USEL vs magiczny pstryczek

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 975
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

USEL vs magiczny pstryczek

#1 Postautor: Adam73 » niedziela, 5 lipca 2020, 19:40

Nie wiem czy ten temat tutaj czy w Elektryce niech mod zdecyduje :hmm:

Ok wracając do tematu. Z powodu mojej znikomej wiedzy elektronicznej i zastoju w temacie wykonania USELa (szybciej chyba się doczekam Biedronia na fotelu Prezydenta niż rozpoczęcia "produkcji" USELa) zdecydowałem się na "magiczny pstryczek",decyzja niby już zapadła aż do dzisiaj.

Otóż sprawdzając dziś napędy przy wypiętym bezpieczniku nr 13 zauważyłem ,że bez bezpiecznika ni cholery nie zapnę reduktora.
Czyli mając "pstryczka" i chcąc mieć napęd na tył z reduktorem muszę wykonać po kolei :
1. odpalam auto przełącznik napędów na AUTO,pstryczek na 0 (pstryczek będzie trójpołożeniowy)
2.zapinam LOW
3.pstryczkiem odpinam przód

Teraz chcąc wrócić na tylny naped bez reduktora robie po kolei:
1.zeruje pstryczek
2. przełączam na AUTO
3. przełączam pstryczek na sam tył
Uff jest majdania :hmm:

A teraz najważniejsze ,czy przy USELu też macie taki Sajgon ??
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:
03.04.2024 lift 5" :tup: 2"przód i 3"tył :idea:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11390
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#2 Postautor: Marek » niedziela, 5 lipca 2020, 20:33

Nie , ale wszystko jest już opisane . Przy ustawieniu na Auto Usel włącza i wyłącz kiedy chcesz , bez dotykania przełącznika napędu .

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 975
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#3 Postautor: Adam73 » niedziela, 5 lipca 2020, 21:04

Przy ustawieniu na AUTO nie masz reduktora :rules:
Więc pytam jak na USELu ze zwykłego RWD/AWD przełącza się na LowRWD ?
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:
03.04.2024 lift 5" :tup: 2"przód i 3"tył :idea:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11390
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#4 Postautor: Marek » niedziela, 5 lipca 2020, 21:23

Wiem o czym piszę , po co takie uwagi . Napisałem Ci że wszystko już jest wystarczy poszukać ; viewtopic.php?f=274&t=11977&hilit=Farmer+usel&start=30 i tu ; viewtopic.php?f=28&t=3914&hilit=usel
Ostatnio zmieniony niedziela, 5 lipca 2020, 23:38 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 975
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#5 Postautor: Adam73 » niedziela, 5 lipca 2020, 21:39

To poproszę wytłumacz mi to : Przy przełączaniu na LOW USEL może być w dowolnym położeniu.
Skoro Usel odcina prąd do TCCSa i silniczek nie przełączy :hmm:
Ooo tu jest cos o tym co mnie boli:
vokal pisze:
Zbychu pisze:4. Czy w momencie przejścia na LOW fabrycznym sterowaniem przełącznik USELa musi być na 0 ?

U mnie czasami się zdarza tak, że po ustawieniu ALSELa w pozycji I/II, nie działa przełączanie AUTO<->LOW. Muszę wtedy ustawić ALSELa na 0 i ponownie przełączyć fabryczne napędy po czym przełączyć ALSELa na I/II.
Dzieje się to sporadycznie i nie wiem, co ma na to wpływ :hmm:
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:
03.04.2024 lift 5" :tup: 2"przód i 3"tył :idea:

Szelma
To ja
To ja
Posty: 332
Wiek: 41
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#6 Postautor: Szelma » niedziela, 5 lipca 2020, 21:53

Zapoznaj się dobrze z tym co Marek proponuje. Zwłaszcza ze schematami usel'a , pstryczka i tego co dotyczy ww. bezpiecznika.

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 975
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#7 Postautor: Adam73 » niedziela, 5 lipca 2020, 22:35

Szelma no bardzo śmieszne, napisałem w 1 poście że nie ogarniam elektroniki. Stąd moje pytania. :blushing:

Ps. To tak jakby ktoś kazał mi patrzyć w gwiazdy, widok fajny ale nic nie kumam. :idn:
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:
03.04.2024 lift 5" :tup: 2"przód i 3"tył :idea:

Szelma
To ja
To ja
Posty: 332
Wiek: 41
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#8 Postautor: Szelma » niedziela, 5 lipca 2020, 22:45

Ja tez nie jestem mocny w tym, ale jest to dobrze opisane na forum,tak że idzie to ogarnąć :happy2:

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 975
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#9 Postautor: Adam73 » niedziela, 5 lipca 2020, 23:16

Dobra bez takich ogólników proszę, proste pytanie prosta odpowiedź kto wie odpisuje.
W jaki sposób USEL odcinając przód umożliwia włączenie reduktora.


PS. Ok nocka nie przespana ale chyba wiem gdzie jest błąd. Otóż według mnie USEL odcina przód pomiędzy TCCSem a EM,a ja wypinając bezpiecznik całkiem odcinałem TCCSa. Poproszę teraz o opinie na temat mojej teorii (i błagam nie odsyłajcie do tematu bo czytałem i brak tam odpowiedzi na moje pytanie).
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:
03.04.2024 lift 5" :tup: 2"przód i 3"tył :idea:

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#10 Postautor: Farmer1971 » poniedziałek, 6 lipca 2020, 11:18

Dobrze wykombinowałeś. Wyjmując bezpiecznik odcinasz zasilanie sterownika TCCS, więc i silniczka włączającego reduktor. Przy USELu TCCS pracuje cały czas, a przy RWD odcinane jest tylko zasilanie elektromagnesu.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11390
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#11 Postautor: Marek » poniedziałek, 6 lipca 2020, 12:05

PS. Ok nocka nie przespana ale chyba wiem gdzie jest błąd. Otóż według mnie USEL odcina przód pomiędzy TCCSem a EM,a ja wypinając bezpiecznik całkiem odcinałem TCCSa. Poproszę teraz o opinie na temat mojej teorii (i błagam nie odsyłajcie do tematu bo czytałem i brak tam odpowiedzi na moje pytanie).[/quote]

Adam73 , jeżeli byś czytał dokładnie, to w tych tematach które Ci podałem, trzech kolegów przecież tłumaczy dokładnie że odcinają elektromagnes. Schemat też to pokazuje. Ale jak wolisz pokazywać paluszkiem zamiast korzystać z rady to trudno .

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 975
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#12 Postautor: Adam73 » poniedziałek, 6 lipca 2020, 12:28

Farmer dzięki o to mi chodziło.
Marku ja rozumiem pokazać schematy ,tyle ze trzeba je jeszcze zrozumieć (ok trochę mi to zajęło zanim to zrozumiałem :blushing: ) ,a opisy ? No cóż czasami w natłoku postów człowiek nie wychwyci ważnej dla niego informacji. Ale OK ważne że wiem gdzie tkwił problem,dzięki za pomoc. :love:
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:
03.04.2024 lift 5" :tup: 2"przód i 3"tył :idea:

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#13 Postautor: kaini » niedziela, 12 lipca 2020, 13:23

Podstawowe pytanie. Czemu sam nie zamówisz usela? Pobierz schemat kup części, poszukaj elektronika i zamontuj usela.

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 975
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: USEL vs magiczny pstryczek

#14 Postautor: Adam73 » niedziela, 12 lipca 2020, 15:50

Pytanie brzmi "po co ?" skoro pstryczek zrobi to samo co USEL ale bez przekaźników i kondensatorów :lol:
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:
03.04.2024 lift 5" :tup: 2"przód i 3"tył :idea:

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: RE: USEL vs magiczny pstryczek

#15 Postautor: kaini » niedziela, 12 lipca 2020, 19:20

Adam73 pisze:Teraz chcąc wrócić na tylny naped bez reduktora robie po kolei:
1.zeruje pstryczek
2. przełączam na AUTO
3. przełączam pstryczek na sam tył
Uff jest majdania :hmm:


No więc w mojej ocenie masz pstryczek do zabawy.
Mając usela tą opcję wykonasz 1 kliknięciem zmieniając z low na auto.
Gdy będziesz jechał w terenie można dowolnie bez zatrzymywania zmienić na tył auto lub spiąć na sztywno.
Czy twój pstryczek na pewno będzie to wszystko obsługiwał?


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości