Montaż tempomatu - jak to zrobić

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
macropol
jestem
jestem
Posty: 2
Rejestracja: sobota, 31 marca 2012, 22:04
Skąd jesteś: Czestochowa
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 110000
Kontaktowanie:

Tempomat

#76 Postautor: macropol » sobota, 31 marca 2012, 22:17

Witam wszystkich kolegow- jestem czlonkiem tego forum od kilku minut . Od 4 lat jezdże KIA Sorento 2,5 CRDI 170KM . Jestem bardzo zainteresowany zamontowaniem tempomatu w moim samochodzie . Czy jest to możliwe ? Gdzie ewentualnie mogę kupic w/w tempomat ? Czy jego montaż i regulacja jest bardzo klopotliwa : wymaga raczej interwencji fachowcow z tzw "wyższej połki" , czy przecietny mechanik sobie z tym poradzi ?

Awatar użytkownika
Joanka
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1137
Rejestracja: wtorek, 7 czerwca 2011, 21:32
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: złoty
Kontaktowanie:

Re: Tempomat

#77 Postautor: Joanka » sobota, 31 marca 2012, 22:22

Witamy, witamy :D i zwyczajowo prosimy o przywitanie się w dziale: http://klubsorento.pl/forum/viewforum.php?f=15
A potem wróć tutaj ;)
Joanka

macropol
jestem
jestem
Posty: 2
Rejestracja: sobota, 31 marca 2012, 22:04
Skąd jesteś: Czestochowa
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 110000
Kontaktowanie:

Re: Tempomat

#78 Postautor: macropol » sobota, 31 marca 2012, 22:49

OK, a wiec zgodnie z pouczeniem i zaleceniami - przywitalem sie w odpowiednim dziale i wracam tu ponownie w nadziei ze ktos mi podpowie to i owo w interesujacym mnie temacie ... :)

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Tempomat

#79 Postautor: cyber_human » sobota, 31 marca 2012, 23:00

Jak na każdym forum, jest funkcja: szukaj.
Oto wynik, jaki zwraca po zadaniu pytania "tempomat"

viewtopic.php?f=28&t=180&hilit=tempomat
viewtopic.php?f=28&t=4339&hilit=tempomat
viewtopic.php?f=28&t=4346&p=54185&hilit=tempomat#p54185
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

szw
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: czwartek, 5 kwietnia 2012, 00:44
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: szary
Przebieg (km.): 60000
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić

#80 Postautor: szw » czwartek, 12 lipca 2012, 22:59

Hej. Korzystałem z porad, które zamieszczeliście na forum (głównie z opisu Murzyna). Niestety, coś mi nie działa. W rzeczonym opisie jest rada:
W tym momencie można już sprawdzić, czy załącza się nam tempomat. Podłączamy włącznik Cruise i przekręcamy kluczyk do momentu zapłonu - ale nie odpalamy auta. Wciskamy Cruise i powinien się nam wyświetlić w lewym dolnym rogu zielony napis Cruise. Wciskamy raz jeszcze i powinien zgasnąć.

U mnie lampka się nie zaświeca. Myślałem, że to może coś z samym przyciskiem Cruise, ale chyba nie, bo zwierałem odpowiednie piny w kostce od tego przycisku opornikiem 3,9k i też bez rezultatu.
Mój ECU jest dokładnie taki, jak na zdjęciu Murzyna. Pociągnąłem wszystkie kable zgodnie z opisem. Dołożyłem do kierownicy przyciski, a do kostki pod kierownicą 2 piny i kabelki. A upragnionego tempomatu ciągle nie mam.
Może ktoś z bardziej światłych kolegów ma jakiś pomysł, co tu może nie grać?

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić

#81 Postautor: vokal » piątek, 13 lipca 2012, 00:01

szw pisze:U mnie lampka się nie zaświeca. ......


A sprawdzałeś, czy sama lampka jest sprawna?
Tu masz pomoc jak to zrobić:
http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=4339&p=54022&hilit=pin+kostki+biegn%C4%85cy+do+pinu+14+ECU#p54022

Chodzi tu o pin #2 kostki X-09:

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony czwartek, 3 listopada 2016, 21:23 przez jaro, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: uzupełnianie zdjęć
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

szw
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: czwartek, 5 kwietnia 2012, 00:44
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: szary
Przebieg (km.): 60000
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić

#82 Postautor: szw » poniedziałek, 16 lipca 2012, 14:04

Sprawdziłem: świeci się. Później nawet zdjąłem podłogę z prawej strony, żeby sprawdzić, czy wszystkie przewody mają przejście do samego ECU (mają). O dziwo: po tych operacjach potraktowanie kostki od włącznika Cruise opornikiem powoduje zaświecenie się lampki CRUISE! Niestety sam przełącznik Cruise już tak uprzejmy nie jest - gasi tą lampkę i nie pozwala jej znów włączyć. Ale to już temat na później.

Niestety układ nadal nie działa. Rozebrałem kierownicę (trochę poniewczasie) i okazało się, że mam wersję z diodami. Szanowni koledzy, wybaczcie, ale mimo że znalazłem na forum schematy, nadal nie rozumiem co, skąd i dokąd należy w tym przypadku podłączyć. Wiem tylko, że coś trzeba podpiąć pod pin 7 w kostce pod kierownicą. A może coś jeszcze trzeba zmienić?... Pomożecie?

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić

#83 Postautor: Murzyn1313 » poniedziałek, 16 lipca 2012, 14:20

ooo.diody. to raczej wersja do pb. ciekawe czy wlacznik nie.jest tez od pb. a masz kontrolke w przycisku cruse rowniez?
Obrazek

szw
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: czwartek, 5 kwietnia 2012, 00:44
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: szary
Przebieg (km.): 60000
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić

#84 Postautor: szw » poniedziałek, 16 lipca 2012, 15:18

Tak, we włączniku jest również dioda LED. (BTW: a co to jest pb.?)

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić

#85 Postautor: vokal » poniedziałek, 16 lipca 2012, 15:31

PB czyli benzyna (3,5 V6).
Sterowanie diodowe jest głównie w wersjach USA, choć nie tylko.

Schemat podpięcia masz w ostatnim schemacie w tym wątku:
viewtopic.php?f=28&t=4231&hilit=remocon#p52226

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony czwartek, 3 listopada 2016, 21:25 przez jaro, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: uzupełnianie zdjęć
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

szw
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: czwartek, 5 kwietnia 2012, 00:44
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: szary
Przebieg (km.): 60000
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić

#86 Postautor: szw » poniedziałek, 16 lipca 2012, 15:36

Tak, wiem. Oglądałem ten schemat. Czy dobrze więc rozumiem, że piny 8 i 9 pod kierownicą mam już dobrze podpięte, tylko jeszcze pin 7 gdzieś trzeba podłączyć? Gdzie?

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić

#87 Postautor: vokal » poniedziałek, 16 lipca 2012, 15:54

Zgodnie ze schematem powinieneś wpiąć się w pin #22 albo 9 kostki SC-04 albo, co będzie znacznie łatwiejsze, w pin #3 kostki JB-13. Albo znajdź gdzieś "+" po zapłonie i wepnij się tam (najlepiej z bezpiecznikiem 10A).

Pamiętaj jednak, że schematy sobie, a rzeczywistość sobie. Możesz przez złe podpięcie usmażyć ECU. Nie daję głowy, że to zadziała. Może lepiej kupić przełącznik opornikowy za 65 PLN w Kia Sękocin, albo wzorem Murzyna przelutować diody na oporniki (z przecięciem kilku ścieżek na płytce przełącznika)?

Jeśli się jednak zdecydujesz, lokalizacje kostek masz na poniższym rysunku:
Obrazek

Wygląd kostki JB-13:
Obrazek
Ostatnio zmieniony czwartek, 3 listopada 2016, 21:26 przez jaro, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: uzupełnianie zdjęć
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić

#88 Postautor: Murzyn1313 » poniedziałek, 16 lipca 2012, 16:35

jeśli masz diodę świecąca we włączniku cruise-to masz włącznik od benzyny. a tam tempomat jest trochę inaczej włączany, tak samo jak i sterowany. możliwe ze to własnie w tym problem jest. musisz go rozebrać i sprawdzić. no i tak samo z przyciskami- trzeba przerobić na oporniki. wartości podane są w zdjęciach. ze dwie ścieżki tez trzeba przeciąć. robiłem tak u siebie-bo tez miałem diody. ale włącznik miałem od diesla.
tak wygląda przełącznik od diesla
Obrazek

a tak benzyny (bynajmniej u mnie )
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Obrazek

szw
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: czwartek, 5 kwietnia 2012, 00:44
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: szary
Przebieg (km.): 60000
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić

#89 Postautor: szw » poniedziałek, 16 lipca 2012, 21:43

Rzeczywiście, chyba łatwiej (i być może bezpieczniej - bo sprawdzone) będzie zamienić diody na oporniki, niż znów się tarzać po podłodze, ciągnąć kable i dorabiać piny do wtyczek.

Tylko że pojawiła się na forum niezgodność. Dobrałem się do płytki i... konsternacja. Według schematu ze sterowniem opornikowym (tu przepraszam, ale nie bardzo wiem, jak wkleić odpowiedni obrazek), rezystor 220 podłączony jest do przycisku COAST/SET, a 910 do RES/ACCEL.

Natomiast na zdjęciu płytki z opornikami widać, że rezystor 220 podpięty jest do przycisku RES/ACCEL, a 910 do COAST/SET.

To jak ma w końcu być?

PS. Przyciskiem Cruise zajmę się w drugiej kolejności i dam znać o wynikach.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić

#90 Postautor: Murzyn1313 » poniedziałek, 16 lipca 2012, 22:00

Tez miałem ten dylemat, ale wszystko przez to, że w kierownicy przyciski są do góry nogami i to, co jest u góry, jest na dole.
trochę czasu minęło już i nie bardzo pamiętam. Nic się nie stanie jak źle podłączysz, po prostu będziesz musiał ponownie zamienić. Jak będziesz ciął ścieżki, to się nie walnij.
Obrazek


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości