Auto straciło moc i szarpie na niskich i wysokich obrotach. Wymieniłem świece. Bez zmian. Myślę że to przewody lub cewki.Pytania:
1. czy da się to sprawdzić czy to cewka czy przewód czy wymienić wszystko? ( przewody w sumie już zamówiłem)
2. Macie może numery cewki ich rodzaj bo w moim są już zatarte ?
3. czy da się wymienić tę uszkodzoną cewkę ( jeżeli to cewka), jak ją znaleźć, czy trzeba wymienić 3?
4. Jaka jest kolejność podłączenia przewodów po lewej i po prawej stronie. Chodzi mi o to że cewki są po prawej a po lewej sam przewód do świecy...jaka jest kolejność bo przewody idą za silnikiem i nie widać który z danej cewki idzie do którego przewodu po lewej stronie?
Właśnie rozłączałem poszczególne przewody zasilajace na cewkach....wygląda tak jakby przewód. Na cewce oznaczonej nr 6 po odłączeniu przewodu zasilającego cewkę jakby mniej szarpało niż po odłączeniu dwóch pierwszych. Wyciągam wniosek że silnik pracuje na 5 cylindrach, a do 6 ( cylinder nr 2) nie dochodzi iskra.
przewody i cewka zapłonowa 3.5 V6 2006r. manual
Moderator: Moderator
- italiano
- To ja
- Posty: 326
- Rejestracja: środa, 1 czerwca 2011, 20:14
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
- Kontaktowanie:
przewody i cewka zapłonowa 3.5 V6 2006r. manual
- Załączniki
-
- czy ten obraz pokazuje sposób połączenia świec przewodami w 3.5V6?
- rozrząd.jpg (25.91 KiB) Przejrzano 857 razy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: przewody i cewka zapłonowa 3.5 V6 2006r. manual
Na rysunku jest dobra kolejność. Numer on cewki mogę Ci podać później tylko ja podasz VIN. To się dzieje na gazie czy na benzynie?
-
- moje konto
- Posty: 169
- Wiek: 37
- Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2021, 00:11
- Skąd jesteś: ZACZERNIE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: zielony
- Przebieg (km.): 120000
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: przewody i cewka zapłonowa 3.5 V6 2006r. manual
Nr 2 na szkicu powyżej, to w rzeczywistości baniak nr 3. Robiłeś diagnostykę? przy wypadaniu zapłonów zazwyczaj jest błąd z nr cylindra.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: przewody i cewka zapłonowa 3.5 V6 2006r. manual
Szupek, na rysunku tu nie jest kolejność zapłonu, tylko pokazane są przewody zapłonowe.
- italiano
- To ja
- Posty: 326
- Rejestracja: środa, 1 czerwca 2011, 20:14
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
- Kontaktowanie:
Re: przewody i cewka zapłonowa 3.5 V6 2006r. manual
Na początku działo się na gazie, więc myślałem że to kwestia instalacji gazowej...ale od tygodnia zauważyłem że tak samo ( może mniej intensywnie) dzieje się też na paliwie.Szczególnie jak są niskie obroty np przy zmianie biegów z 2 na 3 i obroty są poniżej 2 tys. . No i jak przyspieszam np na 5 tak powyżej 120 km/h i obroty wzrastają powyżej 3 tys. to wtedy jakby tracił moc.
VIN KNDJD733865539534
Dziś przyszły już przewody odpowiedniej długości więc je wymienię i zobaczymy...
A swoja drogą ciekawe kto wymyślił puszczenie tych przewodów za silnikiem ???? wyciągnięcie ich i włożenie to jakaś masakra. Zamówiłem o 30 cm dłuższe i puszcze je za silnikiem ale tak by były widoczne po odkręceniu plastikowej pokrywy silnika.
VIN KNDJD733865539534
Dziś przyszły już przewody odpowiedniej długości więc je wymienię i zobaczymy...
A swoja drogą ciekawe kto wymyślił puszczenie tych przewodów za silnikiem ???? wyciągnięcie ich i włożenie to jakaś masakra. Zamówiłem o 30 cm dłuższe i puszcze je za silnikiem ale tak by były widoczne po odkręceniu plastikowej pokrywy silnika.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
- italiano
- To ja
- Posty: 326
- Rejestracja: środa, 1 czerwca 2011, 20:14
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
- Kontaktowanie:
Re: przewody i cewka zapłonowa 3.5 V6 2006r. manual
dzięki własnie skończyłem wymieniać przewody. Nie pomogło dalej szarpie.... No nic ostatni pomysł cewka zapłonowa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości