
Rozrząd
Moderator: Moderator
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3740
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd
To zależy co się dzieje.
Ja np. mam wyciek z obudowy rozrządu. Dodatkowo szklanki do roboty i przebieg 250 tys. więc uważam że czas i pora zrobić wszystko w komplecie
.
Trzeba pamiętać że w Sorento są napinacze olejowe rozrządu dlatego wymagana jest częsta wymiana oleju ( 12 miesięcy - max 12-15tys.) - dobrego oleju, do tego płukanka i spokojnie do 250 tyś. łańcuch powinien wytrzymać.
Ja np. mam wyciek z obudowy rozrządu. Dodatkowo szklanki do roboty i przebieg 250 tys. więc uważam że czas i pora zrobić wszystko w komplecie

Trzeba pamiętać że w Sorento są napinacze olejowe rozrządu dlatego wymagana jest częsta wymiana oleju ( 12 miesięcy - max 12-15tys.) - dobrego oleju, do tego płukanka i spokojnie do 250 tyś. łańcuch powinien wytrzymać.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11131
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 258000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 342 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 60
- Wiek: 28
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2021, 10:24
- Skąd jesteś: Kraków/Belgia
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2016
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 118000
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd
Mam pytanie co do rozrządu. Jest on na pasku czy łańcuszku w Sorento Z 2016/17 roku w Silniku 2.2 16V CRDi (D4EB/D4HB) ponieważ szukam i patrzę i na stronie motodiesel pisze, że jest na pasku a jak szukam gdzie indziej to pisze, że ma łańcuszek. I juz sam nie wiem. I czy w Sorento też trzeba wyciągać silnik jak w Santa Fe by wymienić rozrząd?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11131
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 258000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 342 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 60
- Wiek: 28
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2021, 10:24
- Skąd jesteś: Kraków/Belgia
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2016
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 118000
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd
Wymieniał już ktoś rozrząd w 2.2 CRDi? Jakie koszty wymiany wie ktoś może coś ?
Chyba nastał czas wymiany, ponieważ gdy odpalam samochód gdy postoi jakiś czas np po nocy, słychać łańcuch. Lecz gdy do zgasze i zaraz odpalę to już nie. Myślę, że to wina napinaczy i czas wymienić już rozrząd, najechane 170tys km.
Chyba nastał czas wymiany, ponieważ gdy odpalam samochód gdy postoi jakiś czas np po nocy, słychać łańcuch. Lecz gdy do zgasze i zaraz odpalę to już nie. Myślę, że to wina napinaczy i czas wymienić już rozrząd, najechane 170tys km.
-
- moja ranga
- Posty: 108
- Rejestracja: niedziela, 16 maja 2021, 10:28
- Skąd jesteś: Wrocław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2017
- Kolor: Pearl Black
- Przebieg (km.): 150000
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd
Jeśli zaobserwowałeś zmianę zachowania po odpaleniu względem tego co było wcześnie to wymieniaj.
U mnie jak odpalam auto po nocy to czasami trochę zatrajkocze a czasem nie. Obecnie 160 tys na budziku. Mam silnik 2.0 (ale konstrukcja raczej taka sama jak 2.2). Napinacze były wymieniane na 100 tys. Przez kilka tys km po wymianie była cisza, potem tyrotanie znów było słyszalne. Jak był starszy olej to częściej było je słychać. Jak nowszy to rzadziej. Z tego co ustaliłem (między innymi dzięki temu forum) to konstrukcja napinaczy łańcucha rozrządu może powodować tyrkotanie przy odpalaniu.
U mnie jak odpalam auto po nocy to czasami trochę zatrajkocze a czasem nie. Obecnie 160 tys na budziku. Mam silnik 2.0 (ale konstrukcja raczej taka sama jak 2.2). Napinacze były wymieniane na 100 tys. Przez kilka tys km po wymianie była cisza, potem tyrotanie znów było słyszalne. Jak był starszy olej to częściej było je słychać. Jak nowszy to rzadziej. Z tego co ustaliłem (między innymi dzięki temu forum) to konstrukcja napinaczy łańcucha rozrządu może powodować tyrkotanie przy odpalaniu.
Ostatnio zmieniony środa, 8 listopada 2023, 21:03 przez jender, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- awansowałem na
- Posty: 52
- Rejestracja: niedziela, 21 marca 2021, 18:19
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2017
- Przebieg (km.): 220000
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd
jender pisze:Jeśli zaobserwowałeś zmianę zachowania po odpaleniu względem tego co było wcześnie to wymieniaj.
U mnie jak odpalam auto po nocy to czasami trochę zatrajkocze a czasem nie. Obecnie 160 tys na budziku. Mam silnik 2.0 (ale konstrukcja raczej taka sama jak 2.2). Napinacze były wymieniane na 100 tys. Przez kilka tys km po wymianie była cisza, potem tyrotanie znów było słyszalne. Jak był starszy olej to częściej było je słuchać. Jak nowszy to rzadziej. Z tego co ustaliłem (między innymi dzięki temu forum) to konstrukcja napinaczy łańcucha rozrządu może powodować tyrkotanie przy odpalaniu.
Właśnie już o tym kiedyś pisałem na forum, że te napinacze nie mają zapadek i będzie terkotać zanim nabije ciśnienie oleju. Ja robiłem cały rozrząd przy 200tyś i przez pierwsze 15tyś km było cicho, a teraz znowu słychać przez pierwsze 2 sekundy od odpalenia. Taka jego uroda.
-
- awansowałem na
- Posty: 60
- Wiek: 28
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2021, 10:24
- Skąd jesteś: Kraków/Belgia
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2016
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 118000
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd
Tzn, terkotanie na zimnym silniku jak samochód postoi dłużej to mam od dłuższego czasu, ale wystarczy je odpalić i zagaić, jak odpalę jeszcze raz to już nie ma terkotania.
-
- awansowałem na
- Posty: 52
- Rejestracja: niedziela, 21 marca 2021, 18:19
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2017
- Przebieg (km.): 220000
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd
Niedźwiedź 116 pisze:Tzn, terkotanie na zimnym silniku jak samochód postoi dłużej to mam od dłuższego czasu, ale wystarczy je odpalić i zagaić, jak odpalę jeszcze raz to już nie ma terkotania.
Przy drugim odpaleniu masz już częściowo to ciśnienie oleju w napinaczach utworzone, bo silnik niedawno pracował. Jak samochód dłużej postoi to olej z napinaczy schodzi, tym samym napinacz się cofa i trochę to trwa zanim z powrotem go nabije.
-
- awansowałem na
- Posty: 27
- Rejestracja: sobota, 26 grudnia 2020, 12:21
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd
Witam, mam pytanie do kolegów co wymieniali już rozrząd, jaką firmę polecacie bo jest ich kilka i rozpiętość cenowa też jest znaczna. Pozdrawiam Wojtek
-
- awansowałem na
- Posty: 52
- Rejestracja: niedziela, 21 marca 2021, 18:19
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2017
- Przebieg (km.): 220000
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd
wojbo pisze:Witam, mam pytanie do kolegów co wymieniali już rozrząd, jaką firmę polecacie bo jest ich kilka i rozpiętość cenowa też jest znaczna. Pozdrawiam Wojtek
Ja zamawiałem części z ASO, bo nie mam zaufania do tych zamienników i wtedy dostępność zamienników była bardzo ograniczona.
Wycena ASO z maila, ceny netto:
Łańcuchy rozrządu 344,40 zł + 331,53 zł
Ślizgi 44,71 zł + 70,24 zł + 43,79 zł + 36,66 zł
Śruba 11,31 zł x2
Napinacze 161,85 zł + 207,56 zł
Śruby napinacza 1,42 zł x2
Śruba napinająca 34,68 zł
Nakrętka 14,16 zł
Koła zębate łańcuchów rozrządu (pompa wtryskowa i wał) 430,77 zł + 199,59 zł
Koło zębate wałków rozrządu 239,10 zł
Dodatkowo przy takiej robocie należało by wymienić, co również zrobiłem, bo i tak trzeba to wszystko rozebrać, a później złożyć więc za robociznę wyjdzie praktycznie to samo:
- uszczelniacz wału przedni od strony rozrządu 213552FRC0,
- uszczelki pod wtryskiwacze 4x338172F600, 4x338183A000
- uszczelki pokrywy zaworów 1x224432F600, 1x224412F601
ale tutaj już nie pamiętam jakie były ceny. Coś koło 400zł. Rozrząd wymieniałem rok temu, nie wiem, czy ceny się do tej pory pozmieniały.
-
- awansowałem na
- Posty: 27
- Rejestracja: sobota, 26 grudnia 2020, 12:21
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd
Witam ponownie, dzięki za tak szczegółowe wyszczególnienie kosztów, a co do ceny pewnie niestety poszły trochę w górę. Pozdrawiam Wojtek
-
- awansowałem na
- Posty: 60
- Wiek: 28
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2021, 10:24
- Skąd jesteś: Kraków/Belgia
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2016
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 118000
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd
ZoZol357 pisze:Niedźwiedź 116 pisze:Tzn, terkotanie na zimnym silniku jak samochód postoi dłużej to mam od dłuższego czasu, ale wystarczy je odpalić i zagaić, jak odpalę jeszcze raz to już nie ma terkotania.
Przy drugim odpaleniu masz już częściowo to ciśnienie oleju w napinaczach utworzone, bo silnik niedawno pracował. Jak samochód dłużej postoi to olej z napinaczy schodzi, tym samym napinacz się cofa i trochę to trwa zanim z powrotem go nabije.
Wiem, wiem rozumiem. Dzięki za odpowiedzi. No nic będzie trzeba wymienić to i tyle

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości