niski prąd ładowania z alternatora
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 22
- Wiek: 53
- Rejestracja: piątek, 4 września 2015, 12:44
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 195000
- Kontaktowanie:
niski prąd ładowania z alternatora
Witam mam taki kłopot.
Alternator wymieniony na nowy (stary nie ładował, świeciła się kontrolka) Nowy ładował 12,9 V więc został odesłany, przysłano drugi nowy. Przed włożeniem sprawdzony ładuje blisko 15V. Po włożeniu sytuacja podobna jak z pierwszym nowym alternatorem czyli ładowanie ok 12,9V czy miał ktoś z Was podobny problem i wie jak go rozwiązać?
Alternator wymieniony na nowy (stary nie ładował, świeciła się kontrolka) Nowy ładował 12,9 V więc został odesłany, przysłano drugi nowy. Przed włożeniem sprawdzony ładuje blisko 15V. Po włożeniu sytuacja podobna jak z pierwszym nowym alternatorem czyli ładowanie ok 12,9V czy miał ktoś z Was podobny problem i wie jak go rozwiązać?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
To sprawdzamy po kolei, bezpiecznik 120 A , masa silnika , masa samego alternatora , przewód plusowy alternatora .
-
- moje konto
- Posty: 205
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
Kolega kowaliusz dostał już niemal wszystkie podpowiedzi na Facebooku - ale pisał że jego mechanik upiera się przy "komputerze sterującym ładowaniem"
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
Każdy szuka odpowiedzi gdzie może .
Mam wrażenie że na Facebooku nie wszystkie podpowiedzi są wiarygodne, ze względu na brak weryfikacji odpowiedzi może udzielać nawet dziecko . Tutej mamy nieco wyższy poziom wiedzy .
Mam wrażenie że na Facebooku nie wszystkie podpowiedzi są wiarygodne, ze względu na brak weryfikacji odpowiedzi może udzielać nawet dziecko . Tutej mamy nieco wyższy poziom wiedzy .
-
- moje konto
- Posty: 205
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
Zgadzam się z tym, ale akurat widziałem ten temat i podpowiedzi były prawidłowe - jak zmierzyć i co sprawdzić, ale wychodzi na to ze dla niektórych "majstrów" najważniejsze to podpiąć auto do komputera...
co do ryjbuka...trafiłem tam na grupę Sorento i myślałem że to "nasza" grupa forumowa, ale wychodzi na to że nie (ale za to są tam janusze biznesu)
co do ryjbuka...trafiłem tam na grupę Sorento i myślałem że to "nasza" grupa forumowa, ale wychodzi na to że nie (ale za to są tam janusze biznesu)
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: niski prąd ładowania z alternatora
Sprawdźiłbym jeszcze sam akumulator. Czy rezystancja wewnętrzna odpowiednia itp. Z tym można podjechać do każdego sklepu, gdzie sprzedają akumulatory.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
Z akumulatorem też chciałem podpowiedzieć, ale skoro kręci, bo ładowanie było sprawdzane to nie może być uszkodzony.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: niski prąd ładowania z alternatora
No jak to się mówi. Nie będę ojca uczył dzieci robić Fakt. Jak robił by zwarcie to by nie miał "chyba" siły zakręcić rozrusznikiem.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
Akumulatory czasem się dziwnie zachowują .
Mój na testach w ASO , na profesjonalnym mierniku pokazywał że jest dobry a ja nie mogłem sobie poradzić z odpalaniem samochodu. Problem zniknął po zakupie drugiego akumulatora .
Ale też miałem przypadek , że kupiłem nowy akumulator , stary oddałem ( trzyletni Bosch) a to nie była wina akumulatora .
Jestem po wymianie dwóch alternatorów w ciągu miesiąca więc mogłem poobserwować zachowanie uszkodzonego i dobrego . Teraz , chwilę po uruchomieniu samochodu pokazuje mi 14.7V , następnie prąd ładowania spada aby zatrzymać się w okolicach 13.8 V .
Mój na testach w ASO , na profesjonalnym mierniku pokazywał że jest dobry a ja nie mogłem sobie poradzić z odpalaniem samochodu. Problem zniknął po zakupie drugiego akumulatora .
Ale też miałem przypadek , że kupiłem nowy akumulator , stary oddałem ( trzyletni Bosch) a to nie była wina akumulatora .
Jestem po wymianie dwóch alternatorów w ciągu miesiąca więc mogłem poobserwować zachowanie uszkodzonego i dobrego . Teraz , chwilę po uruchomieniu samochodu pokazuje mi 14.7V , następnie prąd ładowania spada aby zatrzymać się w okolicach 13.8 V .
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2088
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
TomaszP pisze:co do ryjbuka...trafiłem tam na grupę Sorento i myślałem że to "nasza" grupa forumowa, ale wychodzi na to że nie (ale za to są tam janusze biznesu)
To nie nasza grupa, u nich się dzieje na fb my siedzimy więcej na forum. Podeślij mi w wiadomości prywatnej swój profil z fb mogę Cię zaprosić do naszych grup.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
Zajrzałem tam , auta znajome, twarze też a nicki jakieś dziwne.
-
- jestem
- Posty: 22
- Wiek: 53
- Rejestracja: piątek, 4 września 2015, 12:44
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 195000
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
Witam ponownie. Wszystkie sugestie forumowiczów sprawdzone. W tym modelu Sorento od alternatora idą przewody do sterownika silnika. Ze sterownika otrzymuje prąd wzbudzenia. Czy ktoś z Was orientuje się jaki to prąd wychodzący ze sterownika wzbudza wyższy prąd ładowania?
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
To, jaki jest ten prąd ładowania? Jak na razie każdy o napięciu prawi.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- jestem
- Posty: 22
- Wiek: 53
- Rejestracja: piątek, 4 września 2015, 12:44
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 195000
- Kontaktowanie:
Re: niski prąd ładowania z alternatora
Pytałem jaki powinien być, żeby obejście zrobić a nie spalić regulatora.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: niski prąd ładowania z alternatora
No według mojej wiedzy i niewiedzy, prąd jest zależny od stopnia naładowania aku oraz ilości włączonych odbiorników.
Jak uruchamiasz silnik za pomocą startera na skrajnie rozładowanym aku i dodatkowo włączysz wszystkie odbiorniki to z regulatora robi się grzanka.
Nie wiem dokąd ten wątek podąża.
Musisz kolego poczekać, aż któryś z życzliwych forumowiczów załączy schemat, o który prosisz. Nie wydaje mi się żeby to było tak skomplikowane jak myślisz. Ale mogę się mylić gdyż tego jeszcze u siebie nie robiłem.
Jak uruchamiasz silnik za pomocą startera na skrajnie rozładowanym aku i dodatkowo włączysz wszystkie odbiorniki to z regulatora robi się grzanka.
Nie wiem dokąd ten wątek podąża.
Musisz kolego poczekać, aż któryś z życzliwych forumowiczów załączy schemat, o który prosisz. Nie wydaje mi się żeby to było tak skomplikowane jak myślisz. Ale mogę się mylić gdyż tego jeszcze u siebie nie robiłem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości