Cześć
Mam problem z moją Sorento 3.5 B+LPG i potrzebuję waszych porad wszelkich, przeglądałem już forum pod kątem podobnych awarii ale chyba jeszcze czegoś takiego nie było.
No dobra to teraz od początku:
Pojechałem na urlop, trasa Wrocław - Żory - Zakopane.
Na trasie do Zakopanego (ze Śląska jechałem wiejskimi drogami) auto mi raz zgasło po zjeździe z ostrego wzniesienia.
Zjechałem na pobocze, podpiąłem skaner, błędów brak. Odczekałem chwilę, zakręciłem dwa razy i odpaliła, w moim przekonaniu zapowietrzyła się na LPG.
Dojechałem do Zakopanego, auto na parking pod starą willą i tak stało 4 dni.
Przyszedł czas powrotu, auto odpaliło od strzała, rundka wokół osiedla, pakowanie i jedziemy. Po ok 35-40 km auto zaczyna gasnąć w trakcie jazdy, błędów brak, pierwsza myśl problem z LPG. Przełączyłem na benzynę, odpaliła, jedziemy dalej, dojechałem do Rabki Zdrój, auto znowu gaśnie, zjechałem na pobocze, kilka razy zakręciłem, w końcu zapala, zjeżdżam na zatoczkę i sprawdzam błędy, auto nie gaśnie ale na skanerze pojawia mi się błąd czujnika położenia wału korbowego, który znika po paru sekundach.
Dojeżdżam do pobliskiego mechanika i zlecam wymianę (piątek ok 19:00), mechanik zaczyna robotę we wtorek jak przychodzi czujnik (oryginał, sprawny, z poprzedniego mojego silnika), od tego czasu auto nie odpala wcale, kręci rozrusznikiem, podaje paliwo, nie ma iskry.
Próbowali wracać do starego czujnika, ale zero reakcji.
Pojechałem do nich z cascade, bo ich komputer nie łączył się z niczym w aucie i teraz tak - cascade nie łączy się z ecu, udało mi się połączyć tylko z immo, rozpoznaje kluczyk (mam tylko 1), wyrzuca brak połączenia z ecu, podłączyłem zwykły skaner - nie rozpoznaje auta, wyrzuca 2 błędy:
P1631 - Nieprawidłowy sygnał uruchomienia alarmu przeciwwłamaniowego / Uszkodzenie głównego przekaźnika
P1630 - Odniesienie napięcia wewnętrznego - Uszkodzenie
Objawy jakie występują przy próbie odpalenia:
- Po włączeniu zapłonu uruchamia się wentylator chłodnicy, przekaźnik MAIN brzęczy (ale tylko jak jest podpięty komputer do gniazda diagnostycznego pod maską), prędkościomierz pokazuje wtedy ok 60km/h
- Po przekręceniu kluczyka i próbie odpalenia wentylator się wyłącza, ale zapala mi się kontrolka CRUISE.
Próbowałem zamieniać przekaźnik, ale zero efektów.
Aktualnie auto czeka na wolny termin u elektryka samochodowego, ale może wy mi wcześniej coś podpowieci
Z góry dzięki za każdy pomysł i poradę
Problem z elektryką - nie odpala, brak komunikacji z ECU
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 2
- Wiek: 34
- Rejestracja: niedziela, 21 października 2018, 13:02
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny/Szary
- Przebieg (km.): 186000
- Kontaktowanie:
-
- To ja
- Posty: 354
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
- Skąd jesteś: Policzna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 295000
- Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z elektryką - nie odpala, brak komunikacji z ECU
Do sprawdzenia na star
cie zasilanie ECU masy i plus
cie zasilanie ECU masy i plus
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości