Wypalanie DPF

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia, układ chłodzenia i wydechowy.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Edgar
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 963
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 77 times
Been thanked: 62 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#16 Postautor: Edgar » wtorek, 30 października 2018, 06:06

Marku, już są GPF .

Giza

Re: Wypalanie DPF

#17 Postautor: Giza » wtorek, 30 października 2018, 12:49

Ale w GPF ze względu na wysoką temp. spalin, proces wypalania trwa właściwie ciągle (poza krótkim okresem rozgrzewania). Nie ma wtrysku dodatkiwego paliwa, czy specjalnego trybu pracy, rozrzedzania oleju itp.
A każdy kto wyciągnął DPF musi pamiętać że ktoś (a może i on sam) dzięki temu zachoruje, a może i zejdzie. Dla mnie tacy ludzie powinni siedzieć razem z tymi co mu filtr wycięli. A jak wymiana DPF jedt za droga, to znaczy że gościa po prostu na diesla nie stać. I tyle.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#18 Postautor: Marek » wtorek, 30 października 2018, 16:50

Tak wiem , od września miały się pojawić , napisałem to tylko w odpowiedzi na "Diesle do traktorów :rolley: , nie do samochodów! :teth:", sądziłem że jest to odnośnie filtrów . O ekologi i zdrowiu trzeba założyć inny temat :) , bardziej wkurza mnie to , że żywność ekologiczna czyli zdrowa , kosztuje drożej niż ta mniej zdrowa , w trosce o nasze zdrowie powinno być odwrotnie :) .

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#19 Postautor: kaini » wtorek, 30 października 2018, 20:38

Niezłe ...
Marek Peugeot nie ma kontrolki wypalania. Może jak byś napisał że np 508 ma to może. Ale tak ogólnie marka to nie. Jest tylko info na końcucu jak już kaplica... Prędzej poznasz w pugu że masz duży problem po podnoszącym się stanie oleju niż cokolwiek się zaświeci. Włącza się tylko ogrzewanie szyby i lusterek. Dlatego w Peugeot i Citroen bardzo popularne jest montowanie diody w lewym lusterku z tyłu szkła lusterka aby było widać kiedy się wypala i nie zatrzymywać samochodu. Minimalna prędkość to 50 km i min 2000 obr. Jak chciałem rozpocząć wypalanie w jeździe to 3 2500 z 5 minut i gotowe. Mowa tutaj o samochodach euro 4. W nowszych wypalanie odbywa się nawet na postoju, np gonisz wypala się nagłe światła i to ma dalej działać. Czy we wszystkich markach to nie jestem pewien ale to wszystko mocno się zmieniło. Najnowsze Sorento na pewno zrobione tak że ma działać niewidoczne.
Wg mnie mało która marka ma informacje o wypalaniu aby kierowca nie wiedział i aby szybciej trafił do serwisu.

Filtr można wymyć i zaprogramować że zamontowano nowy.

Jeszcze takie rozmyślanie o starym autobusie 20 letnim. Czy on jest zdrowszy niż samochód euro 6 z wyciętym DPF ?

Awatar użytkownika
Edgar
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 963
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 77 times
Been thanked: 62 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#20 Postautor: Edgar » wtorek, 30 października 2018, 20:51

Na dobrą zmianę, kupiliśmy Solarisa, ponoć :zipp:

Giza

Re: Wypalanie DPF

#21 Postautor: Giza » wtorek, 30 października 2018, 22:41

kaini pisze:
Jeszcze takie rozmyślanie o starym autobusie 20 letnim. Czy on jest zdrowszy niż samochód euro 6 z wyciętym DPF ?

Wbrew pozorom: tak, a właściwie - to zależy. Jeśli 20 letni autobus ma silnik w stanie takim jak powinien być (wtryski, turbo, kompresja) to będzie mniej emitował cząstek stałych niż diesel Euro 6 z wyciętym DPF. Dla czego? Bo ten stary diesel ma wtrysk do komory wirowej i stosunkowo powolne spalanie w nadmiarze powietrza (będzie emitował więcej tlenków azotu - ale to nie ma nic wspólnego z DPF). Nowoczesny diesel ma wtrysk bezpośredni (gwałtowne spalanie) i spalanie już fabrycznie bez nadmiaru powietrza (redukcja tlenków azotu). Fabryka zakłada, ze powstałe przez to cząstki stałe zostaną właśnie wychwycone przez DPF - a ten został wycięty. Jak dodamy do tego agrotjunink to mamy efekt w postaci czarnego kopcia po każdym dotknięciu gazu. A potem płacz że trzeba zdychać na raka...

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#22 Postautor: hunter » czwartek, 1 listopada 2018, 20:52

Tutaj fragment z dokumentacji serwisowej (błędy interpunkcyjne gramatyczne i ortograficzne to norma) :kwink: :

"2012> D 2,2 TCI-R> D 2,2 TCI-R > Układ paliwowy> Układ Sterowania silnikiem> Filtr cząstek stałych (DPF)> Wprowadzenie


OPIS
Układ filtra cząstek stałych (DPF) zapobiega wydalaniu zrobić Atmosfery cząstek stałych w spalinach i sklada SIĘ oo katalizatorem i MA strukturęplastra miodu, filtrującą cząstki Stałe obecně w spalinach. KIEDY spaliny płyną przez filtr cząstek stałych, cząstki Stałe osadzają SIĘ W filtrze, filtrze nazywane SA "Sadza".
Regeneracja filtra cząstek stałych (DPF)
Jeżeli w oparciu o sygnałowy różnicowego czujnika Ciśnień (DPS) Przebieg pojazdu LUB dane symulowane. KIEDY stan pojazdu odpowiadawarunkom określonym wcześniej, Moduł ECM decyduje, že filtr cząstek stałych Musi zostać Poddany REGENERACJI i wykonuje "proceduraREGENERACJI" (Tryb REGENERACJI).
ABY wypalić sadzę, Moduł ECM decyduje o wtryśnięciu zrobić cylindrów dodatkowego Paliwa w Tym momencie sadza JEST wypalana, pozostałyPO JEJ spaleniu popiół pozostaje w filtrze cząstek stałych Jako produkt spalania.
Tryb REGENERACJI
1. Przebieg > 1000 km
2. Prędkość obrotowa SILNIKA: 1000 ÷ 4000 obr./min
3. Obciążenie SILNIKA ok. 0,7 bar (8 mg / SUW tłoka)
4. Prędkość pojazdu > 5 kilometrów na godzinę
5. Temperatura plynu chłodzącego > 40 ° C
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

rman
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 52
Rejestracja: sobota, 28 lutego 2015, 05:23
Skąd jesteś: Wieliczka
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: Czarny
Twoje poprzednie Sorento: w garażu jeszcze Sorento I 2.5 CRDi (170KM), A/T-TIPTRONIC, 4 WD, 2008, czarny
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#23 Postautor: rman » poniedziałek, 12 listopada 2018, 15:04

Czy ktoś z Was może mi powiedzieć jaka jest pojemność zbiornika na roztwór mocznika? Auto krzyczy mi już, że jest go mało, ale nie wiem ile mam tego ustrojstwa kupić.

KazikW
moje konto
moje konto
Posty: 225
Wiek: 59
Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
Skąd jesteś: Warmia
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Micra, Sharan.
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
Has thanked: 39 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#24 Postautor: KazikW » poniedziałek, 12 listopada 2018, 16:40

A gdzie wlewasz ten mocznik w SI? :lol:
Korozja I Awarie

rman
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 52
Rejestracja: sobota, 28 lutego 2015, 05:23
Skąd jesteś: Wieliczka
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: Czarny
Twoje poprzednie Sorento: w garażu jeszcze Sorento I 2.5 CRDi (170KM), A/T-TIPTRONIC, 4 WD, 2008, czarny
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#25 Postautor: rman » poniedziałek, 12 listopada 2018, 17:06

Nie ma to jak rzeczowa i wnosząca coś do tematu odpowiedź. Jesteśmy chyba w dziale Sorento III, prawda? Co ma z tym wspólnego mój opis? Jeśli ktoś zna odp. na moje pytanie bardzo proszę o inf.

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#26 Postautor: Farmer1971 » poniedziałek, 12 listopada 2018, 21:00

Jesteśmy w dziale S III, ale z opisu Twojego samochodu wynika, że masz S I, więc nie naskakuj tak na KazikaW.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#27 Postautor: Andrzej » wtorek, 13 listopada 2018, 00:53

Może i jesteśmy w dziale Sorento III , ale Ty masz Sorento I z 2008 roku , które krzyczy , żeby mu nalać mocznika . :roftl:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

rman
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 52
Rejestracja: sobota, 28 lutego 2015, 05:23
Skąd jesteś: Wieliczka
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: Czarny
Twoje poprzednie Sorento: w garażu jeszcze Sorento I 2.5 CRDi (170KM), A/T-TIPTRONIC, 4 WD, 2008, czarny
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#28 Postautor: rman » wtorek, 13 listopada 2018, 09:07

I co z tego, że w opisie mam I skoro mam też III z 2018 r.? Już nie można mieć dwóch samochodów? Musiałbym być skończonym kretynem, żeby w dziale SIII pisać o moczniku, który nawet nie stał koło SI. Wiem, że bycie złośliwym i szukającym powodów do zaczepki to takie typowo polskie, ale nie myślałem, że tutaj w miejscu gidze zawsze można było otrzymać pomoc i fachową poradę też się z tym spotkam.
Bardzo Wam dziękuję za wszystkie "porady"... Między czasie zdobyłem tą informację od bardziej życzliwej osoby.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#29 Postautor: Andrzej » wtorek, 13 listopada 2018, 10:06

W profilu można wpisać oba Sorento.
Gdyby tak było wpisane to nie byłoby żadnego problemu.
Zdarza się że ktoś nie wie jakie ma auto, albo nie jest do końca pewny a my zawsze staramy się pomóc najdokładniej jak to tylko możliwe :)
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

rman
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 52
Rejestracja: sobota, 28 lutego 2015, 05:23
Skąd jesteś: Wieliczka
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: Czarny
Twoje poprzednie Sorento: w garażu jeszcze Sorento I 2.5 CRDi (170KM), A/T-TIPTRONIC, 4 WD, 2008, czarny
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#30 Postautor: rman » wtorek, 13 listopada 2018, 10:13

Pomóc? Wiesz co... weź sobie przeczytaj całą rozmowę, a potem oceń, czy gdziekolwiek był fragment, z którego można by odnieść wrażenie, że chcecie pomóc.
Dla mnie koniec sprawy.


Wróć do „Silniki wysokoprężne Sorento III”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości