problem z przełączaniem kierunku / pozycji nawiewu

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Pianista140
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 28
Wiek: 37
Rejestracja: środa, 12 lipca 2017, 09:59
Skąd jesteś: Zalewo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Rok: 2003
Has thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: problem z przełączaniem kierunku / pozycji nawiewu

#31 Postautor: Pianista140 » środa, 19 lipca 2017, 19:39

Szkoda ale sprawdziłem i w moim przypadku chyba parownik mi zamarza i nie ma przepływu bo sterowanie działa bez zarzutów

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: problem z przełączaniem kierunku / pozycji nawiewu

#32 Postautor: krzysiek ardie » środa, 19 lipca 2017, 19:43

uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Pianista140
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 28
Wiek: 37
Rejestracja: środa, 12 lipca 2017, 09:59
Skąd jesteś: Zalewo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Rok: 2003
Has thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: problem z przełączaniem kierunku / pozycji nawiewu

#33 Postautor: Pianista140 » środa, 19 lipca 2017, 20:05

Lupka jest dla tych którzy wiedzą czego szukają ja niestety jeszcze błądzę dlatego dziękuję za pomoc, a jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny bo znaleźć to go pewnie po numerach znajdę

Naimad
To ja
To ja
Posty: 265
Wiek: 44
Rejestracja: wtorek, 22 sierpnia 2017, 22:29
Skąd jesteś: Lublin - okolice
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 200000
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: problem z przełączaniem kierunku / pozycji nawiewu

#34 Postautor: Naimad » środa, 23 sierpnia 2017, 20:41

Witam czy możesz przesłać mi ten schemat mam z 2008 i ten sam problem .
dpoluch@proxim.lublin.pl
Dzięki
DAMIAN

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: problem z przełączaniem kierunku / pozycji nawiewu

#35 Postautor: krzysiek ardie » czwartek, 24 sierpnia 2017, 10:50

Poszło na email :)
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Naimad
To ja
To ja
Posty: 265
Wiek: 44
Rejestracja: wtorek, 22 sierpnia 2017, 22:29
Skąd jesteś: Lublin - okolice
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 200000
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: problem z przełączaniem kierunku / pozycji nawiewu

#36 Postautor: Naimad » czwartek, 24 sierpnia 2017, 21:23

w Lublinie znalazłem firmę co regeneruje / naprawia te silniczki za koło 120 zł.
tylko trzeba im dostarczyć .

pablos37
jestem
jestem
Posty: 6
Rejestracja: wtorek, 16 października 2018, 14:19
Skąd jesteś: Sulejówek
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2008
Kontaktowanie:

Re: problem z przełączaniem kierunku / pozycji nawiewu

#37 Postautor: pablos37 » środa, 9 stycznia 2019, 12:50

Cześć,

Mogę prosić o schemat do polifta, mam problem z całkowitym brakiem grzania :)
pawe8947@gmail.com

Czy w klimatroniku dwustrefowym, jest coś takiego jak test/adaptacja klap nawiewu? W innych samochodach np. w Audi można to wywołać kombinacją przycisków.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: problem z przełączaniem kierunku / pozycji nawiewu

#38 Postautor: vokal » środa, 9 stycznia 2019, 14:15

W sorento I nie ma czegoś takiego.
Jest tylko autodiagnostyka - opisana na forum.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: problem z przełączaniem kierunku / pozycji nawiewu

#39 Postautor: Farmer1971 » środa, 9 stycznia 2019, 17:32

pablos37 pisze:Czy w klimatroniku dwustrefowym, jest coś takiego jak test/adaptacja klap nawiewu?

O ile mnie pamięć nie myli, to test klap nawiewu można zrobić w programie ''CASCADE''.
A tak poza tym, uzupełnij dane samochodu, to będzie łatwiej coś doradzać.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

pablos37
jestem
jestem
Posty: 6
Rejestracja: wtorek, 16 października 2018, 14:19
Skąd jesteś: Sulejówek
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2008
Kontaktowanie:

Re: problem z przełączaniem kierunku / pozycji nawiewu

#40 Postautor: pablos37 » niedziela, 13 stycznia 2019, 18:11

Autodiagnostyka nie wykazała błędów, wkurzyłem się, wyczyściłem nagrzewnicę octem od strony krućców, rozebrałem cały środek aby sprawdzić czy nie ma wiecej klapek :) I oczywiście nic to nie dało. Gdybając z elektrykiem nad zapalonym od godziny samochodem doszliśmy że on poprostu sie nie nagrzewa po 2h pracy temperatura dolnej rury tam gdzie jest termostat ma 40 stopni, uruchomienie ogrzewania w aucie powoduje natychmiastowe ochłodzenie układu. Więc nagrzewnica i klapki jak najbardziej sprawne.

Zostaje jeden typ wisko które na wolnych obrotach zdmuchuje czapkę z głowy, wymienię w środę i napiszę jaki efekt.

Mam jeszcze jedno pytanie mechanik gdy czyścił cały układ wcześniej założył termostat o temperaturze otwarcia 88 stopni, tak patrząc po sklepach do tego silnika wyskakują dwa 88 i 82 stopnie, to który jest właściwy, czy może w układzie są dwa?

Uzupełniłem profil o model samochodu. W razie co VIN: KNEJC524885825391

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: problem z przełączaniem kierunku / pozycji nawiewu

#41 Postautor: Marek » niedziela, 13 stycznia 2019, 19:06

Tu masz numer termostatu , otwiera się przy 88 stopniach , 2551042010

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: problem z przełączaniem kierunku / pozycji nawiewu

#42 Postautor: vokal » niedziela, 13 stycznia 2019, 22:04

CRDi w Sorento I to silnik, który na wolnych obrotach prawie się nie nagrzewa, a zimą na postoju potrafi się schłodzić cały czas pracując. Więc te wisko może być przyczyną, ale godzina stania na podwórzu mogła wystudzić silnik.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: problem z przełączaniem kierunku / pozycji nawiewu

#43 Postautor: Andrzej » niedziela, 13 stycznia 2019, 22:47

Niektórym może się to wydać dziwne , ale tak jest .
Pierwowzór silnika Sorento czyli motopompa, miała chodzić 24 godziny nonstop i się nie zagrzać . :)
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Jarek Pyza
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 49
Rejestracja: niedziela, 10 września 2017, 19:16
Skąd jesteś: Regut
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Rok: 2009
Kontaktowanie:

Re: problem z przełączaniem kierunku / pozycji nawiewu

#44 Postautor: Jarek Pyza » niedziela, 3 marca 2019, 21:21

Silniczek regulacji nawiewu przy nogach kierowcy do po liftowej który to jest przeważnie odpowiedzialny za stuki przy przełączaniu trybu nawiewu.
Według mnie wyrabiają się tryby i silniczek nie ma siły poruszyć trzema klapami na raz.
Załączniki
Screenshot_20190303-210707_Allegro.jpg

Micha_L
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 37
Wiek: 35
Rejestracja: czwartek, 5 września 2019, 19:42
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 186000
Has thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: problem z przełączaniem kierunku / pozycji nawiewu

#45 Postautor: Micha_L » piątek, 6 grudnia 2019, 19:41

Koledzy jak zamontować ten silnik nawiewu?
Kupiłem nową cześć i teraz nie wiem ustawić wajchy od Klap żeby pasowało.
Problem jest z przełączanie nawiewu z tawarzy na szybę.


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości