ALSEL - sterownik napędów
Moderator: Moderator
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
ALSEL - sterownik napędów
Nadszedł czas, że mogę pokazać mój prototypowy sterownik napędów, a tak dokładnie, to sterownik elektromagnesu załączającego sprzęgło w reduktorze.
Układ pracuje w moim aucie od 29.09.2011. Działa zgodnie z założeniami i do tej pory nie odnotowałem żadnej usterki.
Przy jego budowie, przyjąłem założenie, że ingerencja w rozwiązania fabryczne ograniczy się do niezbędnego minimum.
Dlatego, inaczej niż w niemieckim SL-u, przełącznik napędów pozostał fabryczny, dwupozycyjny - „AUTO” - „LOW”.
Mój sterownik, którego robocza nazwa to „ALSEL” (Alternatywny Sterownik Elektromagnesu), posiada trzypozycyjny przełącznik kołyskowy (trójstabilny, nazywany dalej PA), którego pozycje to: „I” – „0” – „II”.
I tak:
Dla pozycji „AUTO” przełącznika napędów:
- w pozycji „I” PA - "2H" – napęd wyłącznie na tylną oś (elektromagnes odłączony od TOD-a),
- w pozycji „II” PA – "4H" - napęd „prawie sztywny” na cztery koła, bez redukcji obrotów,
- w pozycji „0” PA – napęd fabryczny,bez redukcji obrotów, sterowany TOD-em.
Dla pozycji „LOW” przełącznika napędów:
- w pozycji „I” PA -"2L" – napęd wyłącznie na tylną oś z redukcją obrotów (elektromagnes odłączony od TOD-a),
- w pozycji „II” PA – "4L" - napęd „prawie sztywny” na cztery koła, z redukcją obrotów,
- w pozycji „0” PA – napęd fabryczny, z redukcją obrotów, sterowany TOD-em.
Przez napęd „prawie sztywny” należy rozumieć, że oś przednia dołączana jest do źródła napędu za pośrednictwem sprzęgła ciernego, sterowanego elektromagnesem, na który w tym przypadku podawane jest pełne napięcie pokładowe, a prąd płynący przez niego osiąga wartość ok. 5A.
Resztę pokażą zdjęcia, których część nr 1 zamieszczam w tym poście.
Aktualnie ukończyłem i przetestowałem drugi egzemplarz układu, dla kolegi Vokala.
Jest to inna odmiana tego samego układu, ale różnice są znaczące.
Opisze go pewnie przyszły właściciel, po zamontowaniu w Jego aucie.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Układ pracuje w moim aucie od 29.09.2011. Działa zgodnie z założeniami i do tej pory nie odnotowałem żadnej usterki.
Przy jego budowie, przyjąłem założenie, że ingerencja w rozwiązania fabryczne ograniczy się do niezbędnego minimum.
Dlatego, inaczej niż w niemieckim SL-u, przełącznik napędów pozostał fabryczny, dwupozycyjny - „AUTO” - „LOW”.
Mój sterownik, którego robocza nazwa to „ALSEL” (Alternatywny Sterownik Elektromagnesu), posiada trzypozycyjny przełącznik kołyskowy (trójstabilny, nazywany dalej PA), którego pozycje to: „I” – „0” – „II”.
I tak:
Dla pozycji „AUTO” przełącznika napędów:
- w pozycji „I” PA - "2H" – napęd wyłącznie na tylną oś (elektromagnes odłączony od TOD-a),
- w pozycji „II” PA – "4H" - napęd „prawie sztywny” na cztery koła, bez redukcji obrotów,
- w pozycji „0” PA – napęd fabryczny,bez redukcji obrotów, sterowany TOD-em.
Dla pozycji „LOW” przełącznika napędów:
- w pozycji „I” PA -"2L" – napęd wyłącznie na tylną oś z redukcją obrotów (elektromagnes odłączony od TOD-a),
- w pozycji „II” PA – "4L" - napęd „prawie sztywny” na cztery koła, z redukcją obrotów,
- w pozycji „0” PA – napęd fabryczny, z redukcją obrotów, sterowany TOD-em.
Przez napęd „prawie sztywny” należy rozumieć, że oś przednia dołączana jest do źródła napędu za pośrednictwem sprzęgła ciernego, sterowanego elektromagnesem, na który w tym przypadku podawane jest pełne napięcie pokładowe, a prąd płynący przez niego osiąga wartość ok. 5A.
Resztę pokażą zdjęcia, których część nr 1 zamieszczam w tym poście.
Aktualnie ukończyłem i przetestowałem drugi egzemplarz układu, dla kolegi Vokala.
Jest to inna odmiana tego samego układu, ale różnice są znaczące.
Opisze go pewnie przyszły właściciel, po zamontowaniu w Jego aucie.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik elektromagnesu
oczywiście, brawa się należą dla kol. Alkraka
bo pokazuje że polacy nie gęsi,też swojego SL-a mają
i że niewielkim kosztem (w porównaniu do SL) można zrobić sobie tuning napędów
bo pokazuje że polacy nie gęsi,też swojego SL-a mają
i że niewielkim kosztem (w porównaniu do SL) można zrobić sobie tuning napędów
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1227
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27
Re: ALSEL - sterownik elektromagnesu
Nic tylko ,teraz powinieneś podać cenę za takie urządzenie. Napewno było by paru chętnych. A może jesteś w stanie zbudować coś takiego do touarega.
-
- moje konto
- Posty: 250
- Wiek: 55
- Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 21:54
- Skąd jesteś: Śląsk
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 105000
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik elektromagnesu
Brawo Alkrak
Jestem zainteresowany kupnem takiego układziku,jeżeli można jaka cena orientacyjnie.
Jestem zainteresowany kupnem takiego układziku,jeżeli można jaka cena orientacyjnie.
Ostatnio zmieniony sobota, 26 listopada 2011, 19:14 przez mirekm3, łącznie zmieniany 1 raz.
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik elektromagnesu
A tutaj druga część zdjęć.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik elektromagnesu
Super! Moim zdaniem rewelacja! No i sporo świetnej roboty, a przede wszystkim praca inżynierska włożona do rozgryzienia sterowania napędami!!
Alkrak - duży szacunek
Alkrak - duży szacunek
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- ermaciek
- ASSISTANCE
- Posty: 583
- Rejestracja: niedziela, 25 września 2011, 19:23
- Skąd jesteś: Polska
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: róż cukierkowy
- Przebieg (km.): 2
- Inny Samochód: róźiowy lowelek :)
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik elektromagnesu
Bardzo mi się to podoba ;o !!! jestem pod wrażeniem alkrak ) chyba już wiem jakie będzie moje kolejne marzenie :D
! |
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego... ermaciek łączy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego. |
- gregoryk
- To ja
- Posty: 347
- Rejestracja: niedziela, 7 listopada 2010, 12:51
- Skąd jesteś: Krosno
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: srebrny metalik
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Suzuki
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik elektromagnesu
Rewelacyjne! Tego właśnie mi potrzeba:)
Czekamy na cenę urządzenia, najlepiej wraz z montażem hihi, bo na tym trzeba jednym słowem się znać !
Czekamy na cenę urządzenia, najlepiej wraz z montażem hihi, bo na tym trzeba jednym słowem się znać !
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik elektromagnesu
Przedstawiam jeszcze, w skrócie, drugi egzemplarz prototypu ALSEL-a, wykonanego dla naszego kolegi Vokala. Jest to tylko kilka zdjęć poglądowych. Przypuszczam, że reportaż z montażu wykona przyszły właściciel i opublikuje na Forum.
Jak widać na zdjęciach, jest to inne rozwiązanie niż moje.
Kolega Vokal zażyczył sobie umieszczenie wyświetlacza, a właściwie wszystkiego tego, co potrzebne jest do obsługi sterownika przez kierowcę i sygnalizacja aktualnego stanu napędów, umieścić w fabrycznym przełączniku napędów. Okazało się to możliwe, dlatego że w tym aucie nie występuje przełącznik ESP, aczkolwiek nie bez trudności.
Jak sprawdzi się to w praktyce, dowiemy się dopiero po jakimś okresie użytkowania.
Mnie osobiście bardziej odpowiada mój wyświetlacz, który mam przed oczami, na ramce przedniej zegarów.
Ciekawy jestem jakie będą opinie Koleżanek i Kolegów formowych, na ten temat.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Jak widać na zdjęciach, jest to inne rozwiązanie niż moje.
Kolega Vokal zażyczył sobie umieszczenie wyświetlacza, a właściwie wszystkiego tego, co potrzebne jest do obsługi sterownika przez kierowcę i sygnalizacja aktualnego stanu napędów, umieścić w fabrycznym przełączniku napędów. Okazało się to możliwe, dlatego że w tym aucie nie występuje przełącznik ESP, aczkolwiek nie bez trudności.
Jak sprawdzi się to w praktyce, dowiemy się dopiero po jakimś okresie użytkowania.
Mnie osobiście bardziej odpowiada mój wyświetlacz, który mam przed oczami, na ramce przedniej zegarów.
Ciekawy jestem jakie będą opinie Koleżanek i Kolegów formowych, na ten temat.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- Witka1
- To ja
- Posty: 359
- Wiek: 75
- Rejestracja: czwartek, 18 marca 2010, 20:13
- Skąd jesteś: k.Wrocławia-13 km
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny metalik
- Przebieg (km.): 312100
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik elektromagnesu
Pytanie do kolegi alkarak?
Mam "pstryczek elektryczek",- SORENTO kupione w Niemczech:
1. jaka jest różnica pomiędzy "pstryczkiem elektryczkiem" ,
a nowym polskim pomysłem ALSEL- sterownik elektromagnesu.
2. który z w/w urządzeń , ma przewagę techniczną
3. czy w miejsce " pstryczka elektryczka " można zamontować ALSEL
4. jeśli tak, czy byłaby to duża przeróbka i kto mógłby dokonać wymianę-
chodzi o wiedzę elektroniczno -elektryczną .
Mam "pstryczek elektryczek",- SORENTO kupione w Niemczech:
1. jaka jest różnica pomiędzy "pstryczkiem elektryczkiem" ,
a nowym polskim pomysłem ALSEL- sterownik elektromagnesu.
2. który z w/w urządzeń , ma przewagę techniczną
3. czy w miejsce " pstryczka elektryczka " można zamontować ALSEL
4. jeśli tak, czy byłaby to duża przeróbka i kto mógłby dokonać wymianę-
chodzi o wiedzę elektroniczno -elektryczną .
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik elektromagnesu
Witka1 pisze:Pytanie do kolegi alkarak?
Mam "pstryczek elektryczek",- SORENTO kupione w Niemczech:
1. jaka jest różnica pomiędzy "pstryczkiem elektryczkiem" ,
a nowym polskim pomysłem ALSEL- sterownik elektromagnesu.
2. który z w/w urządzeń , ma przewagę techniczną
3. czy w miejsce " pstryczka elektryczka " można zamontować ALSEL
4. jeśli tak, czy byłaby to duża przeróbka i kto mógłby dokonać wymianę-
chodzi o wiedzę elektroniczno -elektryczną .
Ad1.
Pstryczek, po jego załączeniu, pozwala na uzyskanie dwóch dodatkowych funkcji sterowania napędami, a mianowicie:
- w pozycji AUTO - napęd „prawie sztywny” na cztery koła, bez redukcji obrotów,
- w pozycji LOW - napęd „prawie sztywny” na cztery koła, z redukcją obrotów,
Czyli, według mojej symboliki, odpowiednio : 4H i 4L.
W ALSEL-u pozycji dodatkowych jest więcej, co już pisałem i tutaj powtórzę:
Przy AUTO:
- w pozycji „I” PA – "2H" - napęd wyłącznie na tylną oś (elektromagnes odłączony od TOD-a),
- w pozycji „II” PA – "4H" - napęd „prawie sztywny” na cztery koła, bez redukcji obrotów.
Przy LOW:
- w pozycji „I” PA – "2L" - napęd wyłącznie na tylną oś z redukcją obrotów (elektromagnes odłączony od TOD-a),
- w pozycji „II” PA – "4L" - napęd „prawie sztywny” na cztery koła, z redukcją obrotów.
Ad2.
Oceniać nie mogę z przyczyn podstawowych. Proponuję poczekać, aż zrobią to inni.
Ad3.
Elektrycznie – tak, mechanicznie – kwestia wyobraźni użytkownika.
Ad4.
Przeróbka raczej nie wchodzi w rachubę.
A kto mógłby dokonać wymiany? Uważam, że każdy, kto ma jakie takie pojęcie o elektryce.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik elektromagnesu
Jeśli mogę:
Ad 2. pstryczek to jedynie spięcie 50/50 w trybie AUTO. Bardzo przydatna funkcja, szczególnie na śliskim śniegu/lodzie/błocie, gdy chcemy poprawić trakcję itp. Ponadto pstryczka/ALSEL/SL można używać (2 ostatnich w trybie AUTO, bez redukcji) podczas jazdy, bez zatrzymywania auta. Redukcję (wraz z 50/50) musimy włączyć podczas postoju, co trwa.
ALSEL (podobnie jak SL) to znacznie bardziej zaawansowana modyfikacja. Poza powyższą funkcją pstryczka implementuje dodatkowe tryby, z których, moim zdaniem, najciekawszy to 2WD.
2WD z jednej strony istotnie zmienia zachowanie auta. Pomijając kwestię zabawową (ośka), zmusza do bardziej uważnej jazdy. Sorento traci nieco na stabilności podczas szybkiej jazdy (szczególnie podczas silnych podmuchów wiatru, pokonywaniu ciasnych zakrętów), a na śliskim bardzo łatwo o nadsterowność.
W zamian 2WD daje znaczącą oszczędność mechanizmu elektromagnesu/tarczek.
Właściwie całe lato (suchy, przyczepny asfalt) latamy na 2WD. W ruchu miejskim nie ma istotnych różnic w prowadzeniu, jednakże istotnie oszczędza się "TOD"a.
I znów, moim zdaniem, bardzo, bardzo warto zamontować Pstryczka, a jeszcze bardziej jego rozwinięte wersje. SL niestety tani nie jest (poza tym jest wytwarzany za granicą), ale ALSEL tę wadę wyeliminował (jak mniemam).
Gorąco zachęcam do tej modyfikacji. Jeśli już ktoś chce wlutować pstryczka, polecam raczej ALSEL. Pracy podobnie, efekt nieporównywalnie lepszy.
Po ponad roku (i śniegowej zimie) nie wyobrażam sobie dziś Sorento bez moda sterowania napędami.
Ad 2. pstryczek to jedynie spięcie 50/50 w trybie AUTO. Bardzo przydatna funkcja, szczególnie na śliskim śniegu/lodzie/błocie, gdy chcemy poprawić trakcję itp. Ponadto pstryczka/ALSEL/SL można używać (2 ostatnich w trybie AUTO, bez redukcji) podczas jazdy, bez zatrzymywania auta. Redukcję (wraz z 50/50) musimy włączyć podczas postoju, co trwa.
ALSEL (podobnie jak SL) to znacznie bardziej zaawansowana modyfikacja. Poza powyższą funkcją pstryczka implementuje dodatkowe tryby, z których, moim zdaniem, najciekawszy to 2WD.
2WD z jednej strony istotnie zmienia zachowanie auta. Pomijając kwestię zabawową (ośka), zmusza do bardziej uważnej jazdy. Sorento traci nieco na stabilności podczas szybkiej jazdy (szczególnie podczas silnych podmuchów wiatru, pokonywaniu ciasnych zakrętów), a na śliskim bardzo łatwo o nadsterowność.
W zamian 2WD daje znaczącą oszczędność mechanizmu elektromagnesu/tarczek.
Właściwie całe lato (suchy, przyczepny asfalt) latamy na 2WD. W ruchu miejskim nie ma istotnych różnic w prowadzeniu, jednakże istotnie oszczędza się "TOD"a.
I znów, moim zdaniem, bardzo, bardzo warto zamontować Pstryczka, a jeszcze bardziej jego rozwinięte wersje. SL niestety tani nie jest (poza tym jest wytwarzany za granicą), ale ALSEL tę wadę wyeliminował (jak mniemam).
Gorąco zachęcam do tej modyfikacji. Jeśli już ktoś chce wlutować pstryczka, polecam raczej ALSEL. Pracy podobnie, efekt nieporównywalnie lepszy.
Po ponad roku (i śniegowej zimie) nie wyobrażam sobie dziś Sorento bez moda sterowania napędami.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- jumper1
- To ja
- Posty: 320
- Rejestracja: środa, 23 czerwca 2010, 10:18
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Zielony/Grafit
- Przebieg (km.): 112
- Inny Samochód: Fiat Panda
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik napędów
okej
czekałem na ten temat z niecierpliwością,
teraz tylko pozostaje poprosić o schemat wraz z listą podzespołów niezbędnych do zakupu, zdjęcia z montażu już są.
Lub jeśli to tajemnica patentowa, to cenę za gotowy kit do montażu. Żeby nie było wątpliwości jakby co zapisuje się na zakup.
czekałem na ten temat z niecierpliwością,
teraz tylko pozostaje poprosić o schemat wraz z listą podzespołów niezbędnych do zakupu, zdjęcia z montażu już są.
Lub jeśli to tajemnica patentowa, to cenę za gotowy kit do montażu. Żeby nie było wątpliwości jakby co zapisuje się na zakup.
- Witka1
- To ja
- Posty: 359
- Wiek: 75
- Rejestracja: czwartek, 18 marca 2010, 20:13
- Skąd jesteś: k.Wrocławia-13 km
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny metalik
- Przebieg (km.): 312100
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik napędów
Dziękuję Koledze alkrak ,
za wyczerpującą odpowiedź, na moje pytania ;
i rozumię , że aby zamontować ALSEL, to należy całkowicie odłączyć "pstryczek elektryczek"
za wyczerpującą odpowiedź, na moje pytania ;
i rozumię , że aby zamontować ALSEL, to należy całkowicie odłączyć "pstryczek elektryczek"
- wmarkoni
- To ja
- Posty: 310
- Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
- Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: pewter/grey
- Przebieg (km.): 200000
- Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik napędów
Najlepiej kupić od razu Sorcię z reduktorem bez TODa i mieć pełną kontrolę nad układem przeniesienia napędu
Ja mam wersję reduktora bez sprzęgła i w zasadzie mój fabryczny pstryk realizuje te same funkcje co ALSEL (po za 2 LO) nie mniej jednak jako elektronik hobbysta i elektryk praktykujący(zawodowo pracuję na codzień ze złożonymi układami sterowania) jestem pełen podziwu dla kolegi Alkrak`a za pomysłowość a przede wszystkim za bardzo profesjonalne wykonanie i montaż ,którym nie dorównują akcesoria instalowane przez dealerów.
Ogólnie duże brawa za całokształt pracy twórczej.
Ja mam wersję reduktora bez sprzęgła i w zasadzie mój fabryczny pstryk realizuje te same funkcje co ALSEL (po za 2 LO) nie mniej jednak jako elektronik hobbysta i elektryk praktykujący(zawodowo pracuję na codzień ze złożonymi układami sterowania) jestem pełen podziwu dla kolegi Alkrak`a za pomysłowość a przede wszystkim za bardzo profesjonalne wykonanie i montaż ,którym nie dorównują akcesoria instalowane przez dealerów.
Ogólnie duże brawa za całokształt pracy twórczej.
Markoni
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości