szelest, chrobot słyszalny od ~1500 obrotów

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia, układ chłodzenia i wydechowy.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Baca90
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: piątek, 24 czerwca 2022, 11:51
Skąd jesteś: Południe
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2016
Kontaktowanie:

szelest, chrobot słyszalny od ~1500 obrotów

#1 Postautor: Baca90 » poniedziałek, 17 października 2022, 08:35

usłyszałem ostatnio u siebie taki szum/szelest słyszalny od około 1500 obrotów. Nasila się wraz z obrotami. Słychać go w kabinie nawet przy zamkniętych oknach. Na wolnych obrotach go nie słychać. Bez znaczenia czy klimatyzacja włączona czy wyłączona, więc odrzucam ten element. Co to może być? Pierwsze moje skojarzenie to łańcuch rozrządu, może napinacz musi wskoczyć na nastepny ząbek? Silnik 2.2CRDI 200KM, niecałe 70kkm przebiegu, auto z 2016.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: szelest, chrobot słyszalny od ~1500 obrotów

#2 Postautor: hunter » poniedziałek, 17 października 2022, 18:18

Czy jak stoisz to też słychać :hmm:
"Pierwsze moje skojarzenie to łańcuch rozrządu, może napinacz musi wskoczyć na nastepny ząbek? " Bzdura- :jaw: czy ty wiesz jak jest zbudowany rozrząd w tym silniku?
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Baca90
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: piątek, 24 czerwca 2022, 11:51
Skąd jesteś: Południe
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2016
Kontaktowanie:

Re: szelest, chrobot słyszalny od ~1500 obrotów

#3 Postautor: Baca90 » poniedziałek, 17 października 2022, 20:14

hunter pisze:Czy jak stoisz to też słychać :hmm:

Nie słychać

hunter pisze: czy ty wiesz jak jest zbudowany rozrząd w tym silniku?

nie wiem, pomyślałem o zwykłym napinaczu na sprężynie

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: szelest, chrobot słyszalny od ~1500 obrotów

#4 Postautor: hunter » wtorek, 18 października 2022, 13:43

Sprawdzałeś na N i przy wyższych obrotach niż 1500?
"JO" - JESTEM Z TORUNIA


Wróć do „Silniki wysokoprężne Sorento III”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości