niski prąd ładowania z alternatora

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: niski prąd ładowania z alternatora

#16 Postautor: Andrzej » wtorek, 22 grudnia 2020, 15:42

Ja też z ciekawością obserwuje ten wątek . Może się czegoś nauczę :)
Na razie nie zaobserwowałem żadnego związku między prądem ładowania a komputerem ECU , natomiast cały czas obserwuję zależność między napięciem ładowania a stanem akumulatora. Z tym że ja to sprawdzam na dieslu 2.5 , które ma zupełnie inny alternator niż benzyna 2.4
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

kowaliusz
jestem
jestem
Posty: 22
Wiek: 53
Rejestracja: piątek, 4 września 2015, 12:44
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 195000
Kontaktowanie:

Re: niski prąd ładowania z alternatora

#17 Postautor: kowaliusz » wtorek, 22 grudnia 2020, 15:43

Dziękuję wszystkim którzy zajęli się tematem.Dziś odebrałem autko. Mechanik powiedział, że prąd wzbudzenia wziął z pinów sterownika które idą do ABS.

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 203
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: niski prąd ładowania z alternatora

#18 Postautor: TomaszP » wtorek, 22 grudnia 2020, 17:26

kowaliusz pisze: że prąd wzbudzenia wziął z pinów sterownika które idą do ABS.


O kurczę...
Idę się pouczyć - na to bym nie wpadł

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: niski prąd ładowania z alternatora

#19 Postautor: tabast » wtorek, 22 grudnia 2020, 17:51

A może to było przyczyną? Ciekawe jak to jest w Sorento .
Screenshot_2020-12-22-17-58-37-290_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2020-12-22-17-58-37-290_com.android.chrome.jpg (187.54 KiB) Przejrzano 2104 razy

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: niski prąd ładowania z alternatora

#20 Postautor: Marek » środa, 23 grudnia 2020, 00:02

Tu mam kawałek schematu ;
Oznaczeni pinów gniazda regulatora
G- sygnał z ECU zmniejsza ładowanie
S-czujnik akumulatora
L- kontrolka
F-wyjście na ECU -sterowanie
Proponował bym prześwietlenie przewodów między regulatorem a ECU
Załączniki
2013-04-04_200155_1.png
2013-04-04_200155_1.png (47.3 KiB) Przejrzano 2079 razy

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 203
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: niski prąd ładowania z alternatora

#21 Postautor: TomaszP » środa, 23 grudnia 2020, 13:17

Marek pisze:G- sygnał z ECU zmniejsza ładowanie


Jak to się ma do tego:
kowaliusz pisze:prąd wzbudzenia wziął z pinów sterownika które idą do ABS


czy działa to napięciowo ?
na zasadzie +12 i ładowanie na maksa?

i jeszcze to:
kowaliusz pisze:Przed włożeniem sprawdzony ładuje blisko 15V.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: niski prąd ładowania z alternatora

#22 Postautor: Marek » środa, 23 grudnia 2020, 13:45

Alternator do pomiaru na stole można wzbudzić przez kontrolkę, sterując obciążeniem . A reszta pytań do nie do mnie . :) Nie mam zielonego pojęcia czemu tak . Zaczął bym od sprawdzenia przewodów i wtyczki ECU . Sterowniki w ten sposób nie ulegają uszkodzeniu, a przynajmniej o takim nie słyszałem.

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 203
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: niski prąd ładowania z alternatora

#23 Postautor: TomaszP » środa, 23 grudnia 2020, 14:20

Marek pisze:na stole można wzbudzić przez kontrolkę, sterując obciążeniem


To się zgadza, zastanawiam się nad prawidłowością pomiarów w tym przypadku. Czy zwykły miernik nadaje się w tym przypadku, czy może prawdę powie dopiero oscyloskop.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: niski prąd ładowania z alternatora

#24 Postautor: Marek » środa, 23 grudnia 2020, 20:44

Chodzi Ci o pomiar w samochodzie? Możesz podłączyć woltomierz lub amperomierz albo razem. Włączyć wszystkie odbiorniki , lub wcześniej rozładować trochę akumulator. Jak by się coś działo to na pewno zmierzysz. Dzisiejsze regulatory są dość precyzyjne. Dawniej trzeba było podginać blaszki. :)

Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: niski prąd ładowania z alternatora

#25 Postautor: niki00 » poniedziałek, 20 czerwca 2022, 20:55

U mnie pojawił się dzisiaj problem, obroty jałowe wzrosły do 1000. Szukam więc przyczyn, kombinuje że szczelnością filtra i czujnikiem, ale widzę, że wycieraczki coś powoli jak w starym maluchu pracują. Potem na mieście odpalam silnik, ledwo kręcił choć zapalił.
Chyba więc brak ładowania, chociaż kontrolka nie świeci. Podpinam woltomierz na jeszcze pracującym silniku i... 10,47V, delikatnie skacze o dziesiąte wolta. Akumulator jest kupiony w grudniu pod koniec zeszłego roku. Dodatkowo słychać z górnej części silnika pod osłoną jakby grzechotanie. Po zgaszeniu auto już nie odpaliło. No to powiedzcie mi, czy dobrze kombinuje. Brak ładowania i jazda na światłach wypompowała akumulator doszczętnie, a alternator albo stawiał za mały opór bo już nie produkował prądu i dlatego obroty wzrosły, albo wręcz odwrotnie, nie ładował a opór stawiał większy a silnik by przez większy opór mechaniczny alternatora nie zgasnąć podtrzymywał wyższe obroty. Szwagier miał taką sytuację również w czołgu, że słabo mu światła świeciły, wymienił alternator, ale nie miał informacji z kontrolki ładowania. Ps, jak coś to gdzie dostanę w waszej opinii uczciwie regenerowany alternator.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: niski prąd ładowania z alternatora

#26 Postautor: Marek » poniedziałek, 20 czerwca 2022, 21:04

Może koło pasowe alternatora się rozleciało i dla tego grzechocze. Ale to tylko takie przypuszczenie. Sprawdź przewody czy nic nie odpadło i ewentualnie napraw alternator. Alternator stawia spory opór dlatego jak nie ładuje to obroty są większe.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 20 czerwca 2022, 23:46 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: niski prąd ładowania z alternatora

#27 Postautor: niki00 » poniedziałek, 20 czerwca 2022, 21:12

Dzięki za odpowiedź, Doczytałem jeszcze, że ECU mogło podnieść obroty silnika odczytując napięcie instalacji, które spadło z powodu rozładowania akumulatora. Rozładowanie mogło nastąpić właśnie z powodu awarii ładowania.
3 lata temu był wymieniany pasek i sprzęgło (koło alternatora) wcześniej piszczało aż w końcu na trasie się rozpadło robiąc bałagan i zabierając wspomaganie (zbiornik od wspomy też pękł, choć wiadomo, że bez paska to i tak nie działa). Elektryka w okolicy mam zajebistego. W 2015 pojechałem do niego z awaria rozrusznika, zregenerował, skasował. 3 albo 4 lata później znowu awaria rozrusznika, zajeżdżam do tego samego, a on po naprawie mi mówi, że panie, tam smaru na tulejach w ogóle nie było. No zapomniał chłop jakie druciarstwem zrobił. Ale to już inna inszość.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: niski prąd ładowania z alternatora

#28 Postautor: Marek » poniedziałek, 20 czerwca 2022, 21:28

Tulejki od dawien dawna w rozrusznikach są samosmarujące z proszku spiekanego, a ten rozrusznik w Sorento 2.5 jest na łożyskach. :)

szupek
moje konto
moje konto
Posty: 169
Wiek: 37
Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2021, 00:11
Skąd jesteś: ZACZERNIE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony
Przebieg (km.): 120000
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: niski prąd ładowania z alternatora

#29 Postautor: szupek » poniedziałek, 20 czerwca 2022, 23:09

w klasycznych alternatorach masz 9 diod, 3 małe od układu wzbudzenia i one powodują, że gaśnie kontrolna ładowania, kiedy alternator zaczyna ładować, oraz 6 większych wchodzących w skład mostka prostowniczego, jeśli padnie większa, to ładowania praktycznie nie będzie a kontrolka nie będzie się świecić (może się ewentualnie delikatnie żarzyć). Aha, a kontrolka ładowania świeci po włączeniu zapłonu? Spalona żarówka powoduje, że w obwodzie wzbudzenia nie popłynie prąd i alternator w ogóle nie wystartuje z ładowaniem

Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: niski prąd ładowania z alternatora

#30 Postautor: niki00 » czwartek, 7 lipca 2022, 19:03

Wymiana alternatora na regenerowany rozwiązała w moim przypadku brak ładowania.


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości