diodę sygnalizującą stan. Dodatkowo oszukuje tccm za pomocą opornika.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Tu jest opisane i obrysowane wystarczy przeczytać
viewtopic.php?f=282&t=12135
viewtopic.php?f=282&t=12135
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Pozwolę sobie zacytować pewną odpowiedź z podanego linku. "Ale USEL jest tak prostym układem, że prościej już się nie da. Próbując zrobić coś za prosto możesz coś zepsuć".
Więc po co na siłę kombinować
Więc po co na siłę kombinować
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11380
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Jestem tylko ciekaw, czy już ktoś ma zamontowany taki przełącznik trój pozycyjny.
-
- To ja
- Posty: 332
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Ja mam dwu pozycyjny "pstryczek".Chodziło mi tylko o sztywne spinanie bez reduktora. Przycisk ma wbudowaną diode sygnalizujaca załączenie , zrobiony na przekaznikach.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11380
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Na przekaźnikach to rozumiem , to nie sam przełącznik. Teraz czekasz na zimę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości