Re: Jakie klocki hamulcowe ?
: wtorek, 17 maja 2022, 15:13
A masz wersje gt line czy zwykła , w gt line są większe tarcze i klocki
Whiteehead pisze:A masz wersje gt line czy zwykła , w gt line są większe tarcze i klocki
Napoli pisze:ZoZol357 pisze:Na pewno stanowczo odradzam BOSCH. Założyłem cały komplet tarcze i klocki, przód i tył. Po 5kkm przód wymienili mi w serwisie na gwarancji również na BOSCH, bo tak jakby z klocków wtapiał się jakiś smar czy inna substancja który powodował wibracje nadwozia podczas hamowania (wstawiam zdjęcie). Po następnych kilkuset kilometrach na nowym zestawie ta sama sytuacja. Tym razem nie chciało mi się kłócić i sam wymieniłem klocki z przodu i z tyłu na Textary, tarcze zostawiłem. Wrażenia bardzo pozytywne, brak jakichkolwiek problemów ze strony klocków, efekt smug zniknął. Niestety już czuję, że tarcze z przodu biją, pewnie też je wymienię tylko zastanawiam się czy na Textar czy nie zainwestować np. w DBA. Jeżdżę dość dynamicznie, ale też bez szaleństw. Więcej BOSCHA do żadnego samochodu nie założę.
Czeka mnie to samo.
Tłoczki jak cofałeś ?
Napoli pisze:Whiteehead pisze:A masz wersje gt line czy zwykła , w gt line są większe tarcze i klocki
Jeśli to pytanie do mnie to mam gt line. Ale chodziło mi o wciskanie tłoczka bo kiedyś obiło mi się o uszy że w niektórych nowszych samochodach (audi,bmw) tłoczek cofa się komputerem. Myślałem że może kia też coś takiego zastosowała.
Dlatego pytałem.
tomeczeczek pisze:Te kijanki mają stosunkowo małe tarcze hamulcowe ( choć SII ma większe w porównaniu z I ale i tak za małe do gabarytów) , zaciski są dwutloczkowe więc małe tarcze i klocki dostają po dupie. Aby uniknąć ww sytuacji należy zakupić części z wyższej półki ( Girling, Ate, Ferodo, Brembo) Bosch to teraz badziew, chinol o jakości ABS, maxgear i innego szajsu. Tłoczki cofa się np łomem. Należy sprawdzić prowadnice zacisku (gumki osłonki) i nasmarować ceramiką przed montażem. Żadna filozofia. PS. Ta cena 770 zł to jakaś kpina. Za to można kupić kpl przód i tył razem z tarczami
ZoZol357 pisze:Napoli pisze:Jeśli to pytanie do mnie to mam gt line. Ale chodziło mi o wciskanie tłoczka bo kiedyś obiło mi się o uszy że w niektórych nowszych samochodach (audi,bmw) tłoczek cofa się komputerem. Myślałem że może kia też coś takiego zastosowała.
Dlatego pytałem.
W Sorento III hamulec ręczny jest na tarczo-bębnie. Za hamulec ręczny odpowiadają szczęki, które za pomocą linki, a później silniczka są w bębnie rozpierane, także nie musisz nic komputerem robić. Normanie wciskasz tłoczek.
Whiteehead pisze:Miałem na myśli , do wymiany tarcz , trzeba cofnąć hamulce , bo tarcza nie zejdzieZoZol357 pisze:W Sorento III hamulec ręczny jest na tarczo-bębnie. Za hamulec ręczny odpowiadają szczęki, które za pomocą linki, a później silniczka są w bębnie rozpierane, także nie musisz nic komputerem robić. Normanie wciskasz tłoczek.