Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki, opony.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Sorento_2015
jestem
jestem
Posty: 8
Wiek: 54
Rejestracja: niedziela, 14 sierpnia 2022, 15:42
Skąd jesteś: Ustroń
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento3
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2015
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Kontaktowanie:

Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów

#1 Postautor: Sorento_2015 » niedziela, 14 sierpnia 2022, 16:44

Problem znany , jak świat.
1.
Po 235 000 lewy tylny amortyzator zaczął "ciec".
2.
Decyzja o wymianie. Zamontowany jest taki - U30 55320-C5000, SErwis KIA proponuje nowy za 2300 pln...
Czekam jeszcze na info z Hyundai - bo podobno ich wychodzi taniej - a jest identyczny Z Santa Fe
3.
Wysyłam VIn do kilku firm - dwie rozkładają rece. Nie mamy i mieć nie będziemy Trzeba kupić w ASO
Kilka kolejnych wskazuje na wzmocniony Bilnstain - wysyłam im numer VIn.
https://eibach.pl/product/amortyzator-b ... 24-254991/

4.
Tylko jeden dystrybutor mówi, że nie będzie pasować, bo to jest Nivomat.

5.
Poproszę o sensowne rady bardziej doświadczonych uczestników FORUM
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Whiteehead
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 305
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2018, 09:41
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: Biała perla
Przebieg (km.): 44000
Inny Samochód: Ceed
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów

#2 Postautor: Whiteehead » niedziela, 14 sierpnia 2022, 21:12

Ja zmieniłem całe zawieszenie na bilsteina B12 wszystko pasuje , gadają głupoty
Pasuje pług and play ,
Kupuj , montuje i ciesz się jazda
Te amortyzatory o podeslales są w moim b12 , są troszkę sztywniejsze od zwykłych, ale milion razy wygodniejsze od rozwalonego nivomatu

Sorento_2015
jestem
jestem
Posty: 8
Wiek: 54
Rejestracja: niedziela, 14 sierpnia 2022, 15:42
Skąd jesteś: Ustroń
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento3
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2015
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Kontaktowanie:

Re: Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów

#3 Postautor: Sorento_2015 » poniedziałek, 15 sierpnia 2022, 07:05

Masakra , zamiast napisać odpowiedz, edytowałem twoja wiadomość.
Najmocniej przepraszam/whiteehead

Awatar użytkownika
Whiteehead
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 305
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2018, 09:41
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: Biała perla
Przebieg (km.): 44000
Inny Samochód: Ceed
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów

#4 Postautor: Whiteehead » poniedziałek, 15 sierpnia 2022, 10:54

Nivomat jest czysto mechaniczny , nie ma żadnej kostki, zero błędów.
Ja mam zestaw podwyższający, od razu ci mówię że jak będziesz chciał zamówić to i pół roku możesz czekać na zestaw bo ciągle terminy przekładają, ja na 2 zestaw czekam od lutego i do teraz przekładają termin produkcji. Rzadko zamawiane są te zestawy i produkują je jakoś ostatnie. Wszystko ma pierwszeństwo przed tym i w jednym miesiącu brakuje amortyzatora tył w drugim sprężyny przód w 3 amortyzatorów przód do zrzygania można czekać.

Ja to zmieniłem bo poszerzyłem trochę auto , robie mu kilka modów, aktualnie jestem po szeregu modyfikacji silnika
I mogę się pochwalić mocą 450KM I 790NM

Jak jeździsz zwyczajnie to poleciłbym żebyś zakupił amortyzatory Mando zwykle lub Sachsa,
mando powinno wypaść lepiej mimo fuck up'u z nivomatami

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów

#5 Postautor: Panicz » poniedziałek, 15 sierpnia 2022, 16:09

Z 2.0 crdi tyle zrobiłeś???

Awatar użytkownika
Whiteehead
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 305
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2018, 09:41
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: Biała perla
Przebieg (km.): 44000
Inny Samochód: Ceed
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów

#6 Postautor: Whiteehead » poniedziałek, 15 sierpnia 2022, 17:11

Tak

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów

#7 Postautor: visitor » poniedziałek, 15 sierpnia 2022, 17:53

:jaw:
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów

#8 Postautor: Panicz » poniedziałek, 15 sierpnia 2022, 18:05

Jakiś wykres z hamowni masz?

Awatar użytkownika
Whiteehead
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 305
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2018, 09:41
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: Biała perla
Przebieg (km.): 44000
Inny Samochód: Ceed
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów

#9 Postautor: Whiteehead » czwartek, 18 sierpnia 2022, 07:35

Mam , aktualnie jestem na wakacjach, nie wożę go ze sobą:D
. Jak wrócę, chętnie wrzucę

Obrazek
Obrazek

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów

#10 Postautor: Panicz » czwartek, 18 sierpnia 2022, 10:34

Super, zrób też opis modyfikacji. Takie moce z tego silnika, w samochodzie na co dzień to bardzo ciekawy temat.
W bravo 2 z 2.0 mjet miałem 230 koni i to już było dużo jak na diesla. A gdzie jeszcze podwoić ten wynik?

Udanego urlopu :beer2:

Sorento_2015
jestem
jestem
Posty: 8
Wiek: 54
Rejestracja: niedziela, 14 sierpnia 2022, 15:42
Skąd jesteś: Ustroń
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento3
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2015
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Kontaktowanie:

Re: Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów

#11 Postautor: Sorento_2015 » wtorek, 23 sierpnia 2022, 11:00

Whiteehead pisze:Nivomat jest czysto mechaniczny , nie ma żadnej kostki, zero błędów.
Ja mam zestaw podwyższający, od razu ci mówię że jak będziesz chciał zamówić to i pół roku możesz czekać na zestaw bo ciągle terminy przekładają, ja na 2 zestaw czekam od lutego i do teraz przekładają termin produkcji. Rzadko zamawiane są te zestawy i produkują je jakoś ostatnie. Wszystko ma pierwszeństwo przed tym i w jednym miesiącu brakuje amortyzatora tył w drugim sprężyny przód w 3 amortyzatorów przód do zrzygania można czekać.

Ja to zmieniłem bo poszerzyłem trochę auto , robie mu kilka modów, aktualnie jestem po szeregu modyfikacji silnika
I mogę się pochwalić mocą 450KM I 790NM

Jak jeździsz zwyczajnie to poleciłbym żebyś zakupił amortyzatory Mando zwykle lub Sachsa,
mando powinno wypaść lepiej mimo fuck up'u z nivomatami


Więc jestem po przeszczepie amortyzatorów. Wymontowane oryginalne TM (auto ma ma nivomat) a zamontowane używane Hyundai (tez z modelu z nivomatem). Aczkolwiek wiem, że to nie mówi wszystkiego, to jednak wskazanie po badaniu na stacji diagnostycznej lewy tył 76%, prawy tył 67%.
Am1.jpg
Am1.jpg (390.09 KiB) Przejrzano 1866 razy
Am2.png
Am2.png (598.95 KiB) Przejrzano 1866 razy
Am3.jpg
Am3.jpg (57.09 KiB) Przejrzano 1866 razy

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów

#12 Postautor: Bodzion » czwartek, 1 września 2022, 10:49

Whiteehead pisze:Ja to zmieniłem bo poszerzyłem trochę auto , robie mu kilka modów, aktualnie jestem po szeregu modyfikacji silnika
I mogę się pochwalić mocą 450KM I 790NM

Oficjalnie mówię, że nie wierzę w taką moc z 2.0 diesla. Bez głębokiej ingerencji w konstrukcję silnika
I też chętnie zobaczę wykres z hamowni. I oczywiście listę modyfikacji o ile ta moc się potwierdzi.
Chętnie wtedy "odszczekam" swoje wątpliwości, człowiek uczy się całe życie.


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy Sorento III”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości