Wypalanie DPF

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia, układ chłodzenia i wydechowy.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Whiteehead
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 305
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2018, 09:41
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: Biała perla
Przebieg (km.): 44000
Inny Samochód: Ceed
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Wypalanie DPF

#1 Postautor: Whiteehead » niedziela, 28 października 2018, 17:01

Siemanko skad wiecie kiedy dpf sie wypala,
Ja czasem mam wrazenie po spalaniu tylko, bo podskakuje o 2 litry srednio

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#2 Postautor: Marek » niedziela, 28 października 2018, 17:16

Prawdopodobnie zapali się kontrolka , tylko że proces automatycznego wypalania może zostać przeprowadzony w warunkach poza miastem , jadąc z prędkością powyżej 100k/h , przypuszczam że nie zwrócił byś uwagi na ilość spalonego paliwa .

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#3 Postautor: hunter » niedziela, 28 października 2018, 23:22

W SIII podobnie jak w SII nie ma kontrolki wypalania DPF ,a sam proces przebiega przy prędkościach o wiele niższych niż 100 km /h . Zamieszczałem na forum informację serwisową w jakich warunkach przebiega dopalanie filtra ,ale niestety została usunięta.
Jak znajdę w swoich zasobach to wrzucę na forum ponownie.
Tak na marginesie Kia miała dotychczas jeden z najmniej problematycznych w eksploatacji filtrów DPF. Nie wiem jak to będzie po zastosowaniu mocznika w układzie dopalania :idn:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#4 Postautor: Marek » niedziela, 28 października 2018, 23:48

To Kia pożałowała na kontrolkę ?

Awatar użytkownika
Edgar
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 963
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 77 times
Been thanked: 62 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#5 Postautor: Edgar » poniedziałek, 29 października 2018, 06:18

Jak się zapcha to pewnie i się zaświeci Serwis. Podczas wypalania wyraźnie słychać inny klank z wydechu, tak jakby sportowy. Niestety słyszałem go jak już zaparkowałem, więc proces ten zazwyczaj przerywałem, a czy to ma wpływ na coś :idn:

Awatar użytkownika
Whiteehead
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 305
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2018, 09:41
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: Biała perla
Przebieg (km.): 44000
Inny Samochód: Ceed
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#6 Postautor: Whiteehead » poniedziałek, 29 października 2018, 07:04

O tez to zauważyłem i też przeważnie przerywam, bo zawsze w mieście mi się wypala, i porem z każdym uruchomieniem od razu zaczyna jak jest ciepły.

jacek2
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 591
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 marca 2011, 10:36
Skąd jesteś: Kłodzko
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 90
Inny Samochód: hyundai ix 35
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#7 Postautor: jacek2 » poniedziałek, 29 października 2018, 12:58

Uważam że gdy zauważy się że nastąpił proces wypalania, to należy go doprowadzić do końca. nie wypalenie do końca skutkuje tym że filtr powoli jakby sie zapycha i traci swoje zdolności czyszczenia. Po dłuższym okresie czasu z braku możliwości wypalania do końca, najpierw zapala się check, a potem występują inne problemy z autem, ale to opowieść na długie jesienne wieczory. Trzeba końcowo wywalić dpf (czyli oszukać elektronikę i dokonać symulacji że dpf jest sprawny), lub jak ktoś majętny i może kasę wyrzucać- i zaaplikować sobie nowy element....
------JK, 2,5 CRDI 4x4 2005r

Awatar użytkownika
Whiteehead
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 305
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2018, 09:41
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: Biała perla
Przebieg (km.): 44000
Inny Samochód: Ceed
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#8 Postautor: Whiteehead » poniedziałek, 29 października 2018, 16:36

Dlatego chce sie dowiedziec, kiedy to sie dzieje. Zeby miec 100%pewnosci

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#9 Postautor: Marek » poniedziałek, 29 października 2018, 17:56

Jeżdżąc po mieście system nie pozwoli na wypalanie filtru , wypalanie poznasz po włączonych wentylatorach , dymieniu siwymi spalinami , oraz zmianą dźwięku z tłumika .

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#10 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 29 października 2018, 18:35

Bawię się nieźle czytając te teorie powyżej :)
Co jedna to lepsza :)
Najpierw coś o kontrolce co to ma być podobno, a nie ma, potem o tym, że „wypalania nie można przerywać”, a teraz o tym, ze system „nie pozwoli na wypalanie podczas jazdy po mieście...”
Cóż.
Co prawda moje doświadczenia są nie z Sorento a z Superb, Passat a teraz BMW (wszystkie z EURO 6 oczywiście) ale fakty wyglądają tak:
W żadnym aucie nie było żadnej sygnalizacji wypalania.
W każdym przerywałem kiedy chciałem, bo mi to wisiało...
Wszystko auta były służbowe, wiec się nad nimi „nie trzęsę”.
Każdy wypalał sobie DPF kiedy chciał, nawet w mieście.

A właściwie to skłamałem :)
Robiły to Skoda i VW.

W F10 i G30 nie jestem w stanie stwierdzić kiedy wypala DPF, bo nie widzę żadnych sygnałów tego procesu.
Generalnie ?
Jeździć i się nie przejmować. To najlepsza metoda.

Awatar użytkownika
Whiteehead
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 305
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2018, 09:41
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: Biała perla
Przebieg (km.): 44000
Inny Samochód: Ceed
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#11 Postautor: Whiteehead » poniedziałek, 29 października 2018, 19:14

W każdym aucie wypalalo mi dpf w miescie :) czy to peugeot 508 czy vw, w peugeocie bylo tak ze jak dpf sie wypalal to lusterka zalaczaly ogrzewanie, nie wiadomo czemu i wystarczylo wpiac diode w ogrzewanie lusterek i bylo wiadomo

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#12 Postautor: Marek » poniedziałek, 29 października 2018, 19:15

Miałeś za mało samochodów :) . Jeżeli jeździłeś z obrotami po wyżej 2500 tyś autostradą przez miasto i przez dłuższy czas to się zgadza , ale co do uliczek starego miasta lub w korkach to już nie bardzo . F10 i G 30 , to skąd wiesz jak nie wiesz :) . Opel , Volvo , Passat B8 , Peugeot , informują o potrzebie w regeneracji filtru , Peugeot ma wprawdzie filtr FAP ale chodzi mi o kontrolki .

W 508 włącza się większość odbiorników przy wypalaniu filtru FAP , chodzi o maksymalne obciążenie silnika .

Awatar użytkownika
Edgar
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 963
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 77 times
Been thanked: 62 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#13 Postautor: Edgar » poniedziałek, 29 października 2018, 21:52

Równie dobrze można podłączyć obd i sprawdzać jakieś tam pobory aby wiedzieć. Czytałem różne spostrzeżenia i zachowania się w czasie tego procesu. I co ? . Jakie wnioski wysunęli użytkownicy ? Do dziś żadnej odpowiedzi.
Bodzion pisze:Jeździć i się nie przejmować. To najlepsza metoda.

Giza

Re: Wypalanie DPF

#14 Postautor: Giza » poniedziałek, 29 października 2018, 22:24

Też mam ubaw to czytając. Ale jak ktoś musi wiedzieć to opowiem...Jako że miałem Sportage z 2.0 184KM (to prawie ten sam silnik co w Sorento) i zrobiłem nim blisko 150tyś i też byłem ciekaw jak to z tym DPF jest, to obserwowałem... Najłatwiej wypalanie rozpoznać po tym, że w czasie wypalania wskazanie chwilowego spalania po puszczeniu gazu w czasie jazdy nie spada do 0, dodatkowo nieznacznie zmienia się dźwięk silnika, wzrasta tez o ok 2l spalanie. Mając jakiegokolwiek ELMa i aplikację można zauważyć, że temperatura wydechu wzrasta do ponad 600 a nawet 850st oraz obniża się ciśnienie doładowania przy spokojnej jeździe. Wypalanie jak się rozpocznie trwa cały czas (miasto w korku - autostrada- bez znaczenia) jednak warunki mają wpływ na długość tego procesu. Na autostradzie wypalanie może zająć nawet 100km (!). Najszybciej wypala się przy stałej V ok 60-80km/h. Wtedy zajmuje to ok 10km. Jeśli proces się rozpoczął i został przerwany, to po ponownym uruchomieniu i osiągnięciu przez silnik temp. pracy rozpocznie się od początku. Nigdy nie miałem problemów z DPF w Sportage.
Diesle do traktorów :rolley: , nie do samochodów! :teth:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie DPF

#15 Postautor: Marek » wtorek, 30 października 2018, 00:55

Skoro wszyscy się już ubawili nie mając nigdy problem z filtrem cząsteczek stałych , to skoro jest tak dobrze to czemu jest tak źle , dla mnie może każdy przerywać kiedy chce :) , wypalać w mieście a najlepiej jadąc w korku , można też na postoju szczególnie te obudowane plastikiem pojazdy . Tylko skąd tylu chętnych do usuwania filtrów .
ZygJe , w benzynowych też będą filtry cząsteczek .


Wróć do „Silniki wysokoprężne Sorento III”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości