niski prąd ładowania z alternatora
Moderator: Moderator
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
Ja też z ciekawością obserwuje ten wątek . Może się czegoś nauczę
Na razie nie zaobserwowałem żadnego związku między prądem ładowania a komputerem ECU , natomiast cały czas obserwuję zależność między napięciem ładowania a stanem akumulatora. Z tym że ja to sprawdzam na dieslu 2.5 , które ma zupełnie inny alternator niż benzyna 2.4
Na razie nie zaobserwowałem żadnego związku między prądem ładowania a komputerem ECU , natomiast cały czas obserwuję zależność między napięciem ładowania a stanem akumulatora. Z tym że ja to sprawdzam na dieslu 2.5 , które ma zupełnie inny alternator niż benzyna 2.4
-
- jestem
- Posty: 22
- Wiek: 53
- Rejestracja: piątek, 4 września 2015, 12:44
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 195000
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
Dziękuję wszystkim którzy zajęli się tematem.Dziś odebrałem autko. Mechanik powiedział, że prąd wzbudzenia wziął z pinów sterownika które idą do ABS.
-
- moje konto
- Posty: 205
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
kowaliusz pisze: że prąd wzbudzenia wziął z pinów sterownika które idą do ABS.
O kurczę...
Idę się pouczyć - na to bym nie wpadł
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
Tu mam kawałek schematu ;
Oznaczeni pinów gniazda regulatora
G- sygnał z ECU zmniejsza ładowanie
S-czujnik akumulatora
L- kontrolka
F-wyjście na ECU -sterowanie
Proponował bym prześwietlenie przewodów między regulatorem a ECU
Oznaczeni pinów gniazda regulatora
G- sygnał z ECU zmniejsza ładowanie
S-czujnik akumulatora
L- kontrolka
F-wyjście na ECU -sterowanie
Proponował bym prześwietlenie przewodów między regulatorem a ECU
- Załączniki
-
- 2013-04-04_200155_1.png (47.3 KiB) Przejrzano 2106 razy
-
- moje konto
- Posty: 205
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
Marek pisze:G- sygnał z ECU zmniejsza ładowanie
Jak to się ma do tego:
kowaliusz pisze:prąd wzbudzenia wziął z pinów sterownika które idą do ABS
czy działa to napięciowo ?
na zasadzie +12 i ładowanie na maksa?
i jeszcze to:
kowaliusz pisze:Przed włożeniem sprawdzony ładuje blisko 15V.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
Alternator do pomiaru na stole można wzbudzić przez kontrolkę, sterując obciążeniem . A reszta pytań do nie do mnie . Nie mam zielonego pojęcia czemu tak . Zaczął bym od sprawdzenia przewodów i wtyczki ECU . Sterowniki w ten sposób nie ulegają uszkodzeniu, a przynajmniej o takim nie słyszałem.
-
- moje konto
- Posty: 205
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
Marek pisze:na stole można wzbudzić przez kontrolkę, sterując obciążeniem
To się zgadza, zastanawiam się nad prawidłowością pomiarów w tym przypadku. Czy zwykły miernik nadaje się w tym przypadku, czy może prawdę powie dopiero oscyloskop.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
Chodzi Ci o pomiar w samochodzie? Możesz podłączyć woltomierz lub amperomierz albo razem. Włączyć wszystkie odbiorniki , lub wcześniej rozładować trochę akumulator. Jak by się coś działo to na pewno zmierzysz. Dzisiejsze regulatory są dość precyzyjne. Dawniej trzeba było podginać blaszki.
- niki00
- moja ranga
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
- Skąd jesteś: Legnica
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 999999
- Inny Samochód: radiowóz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
U mnie pojawił się dzisiaj problem, obroty jałowe wzrosły do 1000. Szukam więc przyczyn, kombinuje że szczelnością filtra i czujnikiem, ale widzę, że wycieraczki coś powoli jak w starym maluchu pracują. Potem na mieście odpalam silnik, ledwo kręcił choć zapalił.
Chyba więc brak ładowania, chociaż kontrolka nie świeci. Podpinam woltomierz na jeszcze pracującym silniku i... 10,47V, delikatnie skacze o dziesiąte wolta. Akumulator jest kupiony w grudniu pod koniec zeszłego roku. Dodatkowo słychać z górnej części silnika pod osłoną jakby grzechotanie. Po zgaszeniu auto już nie odpaliło. No to powiedzcie mi, czy dobrze kombinuje. Brak ładowania i jazda na światłach wypompowała akumulator doszczętnie, a alternator albo stawiał za mały opór bo już nie produkował prądu i dlatego obroty wzrosły, albo wręcz odwrotnie, nie ładował a opór stawiał większy a silnik by przez większy opór mechaniczny alternatora nie zgasnąć podtrzymywał wyższe obroty. Szwagier miał taką sytuację również w czołgu, że słabo mu światła świeciły, wymienił alternator, ale nie miał informacji z kontrolki ładowania. Ps, jak coś to gdzie dostanę w waszej opinii uczciwie regenerowany alternator.
Chyba więc brak ładowania, chociaż kontrolka nie świeci. Podpinam woltomierz na jeszcze pracującym silniku i... 10,47V, delikatnie skacze o dziesiąte wolta. Akumulator jest kupiony w grudniu pod koniec zeszłego roku. Dodatkowo słychać z górnej części silnika pod osłoną jakby grzechotanie. Po zgaszeniu auto już nie odpaliło. No to powiedzcie mi, czy dobrze kombinuje. Brak ładowania i jazda na światłach wypompowała akumulator doszczętnie, a alternator albo stawiał za mały opór bo już nie produkował prądu i dlatego obroty wzrosły, albo wręcz odwrotnie, nie ładował a opór stawiał większy a silnik by przez większy opór mechaniczny alternatora nie zgasnąć podtrzymywał wyższe obroty. Szwagier miał taką sytuację również w czołgu, że słabo mu światła świeciły, wymienił alternator, ale nie miał informacji z kontrolki ładowania. Ps, jak coś to gdzie dostanę w waszej opinii uczciwie regenerowany alternator.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
Może koło pasowe alternatora się rozleciało i dla tego grzechocze. Ale to tylko takie przypuszczenie. Sprawdź przewody czy nic nie odpadło i ewentualnie napraw alternator. Alternator stawia spory opór dlatego jak nie ładuje to obroty są większe.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 20 czerwca 2022, 23:46 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
- niki00
- moja ranga
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
- Skąd jesteś: Legnica
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 999999
- Inny Samochód: radiowóz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
Dzięki za odpowiedź, Doczytałem jeszcze, że ECU mogło podnieść obroty silnika odczytując napięcie instalacji, które spadło z powodu rozładowania akumulatora. Rozładowanie mogło nastąpić właśnie z powodu awarii ładowania.
3 lata temu był wymieniany pasek i sprzęgło (koło alternatora) wcześniej piszczało aż w końcu na trasie się rozpadło robiąc bałagan i zabierając wspomaganie (zbiornik od wspomy też pękł, choć wiadomo, że bez paska to i tak nie działa). Elektryka w okolicy mam zajebistego. W 2015 pojechałem do niego z awaria rozrusznika, zregenerował, skasował. 3 albo 4 lata później znowu awaria rozrusznika, zajeżdżam do tego samego, a on po naprawie mi mówi, że panie, tam smaru na tulejach w ogóle nie było. No zapomniał chłop jakie druciarstwem zrobił. Ale to już inna inszość.
3 lata temu był wymieniany pasek i sprzęgło (koło alternatora) wcześniej piszczało aż w końcu na trasie się rozpadło robiąc bałagan i zabierając wspomaganie (zbiornik od wspomy też pękł, choć wiadomo, że bez paska to i tak nie działa). Elektryka w okolicy mam zajebistego. W 2015 pojechałem do niego z awaria rozrusznika, zregenerował, skasował. 3 albo 4 lata później znowu awaria rozrusznika, zajeżdżam do tego samego, a on po naprawie mi mówi, że panie, tam smaru na tulejach w ogóle nie było. No zapomniał chłop jakie druciarstwem zrobił. Ale to już inna inszość.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
Tulejki od dawien dawna w rozrusznikach są samosmarujące z proszku spiekanego, a ten rozrusznik w Sorento 2.5 jest na łożyskach.
-
- moje konto
- Posty: 169
- Wiek: 37
- Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2021, 00:11
- Skąd jesteś: ZACZERNIE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: zielony
- Przebieg (km.): 120000
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
w klasycznych alternatorach masz 9 diod, 3 małe od układu wzbudzenia i one powodują, że gaśnie kontrolna ładowania, kiedy alternator zaczyna ładować, oraz 6 większych wchodzących w skład mostka prostowniczego, jeśli padnie większa, to ładowania praktycznie nie będzie a kontrolka nie będzie się świecić (może się ewentualnie delikatnie żarzyć). Aha, a kontrolka ładowania świeci po włączeniu zapłonu? Spalona żarówka powoduje, że w obwodzie wzbudzenia nie popłynie prąd i alternator w ogóle nie wystartuje z ładowaniem
- niki00
- moja ranga
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
- Skąd jesteś: Legnica
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 999999
- Inny Samochód: radiowóz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
Wymiana alternatora na regenerowany rozwiązała w moim przypadku brak ładowania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości