Hamulce sprawność
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 22
- Wiek: 42
- Rejestracja: niedziela, 10 lutego 2019, 19:16
- Skąd jesteś: sosnowiec
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2018
- Przebieg (km.): 0
- Twoje poprzednie Sorento: Fiat Freemont 2.0 JTD AWD, Vectra C, i dużo innych..............
- Kontaktowanie:
Hamulce sprawność
Witam,
niestety ale nie nacieszyłem się zbyt długo Sorento , po 3 tyg użytkowania , inny użytkownik drogi wymusił........, ale do sedna uważam że poprzednim autem bym wyhamował Kia niestety ,uważam że sprawność przednich hamulców zawiodła mnie , i pytanie czy ktoś z was ma podbne odczucie czy robilscie coś z tym?
niestety ale nie nacieszyłem się zbyt długo Sorento , po 3 tyg użytkowania , inny użytkownik drogi wymusił........, ale do sedna uważam że poprzednim autem bym wyhamował Kia niestety ,uważam że sprawność przednich hamulców zawiodła mnie , i pytanie czy ktoś z was ma podbne odczucie czy robilscie coś z tym?
- Edgar
- dobry jak...
- Posty: 963
- Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
- Skąd jesteś: Katowice
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 62 times
- Kontaktowanie:
Re: Hamulce sprawność
Na pewno krócej hamował niż Sportage, Sorento III to ciężki pojazd. Twierdzisz, że Freemontem wyhamowałbyś ?
-
- teraz jestem
- Posty: 591
- Wiek: 56
- Rejestracja: poniedziałek, 7 marca 2011, 10:36
- Skąd jesteś: Kłodzko
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 90
- Inny Samochód: hyundai ix 35
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Hamulce sprawność
Mój czołg raczej też nie był skory do łatwego zatrzymywania się. Mimo że hamulce zawsze sprawne były, i często czyszczone, rozkręcane- ogólnie doglądane.
To taki pojazd co ma "zwolnione reakcje' na sygnał - STÓJ.....
To taki pojazd co ma "zwolnione reakcje' na sygnał - STÓJ.....
------JK, 2,5 CRDI 4x4 2005r
-
- jestem
- Posty: 22
- Wiek: 42
- Rejestracja: niedziela, 10 lutego 2019, 19:16
- Skąd jesteś: sosnowiec
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2018
- Przebieg (km.): 0
- Twoje poprzednie Sorento: Fiat Freemont 2.0 JTD AWD, Vectra C, i dużo innych..............
- Kontaktowanie:
Re: Hamulce sprawność
we Fremoncie miałem hamulce EBC i jestem pewny żeby się zatrzymał , seria w Fremoncie ludzki dramat
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11411
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Hamulce sprawność
Zapewne uważasz że tarcze z rowkami czy z dziurami spowodują że się szybciej zatrzymasz ? Byłeś na rolkach , no może nie , ale auto na pewno było , jeżeli przeszło sprawność układu hamulcowego to reszta zależy od umiejętności i doświadczenia kierowcy . Przecież jak byś wsiadł w Syrenkę to byś się zabił .
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Hamulce sprawność
To bardzo względne i niewymierne: "poprzednim autem bym wyhamował".
Zauważyłem że im bardziej komfortowe wygłuszone auto tym bardziej oszukuje nasze odczucia/zmysły. A może to jest wyznacznikiem komfortu?
Wg moich doświadczeń, jadąc pojazdem sztywnym, bez mat wygłuszjących uznaję że "dobrze trzyma się drogi i świetnie hamuje" co nie zawsze jest zgodne z prawdą.
Nie wiem jak jest z nowym Sorento, Freemonta (diesel) na codzień użytkuje moja Pani. Seryjne hamulce. Ot zwalnia to, ani to super dobre, ani kiepskie.
Dużo lat pracowałem jako "inspektor bezpieczeństwa" w firmie transportowej. M.in prowadziłem testy hamowania przy okazji rekrutacji nowych kierowców, oraz każdej nadarzajacej się. W firmie kilkadziesiąt busików, ponad setka ciężarówek z naczepami.
Na testowym odcinku od 100km/h hamowanie na hasło: "STÓJ", oraz hamowanie od wyznaczonego wcześniej miejsca (tego samego w którym krzyczałem stój). Auto osobowy mercedes sprinter, przygotowane: kaganiec na 100km/h (czyli v była powtarzalna), akcelerometry, kamera obserwujaca oczy, , pedały itp. Odległości mierzone takim kółeczkiem jakiego używają policjanci.
Wyniki mnie zaskoczyły, czas reakcji to do 44m. Auto stojące przez kilka tygodni i skuteczność hamowania gorsza o kilkanaście metrów. Bardzo bardzo stary płyn hamulcowy - to o ile pierwsza próba w miarę, to kolejne - praktycznie brak hamowania. Oraz wiele innych ciekawych zależności. Ogólnie to nadal najważniejszy jest sprawny operator maszyny. Wg niektórych winnym kolizji był system przeciwdziałający najpopularniejszym stłuczkom ...
Mieszkając w 400tys mieście klocki i tarcze w kolejnych autach starczały mi na ponad 200tys. km.
Albo jestem dzieckiem szczęścia, albo mnie się boją i nie wymuszają na mnie pierwszeństwa itp. Nie przypomina sobie ostatniego ostrego hamowania (pomijając służbowe testy). Obserwując to co się dzieje przed nami, dostosowując prędkość do średniej lokalnej, trzymając odpowiedni dystans, nie mając parcia na to aby być pierwszym przy sygnalizatorze, ani faktu iż wyprzedzony - nie znaczy gorszy bardzo, ale to bardzo zmniejszamy konieczność gwałtownego hamowania. Oraz oszczędzamy masę paliwa. A dynamicznie wcale nie znavzy szybciej.
Zauważyłem że im bardziej komfortowe wygłuszone auto tym bardziej oszukuje nasze odczucia/zmysły. A może to jest wyznacznikiem komfortu?
Wg moich doświadczeń, jadąc pojazdem sztywnym, bez mat wygłuszjących uznaję że "dobrze trzyma się drogi i świetnie hamuje" co nie zawsze jest zgodne z prawdą.
Nie wiem jak jest z nowym Sorento, Freemonta (diesel) na codzień użytkuje moja Pani. Seryjne hamulce. Ot zwalnia to, ani to super dobre, ani kiepskie.
Dużo lat pracowałem jako "inspektor bezpieczeństwa" w firmie transportowej. M.in prowadziłem testy hamowania przy okazji rekrutacji nowych kierowców, oraz każdej nadarzajacej się. W firmie kilkadziesiąt busików, ponad setka ciężarówek z naczepami.
Na testowym odcinku od 100km/h hamowanie na hasło: "STÓJ", oraz hamowanie od wyznaczonego wcześniej miejsca (tego samego w którym krzyczałem stój). Auto osobowy mercedes sprinter, przygotowane: kaganiec na 100km/h (czyli v była powtarzalna), akcelerometry, kamera obserwujaca oczy, , pedały itp. Odległości mierzone takim kółeczkiem jakiego używają policjanci.
Wyniki mnie zaskoczyły, czas reakcji to do 44m. Auto stojące przez kilka tygodni i skuteczność hamowania gorsza o kilkanaście metrów. Bardzo bardzo stary płyn hamulcowy - to o ile pierwsza próba w miarę, to kolejne - praktycznie brak hamowania. Oraz wiele innych ciekawych zależności. Ogólnie to nadal najważniejszy jest sprawny operator maszyny. Wg niektórych winnym kolizji był system przeciwdziałający najpopularniejszym stłuczkom ...
Mieszkając w 400tys mieście klocki i tarcze w kolejnych autach starczały mi na ponad 200tys. km.
Albo jestem dzieckiem szczęścia, albo mnie się boją i nie wymuszają na mnie pierwszeństwa itp. Nie przypomina sobie ostatniego ostrego hamowania (pomijając służbowe testy). Obserwując to co się dzieje przed nami, dostosowując prędkość do średniej lokalnej, trzymając odpowiedni dystans, nie mając parcia na to aby być pierwszym przy sygnalizatorze, ani faktu iż wyprzedzony - nie znaczy gorszy bardzo, ale to bardzo zmniejszamy konieczność gwałtownego hamowania. Oraz oszczędzamy masę paliwa. A dynamicznie wcale nie znavzy szybciej.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
-
- jestem
- Posty: 22
- Wiek: 42
- Rejestracja: niedziela, 10 lutego 2019, 19:16
- Skąd jesteś: sosnowiec
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2018
- Przebieg (km.): 0
- Twoje poprzednie Sorento: Fiat Freemont 2.0 JTD AWD, Vectra C, i dużo innych..............
- Kontaktowanie:
Re: Hamulce sprawność
Panowie , z całym szacunkiem ,
ad1 co do umjętność ciężko o tym mówić jeśli nie masz możliwości ucieczki tylko hamowanie czyli pedał w pdłoge ,lub czołówka - takw tym przypadku
ad2. hamulce we Fremoncie w serii porażka , ale EBD( nie wiem jak w kii sie ten system nazywa) przepaść tam jak nagle uderzyłeś w pedał hamulca auto rozpoczynało awaryjne hamowanie tu tego nie zauważyłem, a same klocki z ebc robia we freemoncie ogromna róznice
ad.3 tarcze z dziurami hmmm.... nie wiem ale wiem dziury to tylko chłodzenie( odprowadzanie gazów i ciepła) i się przydają jak sie hamuje co chwile, a sama sprawność to klocek jest odpowiedzialny
ad.4 200 tys na hamulcach no to ja gratuluje ja robie 50-70 tys na rok i co 10 m-cy klocki co 16-18 kpl , tak jesteś dzieckiem szczęścia
ad5. chcialem aby post wymusił sama rozmowe o hamulcach a nie o tematach pobocznych
ad1 co do umjętność ciężko o tym mówić jeśli nie masz możliwości ucieczki tylko hamowanie czyli pedał w pdłoge ,lub czołówka - takw tym przypadku
ad2. hamulce we Fremoncie w serii porażka , ale EBD( nie wiem jak w kii sie ten system nazywa) przepaść tam jak nagle uderzyłeś w pedał hamulca auto rozpoczynało awaryjne hamowanie tu tego nie zauważyłem, a same klocki z ebc robia we freemoncie ogromna róznice
ad.3 tarcze z dziurami hmmm.... nie wiem ale wiem dziury to tylko chłodzenie( odprowadzanie gazów i ciepła) i się przydają jak sie hamuje co chwile, a sama sprawność to klocek jest odpowiedzialny
ad.4 200 tys na hamulcach no to ja gratuluje ja robie 50-70 tys na rok i co 10 m-cy klocki co 16-18 kpl , tak jesteś dzieckiem szczęścia
ad5. chcialem aby post wymusił sama rozmowe o hamulcach a nie o tematach pobocznych
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Hamulce sprawność
Cała dyskusja jest/będzie bezowocna póki nie przeprowadzi sie testów. Po kilka prób:
1. Sorento w Twojej wersji kontra Freemont. Ten sam odcinek, ten sam dzień, to samo obciążenie.
2. Zmotany Freemont (hamulce), kontra wspomniane wyżej Sorento.
Mogę udostępnić mojego (mojej Pani) Freemonta.
1. Sorento w Twojej wersji kontra Freemont. Ten sam odcinek, ten sam dzień, to samo obciążenie.
2. Zmotany Freemont (hamulce), kontra wspomniane wyżej Sorento.
Mogę udostępnić mojego (mojej Pani) Freemonta.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- Edgar
- dobry jak...
- Posty: 963
- Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
- Skąd jesteś: Katowice
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 62 times
- Kontaktowanie:
Re: Hamulce sprawność
gucwiz. Ad. Twojego zapytania, Nie zawiodły mnie nigdy.
Raz jadąc bardzo bardzo szybko, na A4, 4ty tir z kolumny zaczął wyprzedzanie, szybka reakcja na hamulec i przeciążenie 3G , tir szybko wrócił na tor, no to znowu but, aż tu niespełna po kilku sekundach 2gi z kolumny robi ten sam manewr, pedał w podłogę i zdziwko - prawie brak hamowania. Wyprzedziłem tirka po pasie zieleni lekko zwalniając.
Czy hamulce zawiodły? Wielu pomyślałby że tak, jak to , niewybaczalne. Przecież powinny być idioto odporne !
Tak, sam siebie nazwałem wtedy idiotą, "nie zapierdzielasz sportowym samochodem po torze wyścigowym".
Chciałeś przywołać merytoryczną dyskusję, a w pytaniu szukasz winnych Twojej krzywdy (hamulce), każda sytuacja jest inna, trudna do powtórzenia ale fakt gdyby Kia montowała hamulce i zawieszenie do Sorento z Cayenne S było by lepiej co nie oznacza, że są złe, bo w Cayenne zawsze mogą być lepsze.
Szerokości.
Raz jadąc bardzo bardzo szybko, na A4, 4ty tir z kolumny zaczął wyprzedzanie, szybka reakcja na hamulec i przeciążenie 3G , tir szybko wrócił na tor, no to znowu but, aż tu niespełna po kilku sekundach 2gi z kolumny robi ten sam manewr, pedał w podłogę i zdziwko - prawie brak hamowania. Wyprzedziłem tirka po pasie zieleni lekko zwalniając.
Czy hamulce zawiodły? Wielu pomyślałby że tak, jak to , niewybaczalne. Przecież powinny być idioto odporne !
Tak, sam siebie nazwałem wtedy idiotą, "nie zapierdzielasz sportowym samochodem po torze wyścigowym".
Chciałeś przywołać merytoryczną dyskusję, a w pytaniu szukasz winnych Twojej krzywdy (hamulce), każda sytuacja jest inna, trudna do powtórzenia ale fakt gdyby Kia montowała hamulce i zawieszenie do Sorento z Cayenne S było by lepiej co nie oznacza, że są złe, bo w Cayenne zawsze mogą być lepsze.
Szerokości.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11411
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Hamulce sprawność
Gucwiz , Syrenkę potraktuj z przymrużeniem oka . Skoro twierdzisz że powinieneś wyhamować , i jako argument porównujesz dwa różne pojazdy , to już samo w sobie jest niezrozumiałe . A co możesz z tym zrobić ; wymienić przewody gumowe na przewody w oplocie ( co zmniejszy straty ciśnienia ), dobrać lepszej jakości tarcze i klocki ( tylko nie typowo sportowe , działają dopiero po rozgrzaniu) . A na koniec , pewnie wiesz , czemu kierowcy sportowi objeżdżają swoje auta .
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Hamulce sprawność
Jak czytam te dywagacje powyżej to zaduma mnie ogarnia...
A to nie powinno przypadkiem być tak, że po prostu naciskasz hamulec i samochód hamuje skutecznie ?
A tych samochodów które wymagają: zmiany klocków na „cudowne” i tarcz na „nacinano-wiercone” aby skutecznie hamować należy unikać jak ognia jako bubli zagrażających życiu ?
Chcecie powiedzieć, ze takim bublem jest zarówno Freemont jak i Sorento III?
A to nie powinno przypadkiem być tak, że po prostu naciskasz hamulec i samochód hamuje skutecznie ?
A tych samochodów które wymagają: zmiany klocków na „cudowne” i tarcz na „nacinano-wiercone” aby skutecznie hamować należy unikać jak ognia jako bubli zagrażających życiu ?
Chcecie powiedzieć, ze takim bublem jest zarówno Freemont jak i Sorento III?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11411
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Hamulce sprawność
Może styl jazdy wymusza takie ulepszenia , ale jak się wymienia opony na terenowe lub akumulator na mocniejszy to chyba nie znaczy że auto to bubel . Kolega nas wywali ze swojego tematu , nie oto mu chodziło .
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Hamulce sprawność
Marek. Mylisz się.
Zmieniasz opony na terenowe, aby dostosować samochód do specyficznych warunków w których chcesz go używać.
Z hamulcami jest inaczej.
Mają działać w standardzie.
Maja działać zawsze skutecznie.
A jeżeli nie działają, to samochód jest bublem którego najlepiej unikać dla własnego bezpieczeństwa.
Aby uniknąć tego co jest opisane w pierwszym poście w tym wątku.
Masakra.
Jestem zdumiony, ze Sorento III pod tym względem to bubel.
Opisany Freemont zreszta też. Bo podobno i w nim seryjne hamulce to „dramat”
Zmieniasz opony na terenowe, aby dostosować samochód do specyficznych warunków w których chcesz go używać.
Z hamulcami jest inaczej.
Mają działać w standardzie.
Maja działać zawsze skutecznie.
A jeżeli nie działają, to samochód jest bublem którego najlepiej unikać dla własnego bezpieczeństwa.
Aby uniknąć tego co jest opisane w pierwszym poście w tym wątku.
Masakra.
Jestem zdumiony, ze Sorento III pod tym względem to bubel.
Opisany Freemont zreszta też. Bo podobno i w nim seryjne hamulce to „dramat”
- Edgar
- dobry jak...
- Posty: 963
- Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
- Skąd jesteś: Katowice
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 62 times
- Kontaktowanie:
Re: Hamulce sprawność
Na forum zmieniali w SII z US na EU i są wyraźnie lepsze, tak piszą , w SIII EU nie słyszałem, nie czytałem.
Jakiś taki ranking https://www.google.com/amp/s/www.wyborkierowcow.pl/droga-hamowania-ze-100-kmh-ranking/amp/ Hyundai SF nie najlepiej wypada ale są gorsze za droższe.
Jakiś taki ranking https://www.google.com/amp/s/www.wyborkierowcow.pl/droga-hamowania-ze-100-kmh-ranking/amp/ Hyundai SF nie najlepiej wypada ale są gorsze za droższe.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość