Przepalające się żarówki h7

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Przepalające się żarówki h7

#16 Postautor: Murzyn1313 » poniedziałek, 15 listopada 2010, 15:39

napięcie powinno być taki samo jak w reszcie instalacji. 12-13v na wyłączonym silniku- 14-14.5v na włączonym. Sprawdź tez amperaż.
Obrazek

Awatar użytkownika
wmarkoni
To ja
To ja
Posty: 310
Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: pewter/grey
Przebieg (km.): 200000
Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
Kontaktowanie:

Re: Przepalające się żarówki h7

#17 Postautor: wmarkoni » poniedziałek, 15 listopada 2010, 23:22

Normalnie przy pracującym silniku napięcie mierzone w dowolnym punkcie instalacji samochodu powinno mieścić się w granicach od min 13,8V do max 14,4V (14,5V) jeżeli napięcie na akumulatorze, żarówce itp. przekracza 14,5V to jest bardzo niedobrze i świadczy o uszkodzeniu regulatora napięcia w alternatorze. Efektem tego mogą być palące się nagminnie żarówki, wygotowanie (zniszczenie) akumulatora a w skrajnym przypadku uszkodzenie elektroniki w aucie :!:
Żarówki H7 świateł mijania palą się częściej niż inne ponieważ pracują w dużo wyższej temperaturze sięgającej ok 200 stopni na bańce. Mimo to powinny wytrzymać polską jazdę non stop na światłach przez min 10 tyś km (nie dotyczy żarówek z chin za mniej niż 20PLN sztuka :25 ). Jeżeli palą się częściej to jedyny powodem może być zbyt wysokie napięcie w instalacji, gwałtowne wstrząsy żarówki podczas pracy, zabrudzenie bańki (np palcami przy wkładaniu), zatkane otwory odpowietrzające z reflektora uniemożliwiające odprowadzanie ciepła.
Na pewno nie można nic zrobić na kostce-są tam tylko dwa przewody a ich zamiana niczym nie skutkuje.
Na pewno powodem nie jest żadne przeciążenie instalacji- podczas przeciążenia napięcie spada, wzrasta zatem trwałość żarówek.
U mnie Tungsram wytrzymuje po około 15 tyś km ale nawet gdyby wytrzymały więcej to i tak lepiej je wymienić , gdyż każda żarówka z czasem świeci coraz słabiej dzięki zaczernieniu bańki blokującemu strumień światła (sprawdźcie na starszych żarówkach)
Markoni

kolino
jestem
jestem
Posty: 12
Wiek: 50
Rejestracja: piątek, 12 marca 2010, 18:07
Skąd jesteś: Kwidzyn
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Czarny
Kontaktowanie:

Re: Przepalające się żarówki h7

#18 Postautor: kolino » sobota, 20 listopada 2010, 15:20

Na potwierdzenie kolegi dodam że KIA wydało biuletyn informacjny na temat przepalających się żarówek. Zaleca w nim założenie wiązki rezystancyjnej obniżającej napięcie na żarówkach. Wyglada to tak:
http://www.kia-forums.com/2003-2010-sorento-forum/49623-pitstop-notice-about-low-beam-headlights.html

A ta wiązka to tak naprawdę kilka metrów dodatkowego przewodu.
SILNIK: 3.5V6 Pb/LPG
SKRZYNIA: Manual
ROK PRODUKCJI: 2006
KOLOR: Czarny

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Przepalające się żarówki h7

#19 Postautor: cyber_human » niedziela, 21 listopada 2010, 01:05

Znaczy się, przesterowali :)
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
wmarkoni
To ja
To ja
Posty: 310
Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: pewter/grey
Przebieg (km.): 200000
Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
Kontaktowanie:

Re: Przepalające się żarówki h7

#20 Postautor: wmarkoni » niedziela, 21 listopada 2010, 23:52

Raczej dotyczy to pojedynczych egzemplarzy.
Mój czołg jest z 2004 r i mnie się palą normalnie co około 10-15 tyś km.
Poprzednio małem Megane II prosto z salonu i orginalne Philipsy padły po 12 tyś km.
Markoni

Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Przepalające się żarówki h7

#21 Postautor: kravietz81 » niedziela, 16 lipca 2023, 21:45

wmarkoni pisze:Normalnie przy pracującym silniku napięcie mierzone w dowolnym punkcie instalacji samochodu powinno mieścić się w granicach od min 13,8V do max 14,4V (14,5V) jeżeli napięcie na akumulatorze, żarówce itp. przekracza 14,5 V to jest bardzo niedobrze i świadczy o uszkodzeniu regulatora napięcia w alternatorze.


Jak się ogarnia taki regulator napięcia?? Żarówki mijania palą mi się nagminnie, a ostatnio padł mi moduł sterujący szybkością nawiewu — przegrzał się bezpiecznik termiczny. Zaczynam podejrzewać, że coś może być na rzeczy, zwłaszcza że akumulator wygląda, jakby na jednej celi spuchł, a próba podłączenia go do prostownika kończy się przepaleniem zabezpieczenia na prostowniku 7,5A... :confused: :hmm:
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11395
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 353 times
Kontaktowanie:

Re: Przepalające się żarówki h7

#22 Postautor: Marek » niedziela, 16 lipca 2023, 22:04

Może go odwrotnie podłączyłeś do prostownika? Regulator jest w alternatorze. Sprawdź ładowanie.

Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Przepalające się żarówki h7

#23 Postautor: kravietz81 » niedziela, 16 lipca 2023, 23:11

Myślę, że podpiąłem właściwie, tak jak zawsze, zgodnie z instrukcją... :) A prostownik chyba z wyższej półki wśród tych analogowych. Tylko chyba trochę za słaby na ten akumulator, choć wcześniej ze 2 razy go podładowywałem i było ok - nie przepalał się bezpiecznik... :hmm:

Co do regulatora to chciałbym się dowiedzieć, czy ogarnę jego naprawę sam, czy trzeba szukać jakiegoś speca od alternatorów??
Załączniki
IMG_20230713_135043_155.jpg
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11395
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 353 times
Kontaktowanie:

Re: Przepalające się żarówki h7

#24 Postautor: Marek » niedziela, 16 lipca 2023, 23:50

Czy potrafisz rozebrać i złożyć alternator, to już sam musisz sobie odpowiedzieć. :)

Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Przepalające się żarówki h7

#25 Postautor: kravietz81 » sobota, 29 lipca 2023, 00:27

A jak sprawdzić napięcie ładowania? Na kablach akumulatora w trakcie pracy silnika wystarczy? Trzeba je odpinać od aku? Czy może nie powinno się?

Wysłane z mojego Power Armor 13 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:

Awatar użytkownika
Saimon_2005
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 461
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 15 sierpnia 2020, 10:23
Skąd jesteś: Warszawa - Ursynów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Taki no...EB
Przebieg (km.): 284000
Inny Samochód: SAAB 900 NG
Has thanked: 25 times
Been thanked: 29 times
Kontaktowanie:

Re: Przepalające się żarówki h7

#26 Postautor: Saimon_2005 » sobota, 29 lipca 2023, 04:03

Witaj.
Tak jak piszesz, na akumulatorze w czasie pracy.
Pozdrawiam, M@rcin
*******************
Nie dyskutuj z debilem!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Obrazek


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości