Problemy z masą (?)

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
pandy
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 27
Rejestracja: poniedziałek, 22 czerwca 2015, 11:55
Skąd jesteś: PL
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 200245
Kontaktowanie:

Problemy z masą (?)

#1 Postautor: pandy » czwartek, 6 kwietnia 2023, 01:14

Witam,

Od jakiegoś czasu mam problem z dziwnym zachowaniem fragmentu instalacji - napięcie mierzone (wtykanym miernikiem z gniazdami USB) na gnieździe zapalniczki górnej (chowanej w konsoli) to ok 9V, jednocześnie widać na desce migania/drżenie światełek (np pozycji wybieraka automatu) - po uruchomieniu silnika wskakuje poprawne napięcie ładowania (np 14.3V). Napięcie na akumulatorze jest OK, 2..3V wyższe niż mierzone na gnieździe zapalniczki. Dodam że uruchamianie silnika jest z dużymi oporami - prawdopodobnie spadek napięcia jest na tyle duży że sterowanie silnikiem (wtryskiwacze/przekaźniki) są na granicy pracy.

Ponieważ pół roku temu jadący za mną kierowca nie zahamował przed przejściem dla pieszych i wjechał mi w zadek to wymieniany był (ASO) cały tylni zderzak, klapa bagażnika itp.
Mam wrażenie że po tej naprawie światła przeciwmgielne przestały świecić z pełna mocą.

Zaczynam zastanawiać się czy gdzieś ASO nie skopała sprawy (tak jak zresztą zepsuli mi nawiewy - wpychając sondę urwali pewnie cięgno i nie mam nawiewu na nogi do tego gdzieś mam przedmuchy zimnego powietrza) - być może te różne sprawy w jakiś sposób się łączą (np wilgoć).

Szukam sposobu na w miarę bezbolesne dostanie się do elektryki na podszybiu tak bym mógł obejrzeć i sprawdzić wiązki i poszukać gdzie może być problem. Gdzie szukać problemu?

Z góry dzięki!

jacek2
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 591
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 marca 2011, 10:36
Skąd jesteś: Kłodzko
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 90
Inny Samochód: hyundai ix 35
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Problemy z masą (?)

#2 Postautor: jacek2 » czwartek, 6 kwietnia 2023, 09:18

Skoro twierdzisz, że problem pojawił się po stłuczce tyłu, to tam zacznij szukać usterki. Wyjąłbym najpierw lampy i sprawdził połączenia z żarówkami, następnie połączenia z masą pojazdu przewodu od aku pod maską auta. Gdzieś musi być brak dobrego połączenia prądowego skoro masz migające kontrolki.... :hmm:
------JK, 2,5 CRDI 4x4 2005r

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Problemy z masą (?)

#3 Postautor: rudi_pl » czwartek, 6 kwietnia 2023, 10:52

Od zdarzenia z OC sprawcy masz bodajże 5 lat na składanie roszczeń. Zgłaszasz normalnie jak szkodę, przyjedzie rzeczoznawca - raczej trzeba w warsztacie umówić oględziny. Albo stwierdzi że nie miało to wpływu, albo miało. To nic nie kosztuje.
Będą pytania czy np zakładałeś hak itp ...
Znajomemu co miał otarcie drzwi kierowcy po 2 latach od zdarzenia przestał działać mechanizm podnoszenia szyb. Zgłosił i zaproponowano mu 800PLN za naprawę.

Co do samodzielnego sprawdzenia to potrzebne długie kable do multimetra, jeden kabelek do akumulatora, drugi przy odbiorniku (ten sam biegun) i sprawdzasz spadek napięcia. Zacznij od samego akumulatora, klem...
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

pandy
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 27
Rejestracja: poniedziałek, 22 czerwca 2015, 11:55
Skąd jesteś: PL
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 200245
Kontaktowanie:

Re: Problemy z masą (?)

#4 Postautor: pandy » czwartek, 6 kwietnia 2023, 19:36

Dzięki Panowie za zainteresowanie się problemem.

jacek2 pisze:Skoro twierdzisz, że problem pojawił się po stłuczce tyłu, to tam zacznij szukać usterki. Wyjąłbym najpierw lampy i sprawdził połączenia z żarówkami, następnie połączenia z masą pojazdu przewodu od aku pod maską auta. Gdzieś musi być brak dobrego połączenia prądowego skoro masz migające kontrolki.... :hmm:


Przed stłuczka miałem problemy z ESP OFF (P2138 i P2106) oraz z nawiewami (mechanik ASO wciskał metalowa sondę przez otwory kratek by zdezynfekować klimę i prawdopodobnie coś urwał/ułamał bo np nie działa nawiew na nogi, właściwie poprawnie działa tylko nawiew na szybę - ASO oczywiście się wyparło wszystkiego i chcą od razu wymieniać serwa nawiewów chociaż na moje ucho one działają i próbują coś tam robić) - natomiast opisywany problem nigdy wcześniej nie występował i pojawił się dosłownie 2..3 miesiące po odebraniu samochodu z ASO po naprawie bezgotówkowej.

rudi_pl pisze:Od zdarzenia z OC sprawcy masz bodajże 5 lat na składanie roszczeń. Zgłaszasz normalnie jak szkodę, przyjedzie rzeczoznawca - raczej trzeba w warsztacie umówić oględziny. Albo stwierdzi że nie miało to wpływu, albo miało. To nic nie kosztuje.
Będą pytania czy np zakładałeś hak itp ...
Znajomemu co miał otarcie drzwi kierowcy po 2 latach od zdarzenia przestał działać mechanizm podnoszenia szyb. Zgłosił i zaproponowano mu 800PLN za naprawę.


Hak nie był zakładany a co do szkody... Link4 (TU sprawcy) już umywa ręce i tak myślę że bez sądu się nie obejdzie.
ASO KIA w Szczecinie nie usunęło usterki i też umywa ręce zasłaniając się wykonaniem napraw zgodnie z kosztorysem przedstawionym przez TU tyle że po zainkasowaniu ponad 13 tyś samochód nie ma usuniętej szkody. Mam tu do czynienia z zmową TU i ASO wykonującego naprawę zwłaszcza że poniewczasie dowiedziałem się że rzeczoznawca TU jest byłym pracownikiem ASO KIA (Polmotor) - Szczerze żałuję ze nie poszedłem od początku do firmy zajmującej się wyciskaniem soków z TU...

rudi_pl pisze:Co do samodzielnego sprawdzenia to potrzebne długie kable do multimetra, jeden kabelek do akumulatora, drugi przy odbiorniku (ten sam biegun) i sprawdzasz spadek napięcia. Zacznij od samego akumulatora, klem...


Tak jak już pisałem - na konsoli mam dwa gniazda zapalniczek - jedno stałe zasilane poza kluczykiem (dolne zawsze dostępne) i na nim jest napięcie w normie, w gnieździe zapalniczki znajdującym się w popielniczce które odcinane jest kluczykiem mam dużo niższe napięcie niż na akumulatorze. Podejrzewam że przed uruchomieniem silnika cały obwód elektryczny zasilający konsole i prawdopodobnie komputer/moduły nie ma gdzieś dopiętej masy, nie wiem czy oderwała się w wyniku wstrząsów po kolizji, czy może np korozji nieszczelnej wentylacji (jak już napisałem pojawiły się przedmuchy zimnego powietrza i nie działające nawiewy na np nogi po dezynfekcji klimy przez ASO).

Szczerze mówiąc zastanawiam się czy gdzieś nie ma jakiegoś węzła który byłby głównym podejrzanym - rozważam opcja zrzucania podszybia - deski tylko ze to robota na kilka dni a pod blokiem nie ma to większych szans.


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości