USEL vs magiczny pstryczek
Moderator: Moderator
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
USEL vs magiczny pstryczek
Nie wiem czy ten temat tutaj czy w Elektryce niech mod zdecyduje
Ok wracając do tematu. Z powodu mojej znikomej wiedzy elektronicznej i zastoju w temacie wykonania USELa (szybciej chyba się doczekam Biedronia na fotelu Prezydenta niż rozpoczęcia "produkcji" USELa) zdecydowałem się na "magiczny pstryczek",decyzja niby już zapadła aż do dzisiaj.
Otóż sprawdzając dziś napędy przy wypiętym bezpieczniku nr 13 zauważyłem ,że bez bezpiecznika ni cholery nie zapnę reduktora.
Czyli mając "pstryczka" i chcąc mieć napęd na tył z reduktorem muszę wykonać po kolei :
1. odpalam auto przełącznik napędów na AUTO,pstryczek na 0 (pstryczek będzie trójpołożeniowy)
2.zapinam LOW
3.pstryczkiem odpinam przód
Teraz chcąc wrócić na tylny naped bez reduktora robie po kolei:
1.zeruje pstryczek
2. przełączam na AUTO
3. przełączam pstryczek na sam tył
Uff jest majdania
A teraz najważniejsze ,czy przy USELu też macie taki Sajgon ??
Ok wracając do tematu. Z powodu mojej znikomej wiedzy elektronicznej i zastoju w temacie wykonania USELa (szybciej chyba się doczekam Biedronia na fotelu Prezydenta niż rozpoczęcia "produkcji" USELa) zdecydowałem się na "magiczny pstryczek",decyzja niby już zapadła aż do dzisiaj.
Otóż sprawdzając dziś napędy przy wypiętym bezpieczniku nr 13 zauważyłem ,że bez bezpiecznika ni cholery nie zapnę reduktora.
Czyli mając "pstryczka" i chcąc mieć napęd na tył z reduktorem muszę wykonać po kolei :
1. odpalam auto przełącznik napędów na AUTO,pstryczek na 0 (pstryczek będzie trójpołożeniowy)
2.zapinam LOW
3.pstryczkiem odpinam przód
Teraz chcąc wrócić na tylny naped bez reduktora robie po kolei:
1.zeruje pstryczek
2. przełączam na AUTO
3. przełączam pstryczek na sam tył
Uff jest majdania
A teraz najważniejsze ,czy przy USELu też macie taki Sajgon ??
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Nie , ale wszystko jest już opisane . Przy ustawieniu na Auto Usel włącza i wyłącz kiedy chcesz , bez dotykania przełącznika napędu .
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Przy ustawieniu na AUTO nie masz reduktora
Więc pytam jak na USELu ze zwykłego RWD/AWD przełącza się na LowRWD ?
Więc pytam jak na USELu ze zwykłego RWD/AWD przełącza się na LowRWD ?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Wiem o czym piszę , po co takie uwagi . Napisałem Ci że wszystko już jest wystarczy poszukać ; viewtopic.php?f=274&t=11977&hilit=Farmer+usel&start=30 i tu ; viewtopic.php?f=28&t=3914&hilit=usel
Ostatnio zmieniony niedziela, 5 lipca 2020, 23:38 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
To poproszę wytłumacz mi to : Przy przełączaniu na LOW USEL może być w dowolnym położeniu.
Skoro Usel odcina prąd do TCCSa i silniczek nie przełączy
Ooo tu jest cos o tym co mnie boli:
Skoro Usel odcina prąd do TCCSa i silniczek nie przełączy
Ooo tu jest cos o tym co mnie boli:
vokal pisze:Zbychu pisze:4. Czy w momencie przejścia na LOW fabrycznym sterowaniem przełącznik USELa musi być na 0 ?
U mnie czasami się zdarza tak, że po ustawieniu ALSELa w pozycji I/II, nie działa przełączanie AUTO<->LOW. Muszę wtedy ustawić ALSELa na 0 i ponownie przełączyć fabryczne napędy po czym przełączyć ALSELa na I/II.
Dzieje się to sporadycznie i nie wiem, co ma na to wpływ
-
- To ja
- Posty: 332
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Zapoznaj się dobrze z tym co Marek proponuje. Zwłaszcza ze schematami usel'a , pstryczka i tego co dotyczy ww. bezpiecznika.
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Szelma no bardzo śmieszne, napisałem w 1 poście że nie ogarniam elektroniki. Stąd moje pytania.
Ps. To tak jakby ktoś kazał mi patrzyć w gwiazdy, widok fajny ale nic nie kumam.
Ps. To tak jakby ktoś kazał mi patrzyć w gwiazdy, widok fajny ale nic nie kumam.
-
- To ja
- Posty: 332
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Ja tez nie jestem mocny w tym, ale jest to dobrze opisane na forum,tak że idzie to ogarnąć
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Dobra bez takich ogólników proszę, proste pytanie prosta odpowiedź kto wie odpisuje.
W jaki sposób USEL odcinając przód umożliwia włączenie reduktora.
PS. Ok nocka nie przespana ale chyba wiem gdzie jest błąd. Otóż według mnie USEL odcina przód pomiędzy TCCSem a EM,a ja wypinając bezpiecznik całkiem odcinałem TCCSa. Poproszę teraz o opinie na temat mojej teorii (i błagam nie odsyłajcie do tematu bo czytałem i brak tam odpowiedzi na moje pytanie).
W jaki sposób USEL odcinając przód umożliwia włączenie reduktora.
PS. Ok nocka nie przespana ale chyba wiem gdzie jest błąd. Otóż według mnie USEL odcina przód pomiędzy TCCSem a EM,a ja wypinając bezpiecznik całkiem odcinałem TCCSa. Poproszę teraz o opinie na temat mojej teorii (i błagam nie odsyłajcie do tematu bo czytałem i brak tam odpowiedzi na moje pytanie).
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Dobrze wykombinowałeś. Wyjmując bezpiecznik odcinasz zasilanie sterownika TCCS, więc i silniczka włączającego reduktor. Przy USELu TCCS pracuje cały czas, a przy RWD odcinane jest tylko zasilanie elektromagnesu.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
PS. Ok nocka nie przespana ale chyba wiem gdzie jest błąd. Otóż według mnie USEL odcina przód pomiędzy TCCSem a EM,a ja wypinając bezpiecznik całkiem odcinałem TCCSa. Poproszę teraz o opinie na temat mojej teorii (i błagam nie odsyłajcie do tematu bo czytałem i brak tam odpowiedzi na moje pytanie).[/quote]
Adam73 , jeżeli byś czytał dokładnie, to w tych tematach które Ci podałem, trzech kolegów przecież tłumaczy dokładnie że odcinają elektromagnes. Schemat też to pokazuje. Ale jak wolisz pokazywać paluszkiem zamiast korzystać z rady to trudno .
Adam73 , jeżeli byś czytał dokładnie, to w tych tematach które Ci podałem, trzech kolegów przecież tłumaczy dokładnie że odcinają elektromagnes. Schemat też to pokazuje. Ale jak wolisz pokazywać paluszkiem zamiast korzystać z rady to trudno .
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Farmer dzięki o to mi chodziło.
Marku ja rozumiem pokazać schematy ,tyle ze trzeba je jeszcze zrozumieć (ok trochę mi to zajęło zanim to zrozumiałem ) ,a opisy ? No cóż czasami w natłoku postów człowiek nie wychwyci ważnej dla niego informacji. Ale OK ważne że wiem gdzie tkwił problem,dzięki za pomoc.
Marku ja rozumiem pokazać schematy ,tyle ze trzeba je jeszcze zrozumieć (ok trochę mi to zajęło zanim to zrozumiałem ) ,a opisy ? No cóż czasami w natłoku postów człowiek nie wychwyci ważnej dla niego informacji. Ale OK ważne że wiem gdzie tkwił problem,dzięki za pomoc.
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Podstawowe pytanie. Czemu sam nie zamówisz usela? Pobierz schemat kup części, poszukaj elektronika i zamontuj usela.
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL vs magiczny pstryczek
Pytanie brzmi "po co ?" skoro pstryczek zrobi to samo co USEL ale bez przekaźników i kondensatorów
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: RE: USEL vs magiczny pstryczek
Adam73 pisze:Teraz chcąc wrócić na tylny naped bez reduktora robie po kolei:
1.zeruje pstryczek
2. przełączam na AUTO
3. przełączam pstryczek na sam tył
Uff jest majdania
No więc w mojej ocenie masz pstryczek do zabawy.
Mając usela tą opcję wykonasz 1 kliknięciem zmieniając z low na auto.
Gdy będziesz jechał w terenie można dowolnie bez zatrzymywania zmienić na tył auto lub spiąć na sztywno.
Czy twój pstryczek na pewno będzie to wszystko obsługiwał?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości