NIVOMAT - PROBLEM

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki, opony.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
macmal2
jestem
jestem
Posty: 22
Rejestracja: wtorek, 20 września 2016, 22:21
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDI (197KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2016
Kontaktowanie:

NIVOMAT - PROBLEM

#1 Postautor: macmal2 » środa, 6 lutego 2019, 17:33

Mam problem z moim SIII.
Zawieszenie z tyłu jakby się skończyło, przejazd przez próg/śpiącego policjanta to dla pasażerów na tylnej kanapie niezapomniana przygoda.
Auto ugina się kiedy wejdę na hak i je bujam ale w czasie jazdy jest dramat. Generalnie jest bardzo, bardzo sztywno
Nie byłem jeszcze w ASO, nie znam więc diagnozy z ich strony
Ale być może ktoś z Was przerabiał taki problem?
Ostatnio zmieniony czwartek, 7 lutego 2019, 09:11 przez macmal2, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: NIVOMAT - PROBLEM

#2 Postautor: Marek » środa, 6 lutego 2019, 21:10

Jeżeli dobija przy przejeżdżaniu przez próg to amortyzatory .

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: NIVOMAT - PROBLEM

#3 Postautor: hunter » środa, 6 lutego 2019, 21:14

Masz auto na gwarancji ,więc nie powinno być problemu trzeba do serwisu . Jesteś pierwszym na forum zgłaszającym problemy z Novimat w SIII.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

macmal2
jestem
jestem
Posty: 22
Rejestracja: wtorek, 20 września 2016, 22:21
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDI (197KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2016
Kontaktowanie:

Re: NIVOMAT - PROBLEM

#4 Postautor: macmal2 » czwartek, 7 lutego 2019, 08:40

Jutro rano jestem umówiony na diagnozę
swoją drogą jeżeli to się posypało przy 75 tkm normalnego użytkowania.....
dam znać

Awatar użytkownika
Edgar
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 963
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 77 times
Been thanked: 62 times
Kontaktowanie:

Re: NIVOMAT - PROBLEM

#5 Postautor: Edgar » czwartek, 7 lutego 2019, 12:56

Czasem i tak bywa, np w Bmkach x5-6 ok 2tys skrzynie lub silniki do wymiany ale to i nie norma, a bliski znajomy nówka xc90 po 10 wymienili i silnik i zawieszenie tylne i jakiś tam układ sterowania napędami. Dalej uważam, że posiadasz bardzo dobry samochód, z długą gwarancją na zawieszenie i nie tylko. :happy2:
Diagnoza, zostawiasz autko, bierzesz zastępcze, odbierasz po naprawie - bynajmniej u mnie tak to działało. :happy1:

macmal2
jestem
jestem
Posty: 22
Rejestracja: wtorek, 20 września 2016, 22:21
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDI (197KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2016
Kontaktowanie:

Re: NIVOMAT - PROBLEM

#6 Postautor: macmal2 » niedziela, 10 lutego 2019, 08:10

jestem już po naprawie.
Wymienione amortyzatory z tyłu, sytuacja wróciła nor normy.
Niby szybko i sprawnie ale uczucia mam mieszane....
Po krótce: najpierw jazda testowa moim autem, ja mówię że jest sztywno , mechanik nie ma zdania. Zamiana na ich testówkę, teraz widzi różnicę. Moje auto na warsztat i po 5 min mamy diagnozę.... "gdzie pan kupił te opony zimowe?" Kurczę , nie pamiętam ale to jest do ustalenia. Rozmiar zimowek 225/55, a letnich 235/55 i to jest wg nich przyczyna. Usiłuję wytłumaczyć, że opony użytkuję 3 zimę , a auto zesztywniało z m-c temu. :hmm:
Ok, zakładamy do mojego komplet kół z testówki i jazda. Wg mechanika lepiej, ja uważam że b/z.
Sugeruję shock -tester. W ASO jest ale zepsuty :roftl: więc jedziemy do firmy zewnętrznej. Teraz uważam , że bardzo dobre się stało.
Diagnosta robi badanie: przód l+p po 70 % ( twierdzi, że wynik rewelacyjny) , tył nierówny - lewy 85. Za sztywno, auto aż wyskoczyło z rolek przy wyjeździe.
wydruk z nr vin i wracamy do ASO.
w między czasie ustalam, że opony kupiłem.... u nich! :kwink: i dowiaduję , się że moje auto nie ma "żadnego nivomata" :lol:

Nie dociera do nikogo fakt, że był to jeden z głównych powodów zakupu tego samochodu - dużo jeżdżę z 4 rowerami na haku. Zresztą bagażnik i hak też kupowałem u nich.
Ale skoro nie ma , to trzeba wołać kogoś kto coś może i sprawdzić co się zadziało 3 lata temu kiedy zamawiałem auto i jak z tego wybrnąć.
Robi się niezręcznie , ja odchodzę pokręcić się po salonie by mieli swobodę ustalenia co dalej.
Po 10 min okazuje się, że jednak nivomat mam ..... Aha :)
I teraz uwaga - by szybko naprawić auto i ogólne wrażenie jakie zrobili do tej pory proponują wymontowanie z testówki (1500 km ) amorków i przełożenie do mojej.
W pierwszej chwili, niesiony świadomością szybkiej naprawy, zgadzam się. Ale po chwili, będąc już poza ASO ochłonąłem i kiedy już miałem dzwonić, że nie tędy droga , zadzwonili sami. Nowe amorki będą na jutro rano. OK, temat zamknięty. Przy okazji zlecam wymianę oleju i klocków z przodu - wulkanizator powiedział, że zostały resztki.
(swoją drogą - starczają na 30 tkm).
Ponieważ tak się składa, że codziennie rano jestem około ASO, wstępuję kolejnego dnia by dogadać na czym skończyliśmy. Przyjmujący auto informuje, że klocki trzeba zmienić ale z tyłu. Przód jest OK. :hmm: Na pewno? poszedł sprawdzić, wraca i potwierdza. Dziwne ale OK, wulkanizator tylnych kół nie zrzucał ale moze ma jakiś dar przewidywania. ... Przednie na pewno dobre? Dobre! :)
PO godzinie telefon. Te klocki to jednak jak pan mówił... No żesz kurła! Przecież był Pan na warsztacie potwierdzić!
informuję kulturalnie, że stwarzają ogólne wrażenie bardzo mało kompetemtnej załogi. Rozimiem ,że z zawiszeniem mogli nie ogarnąć ( chociaż przy nich sćiagnąłem z netu plik ze specyfikacją i kodem wyposażenia oznaczającego nivomat) ale klocki?????

z plusów: nie dostałem zastępczego ale zaproponowali podwózkę gdzie i kiedy chcę. Auto jak zawsze wymyte i co chyba najważnieszje - nie są impregnowani na wiedzę. Tzn kiedy klient mówi, że coś jest to rzeczywiście próbują ustalić, dociekają , kombinują . Różnie to wychodzi ale nie można odmówić im zaangażowania.

Awatar użytkownika
Edgar
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 963
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 77 times
Been thanked: 62 times
Kontaktowanie:

Re: NIVOMAT - PROBLEM

#7 Postautor: Edgar » niedziela, 10 lutego 2019, 21:29

= Toruń =
:rolley:

kaacka
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 41
Rejestracja: środa, 25 grudnia 2019, 10:27
Skąd jesteś: PL
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2019
Kolor: szary
Przebieg (km.): 110000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: NIVOMAT - PROBLEM

#8 Postautor: kaacka » niedziela, 23 lutego 2020, 18:12

Hej Macmal2, podepnę się pod Twój temat bo też męczę nivomat..... tyle że auto fabrycznie nowe, zrobione z 5000 km i po obciążeniu bagażnika tył nie poziomuje się. nie ma znaczenia czy przejadę kilometr czy 300. auto zawsze siedzi dupą. nawet jak jest całkiem na pusto to czasem dupa jest równo z przodem a czasem nawet na 1,5 cm niżej. czy to tak naprawdę ma być ??? czy nivomat w sorento III ma działać tak że po obciążeniu coś tam delikatnie się podniesie i już nazywa się że "działa" czy powinien utrzymać cały samochód we względnym poziomie ? jak to jest w Waszych ??

a oczywiście po zgłoszeniu w serwisie w moim mieście "panie tu nie ma żadnego nivomatu"..... teraz już wiedzą że jest. usłyszałem nawet że się czepiam bo to - tu będzie cytat :) - "nigdy nie będzie działało jak w beemce". ręce mi opadły... pomocy. powiedzcie jak Wam działają nivomaty ?

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 974
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: NIVOMAT - PROBLEM

#9 Postautor: Adam73 » niedziela, 23 lutego 2020, 19:09

Nivo to jedna wielka porażka czy tutaj czy gdzieś indziej,miałem w mondeo orginalnie ,zaraz po zakupie wymieniłem na zwykłe i był spokój.
Jedynie z czego byłem zadowolony to amory pompowane w scorpio, regulowałeś kompresorem jak wysoko i jak twardo chciałeś i to się trzymało.
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: NIVOMAT - PROBLEM

#10 Postautor: Marek » niedziela, 23 lutego 2020, 20:03

Tylko że to jest nowe auto, na miejscu kaacka kazał bym natychmiast je wymienić.

kaacka
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 41
Rejestracja: środa, 25 grudnia 2019, 10:27
Skąd jesteś: PL
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2019
Kolor: szary
Przebieg (km.): 110000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: NIVOMAT - PROBLEM

#11 Postautor: kaacka » niedziela, 22 marca 2020, 13:57

Hej Panowie, dalej meczę ten nivomat. ktoś z Was znajdzie 5 minut w ramach kwarantanny ?
interesuje mnie wysokość przodu od ziemi do początku plaastikowej krawędzi nadkola i taki sam pomiar dla tyłu.... pytanie czy tylko ja mam problem z nivomatem czy jest to problem konstrukcyjny.....

na sucho miałem (mierzone w pierwszym tygodniu po odebraniu auta) 785mm z przodu i 785mm z tyłu.
z moim regularnym obciążeniem (ok 160 ~180 kg w bagażniku) tył siadał do 760 ~765 mm. w sensie siadał niżej ale po paru metrach, kilometrach, kilkuset km - ustawiał się do tej wartości.

teraz - jako że mamy "kwarantanne" i nie jeździmy do pracy - wyrzuciłem wszystko z bagażnika i wczoraj wrzuciłem letnie opony. auto siadło do 765mm. komplet opon to niecałe 60kg..... nie jest to przesada ? jak działają Wasze nivomaty ??

Awatar użytkownika
Whiteehead
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 305
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2018, 09:41
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: Biała perla
Przebieg (km.): 44000
Inny Samochód: Ceed
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: NIVOMAT - PROBLEM

#12 Postautor: Whiteehead » poniedziałek, 23 marca 2020, 17:04

Ja pojde to zmierzyć zaraz :) nie chcący twoja wiadomosc wrzuciłem jako spam , ja mam od tygodnia auto zaladowane gdzieś około 80kg z tylu to będziemy wiedzieli jak stoi

Edit : 780mm pod obciazeniem, musisz pamietac ze nivomat jest to bardzo uboga wersja nie maja nic wspólnego z zawieszeniem na miechach , tutaj tłoczy się cisnienie I wyrównuje od ilości pracy amortyzatora, jak bedziesz jechał po równym to na prawdę może mu to długo zająć

kaacka
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 41
Rejestracja: środa, 25 grudnia 2019, 10:27
Skąd jesteś: PL
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2019
Kolor: szary
Przebieg (km.): 110000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: NIVOMAT - PROBLEM

#13 Postautor: kaacka » poniedziałek, 23 marca 2020, 20:54

świetnie. dzięki za pomiar. zauważ że Twój przy ~80 kg siedzi 780mm, mój przy ~60kg siedział ~765mm. jaką masz przy tym wysokość przodu ?? / jakie opony ?

kaacka
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 41
Rejestracja: środa, 25 grudnia 2019, 10:27
Skąd jesteś: PL
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2019
Kolor: szary
Przebieg (km.): 110000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: NIVOMAT - PROBLEM

#14 Postautor: kaacka » czwartek, 3 września 2020, 20:51

a więc - JAK NIE DZIAŁA MÓJ NIVOMAT -->> https://www.youtube.com/watch?v=Aq3326I ... e=youtu.be

jeśli komuś ewidentnie brak cierpliwości a wie co i jak POWINNO działać - proszę przewinąć pierwszą minutę :beer:
i teraz pytanie - czy to jest odosobniony przypadek ?? jak działają / nie działają Wasze nivomaty ?
wszystkie sorento III którym się przyglądałem od pół roku ewidentnie siedzą tyłem w trasie...
dlaczego KiaMotorsPolska poświęca tyle energii żeby mnie zniechęcić od wyegzekwowania naprawy i przywrócenia prawidłowej pracy nivomatu (noi panoramy :teth:) ?
łącznie z pismem od adwokata KMP który napisał mi że "samopoziomujące tylne zawieszenie typu nivomat nie służy do utrzymania samochodu w poziomie"...... a może to jest problem konstrukcyjny a nie usterka.... czy w takim razie mówimy o świadomym oszukiwaniu klientów ??

Awatar użytkownika
Whiteehead
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 305
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2018, 09:41
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: Biała perla
Przebieg (km.): 44000
Inny Samochód: Ceed
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: NIVOMAT - PROBLEM

#15 Postautor: Whiteehead » niedziela, 19 grudnia 2021, 12:59

Hahah mnie tez dopadło , nivomat dead przebieg 40tys ,
Dupa skacze jak Ping pong , sztywno ze plomby wypadają z zębów,
auto 3 lata 3 miesiące :happy1: serwis wiadomo wypiął dupe , do mnie wpada na przód i tył Bilstein b12 podnoszący o 3cm .
Póki nie zauważyli ze zawiecha po gwarancji to mówili wszystko ok , ale jak spojrzał , to wyszedł na chwile , wrócił i jednak rzeczywiście uwalony :lol: :lol: :lol: , jeden amorek 2500 plus wymiana łącznie koło 6000.
Hahaha
PS nie ma sensu wkładać nivomatu , bo wszystkie maja ta wadę ,nawet jak kupi się nowe , wszyscy umywają ręce


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy Sorento III”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości