WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale
Moderator: Moderator
- Scobelator
- Off-Road
- Posty: 21
- Wiek: 44
- Rejestracja: wtorek, 12 lutego 2019, 13:38
- Skąd jesteś: Gdynia
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Wielokolor
- Przebieg (km.): 280000
- Kontaktowanie:
Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale
No dobra, też długo się wahałem z podnoszeniem, ale jestem po i to z całkiem niezłym rezultatem...
Zrobiłem to jeszcze inaczej niż sposoby których opisy czytałem dotychczas...
Podkładki między budę a ramę zrobiłem z twardej gumy - wycinając tuleje średnicy ok 60 lub 65mm, już nie pamiętam, wysokie na 50mm. Pierwotnie miałem przedłużyć oryginalne szpilki z budy długimi nakrętkami, ale plan upadł ponieważ przez niedopatrzenie wszedłem w posiadanie nakrętek o innym zwoju gwintu. Jako że byłem już na etapie podniesionej budy, zmniejszyłem poduszki z pod ramy - dzięki czemu oryginalne szpilki starczyły do przykręcenia wszystkiego. Trzyma się nieźle (sprawdzone w terenie), wygląda dobrze, a co najważniejsze - mogę zakładać większe opony. Pewnie czeka mnie jeszcze kilka modyfikacji przy nadkolach i zapewne tuleje dystansowe do piast. Opony 33 cale zatem albo podkładki albo inne felgi...
Co do lewarka zmiany biegów - podciąłem blachę widoczną na zdjęciach od tyłu o jakieś 12mm, co zapewne przeszkadza przy biegach jak piszesz - dwójka i wsteczny z tego co pamiętam. Biegi chodzą bez zarzutu..
Zrobiłem to jeszcze inaczej niż sposoby których opisy czytałem dotychczas...
Podkładki między budę a ramę zrobiłem z twardej gumy - wycinając tuleje średnicy ok 60 lub 65mm, już nie pamiętam, wysokie na 50mm. Pierwotnie miałem przedłużyć oryginalne szpilki z budy długimi nakrętkami, ale plan upadł ponieważ przez niedopatrzenie wszedłem w posiadanie nakrętek o innym zwoju gwintu. Jako że byłem już na etapie podniesionej budy, zmniejszyłem poduszki z pod ramy - dzięki czemu oryginalne szpilki starczyły do przykręcenia wszystkiego. Trzyma się nieźle (sprawdzone w terenie), wygląda dobrze, a co najważniejsze - mogę zakładać większe opony. Pewnie czeka mnie jeszcze kilka modyfikacji przy nadkolach i zapewne tuleje dystansowe do piast. Opony 33 cale zatem albo podkładki albo inne felgi...
Co do lewarka zmiany biegów - podciąłem blachę widoczną na zdjęciach od tyłu o jakieś 12mm, co zapewne przeszkadza przy biegach jak piszesz - dwójka i wsteczny z tego co pamiętam. Biegi chodzą bez zarzutu..
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale
Super! Fakt że zmniejszając poduszki pod ramą można to skręcić swobodnie bez nakrętek
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11423
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
- Scobelator
- Off-Road
- Posty: 21
- Wiek: 44
- Rejestracja: wtorek, 12 lutego 2019, 13:38
- Skąd jesteś: Gdynia
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Wielokolor
- Przebieg (km.): 280000
- Kontaktowanie:
Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale
Na dniach zakładam opony - jakich jeszcze w Sorci nie widziałem - zrobię fotki i przy okazji pstryknę z bliska ten mój biedalift...
- benton
- moja ranga
- Posty: 81
- Rejestracja: sobota, 2 listopada 2019, 20:18
- Skąd jesteś: Gorzow Wlkp
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale
Mały opis po podniesieniu mojej Kii 2,5 diesel manual przed lift
Generalnie wzorowałem się na opisie i materiałach od muchy dla którego wielkie podziękowania.
W temacie podnoszenia nie zmieniłem prawie nic.
Podniesienie jak widać na Ori lewarku bez problemu ale podnosiłem tylko tyle zeby móc wcisnąć podkładki.
Podkładki nacinalem tak żeby wchodziły na styk
Wężyk od serwa ściągałem ale już nie założyłem zbyt krótki był.
Nie miałem problemu żeby kolumna mi wyszła.
Problem pojawił się przy lewarku zmiany biegów który "poszedł w dół" co uniemożliwia zmiany biegów 2 4 i wsteczny, rozwiązanie to nacięcie metalowej płytki przy lewarku pod tunelem oraz wycięcie kawałka gumy przy lewarku (zdjęcie)
Co nabroilem, pękł mi kawałek zderzaka tył nie zluzowalem wszystkich srub , choc tego kto wymyślił te plastikowe śruby zabezpieczenia zderzaków ukarał bym chłostą
Wrażenie z jazdy ciut wyższy poziom ciężkośći auta ale to auto nie do zapitalania na zakrętach
Generalnie wzorowałem się na opisie i materiałach od muchy dla którego wielkie podziękowania.
W temacie podnoszenia nie zmieniłem prawie nic.
Podniesienie jak widać na Ori lewarku bez problemu ale podnosiłem tylko tyle zeby móc wcisnąć podkładki.
Podkładki nacinalem tak żeby wchodziły na styk
Wężyk od serwa ściągałem ale już nie założyłem zbyt krótki był.
Nie miałem problemu żeby kolumna mi wyszła.
Problem pojawił się przy lewarku zmiany biegów który "poszedł w dół" co uniemożliwia zmiany biegów 2 4 i wsteczny, rozwiązanie to nacięcie metalowej płytki przy lewarku pod tunelem oraz wycięcie kawałka gumy przy lewarku (zdjęcie)
Co nabroilem, pękł mi kawałek zderzaka tył nie zluzowalem wszystkich srub , choc tego kto wymyślił te plastikowe śruby zabezpieczenia zderzaków ukarał bym chłostą
Wrażenie z jazdy ciut wyższy poziom ciężkośći auta ale to auto nie do zapitalania na zakrętach
- Załączniki
-
- IMG_20200508_152357770_1.jpg (195.27 KiB) Przejrzano 3201 razy
-
- IMG_20200504_164920732_1_1_1.jpg (323.54 KiB) Przejrzano 3201 razy
-
- IMG_20200502_162621264_1.jpg (200.32 KiB) Przejrzano 3201 razy
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale
Lewarkiem?
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- BOGU
- Off-Road
- Posty: 850
- Wiek: 42
- Rejestracja: niedziela, 26 sierpnia 2018, 12:34
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 193000
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale
Lewarek...Jak w jakimś GT też nad tym myślałem. Dzięki za foto POZDRO.
- Pipper
- moje konto
- Posty: 213
- Wiek: 39
- Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
- Skąd jesteś: okolice Sulejowa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 163000
- Inny Samochód: CRV2/CRV3
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne... - Has thanked: 26 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale
No to dołączam do grona z liftem budy +2"...
Ale nie było tak różowo jak u Muchy na początku wątku, mam benzynę 3.3 z lpg z 2008 roku
Z plusów:
- koła nie ocierają o nic przy skręcaniu.
- jest wyżej, niż w serii,
- po odpowiednim dokręceniu i ułożeniu i ponownym dokręceniu jest sztywniej niż wcześniej,
- w terenie jakoś fajniej, trawersów nie będę uskuteczniał
- wygląd, co kto lubi, jest lepiej, dojdą jeszcze poszerzenia gumowe nadkoli.
- kierownica nie wyskoczyła, przewody hamulcowe ok, demontaż zderzaków niepotrzebny, tylko odpiąć spody.
Z minusów:
- poprzednik zamontował butlę lpg w taki sposób, że masakra... przez ramę do podłogi, więc butlę trzeba było najpierw odczepić, bo blokowała robotę.
- podkładki niby fajnie, ale nie mogłem zrobić na tyle odstępu miedzy ramą a budą, żeby je wcisnąć zgodnie z zamysłem, potrzebne były modyfikacje samych krążków - pomiędzy gumami są tuleje metalowe, w których prowadzone są szpilki ramy, ciężko było to rozwulkanizować, ja nie mogłem.
- układ dolotowy ma bardzo naprężony łącznik elastyczny.
- uchwyt na zbiornik wyrównawczy płynu wspomagania do przerobienia.
Co do narzędzi:
- najwygodniej machać temat na podnośniku kolumnowym z 4 punktami podparcia, w razie braku, lewarek i po 2 kobyłki na stronę - bezpieczeństwo raz, a ułożenie budy na ramie później to dwa.
W sumie z drobnymi przeszkodami ogarnąłem sam w amatorskim garażu, walka długa, bo od niedzieli, ale z braku rozwiązania plug&play, troszkę kombinowania było. Gdybym poszedł drogą nacięcia tulei, jak u Muchy, byłoby szybciej.
Czy mamy jakąś dokładną wartość momentu dokręcania śrub ramy?
Uff, to tyle, jeszcze odrdzewianie tylnego mostu i montaż bałwanków gumowych i można śmigać dalej
Pozdrawiam
Ale nie było tak różowo jak u Muchy na początku wątku, mam benzynę 3.3 z lpg z 2008 roku
Z plusów:
- koła nie ocierają o nic przy skręcaniu.
- jest wyżej, niż w serii,
- po odpowiednim dokręceniu i ułożeniu i ponownym dokręceniu jest sztywniej niż wcześniej,
- w terenie jakoś fajniej, trawersów nie będę uskuteczniał
- wygląd, co kto lubi, jest lepiej, dojdą jeszcze poszerzenia gumowe nadkoli.
- kierownica nie wyskoczyła, przewody hamulcowe ok, demontaż zderzaków niepotrzebny, tylko odpiąć spody.
Z minusów:
- poprzednik zamontował butlę lpg w taki sposób, że masakra... przez ramę do podłogi, więc butlę trzeba było najpierw odczepić, bo blokowała robotę.
- podkładki niby fajnie, ale nie mogłem zrobić na tyle odstępu miedzy ramą a budą, żeby je wcisnąć zgodnie z zamysłem, potrzebne były modyfikacje samych krążków - pomiędzy gumami są tuleje metalowe, w których prowadzone są szpilki ramy, ciężko było to rozwulkanizować, ja nie mogłem.
- układ dolotowy ma bardzo naprężony łącznik elastyczny.
- uchwyt na zbiornik wyrównawczy płynu wspomagania do przerobienia.
Co do narzędzi:
- najwygodniej machać temat na podnośniku kolumnowym z 4 punktami podparcia, w razie braku, lewarek i po 2 kobyłki na stronę - bezpieczeństwo raz, a ułożenie budy na ramie później to dwa.
W sumie z drobnymi przeszkodami ogarnąłem sam w amatorskim garażu, walka długa, bo od niedzieli, ale z braku rozwiązania plug&play, troszkę kombinowania było. Gdybym poszedł drogą nacięcia tulei, jak u Muchy, byłoby szybciej.
Czy mamy jakąś dokładną wartość momentu dokręcania śrub ramy?
Uff, to tyle, jeszcze odrdzewianie tylnego mostu i montaż bałwanków gumowych i można śmigać dalej
Pozdrawiam
Do what you like.
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale
Nie ma momentu dokręcania. Nakrętka jest dokręcana do tulei którą trzeba usunąć więc dokręcasz na czuja
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11423
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale
I tu niestety widzę problem, jeżeli przy łączeniach nie można zastosować momentu dokręcenia, to tylko znaczy że jest nieprzykręcone.
Ostatnio zmieniony czwartek, 23 lipca 2020, 05:56 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pipper
- moje konto
- Posty: 213
- Wiek: 39
- Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
- Skąd jesteś: okolice Sulejowa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 163000
- Inny Samochód: CRV2/CRV3
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne... - Has thanked: 26 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale
Mucha pisze:Nie ma momentu dokręcania. Nakrętka jest dokręcana do tulei którą trzeba usunąć więc dokręcasz na czuja
Chodzi mi o pionową tuleję, z ciekawostek, tylko w poduszkach pod przednim zderzakiem ma ona tak małą średnicę wewnętrzną, że śrubo-nakrętka nie chce wejść, ale te tuleje u mnie wyszły
To dokręcanie na czuja to troszkę ryzykowne, żeby nie zerwać gwintu...
Do what you like.
- Pipper
- moje konto
- Posty: 213
- Wiek: 39
- Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
- Skąd jesteś: okolice Sulejowa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 163000
- Inny Samochód: CRV2/CRV3
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne... - Has thanked: 26 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale
Przykręcone jest, dokręcone mocno również, boję się o "przekręcenie"
Nie ma w jakiejś serwisówce podanego momentu?
Względnie Hyudai Terracan miał podobnie?
Nie ma w jakiejś serwisówce podanego momentu?
Względnie Hyudai Terracan miał podobnie?
Do what you like.
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale
Rozerwiesz gumową poduchę prędzej niż przekręcisz gwint. Jakiej długości masz śrubonakrętki?
Marku przecież poduszki ramy zawsze są na czuja, tam nie ma podanej siły ani nic.
Tak z drugiej strony, Pipper nie pisz postów jednego pod drugim, jeśli do swojego posta chcesz jeszcze coś dopisać to w rogu masz ołóweczek do edycji.
Marku przecież poduszki ramy zawsze są na czuja, tam nie ma podanej siły ani nic.
Tak z drugiej strony, Pipper nie pisz postów jednego pod drugim, jeśli do swojego posta chcesz jeszcze coś dopisać to w rogu masz ołóweczek do edycji.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11423
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale
Nie znam takiej miary jak czuj , był czuj czuwaj , ale to w harcerstwie. A tak poważniej, to jeżeli konstruktor nie podaje z jakim momentem powinno się dokręcić to są tabele uniwersalne, z podanym momentem
do każdego gwintu .
do każdego gwintu .
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: WARSZTAT: Body Lift Sorento 2 cale
Ja kiedyś pytałem tu na forum o to, sam szukałem i odpowiedzi nie znalazłem. Tam ciężko to dokręcić bo zgniatacz gumę w nieskończoność aż wyjdzie bokami. Kolega z tego co się orientuje ma śrubonakrętki przewiercone na przestrzał więc to już wogole kaplica bo może kręcić bez końca
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości