Alternator sie kończy ? 11.9V
Moderator: Moderator
- Gungosa
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 35
- Rejestracja: wtorek, 26 maja 2020, 11:50
- Skąd jesteś: Brzeg woj. Opolskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Alternator sie kończy ? 11.9V
Witam wszystkich,
Mam takie pytanko otóż dzieje się tak że podczas jazdy napięcie na instalacji spada niekiedy az do 11.9V, mam w kabinie miernik podłączony do zaplaniczki dlatego tez widze wskazania. Niekiedy jade i jest np 13.7V nagle spada do 12V a niekiedy nawet jest 11.9V wówczas spowalnia wentylator dmuchawy ale zaraz wskakuje na 13.7 i wentylatory przyspieszają. Nie wiecie może czy to wina kończącego sie juz alternatora ? Akumulator nowy.
pozdrawiam i dziękuje
Mam takie pytanko otóż dzieje się tak że podczas jazdy napięcie na instalacji spada niekiedy az do 11.9V, mam w kabinie miernik podłączony do zaplaniczki dlatego tez widze wskazania. Niekiedy jade i jest np 13.7V nagle spada do 12V a niekiedy nawet jest 11.9V wówczas spowalnia wentylator dmuchawy ale zaraz wskakuje na 13.7 i wentylatory przyspieszają. Nie wiecie może czy to wina kończącego sie juz alternatora ? Akumulator nowy.
pozdrawiam i dziękuje
Kia Sorento EX 2003 3.5 V6 LPG
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Alternator sie kończy ? 11.9V
U siebie mam nowy akumulator i nowy alternator , więc można powiedzieć , że wyniki powinny być wzorcowe.
Mam podłączone dwa takie mierniczki , różnica we wskazaniach między nimi to jakieś 0.2 V. Nie sprawdzałem jeszcze który dobrze okazuje.
Tak wygląda wynik przy wyłączonych odbiornikach i światłach.
A tak wygląda przy włączeniu wszystkiego na maxa: klima , światła , halogeny, ogrzewanie tylnej szyby , radio .
Mam podłączone dwa takie mierniczki , różnica we wskazaniach między nimi to jakieś 0.2 V. Nie sprawdzałem jeszcze który dobrze okazuje.
Tak wygląda wynik przy wyłączonych odbiornikach i światłach.
A tak wygląda przy włączeniu wszystkiego na maxa: klima , światła , halogeny, ogrzewanie tylnej szyby , radio .
- Gungosa
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 35
- Rejestracja: wtorek, 26 maja 2020, 11:50
- Skąd jesteś: Brzeg woj. Opolskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Alternator sie kończy ? 11.9V
Czyli ewidentnie mam alternator do wymiany.
Kia Sorento EX 2003 3.5 V6 LPG
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2089
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Alternator sie kończy ? 11.9V
Szczotki na regulatorze się kończą
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Gungosa
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 35
- Rejestracja: wtorek, 26 maja 2020, 11:50
- Skąd jesteś: Brzeg woj. Opolskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Alternator sie kończy ? 11.9V
Dzięki kolego Mucha za podpowiedz czy można same te szczotki jakoś wymienic aby ominąć wymianę całego alternatora ?
Kia Sorento EX 2003 3.5 V6 LPG
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Alternator sie kończy ? 11.9V
Szczotki wymień, 3 tygodnie temu to przechodziłem. Jak masz trochę smykałki do mechaniki i lutownice to sam to naprawisz. Za szczotki płaciłem 10zł, cały regulator kosztuje 75zł i wtedy nic nie musisz lutować.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Alternator sie kończy ? 11.9V
Jeśli alternator nie wydaje niepokojących dźwięków to tak jak piszą koledzy .
U mnie rozsypały się łożyska, więc kupiłem drugi, a w międzyczasie Marek wymienił w nim oba łożyska , tak więc mam w razie czego zapasowy alternator, gdyby mi się przytrafiło coś podobnego.
U mnie rozsypały się łożyska, więc kupiłem drugi, a w międzyczasie Marek wymienił w nim oba łożyska , tak więc mam w razie czego zapasowy alternator, gdyby mi się przytrafiło coś podobnego.
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Alternator sie kończy ? 11.9V
Musisz wyjąć alternator. Potrzebujesz klucze 10, 13 i 14.
Odpinasz klemy, luzujesz lub całkowicie zdejmujesz rolkę napinającą alternator. Alternator trzymją 2 śruby na klucz 14. Odpinasz wtyczkę z alternatora i odkręcasz kabel z tyłu. Nie wiem jak u Ciebie będzie, ale ja musiałem poluzować i podnieść trochę obudowę wentylatorów żeby móc go wyjąć z auta.
Jak już masz alternator na stole to zdejmujesz plastikową osłonkę i już widzisz regulator napięcia ze szczotkami. Regulator przykręcony jest 4 śrubkami. Wkładasz nowy i skręcasz spowrotem lub naprawiasz stary.
2 godziny roboty, nie muszisz lewarować auta. Dostęp do wszystkiego w miarę dobry jest, trochę od góry trochę od dołu. Ja mieściłem się bez podnoszenia samochodu. Powodzenia!
Odpinasz klemy, luzujesz lub całkowicie zdejmujesz rolkę napinającą alternator. Alternator trzymją 2 śruby na klucz 14. Odpinasz wtyczkę z alternatora i odkręcasz kabel z tyłu. Nie wiem jak u Ciebie będzie, ale ja musiałem poluzować i podnieść trochę obudowę wentylatorów żeby móc go wyjąć z auta.
Jak już masz alternator na stole to zdejmujesz plastikową osłonkę i już widzisz regulator napięcia ze szczotkami. Regulator przykręcony jest 4 śrubkami. Wkładasz nowy i skręcasz spowrotem lub naprawiasz stary.
2 godziny roboty, nie muszisz lewarować auta. Dostęp do wszystkiego w miarę dobry jest, trochę od góry trochę od dołu. Ja mieściłem się bez podnoszenia samochodu. Powodzenia!
- Gungosa
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 35
- Rejestracja: wtorek, 26 maja 2020, 11:50
- Skąd jesteś: Brzeg woj. Opolskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Alternator sie kończy ? 11.9V
Dzięki Panowie,
Poszukam jakiegoś regulatora gotowego i spróbuje się tym zając aby tylko pogoda sie poprawiła
pozdrawiam
Poszukam jakiegoś regulatora gotowego i spróbuje się tym zając aby tylko pogoda sie poprawiła
pozdrawiam
Kia Sorento EX 2003 3.5 V6 LPG
- Gungosa
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 35
- Rejestracja: wtorek, 26 maja 2020, 11:50
- Skąd jesteś: Brzeg woj. Opolskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Alternator sie kończy ? 11.9V
Jeszcze zapytam może z troche innej beczki ale czy to że spada napięcie przez końcące sie szczotki regulatora może mieć wpływ na to że niekiedy kierownicą bardzo ciężko sie obraca a niekiedy bardzo lekko ?
dziękuje
dziękuje
Kia Sorento EX 2003 3.5 V6 LPG
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Alternator sie kończy ? 11.9V
Myślę, że ma to duże znaczenie. Koleś z serwisu Kia powiedział mi ostatnio, że w nowe Kie przy spadku napięcia potrafią same lekko skręcać podczas jazdy. Podobno auta tej marki mają wrażliwą elektronikę na spadki napięcia.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Alternator sie kończy ? 11.9V
Może paski klinowe masz lużne, wtedy też może być problem z ładowaniem. W pierwszej kolejności to sprawdź.
Po wymianie panewek mechanik dobrze skręcił koło pasowe?
W kijance pierwszej generacji jest bardziej elektryka niż elektronika.
Po wymianie panewek mechanik dobrze skręcił koło pasowe?
W kijance pierwszej generacji jest bardziej elektryka niż elektronika.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Alternator sie kończy ? 11.9V
Zależy czy w układzie wspomagania dokładniej w maglownicy masz czujnik, są różne wersje. Jeżeli tak to spadki napięcia mogą mieć wpływ. Nie czujnik a zawór, jakaś pomroczność mnie dopadła.
- Gungosa
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 35
- Rejestracja: wtorek, 26 maja 2020, 11:50
- Skąd jesteś: Brzeg woj. Opolskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Alternator sie kończy ? 11.9V
Paski są sztywne mocno napięte, Panowie nie idzie tego znaleźc w internecie tego regulatora do silnika 3.5, może ktoś jakims linkiem zarzucić bo ja znalazłem jedynie do sorento Diesla.
z góry dzięki
z góry dzięki
Kia Sorento EX 2003 3.5 V6 LPG
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: kistop i 45 gości