Amortyzatory nivomat wymiana na zwykłe
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: piątek, 23 czerwca 2023, 08:52
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 117000
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory nivomat wymiana na zwykłe
Dzisiaj miałem c.d. walki z zawieszeniem.
Panowie z liftownia.pl wymienili mi dystanse na 5 cm (poprzednie były 3 cm)
Wnioski.
Amortyzator - Bilstein 19-261447
Osłony i odbojniki - te które kupiłem wcześniej (podawałem na forum) były nieodpowiednie. Na stronie febesta jest zestaw który jest opisany jako osłony na przód ale w nr katalogowych ma numer części KIA która u nich jest opisana jako osłona na tył. Kupiłem cały zestaw i jest ok. - Febest - KSHB-SORC5F-KIT
Odbojnik pod tuleje dystansową z liftownia.pl - Febest HYD-SFER (febest opisuje to jako odbojnik pod amortyzator - znowu błąd).
Finalnie samochód wygląda jak na zdjęciach - jest lepiej ale wg mnie powinno byc jeszcze wyżej i finalnie będę montował sprężyny Eibach F31-46-028-01-RA
Panowie z liftownia.pl wymienili mi dystanse na 5 cm (poprzednie były 3 cm)
Wnioski.
Amortyzator - Bilstein 19-261447
Osłony i odbojniki - te które kupiłem wcześniej (podawałem na forum) były nieodpowiednie. Na stronie febesta jest zestaw który jest opisany jako osłony na przód ale w nr katalogowych ma numer części KIA która u nich jest opisana jako osłona na tył. Kupiłem cały zestaw i jest ok. - Febest - KSHB-SORC5F-KIT
Odbojnik pod tuleje dystansową z liftownia.pl - Febest HYD-SFER (febest opisuje to jako odbojnik pod amortyzator - znowu błąd).
Finalnie samochód wygląda jak na zdjęciach - jest lepiej ale wg mnie powinno byc jeszcze wyżej i finalnie będę montował sprężyny Eibach F31-46-028-01-RA
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11401
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: piątek, 23 czerwca 2023, 08:52
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 117000
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory nivomat wymiana na zwykłe
Czy może ktoś kto ma sprężyny eibach wrzucić zdjęcie i napisać czy montował je pod seryjne gniazda sprężyn czy te zmodyfikowane i jakie zastosował amortyzatory?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11401
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory nivomat wymiana na zwykłe
Sprawdziłeś dokładnie wymiary tych sprężyn? W IC opisana jest jako sprężyna obniżająca.
-
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: piątek, 23 czerwca 2023, 08:52
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 117000
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory nivomat wymiana na zwykłe
Pytałem się sprzedawcy. Były dwa typy - jedne obniżające drugie liftujace o 30 mm. Te obniżające na stronie eibacha są już jako niedostepne.
-
- awansowałem na
- Posty: 41
- Rejestracja: czwartek, 4 listopada 2021, 11:23
- Skąd jesteś: Wałbrzych
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2016
- Inny Samochód: Citroen C5
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory nivomat wymiana na zwykłe
Moje nivomaty założone 1,5 roku temu znowu padły. Nivo to fabryczny bubel i tyle.
Zamówiłem Bilsteiny, tylko obawiam się, że dojdzie jeszcze wymiana sprężyn.
Zamówiłem Bilsteiny, tylko obawiam się, że dojdzie jeszcze wymiana sprężyn.
-
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: piątek, 23 czerwca 2023, 08:52
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 117000
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory nivomat wymiana na zwykłe
Bierz odrazu spreżyny. Ja mam te podkładki liftujace i o ile firma która je sprzedaje jest bardzo ok tak mi po podróży na wakacje juz zaczynają trzeszczeć. Jak wrócę z urlopu to kupuje sprężyny. Wrzuć zdjecie jak wymienisz komplet - sam jestem ciekawy jak to wyjdzie.
-
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: czwartek, 6 lipca 2023, 08:37
- Skąd jesteś: Tczew
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2016
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory nivomat wymiana na zwykłe
Zdjęcia po wymianie amortyzatorów oraz sprężyn na liftujące https://allegro.pl/oferta/eibach-sprezy ... 3147215258
-
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: piątek, 23 czerwca 2023, 08:52
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 117000
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory nivomat wymiana na zwykłe
- Tak to powinno wyglądać. Podaj nr kat spreżyny bo link się nie otwiera. Jak jest przy załadowaniu bagażnika i 4 os na pokładzie? Bardzo siada? Jest dużo twardziej niż na seryjnych?
-
- awansowałem na
- Posty: 41
- Rejestracja: czwartek, 4 listopada 2021, 11:23
- Skąd jesteś: Wałbrzych
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2016
- Inny Samochód: Citroen C5
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory nivomat wymiana na zwykłe
Pomocy!
Przyszły Bilsteiny, rzeczywiście po założeniu siadło o ponad 2 cm, myślałem o podkładkach ale jak piszecie że nie pomagają to szkoda kasy.
Czyli co zostają sprężyny? Brać te Eibachy F31-46-028-01-RA???
Cena nie mała bo ponad 400 za sztukę, ale to nic, chciałbym mieć to już zrobione jak trzeba.
EDIT: Eibachy zamówione, zobaczymy jak to wyjdzie po założeniu, niestety nie ma ich dostępnych od ręki, trzeba czekać 8 dni roboczych.
Przyszły Bilsteiny, rzeczywiście po założeniu siadło o ponad 2 cm, myślałem o podkładkach ale jak piszecie że nie pomagają to szkoda kasy.
Czyli co zostają sprężyny? Brać te Eibachy F31-46-028-01-RA???
Cena nie mała bo ponad 400 za sztukę, ale to nic, chciałbym mieć to już zrobione jak trzeba.
EDIT: Eibachy zamówione, zobaczymy jak to wyjdzie po założeniu, niestety nie ma ich dostępnych od ręki, trzeba czekać 8 dni roboczych.
-
- awansowałem na
- Posty: 41
- Rejestracja: czwartek, 4 listopada 2021, 11:23
- Skąd jesteś: Wałbrzych
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2016
- Inny Samochód: Citroen C5
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory nivomat wymiana na zwykłe
Sorento po wymianie amortyzatorów i sprężyn.
Różnicy tak jak przypuszczałem ogromna, znowu jest dobrze tak jak przy sprawnych nivomatach.
Wysokości: przód 78cm, tył 79,5cm.
Sprężyny Bilstein są tej samej długości ale mają 8 zwojów i są wyraźnie grubsze. Jakby mocniejsze.
Koszty: amortyzatory Bilstein 760 zł, sprężyny 830 zł, wymiana 400 zł. Niestety całość to 2 tys. zł ale warto raz na zawsze pozbyć się tych badziewnych nivomatów i nigdy do nich nie wracać. To fabryczny bubel, który moim zdaniem jak producent wie o jego wadach nie powinien być więcej montowany. A z tego co wiem to pchają je jeszcze nawet do Sorento 4 i nowego Santa Fe.
Różnicy tak jak przypuszczałem ogromna, znowu jest dobrze tak jak przy sprawnych nivomatach.
Wysokości: przód 78cm, tył 79,5cm.
Sprężyny Bilstein są tej samej długości ale mają 8 zwojów i są wyraźnie grubsze. Jakby mocniejsze.
Koszty: amortyzatory Bilstein 760 zł, sprężyny 830 zł, wymiana 400 zł. Niestety całość to 2 tys. zł ale warto raz na zawsze pozbyć się tych badziewnych nivomatów i nigdy do nich nie wracać. To fabryczny bubel, który moim zdaniem jak producent wie o jego wadach nie powinien być więcej montowany. A z tego co wiem to pchają je jeszcze nawet do Sorento 4 i nowego Santa Fe.
- Załączniki
-
- 1690725487253.png (284.86 KiB) Przejrzano 1142 razy
-
- 1690725487268.png (302.84 KiB) Przejrzano 1142 razy
-
- awansowałem na
- Posty: 41
- Rejestracja: czwartek, 4 listopada 2021, 11:23
- Skąd jesteś: Wałbrzych
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2016
- Inny Samochód: Citroen C5
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory nivomat wymiana na zwykłe
Po zrobieniu kilkuset km, często po trudnych drogach mam odczucia, że jest dobrze, nawet bardzo dobrze. Wydaję mi się, że auto jest bardziej komfortowe niż na sprawnych nivomatach, tak przyjemnie buja na mocnych nierównościach a zarazem dobrze się trzyma drogi. Aha no i podczas bardzo mocnego obciążenia 5 osób plus pełny po dach bagażnik wcale dużo nie siadł tył, jakieś 2 cm góra. Między oponę a nadkole spokojnie można było włożyć jeszcze rękę.
-
- awansowałem na
- Posty: 65
- Rejestracja: niedziela, 21 marca 2021, 18:19
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2017
- Przebieg (km.): 220000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory nivomat wymiana na zwykłe
elcoruso pisze:Po zrobieniu kilkuset km, często po trudnych drogach mam odczucia, że jest dobrze, nawet bardzo dobrze. Wydaję mi się, że auto jest bardziej komfortowe niż na sprawnych nivomatach, tak przyjemnie buja na mocnych nierównościach a zarazem dobrze się trzyma drogi. Aha no i podczas bardzo mocnego obciążenia 5 osób plus pełny po dach bagażnik wcale dużo nie siadł tył, jakieś 2 cm góra. Między oponę a nadkole spokojnie można było włożyć jeszcze rękę.
Spoko, jak mój trzeci komplet nivo padnie to wymienię na te bilsteiny. Mógłbyś napisać oddzielnego posta z dokładnymi numerami tych sprężyn i amortyzatorów tak żeby to nie zginęło na forum.
-
- jestem
- Posty: 10
- Rejestracja: piątek, 4 września 2020, 17:08
- Skąd jesteś: PL
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory nivomat wymiana na zwykłe
U mnie również Nivomaty padły. Już po wymianie według instrukcji podanych w wątku. Jeżeli ktoś ma minimalne umiejętności i jakiś podnośnik (zwykła żaba) to można wszystko ogarnąć w 3 godziny (obie strony). Wymiana jakaś skomplikowana nie jest, nawet przezbrajając mocowanie górne starych amortyzatorów do nowych. Wyższe sprężyny są raczej niezbędne, nie tylko ze względu na walory estetyczne. Stare amortyzatory (Nivomaty) nie zachowują się jak zwykłe padnięte amortyzatory, ale jak sprężyny, trudno je wcisnąć. Wnioskuje, że zapewne coś się w nich zacięło (pewnie jakiś zawór) i napompowały się i pozostały w tej pozycji. Czyli jak są sprawne działają jak dodatkowa regulowana sprężyna (poduszka powietrzna). Jeżeli się tego pozbędziemy to potrzeba sprężyn o wyższej sztywności (nowe sprężyny są ciut grubsze i wyższe).
Jedyna rzecz, która mnie martwi to osłona przeciwkurzowa ze starych Nivomatów. Jest zbyt dużo miejsca pomiędzy nią a amortyzatorem (nowe amortyzatory mają dużo mniejszą średnicę) i syf się może dostawać do środka. Przed jesienią trzeba coś założyć bo inaczej nowe amortyzatory długo nie pociągną.
Co do efektów to potwierdzam: różnica odczuwalna (szczególnie dla siedzących na tylnej kanapie).
Jedyna rzecz, która mnie martwi to osłona przeciwkurzowa ze starych Nivomatów. Jest zbyt dużo miejsca pomiędzy nią a amortyzatorem (nowe amortyzatory mają dużo mniejszą średnicę) i syf się może dostawać do środka. Przed jesienią trzeba coś założyć bo inaczej nowe amortyzatory długo nie pociągną.
Co do efektów to potwierdzam: różnica odczuwalna (szczególnie dla siedzących na tylnej kanapie).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości