Wypalanie DPF
Moderator: Moderator
- Whiteehead
- MODERATOR
- Posty: 305
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2018, 09:41
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: Biała perla
- Przebieg (km.): 44000
- Inny Samochód: Ceed
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Wypalanie DPF
Siemanko skad wiecie kiedy dpf sie wypala,
Ja czasem mam wrazenie po spalaniu tylko, bo podskakuje o 2 litry srednio
Ja czasem mam wrazenie po spalaniu tylko, bo podskakuje o 2 litry srednio
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11423
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypalanie DPF
Prawdopodobnie zapali się kontrolka , tylko że proces automatycznego wypalania może zostać przeprowadzony w warunkach poza miastem , jadąc z prędkością powyżej 100k/h , przypuszczam że nie zwrócił byś uwagi na ilość spalonego paliwa .
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3756
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypalanie DPF
W SIII podobnie jak w SII nie ma kontrolki wypalania DPF ,a sam proces przebiega przy prędkościach o wiele niższych niż 100 km /h . Zamieszczałem na forum informację serwisową w jakich warunkach przebiega dopalanie filtra ,ale niestety została usunięta.
Jak znajdę w swoich zasobach to wrzucę na forum ponownie.
Tak na marginesie Kia miała dotychczas jeden z najmniej problematycznych w eksploatacji filtrów DPF. Nie wiem jak to będzie po zastosowaniu mocznika w układzie dopalania
Jak znajdę w swoich zasobach to wrzucę na forum ponownie.
Tak na marginesie Kia miała dotychczas jeden z najmniej problematycznych w eksploatacji filtrów DPF. Nie wiem jak to będzie po zastosowaniu mocznika w układzie dopalania
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11423
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
- Edgar
- dobry jak...
- Posty: 963
- Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
- Skąd jesteś: Katowice
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 62 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypalanie DPF
Jak się zapcha to pewnie i się zaświeci Serwis. Podczas wypalania wyraźnie słychać inny klank z wydechu, tak jakby sportowy. Niestety słyszałem go jak już zaparkowałem, więc proces ten zazwyczaj przerywałem, a czy to ma wpływ na coś
- Whiteehead
- MODERATOR
- Posty: 305
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2018, 09:41
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: Biała perla
- Przebieg (km.): 44000
- Inny Samochód: Ceed
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypalanie DPF
O tez to zauważyłem i też przeważnie przerywam, bo zawsze w mieście mi się wypala, i porem z każdym uruchomieniem od razu zaczyna jak jest ciepły.
-
- teraz jestem
- Posty: 591
- Wiek: 56
- Rejestracja: poniedziałek, 7 marca 2011, 10:36
- Skąd jesteś: Kłodzko
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 90
- Inny Samochód: hyundai ix 35
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypalanie DPF
Uważam że gdy zauważy się że nastąpił proces wypalania, to należy go doprowadzić do końca. nie wypalenie do końca skutkuje tym że filtr powoli jakby sie zapycha i traci swoje zdolności czyszczenia. Po dłuższym okresie czasu z braku możliwości wypalania do końca, najpierw zapala się check, a potem występują inne problemy z autem, ale to opowieść na długie jesienne wieczory. Trzeba końcowo wywalić dpf (czyli oszukać elektronikę i dokonać symulacji że dpf jest sprawny), lub jak ktoś majętny i może kasę wyrzucać- i zaaplikować sobie nowy element....
------JK, 2,5 CRDI 4x4 2005r
- Whiteehead
- MODERATOR
- Posty: 305
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2018, 09:41
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: Biała perla
- Przebieg (km.): 44000
- Inny Samochód: Ceed
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11423
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypalanie DPF
Jeżdżąc po mieście system nie pozwoli na wypalanie filtru , wypalanie poznasz po włączonych wentylatorach , dymieniu siwymi spalinami , oraz zmianą dźwięku z tłumika .
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypalanie DPF
Bawię się nieźle czytając te teorie powyżej
Co jedna to lepsza
Najpierw coś o kontrolce co to ma być podobno, a nie ma, potem o tym, że „wypalania nie można przerywać”, a teraz o tym, ze system „nie pozwoli na wypalanie podczas jazdy po mieście...”
Cóż.
Co prawda moje doświadczenia są nie z Sorento a z Superb, Passat a teraz BMW (wszystkie z EURO 6 oczywiście) ale fakty wyglądają tak:
W żadnym aucie nie było żadnej sygnalizacji wypalania.
W każdym przerywałem kiedy chciałem, bo mi to wisiało...
Wszystko auta były służbowe, wiec się nad nimi „nie trzęsę”.
Każdy wypalał sobie DPF kiedy chciał, nawet w mieście.
A właściwie to skłamałem
Robiły to Skoda i VW.
W F10 i G30 nie jestem w stanie stwierdzić kiedy wypala DPF, bo nie widzę żadnych sygnałów tego procesu.
Generalnie ?
Jeździć i się nie przejmować. To najlepsza metoda.
Co jedna to lepsza
Najpierw coś o kontrolce co to ma być podobno, a nie ma, potem o tym, że „wypalania nie można przerywać”, a teraz o tym, ze system „nie pozwoli na wypalanie podczas jazdy po mieście...”
Cóż.
Co prawda moje doświadczenia są nie z Sorento a z Superb, Passat a teraz BMW (wszystkie z EURO 6 oczywiście) ale fakty wyglądają tak:
W żadnym aucie nie było żadnej sygnalizacji wypalania.
W każdym przerywałem kiedy chciałem, bo mi to wisiało...
Wszystko auta były służbowe, wiec się nad nimi „nie trzęsę”.
Każdy wypalał sobie DPF kiedy chciał, nawet w mieście.
A właściwie to skłamałem
Robiły to Skoda i VW.
W F10 i G30 nie jestem w stanie stwierdzić kiedy wypala DPF, bo nie widzę żadnych sygnałów tego procesu.
Generalnie ?
Jeździć i się nie przejmować. To najlepsza metoda.
- Whiteehead
- MODERATOR
- Posty: 305
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2018, 09:41
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: Biała perla
- Przebieg (km.): 44000
- Inny Samochód: Ceed
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypalanie DPF
W każdym aucie wypalalo mi dpf w miescie czy to peugeot 508 czy vw, w peugeocie bylo tak ze jak dpf sie wypalal to lusterka zalaczaly ogrzewanie, nie wiadomo czemu i wystarczylo wpiac diode w ogrzewanie lusterek i bylo wiadomo
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11423
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypalanie DPF
Miałeś za mało samochodów . Jeżeli jeździłeś z obrotami po wyżej 2500 tyś autostradą przez miasto i przez dłuższy czas to się zgadza , ale co do uliczek starego miasta lub w korkach to już nie bardzo . F10 i G 30 , to skąd wiesz jak nie wiesz . Opel , Volvo , Passat B8 , Peugeot , informują o potrzebie w regeneracji filtru , Peugeot ma wprawdzie filtr FAP ale chodzi mi o kontrolki .
W 508 włącza się większość odbiorników przy wypalaniu filtru FAP , chodzi o maksymalne obciążenie silnika .
W 508 włącza się większość odbiorników przy wypalaniu filtru FAP , chodzi o maksymalne obciążenie silnika .
- Edgar
- dobry jak...
- Posty: 963
- Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
- Skąd jesteś: Katowice
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 62 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypalanie DPF
Równie dobrze można podłączyć obd i sprawdzać jakieś tam pobory aby wiedzieć. Czytałem różne spostrzeżenia i zachowania się w czasie tego procesu. I co ? . Jakie wnioski wysunęli użytkownicy ? Do dziś żadnej odpowiedzi.
Bodzion pisze:Jeździć i się nie przejmować. To najlepsza metoda.
Re: Wypalanie DPF
Też mam ubaw to czytając. Ale jak ktoś musi wiedzieć to opowiem...Jako że miałem Sportage z 2.0 184KM (to prawie ten sam silnik co w Sorento) i zrobiłem nim blisko 150tyś i też byłem ciekaw jak to z tym DPF jest, to obserwowałem... Najłatwiej wypalanie rozpoznać po tym, że w czasie wypalania wskazanie chwilowego spalania po puszczeniu gazu w czasie jazdy nie spada do 0, dodatkowo nieznacznie zmienia się dźwięk silnika, wzrasta tez o ok 2l spalanie. Mając jakiegokolwiek ELMa i aplikację można zauważyć, że temperatura wydechu wzrasta do ponad 600 a nawet 850st oraz obniża się ciśnienie doładowania przy spokojnej jeździe. Wypalanie jak się rozpocznie trwa cały czas (miasto w korku - autostrada- bez znaczenia) jednak warunki mają wpływ na długość tego procesu. Na autostradzie wypalanie może zająć nawet 100km (!). Najszybciej wypala się przy stałej V ok 60-80km/h. Wtedy zajmuje to ok 10km. Jeśli proces się rozpoczął i został przerwany, to po ponownym uruchomieniu i osiągnięciu przez silnik temp. pracy rozpocznie się od początku. Nigdy nie miałem problemów z DPF w Sportage.
Diesle do traktorów , nie do samochodów!
Diesle do traktorów , nie do samochodów!
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11423
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypalanie DPF
Skoro wszyscy się już ubawili nie mając nigdy problem z filtrem cząsteczek stałych , to skoro jest tak dobrze to czemu jest tak źle , dla mnie może każdy przerywać kiedy chce , wypalać w mieście a najlepiej jadąc w korku , można też na postoju szczególnie te obudowane plastikiem pojazdy . Tylko skąd tylu chętnych do usuwania filtrów .
ZygJe , w benzynowych też będą filtry cząsteczek .
ZygJe , w benzynowych też będą filtry cząsteczek .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości