Warsztat: Zwolnione mosty

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Dipe43
jestem
jestem
Posty: 19
Rejestracja: niedziela, 8 sierpnia 2021, 16:37
Skąd jesteś: Chorzów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Warsztat: Zwolnione mosty

#16 Postautor: Dipe43 » wtorek, 8 listopada 2022, 09:08

Tylko jedna rzecz mnie zastanawia jak się to ma do przedniego przełożenia na stronie pisze ze oba przełożenia powinny współgrać ze sobą, nie jestem mechanikiem i nie wiem jak to zadziała tym bardziej że napędy mam dopinane ręcznie ?

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Warsztat: Zwolnione mosty

#17 Postautor: Mucha » wtorek, 8 listopada 2022, 11:30

No oba mosty trzeba zmienić. Nie może być z tylu inne z przodu inne.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Warsztat: Zwolnione mosty

#18 Postautor: Panicz » wtorek, 8 listopada 2022, 11:32

Musisz zmienić oba mosty.

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Warsztat: Zwolnione mosty

#19 Postautor: Mucha » wtorek, 8 listopada 2022, 11:53

Visitor Ciebie to ratują jedynie mosty z benzyny 2.4, tam jest 4.875 a Ty masz u siebie już na start 4.181.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: Warsztat: Zwolnione mosty

#20 Postautor: visitor » wtorek, 8 listopada 2022, 13:08

Myślę, dlatego, że ostatnio coraz częściej odczuwam brak mocy. Muszę jeździć na niższych biegach albo zapinać reduktor. Sam nie wiem co lepsze mapa, wymiana turbo czy inne mosty :hmm:
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Warsztat: Zwolnione mosty

#21 Postautor: Mucha » wtorek, 8 listopada 2022, 15:29

Wszystko na raz :kwink:
Myślę że najpierw mapa potem mosty na końcu turbo. Chyba że chcesz włożyć zupełnie inne turbo, np od polifta lub wogole większe to turbo na 2 miejsce bym wstawił.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: Warsztat: Zwolnione mosty

#22 Postautor: visitor » wtorek, 8 listopada 2022, 20:30

V-Tech, Kreator Mocy, czy może coś innego?
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Warsztat: Zwolnione mosty

#23 Postautor: Marek » wtorek, 8 listopada 2022, 22:57

Przecież żeby zrobić porządnie mapowanie silnika to musi być sprawny. Jeżeli nie ma mocy to trzeba to naprawić.

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: Warsztat: Zwolnione mosty

#24 Postautor: visitor » środa, 9 listopada 2022, 07:08

Z mojej wiedzy wynika, że wszystko okej. Osłony metalowe, nalewki MT, wyciągarka hi-lift, krata, itp. więc 140KM z czego pewnie trochę "uciekło" to mało. Sprawdzić nie zaszkodzi, szanujący się tuner zawsze od tego zaczyna.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Awatar użytkownika
Osm_76
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: niedziela, 7 lutego 2021, 17:58
Skąd jesteś: Spręcowo
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kontaktowanie:

Re: Warsztat: Zwolnione mosty

#25 Postautor: Osm_76 » poniedziałek, 5 grudnia 2022, 09:03

Witam. Mam takie pytanie. Jakie powinny być ustawienia przełożeń tył/przód aby nie rwało tylnego koła przy ostrym skręcie, czy może problem tkwi w dyfrze? Jak spasować tył z przodem, prawdopodobnie muszę wymienić tylny most więc jak mam go spasować z przodem?
Za wszelką pomoc bardzo dziękuję.

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Warsztat: Zwolnione mosty

#26 Postautor: Mucha » poniedziałek, 5 grudnia 2022, 09:22

Przełożenia muszą być bezwzględnie te same przód i tył. Jeśli Ci rwie koło to możliwe że masz albo zły olej w moście z LSD, albo zablokowany napęd na 4 koła.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Warsztat: Zwolnione mosty

#27 Postautor: Marek » poniedziałek, 5 grudnia 2022, 12:15

Możesz to opisać, szarpie całym autem podczas skręcania czy tylko koło buksuje?

Awatar użytkownika
Osm_76
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: niedziela, 7 lutego 2021, 17:58
Skąd jesteś: Spręcowo
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kontaktowanie:

Re: Warsztat: Zwolnione mosty

#28 Postautor: Osm_76 » poniedziałek, 5 grudnia 2022, 13:33

Dzięki za szybką odpowiedź. To idąc tym tropem żeby sprawdzić czy jest prawidłowy olej to go po prostu wymienić czy wystarczy zastosowanie dodatek MOPAR DO MOSTÓW Z LSD MS-10111 120ML.

Awatar użytkownika
Osm_76
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: niedziela, 7 lutego 2021, 17:58
Skąd jesteś: Spręcowo
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kontaktowanie:

Re: Warsztat: Zwolnione mosty

#29 Postautor: Osm_76 » poniedziałek, 5 grudnia 2022, 13:34

Koło buksuje.

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Warsztat: Zwolnione mosty

#30 Postautor: Mucha » poniedziałek, 5 grudnia 2022, 16:22

Na naszym forum nie piszemy postów jeden pod drugim. Użyj edycji i dopisz jeśli o czymś zapomniałeś.

Do mostu możesz dolac dodatek i powinno pomóc jeśli to to.

Ogólnie to dobrze jeśli chcesz ciągnąć ten wątek, napisać nowy temat w odpowiedniej grupie forum i nie mieszać niepotrzebnie w temacie zwolnionych mostów
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości