WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Scobelator
Off-Road
Off-Road
Posty: 21
Wiek: 43
Rejestracja: wtorek, 12 lutego 2019, 13:38
Skąd jesteś: Gdynia
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Wielokolor
Przebieg (km.): 280000
Kontaktowanie:

Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale

#46 Postautor: Scobelator » poniedziałek, 4 maja 2020, 15:05

No dobra, też długo się wahałem z podnoszeniem, ale jestem po i to z całkiem niezłym rezultatem...
Zrobiłem to jeszcze inaczej niż sposoby których opisy czytałem dotychczas...
Podkładki między budę a ramę zrobiłem z twardej gumy - wycinając tuleje średnicy ok 60 lub 65mm, już nie pamiętam, wysokie na 50mm. Pierwotnie miałem przedłużyć oryginalne szpilki z budy długimi nakrętkami, ale plan upadł ponieważ przez niedopatrzenie wszedłem w posiadanie nakrętek o innym zwoju gwintu. Jako że byłem już na etapie podniesionej budy, zmniejszyłem poduszki z pod ramy - dzięki czemu oryginalne szpilki starczyły do przykręcenia wszystkiego. Trzyma się nieźle (sprawdzone w terenie), wygląda dobrze, a co najważniejsze - mogę zakładać większe opony. Pewnie czeka mnie jeszcze kilka modyfikacji przy nadkolach i zapewne tuleje dystansowe do piast. Opony 33 cale zatem albo podkładki albo inne felgi...
Co do lewarka zmiany biegów - podciąłem blachę widoczną na zdjęciach od tyłu o jakieś 12mm, co zapewne przeszkadza przy biegach jak piszesz - dwójka i wsteczny z tego co pamiętam. Biegi chodzą bez zarzutu..

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale

#47 Postautor: Mucha » poniedziałek, 4 maja 2020, 18:18

Super! Fakt że zmniejszając poduszki pod ramą można to skręcić swobodnie bez nakrętek
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale

#48 Postautor: Marek » poniedziałek, 4 maja 2020, 18:45

Opis jest ok. Ale może jakieś zdjęcia? :)

Awatar użytkownika
Scobelator
Off-Road
Off-Road
Posty: 21
Wiek: 43
Rejestracja: wtorek, 12 lutego 2019, 13:38
Skąd jesteś: Gdynia
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Wielokolor
Przebieg (km.): 280000
Kontaktowanie:

Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale

#49 Postautor: Scobelator » środa, 6 maja 2020, 11:00

Na dniach zakładam opony - jakich jeszcze w Sorci nie widziałem :happy1: - zrobię fotki i przy okazji pstryknę z bliska ten mój biedalift... :lol:

Awatar użytkownika
benton
moja ranga
moja ranga
Posty: 81
Rejestracja: sobota, 2 listopada 2019, 20:18
Skąd jesteś: Gorzow Wlkp
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale

#50 Postautor: benton » piątek, 8 maja 2020, 20:24

Mały opis po podniesieniu mojej Kii 2,5 diesel manual przed lift
Generalnie wzorowałem się na opisie i materiałach od muchy dla którego wielkie podziękowania.
W temacie podnoszenia nie zmieniłem prawie nic.
Podniesienie jak widać na Ori lewarku bez problemu ale podnosiłem tylko tyle zeby móc wcisnąć podkładki.
Podkładki nacinalem tak żeby wchodziły na styk
Wężyk od serwa ściągałem ale już nie założyłem zbyt krótki był.
Nie miałem problemu żeby kolumna mi wyszła.
Problem pojawił się przy lewarku zmiany biegów który "poszedł w dół" co uniemożliwia zmiany biegów 2 4 i wsteczny, rozwiązanie to nacięcie metalowej płytki przy lewarku pod tunelem oraz wycięcie kawałka gumy przy lewarku (zdjęcie)
Co nabroilem, pękł mi kawałek zderzaka tył nie zluzowalem wszystkich srub , choc tego kto wymyślił te plastikowe śruby zabezpieczenia zderzaków ukarał bym chłostą
Wrażenie z jazdy ciut wyższy poziom ciężkośći auta ale to auto nie do zapitalania na zakrętach :tup:
Załączniki
IMG_20200508_152357770_1.jpg
IMG_20200508_152357770_1.jpg (195.27 KiB) Przejrzano 3056 razy
IMG_20200504_164920732_1_1_1.jpg
IMG_20200504_164920732_1_1_1.jpg (323.54 KiB) Przejrzano 3056 razy
IMG_20200502_162621264_1.jpg
IMG_20200502_162621264_1.jpg (200.32 KiB) Przejrzano 3056 razy

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale

#51 Postautor: Mucha » piątek, 8 maja 2020, 21:09

Lewarkiem? :roftl:
:happy2:
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
BOGU
Off-Road
Off-Road
Posty: 850
Wiek: 41
Rejestracja: niedziela, 26 sierpnia 2018, 12:34
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 193000
Has thanked: 15 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale

#52 Postautor: BOGU » sobota, 9 maja 2020, 14:09

Lewarek...Jak w jakimś GT :) też nad tym myślałem. Dzięki za foto :happy2: :happy2: POZDRO. :beer:

Awatar użytkownika
Pipper
moje konto
moje konto
Posty: 213
Wiek: 39
Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
Skąd jesteś: okolice Sulejowa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 163000
Inny Samochód: CRV2/CRV3
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne...
Has thanked: 26 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale

#53 Postautor: Pipper » środa, 22 lipca 2020, 23:11

No to dołączam do grona z liftem budy +2"... :happy1:
Ale nie było tak różowo jak u Muchy na początku wątku, mam benzynę 3.3 z lpg z 2008 roku :palm:
Z plusów:
- koła nie ocierają o nic przy skręcaniu.
- jest wyżej, niż w serii,
- po odpowiednim dokręceniu i ułożeniu i ponownym dokręceniu jest sztywniej niż wcześniej,
- w terenie jakoś fajniej, trawersów nie będę uskuteczniał :kwink:
- wygląd, co kto lubi, jest lepiej, dojdą jeszcze poszerzenia gumowe nadkoli.
- kierownica nie wyskoczyła, przewody hamulcowe ok, demontaż zderzaków niepotrzebny, tylko odpiąć spody.
Z minusów:
- poprzednik zamontował butlę lpg w taki sposób, że masakra... przez ramę do podłogi, więc butlę trzeba było najpierw odczepić, bo blokowała robotę.
- podkładki niby fajnie, ale nie mogłem zrobić na tyle odstępu miedzy ramą a budą, żeby je wcisnąć zgodnie z zamysłem, potrzebne były modyfikacje samych krążków - pomiędzy gumami są tuleje metalowe, w których prowadzone są szpilki ramy, ciężko było to rozwulkanizować, ja nie mogłem.
- układ dolotowy ma bardzo naprężony łącznik elastyczny.
- uchwyt na zbiornik wyrównawczy płynu wspomagania do przerobienia.
Co do narzędzi:
- najwygodniej machać temat na podnośniku kolumnowym z 4 punktami podparcia, w razie braku, lewarek i po 2 kobyłki na stronę - bezpieczeństwo raz, a ułożenie budy na ramie później to dwa.
W sumie z drobnymi przeszkodami ogarnąłem sam w amatorskim garażu, walka długa, bo od niedzieli, ale z braku rozwiązania plug&play, troszkę kombinowania było. Gdybym poszedł drogą nacięcia tulei, jak u Muchy, byłoby szybciej.
Czy mamy jakąś dokładną wartość momentu dokręcania śrub ramy?
Uff, to tyle, jeszcze odrdzewianie tylnego mostu i montaż bałwanków gumowych i można śmigać dalej :happy1:
Pozdrawiam :beer:
Do what you like. :rolley:

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale

#54 Postautor: Mucha » środa, 22 lipca 2020, 23:20

Nie ma momentu dokręcania. Nakrętka jest dokręcana do tulei którą trzeba usunąć więc dokręcasz na czuja
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale

#55 Postautor: Marek » czwartek, 23 lipca 2020, 00:38

I tu niestety widzę problem, jeżeli przy łączeniach nie można zastosować momentu dokręcenia, to tylko znaczy że jest nieprzykręcone. :)
Ostatnio zmieniony czwartek, 23 lipca 2020, 05:56 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pipper
moje konto
moje konto
Posty: 213
Wiek: 39
Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
Skąd jesteś: okolice Sulejowa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 163000
Inny Samochód: CRV2/CRV3
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne...
Has thanked: 26 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale

#56 Postautor: Pipper » czwartek, 23 lipca 2020, 05:50

Mucha pisze:Nie ma momentu dokręcania. Nakrętka jest dokręcana do tulei którą trzeba usunąć więc dokręcasz na czuja

Chodzi mi o pionową tuleję, z ciekawostek, tylko w poduszkach pod przednim zderzakiem ma ona tak małą średnicę wewnętrzną, że śrubo-nakrętka nie chce wejść, ale te tuleje u mnie wyszły :kwink:
To dokręcanie na czuja to troszkę ryzykowne, żeby nie zerwać gwintu... :hmm:
Do what you like. :rolley:

Awatar użytkownika
Pipper
moje konto
moje konto
Posty: 213
Wiek: 39
Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
Skąd jesteś: okolice Sulejowa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 163000
Inny Samochód: CRV2/CRV3
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne...
Has thanked: 26 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale

#57 Postautor: Pipper » czwartek, 23 lipca 2020, 05:52

Przykręcone jest, dokręcone mocno również, boję się o "przekręcenie" :confused:
Nie ma w jakiejś serwisówce podanego momentu?
Względnie Hyudai Terracan miał podobnie? :hmm:
Do what you like. :rolley:

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale

#58 Postautor: Mucha » czwartek, 23 lipca 2020, 08:24

Rozerwiesz gumową poduchę prędzej niż przekręcisz gwint. Jakiej długości masz śrubonakrętki?

Marku przecież poduszki ramy zawsze są na czuja, tam nie ma podanej siły ani nic.

Tak z drugiej strony, Pipper nie pisz postów jednego pod drugim, jeśli do swojego posta chcesz jeszcze coś dopisać to w rogu masz ołóweczek do edycji.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale

#59 Postautor: Marek » czwartek, 23 lipca 2020, 10:12

Nie znam takiej miary jak czuj , był czuj czuwaj , ale to w harcerstwie. :lol: A tak poważniej, to jeżeli konstruktor nie podaje z jakim momentem powinno się dokręcić to są tabele uniwersalne, z podanym momentem
do każdego gwintu .

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale

#60 Postautor: Mucha » czwartek, 23 lipca 2020, 10:21

Ja kiedyś pytałem tu na forum o to, sam szukałem i odpowiedzi nie znalazłem. Tam ciężko to dokręcić bo zgniatacz gumę w nieskończoność aż wyjdzie bokami. Kolega z tego co się orientuje ma śrubonakrętki przewiercone na przestrzał więc to już wogole kaplica bo może kręcić bez końca
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości