WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale

#1 Postautor: Mucha » niedziela, 14 lipca 2019, 16:00

Hej wszystkim, wreszcie mam chwilę na napisanie długo wyczekiwanego przez niektórych materiału na temat body liftu który zrobiłem w swoim Sorento...

Wbrew obiegowej opinii że się nie da, długo wałkowałem ten temat, mierzyłem, sprawdzałem, czytałem inne fora innych terenówek i rozmawiałem z ludźmi bardziej doświadczonymi w tematyce modyfikacji off-road niż my. Zbieranine informacji zlepiłem w całość i zrobiłem swój body lift z pomocą mojego kumpla Grzegorza i w zasadzie jego auta, bo mało osób o tym wie ale Grand Vitara jest wbrew pozorom bardzo podobna konstrukcyjnie do Sorento, a jej modyfikacje są głęboko rozwinięte...
Oczywiście na temat sensu robienia takiego body liftu napiszę inny wątek, z moimi przemyśleniami, testami i przykładami gdzie się to sprawdzi.

A jak to zrobiłem? Zobaczcie :)

Całą zabawę należy oczywiście zacząć od zgromadzenia potrzebnych rzeczy, mianowicie:
1. Śrubonakrętki, długość gwintu 45mm (może być inna w zakresie od 30 do nawet 100mm) skok gwintu 1,25. Ogólnie niedostępne nigdzie*
IMG_20190529_092851 (Copy).jpg
IMG_20190529_092851 (Copy).jpg (51.9 KiB) Przejrzano 5837 razy

2. Podkładki pod budę, ja robiłem je sam z wałka 65mm, moim zdaniem jest za duży i mimo frezowania krawędzi nie siedzi dobrze w gnieździe. Będę to poprawiał na wałku 60mm.
IMG_20190523_164720.jpg
IMG_20190523_164720.jpg (74.76 KiB) Przejrzano 5837 razy


Gdy mamy zrobiony taki zestaw możemy brać się za montowanie, i tutaj czytając dalej należy zwrócić uwagę na fakt że ja podnosiłem diesla ze skrzynią automatyczną. W manualu na pewno będzie trudniej ze względu na drążek zmiany biegów. Tak czy siak robicie to na własną odpowiedzialność i macie świadomość ilości związanych z tym przeróbek! Czyli zero :roftl: Sorento jest stworzone do body liftu, przynajmniej diesel w automacie :bye:

Zacznę od informacji jak wykonać podkładki, żeby się zanadto nie rozpisywać wykonałem rysunek techniczny (w paincie :roftl: )
Podkładki.jpg
Podkładki.jpg (26.21 KiB) Przejrzano 5837 razy

IMG_20190523_164435.jpg
IMG_20190523_164435.jpg (36.79 KiB) Przejrzano 5837 razy


Tu jeszcze nie nawiercony otwór 20mm
IMG_20190523_173641.jpg
IMG_20190523_173641.jpg (35.52 KiB) Przejrzano 5837 razy


Gdy mamy już podkładki ruszamy z przygotowaniem auta. Najtrudniejsze w całym zabiegu jak się okazało jest podniesienie budy nad ramę. Oczywiście robimy to bokami, czyli raz jedna strona np lewa raz druga.

IMG_20190530_125853 (Copy).jpg
IMG_20190530_125853 (Copy).jpg (145.67 KiB) Przejrzano 5837 razy


Zanim zaczniemy podnosić auto trzeba odkręcić wszystkie nakrętki budy, i pozdejmować poduszki, tuleje itd do gołej szpilki, gdy to zrobimy musimy rozpiąć, i tu bardzo ważne żeby nie zniszczyć nic:
1. Zbiorniczek od wspomagania wyjmujemy z mocowania i zostawiamy luźno
IMG_20190530_154935 (Copy).jpg
IMG_20190530_154935 (Copy).jpg (75.53 KiB) Przejrzano 5837 razy


2. Odpinamy wężyk od serwa(?) przy 2 calach będzie wyglądał jak na zdjęciu, nie ma potrzeby go przedłużać ale na czas podnoszenia musi być odpięty
IMG_20190530_164150 (Copy).jpg
IMG_20190530_164150 (Copy).jpg (192.43 KiB) Przejrzano 5837 razy


3.Musimy zdjąć przedni zderzak, tylnego nie musimy ale trzeba wtedy koniecznie odkręcić i odgiąć dolne mocowania zderzaka w innym wypadku przy podnoszeniu nam do rozerwie, jak mi :cry:

4. Za prawym kołem należy odpiąć zabezpieczenie przewodów hamulcowych, niestety przy lifcie 2 cale zabraknie ok 1cm żeby tego nie ruszać
IMG_20190530_125904 (Copy).jpg
IMG_20190530_125904 (Copy).jpg (221.09 KiB) Przejrzano 5837 razy


W tym momencie w zasadzie możemy zaczynać

1. Podnosimy bok (ja zaczynałem od strony pasażera) do momentu aż zobaczymy to:
IMG_20190530_130526 (Copy).jpg
IMG_20190530_130526 (Copy).jpg (109.14 KiB) Przejrzano 5837 razy


Sprawdzamy czy nasza podkładka już się mieści nad gniazdem ale pod zgrubieniem (które ma 16mm)

2. Zakładamy wszystkie podkładki z jednej strony i opuszczamy bok

3. Przenosimy się na stronę kierowcy i robimy to samo, tu należy uważać przy podnoszeniu aby nie wyjąć kolumny kierowniczej z łączenia:
IMG_20190530_165104 (Copy).jpg
IMG_20190530_165104 (Copy).jpg (62.54 KiB) Przejrzano 5837 razy


4. Podnosimy, wkładamy podkładki, opuszczamy. Nic więcej nie trzeba luzować czy przerabiać. Chłodnica i w zasadzie wszystkie problematyczne tematy z innych aut w sorento są przymocowane do ramy. Przewody paliwowe spokojnie sięgają bez rozpinania nawet. Sorento jest stworzone do body liftu :kwink:

5. Teraz powinniśmy powkładać na miejsce wcześniej wyjęte tulejki, delikatnie jeszcze unosząc każdy bok. Wbijamy je do końca tak jak były wcześniej, dzięki temu nasze podkładki się nigdzie nie ruszą. I tak by się nie ruszyły ale tak jest pewniej.

6. Żeby założyć dolne poduszki trzeba będzie rozwiercić podkładkę na średnicę wcześniej wspomnianych śrubonakrętek. U mnie 16mm
IMG_20190530_143402 (Copy).jpg
IMG_20190530_143402 (Copy).jpg (60.34 KiB) Przejrzano 5837 razy


7. Skręcamy do kupy, zakładamy zderzaki, lampy, przyczepiamy zbiorniczek od wspomy na trytytki. Podłączamy wąż gumowy od serwa(?) Przewody hamulcowe możemy na patencie jakoś zamocować, bardziej ambitni przespawają mocowanie wyżej.

Gratulacje, masz 2 calowy body lift w Sorento! A mówili że się nie da :kwink:
IMG_20190530_164622 (Copy).jpg
IMG_20190530_164622 (Copy).jpg (131.2 KiB) Przejrzano 5837 razy

PhotoPictureResizer_190715_075557854-1008x754.jpg
PhotoPictureResizer_190715_075557854-1008x754.jpg (278.2 KiB) Przejrzano 5716 razy


*Dla tych co dotrwali do końca, dodam że Suzuki Grand Vitara ma identyczne szpilki jak Sorento :kwink:

Oczywiście nie biorę odpowiedzialności za Wasze ewentualne niepowodzenia. U mnie wszystko poszło łatwo ale to nie znaczy że u Was też tak będzie. Robicie to na własną odpowiedzialność.

Śrubonakrętki
https://allegro.pl/oferta/srubonakretka ... e=facebook

Dzisiaj miałem możliwość zerknąć na szpilki w Sorento po lifcie i niestety nie tylko jest ich mniej czyli 8 a nie 10 ale mają jeszcze inna średnicę. W polifcie jest m12 gwint 1.25
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
arturiewa5
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1224
Wiek: 58
Rejestracja: piątek, 25 grudnia 2015, 23:24
Skąd jesteś: Wołów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: BORDO
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: ML 280 CDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Body Lift Sorento 2 cale

#2 Postautor: arturiewa5 » poniedziałek, 15 lipca 2019, 18:14

Super sprawa :happy1: ,szkoda że mam w manualu bo bym se zrobił ,A przy wsiadaniu nie trzeba podstawiać drabinki :hmm:

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Body Lift Sorento 2 cale

#3 Postautor: Mucha » poniedziałek, 15 lipca 2019, 18:48

Nie poddawaj się. Z manualem wcale nie musi być dużo trudniej. Musiałbym zobaczyć i sam oszacować a nie mam pod ręką. Drabinka by się przydała :) były progi ale poodpadaly w terenie :kwink:
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Body Lift Sorento 2 cale

#4 Postautor: kaini » poniedziałek, 15 lipca 2019, 18:57

Czy u Ciebie tyle wystawały śruby poza nakrętki? Bo coś mi się wydaje że w Fl pisali że są krótsze.ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Body Lift Sorento 2 cale

#5 Postautor: Mucha » poniedziałek, 15 lipca 2019, 19:00

Z 10 szt 4 wystają tak jak na pierwszym foto ok 3 cm i są to szpilki pod zderzakami. Szpilki pod progami, 6szt wystają jakieś 2cm.
U mnie było jak na Twoich zdjęciach.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Body Lift Sorento 2 cale

#6 Postautor: kaini » poniedziałek, 15 lipca 2019, 21:36

Ty masz który rocznik?

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Body Lift Sorento 2 cale

#7 Postautor: Mucha » poniedziałek, 15 lipca 2019, 21:41

Masz w profilu moim. 2003
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Body Lift Sorento 2 cale

#8 Postautor: kaini » poniedziałek, 15 lipca 2019, 21:44

W tapku nie widać profilu jak na forum.

Czyli to by wyglądało że śruby są identyczne ?
U mnie 1 foto to przed tylnym kołem a 2 foto to za przednim.

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Body Lift Sorento 2 cale

#9 Postautor: Mucha » poniedziałek, 15 lipca 2019, 21:53

Nie pamiętam już dokładnie. Wiem że były na pewno 2 długości. Śruby na pewno są identyczne.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Body Lift Sorento 2 cale

#10 Postautor: kaini » wtorek, 16 lipca 2019, 07:52

A zdjęcia tylko potwierdzają.
Jak oceniasz prowadzenie czołgu po tej modyfikacji na czarnym szczególnie?

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Body Lift Sorento 2 cale

#11 Postautor: Mucha » wtorek, 16 lipca 2019, 10:09

Wiesz ja nie jeżdżę za szybko. Jak się rozpędze do 130 na prostym to max. Różnica żadna. Nic nie buja nie kiwa. Ale ja mam twardsze sprężyny i rozstaw kół o 8 cm szerszy. Zdarzało mi się kilka razy jednak dość szybko w zakrętach lecieć i w sumie nic nowego się nie dzieje.

W terenie, mimo powszechnej opinii że to nic nie daje, jest dużo lepiej. Ale o tym napiszę osobny temat dlaczego warto robić body lift.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Body Lift Sorento 2 cale

#12 Postautor: kaini » wtorek, 16 lipca 2019, 12:56

Ja mam takie same sprężyny i szerzej 7 cm więc powinno być podobnie.
Dzięki za info.

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Body Lift Sorento 2 cale

#13 Postautor: Mucha » wtorek, 16 lipca 2019, 13:53

To będzie to samo :)
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

cobratw
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Rejestracja: środa, 9 maja 2018, 10:08
Skąd jesteś: włocek
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Black
Inny Samochód: Leon
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Body Lift Sorento 2 cale

#14 Postautor: cobratw » piątek, 26 lipca 2019, 09:24

a wysokość podkładki w cm można poprosić?

Mucha pisze:*Dla tych co dotrwali do końca, dodam że Suzuki Grand Vitara ma identyczne szpilki jak Sorento :kwink:

Pytanko a orientujecie się może czy śrubo-nakrętki z tej aukcji będą pasować?
https://allegro.pl/oferta/polibusze-suz ... gK5uvD_BwE


i kolejne pytanko czy nie lepiej dać pod budę najpierw podkładke?
na przykładzie https://www.4x4community.co.za/forum/sh ... y-Lift-Kit

https://i621.photobucket.com/albums/tt2 ... 113333.jpg

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Body Lift Sorento 2 cale

#15 Postautor: Mucha » piątek, 26 lipca 2019, 10:02

1. Wysokość podkładki jest nie podana bo jest dowolna. Chcesz 1 cal robisz 1 cal, chcesz 2 robisz 2.

2. Śrubonakrętki będą pasować, z opisu wynika że to do rocznika 99-05 więc do grand vitary 1

3. Lepiej, ale żeby to zrobić trzeba jeszcze wyżej podnieść auto. Do włożenia naciętych podkładek podnosimy już z 10 cm a szpilki jeszcze nie wychodzą z gniazda. Kolumna kierownicza jest wtedy już na pograniczu rozłączenia, mi się rozpięła. Jest to do zrobienia ale trzeba wtedy więcej się napracować, rozpinać a później składać. Może i by to przeszło ale trzebaby robić nacięcia wtedy w podkładkach na 2 grubości bo szpilka przy budzie ma 16mm... Więc na wysokości 3cm musiałby mieć właśnie 16 a niżej 10mm
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości