Montaż tempomatu 3.5 V6
Moderator: Moderator
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontaktowanie:
Montaż tempomatu 3.5 V6
Narazie zaczynam zabawię więc pewnie będzie jakaś pomoc potrzebna. Wdzięczny będę za wszelkie sugestie. Narazie zamieszczam zdjęcia i opisy z przebiegu prac. Jak się uda będzie poradnik. Narazie z tego co ustaliłem kierownica, poduszka, taśma przełączniki są takie same jak od 2.5. Różnią się tylko dalej instalacją. Wtyczka u mnie ma 3 piny z kablami z których wykorzystany jest jeden (klakson) natomiast wtyczka od 2.5 którą pozyskałem ma 7 pinów z kablami z których wykorzystane są 3 piny (jeden klakson i dwa od przycisków tempomatu). Co do przełącznika CRUISE to znalazłem wolną wtyczkę która by pasowała do przełącznika ale ma inny układ pinów niż ta pozyskana od 2.5.
- Załączniki
-
- 6 [1600x1200].jpg (218 KiB) Przejrzano 1475 razy
-
- 4 [1600x1200].jpg (173.19 KiB) Przejrzano 1475 razy
-
- 3 [1600x1200].jpg (183.86 KiB) Przejrzano 1475 razy
-
- 2 [1600x1200].jpg (74.84 KiB) Przejrzano 1475 razy
-
- 1 [1600x1200].jpg (243.22 KiB) Przejrzano 1475 razy
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu 3.5 V6
Kolejna różnica to włącznik stopu. Jest taki jak powinien być czyli dwie pary styków NC i NO (sprawdzone miernikiem). Brakuje tylko jednego przewodu w kostce i trzeba będzie dosztukować.
- Załączniki
-
- IMG_20210801_164816 [1600x1200].jpg (106.6 KiB) Przejrzano 1404 razy
-
- IMG_20210731_235337 [1600x1200].jpg (152.52 KiB) Przejrzano 1404 razy
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu 3.5 V6
Super!!!
Fajnie, że opisujesz swoje działania na forum
Wtyczka od taśmy z 7-ma pinami jest pewnie od poliftowego auta, gdzie oprócz włącznika CRUISE są jeszcze 2 przewody do sterowania Audio, a nie jeden jak w przedlifcie.
Zauważyłem bardzo fajne rozwiązanie wsporników do do montażu klawiszy. To jest oryginał, czy Twoja twórczość?
Fajnie, że opisujesz swoje działania na forum
Wtyczka od taśmy z 7-ma pinami jest pewnie od poliftowego auta, gdzie oprócz włącznika CRUISE są jeszcze 2 przewody do sterowania Audio, a nie jeden jak w przedlifcie.
Zauważyłem bardzo fajne rozwiązanie wsporników do do montażu klawiszy. To jest oryginał, czy Twoja twórczość?
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2085
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu 3.5 V6
Mam chyba włącznik crusie od benzyny
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu 3.5 V6
Dokładnie jak piszesz pozostałe od multimediów. Wsporniki takie były więc chyba oryginał. Wyłącznik Cruise mam (ten bez kontrolki bo na zdjęciach widziałem że dwa typy były, to pewnie w tym z kontrolką wszystkie piny wykorzystane we wtyczce by były). Narazie prace stanęły i inne rzezy robię bo kupiłem sterownik z wtyczką tylko sprzedawcy się gdzieś zapodział i już ponad tydzień szukają...
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2085
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu 3.5 V6
One się jakoś nazywają. Jeden jest jakby chwilowy i ten jest od diesla a drugi jest klikamy że zostaje w pozycji i to od benzyny. Albo odwrotnie
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu 3.5 V6
A to tego już nie doczytałem. To w takim razie mam od diesla bo jest chwilowy. Potrzebowałbym więc odkupić ten od benyny co masz. W międzyczasie przeciągnąłem kabelek sygnałowy z komory silnika pod deskę. Kabelków trochę więcej niż do tempomatu potrzeba ale mam jeszcze sporo dodatków które trzeba porządnie podłączyć bo naraie idą po uszczelkach między drzwiami a błotnikiem ;-)
- Załączniki
-
- kabel 2 [1600x1200].jpg (234.4 KiB) Przejrzano 1303 razy
-
- kabel 1 [1600x1200].jpg (249.4 KiB) Przejrzano 1303 razy
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2085
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu 3.5 V6
Z tym włącznikiem to trzeba się upewnić bo nie pamiętam który jest który
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu 3.5 V6
Do benzyny przed liftem potrzebny jest bistabilny z kontrolką zapalającą się po wciśnięciu.
Mono stabilny jest od diesla.
Wiązka wygląda jak do sterowania samolotem ;)
--LG-M320--
Mono stabilny jest od diesla.
Wiązka wygląda jak do sterowania samolotem ;)
--LG-M320--
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu 3.5 V6
Narazie się tempomat zatrzymał bo tam gdzie kupiłem moduł razem z wtyczką im zaginął więc kupiłem gdzie indziej bez wtyczki. Może ktoś poratuje podobną wtyczką 10 pinową. Może mieć po zewnątrz inne kształty byle rozstaw pinów pasował to sobie dostrugam. Ostatecznie wsadzę piny z kabelkami i żywicą zaleję....
- Załączniki
-
- Złącze wymiary.jpg (401.26 KiB) Przejrzano 1192 razy
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu 3.5 V6
Malowanie raptorem skończyłem więc powróciłem do tempomatu. Złączkę prawdopodobnie będę miał w przyszłym tygodniu. Teraz montarz modułu pod maską. W miejscu gdzie powinien się znajdować była sytrena z alarmem (niedziałająca więc wyrzuciłem). Mocowania były więc wystarczyło przykręcić moduł 3 śrubami. Trzeba było przerobić trochę mocowanie parownika LPG żeby się razem wszystko zmieściło.
- Załączniki
-
- IMG_20210905_185503 [1600x1200].jpg (244 KiB) Przejrzano 1102 razy
-
- IMG_20210905_185244 [1600x1200].jpg (235.93 KiB) Przejrzano 1102 razy
-
- IMG_20210905_181647 [1600x1200].jpg (185.13 KiB) Przejrzano 1102 razy
-
- 2 Syrenoalarm [1600x1200].jpg (174.08 KiB) Przejrzano 1102 razy
-
- 1 wspornik LPG [1600x1200].jpg (144.63 KiB) Przejrzano 1102 razy
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu 3.5 V6
To wygląda coraz bardziej profesjonalnie.
Nie mogę doczekać się testów w czasie jazdy
Nie mogę doczekać się testów w czasie jazdy
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu 3.5 V6
Okazoło się że poza wiadomym już przełącznikiem CRUISE różni się też przełącznik w kierownicy mimo że tak samo wygląda (i jest zespolony z sterowaniem radiem). Od 2,5 ma 2 przewody, a od 3,5 3 przewody. Ale na szczęście trafiłem szrot gdzie świeżo do rozbiórki szło więc wytargałem co potrzeba ;-)
- Załączniki
-
- 3t [1600x1200].jpg (110.03 KiB) Przejrzano 1037 razy
-
- 2t [1600x1200].jpg (143.76 KiB) Przejrzano 1037 razy
-
- 1t [1600x1200].jpg (154.03 KiB) Przejrzano 1037 razy
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu 3.5 V6
Dodatkowo do przełącznika CRUISE plus po zapłonie i masa, a jeszcze plus do przełączników w kierownicy wzięty z bezpiecznika kierunkowskazów (nie wiem czy ma to jakiś cel czy tak było wygodniej w instalacji ale wydaje mi się że każdy plus po zapłonie może być.
Problem pewnie będzie ze znalezieniem:
4- pin A14 w liczniku
5- pin B7 w liczniku
Jak już wszystko poznajduję to opiszę dokładniej. Chyba że ktoś coś może doradzić i zaoszczędzić szukania ;-)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości